Gå til innhold

Vær naturlig uten sminke


exictence

Anbefalte innlegg

Jenter og damer, vær naturlig og ikke bruk sminke.

Vær en god rollemodell, og vis at du føler deg vakker uten sminke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drifter i hva du eller andre mener, jeg bruker mye sminke og lever livet likevel 

Anonymkode: 755a0...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, exictence skrev:

Jenter og damer, vær naturlig og ikke bruk sminke.

Vær en god rollemodell, og vis at du føler deg vakker uten sminke.

For hvem?

Anonymkode: dabd9...84e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør akkurat som jeg føler. Jeg er ingen rollemodell så det trenger jeg ikke tenke på

Anonymkode: 40ad5...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drifter i hva du eller andre mener, jeg bruker mye sminke og lever livet likevel 

Anonymkode: 755a0...576

Fint du lever livet, men synes ikke du skal drite i andre.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For hvem?

Anonymkode: dabd9...84e

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør akkurat som jeg føler. Jeg er ingen rollemodell så det trenger jeg ikke tenke på

Anonymkode: 40ad5...5da

Å være et godt eksempel er en fin ting for alle å komme med

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg tilnærmet daglig - aller mest for min egen del. Liker å pleie meg selv og se fresh ut. Bruker makeup som ser naturlig ut. Om noen ikke liker det, kan de bare ligge langt unna. Mitt ansikt, mitt valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke være rollemodell for noen. Jeg er meg og gjør som jeg vil. 

Anonymkode: f5d0b...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må jo skvette når de våkner om morgenen. Ny dame. Uten sminke😄

Anonymkode: c1668...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn må jo skvette når de våkner om morgenen. Ny dame. Uten sminke😄

Anonymkode: c1668...a8a

Hvis man sminker seg så mye at man ser ut som en annen person uten er det på tide å roe ned et par hakk på sminkemengden. 

Anonymkode: 5a8dc...24f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Cerasus skrev:

Jeg sminker meg tilnærmet daglig - aller mest for min egen del. Liker å pleie meg selv og se fresh ut. Bruker makeup som ser naturlig ut. Om noen ikke liker det, kan de bare ligge langt unna. Mitt ansikt, mitt valg.

Jeg går uten sminke, for andres og min egen del. Liker å pleie meg og se frisk, ren og glad ut.

Om noen ikke liker det, er det synd. Jeg vil i hvert fall være hyggelig uansett om de har sminke eller ei.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Cerasus skrev:

 Bruker makeup som ser naturlig ut. Om noen ikke liker det, kan de bare ligge langt unna. Mitt ansikt, mitt valg.

Jeg tror de fleste liker det. De synes nok du er pen, ser naturlig ut. De skulle sikkert ønske de så sånn ut selv. 

Jeg synes det er mer riktig å vise andre at de også kan være fornøyd slik de er naturlig uten sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, exictence skrev:

Om noen ikke liker det, er det synd. Jeg vil i hvert fall være hyggelig uansett om de har sminke eller ei.

Jeg synes ikke du er spesielt hyggelig mot kvinner med sminke når du hevder at man må gå uten sminke for å være en god rollemodell. 

For meg er en god rollemodell en person som er omtenksom og empatisk, og som synes det er viktigere hva folk har på innsiden enn hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 08986...7e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, exictence skrev:

Jenter og damer, vær naturlig og ikke bruk sminke.

Vær en god rollemodell, og vis at du føler deg vakker uten sminke.

Jeg er en god rollemodell ved å jobbe hardt for å oppnå mine mål, hjelpe andre når de trenger det, være hyggelig mot folk jeg møter - ja, rett og slett prøve å være snill og grei. 

Også bruker jeg litt sminke da. Men det er da så utrolig mange ting som er viktigere enn om jeg bruker sminke eller ei. Jeg kan gå uten sminke, men velger å sminke meg fordi da føler jeg meg fresh og fin. 

Er lite råd tilbake - vær en god rollemodell og pass dine egne saker. Ikke kritiser folk bare fordi de velger å gjøre noe annet enn deg - eller noe annet enn du hadde ønsket de gjorde. 

