Gå til innhold

Er (stort) bryllup veldig viktig for kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er kvinner så opptatt av bryllup? Har lest at bryllup smitter blant venninner. Er det så romantisk og stemningsfullt? Tror de fleste menn hadde klart seg med en enkel borgerlig sermoni.

Anonymkode: 2c929...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker ihvertfall som mange legger mer vekt i bryllupet enn i ekteskapet.

Anonymkode: b3f73...38c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte meg med en enkel kirkeseremoni og er kvinne. Jeg er enig i at en del personer gjerne kvinner ser ut til å være mer opptatt av å bli gift enn å være gift.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner lysten på festdelen av et bryllup, for det er gøy å samle kjente. Akkurat som en samler til større bursdager. Skjønner derimot ikke at det skal være så dyrt, overpyntet og formelt i mange tilfeller. Klarer meg også uten sermonien. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på dama det. Vi er ikke en homogen masse. Jeg kjenner ingen bridezillas overhodet. De fleste har enten giftet seg med en uformell laidback middag og fest, eller så bare er folk samboere. 

Vi skal ha enkel borgerlig seremoni på rådhuset og jeg bestilte bare en kjole på hm.no. men vi skal ha fest da. Det viktigste er ikke bryllupet, men vi vil jo feire med våre to familier og vennegjenger at vi forenes liksom.  Så det blir en hvilken som helst annen fest av stor betydning, som bursdag ol. 

Anonymkode: 77fcc...a74

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det at det er i kirka som er «stort»?

Anonymkode: 6883c...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det omvendt, jeg skulle ønske man kunne gifte seg online, mannen vil ha fest. Derfor er vi ikke gift ennå. Jeg 

Anonymkode: af060...1f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det at det er i kirka som er «stort»?

Anonymkode: 6883c...bd3

Jeg skjønner ikke det der... Kirka er da ikke så pretensiøs på det selv. Ihvertfall ikke den norske. Kanskje en amerikansk arv? 

Er det liksom mindre stort å stå i rådhuset og love troskap foran en ordfører enn en prest om man uansett ikke er religiøs? 

Anonymkode: 77fcc...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke det der... Kirka er da ikke så pretensiøs på det selv. Ihvertfall ikke den norske. Kanskje en amerikansk arv? 

Er det liksom mindre stort å stå i rådhuset og love troskap foran en ordfører enn en prest om man uansett ikke er religiøs? 

Anonymkode: 77fcc...a74

Ekteskapsløftene er like, man lover å være sammen livet ut, i medgang og motgang❤️
syns folk kan velge det de vil❤️

Anonymkode: 6883c...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kågebruker skrev:

Stort bryllup er harry. 

Du virker litt bitter, hvorfor hoppe inn i en sånn tråd for å spre negativitet?

Anonymkode: 6883c...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt kirkebryllup, med liten eller ingen seremoni. Er det da lite eller stort? Gjerne i hemmelighet, men i kirken må det være.

Anonymkode: 659b0...05b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket å gifte meg, men bryllup var ikke viktig. Mamma fikk lettere panikk når vi sa vi skulle på rådhuset så vi gikk med på å gifte oss i kirken (hun er svært kristen), men jeg ville fremdeles bare ha en enkel seremoni med forlovere og foreldre. Mannen min derimot mente at skulle vi først gifte oss i kirken skulle vi gjøre det skikkelig, og han ville egentlig ikke gifte seg før han traff meg. 

Så nei, stort bryllup er ikke viktig. Vi endte jo da opp med relativt fancy bryllup, såg dyrt ut men var på budsjett. Brukte kontaktene våre godt. Alt for mange gjester selv om vi kuttet ned til ca 70. Men var en gøy kveld, gleder meg til neste anledning til å samle alle venner og nærmeste familie. 

Anonymkode: 58613...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så opptatt av bryllup? Har lest at bryllup smitter blant venninner. Er det så romantisk og stemningsfullt? Tror de fleste menn hadde klart seg med en enkel borgerlig sermoni.

Anonymkode: 2c929...092

Har lurt på det samme. Vet om noen som mistet gangsynet helt- de er alle skilt nå. Jeg hadde et enkelt bryllup og er gift på 18. året. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er kvinner så opptatt av bryllup? Har lest at bryllup smitter blant venninner. Er det så romantisk og stemningsfullt? Tror de fleste menn hadde klart seg med en enkel borgerlig sermoni.

Anonymkode: 2c929...092

De fleste kvinner klarer seg også fint med en borgerlig seremoni.

Anonymkode: 1587d...cef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville valgt kirkebryllup, med liten eller ingen seremoni. Er det da lite eller stort? Gjerne i hemmelighet, men i kirken må det være.

Anonymkode: 659b0...05b

Er du svært kristen?

Anonymkode: 2c929...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du svært kristen?

Anonymkode: 2c929...092

Alle er velkommen i kirka, så den skal du slutte å bruke

Anonymkode: 6883c...bd3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker litt bitter, hvorfor hoppe inn i en sånn tråd for å spre negativitet?

Anonymkode: 6883c...bd3

Jeg er skikkelig bitter ja. Bitrere enn bitrest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og nei jeg vil ikke ha et stort bryllup. Jeg vil faktisk ikke gifte meg. 

Anonymkode: d52ac...6a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stort bryllup er ikke viktig.  Jeg har vært gift  - men gjør det gjerne igjen :)   neste gang kan det være i ambassade, sjømannskirke, vanlig kirke, rådhus ... Mulighetene er mange. Det viktigste er ikke hvor man gifter seg, men at man får hverandre og deler dagen med de man har kjær  ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...