Lev og la leve.

Anonymkode: 874c2...fdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker sminke. Har sminket meg nesten hver dag i 20 år nå. 

Det er en rolig stund om morgenen, med en kopp kaffe. Det er gøy å se på sminkevideoer og bli inspirert, og lære teknikker. Å oppdage stadig bedre foundations, å investere i enda et øyeskyggepalett. Å føle seg ekstra fresh og fin, hele dagen. For sannheten er jo at hudtonen min er litt ujevn, at jeg er litt blå under øynene, at øyebrynene mine ikke er jevne. At ansiktsfargen er ganske flat om vinteren. Så om jeg kan gjøre noe med dette, som attpåtil gir meg glede, hvorfor ikke? 

 

Så mitt forslag er at jeg gjør meg, mens du gjør deg ;) 

Anonymkode: c190d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg gjøre som en fremmed sier?? 

Hva om jeg ber TS om å dekke til håret sitt enhver tid opphold foregår i det offentlige? Å dele sin skjønnhet med andre enn sine nærmeste er ikke bra, må ikke vekke begjær i andre. Vær en rollemodell! 🙄

Jeg er jo en fremmed og da bør Ts høre på meg i følge sin egen logikk.

 

Anonymkode: 3dddd...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du er spesielt hyggelig mot kvinner med sminke når du hevder at man må gå uten sminke for å være en god rollemodell. 

For meg er en god rollemodell en person som er omtenksom og empatisk, og som synes det er viktigere hva folk har på innsiden enn hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 08986...7e9

Jeg skrev ikke at de måtte. Men jo, det er min mening med hva jeg synes. Men du har lov å ha duin mening. Du er da sikkert hyggelig for det. Tenker ikke at man ikke er hyggelig fordi man har forskjellig mening. Hvis du oppfattet meg sånn, beklager jeg.

Enig i det siste du skriver. Jeg vil absolutt være like gode mot alle. Likevel oppfordrer jeg til å gå uten sminke til de som føler seg vel med det. Det gjør at andre og kan føle seg vel. Mange føler seg dessverre ikke så pene, fordi "de" andre er så naturlig pene med pen sminke mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sier folk burde slutte sminke seg, fordi mindre pene folk ikke føler seg bra?

Kan ikke heller den som er mindre pen sminke seg litt da? 

Anonymkode: be68e...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke logikken din. Amish lever ganske naturlig. Mener du at vi kvinner burde leve som Amish for å være gode rollemodeller?

Hvorfor er det bedre å gå uten sminke bare fordi du mener at det er mer «naturlig»?

Mennesker har malt seg i ansiktet i tusenvis av år. Aboriginerne gjør det, egypterne gjorde det, til og med steinaldermenneskene gjorde det. Men nå mener du altså at det er galt og noe vi må slutte med?

Hva annet «unaturlig» er det kvinner bør slutte med?

Mye rart man skal lese her inne...

Anonymkode: aea73...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en god rollemodell ved å jobbe hardt for å oppnå mine mål, hjelpe andre når de trenger det, være hyggelig mot folk jeg møter - ja, rett og slett prøve å være snill og grei. 

Så flott. Alle skulle ha den innstillingen.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også bruker jeg litt sminke da. Men det er da så utrolig mange ting som er viktigere enn om jeg bruker sminke eller ei. Jeg kan gå uten sminke, men velger å sminke meg fordi da føler jeg meg fresh og fin. 

Hvis det er med sminke at du føler deg fresh og fin, synes jeg du skal gjøre det. Det er viktig å føle seg fin. Med den følelsen er det lettere å ha overskudd. 

Jeg synes heller ikke det er så viktig om andre bruker sminke eller ei. Men jeg synes det er teit at så mange ikke føler seg fresh uansett hva de gjør, for andre er så pene med en sminke som egentlig mange kan sminke seg som hvis de bare mestrer det. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er lite råd tilbake - vær en god rollemodell og pass dine egne saker. Ikke kritiser folk bare fordi de velger å gjøre noe annet enn deg - eller noe annet enn du hadde ønsket de gjorde. 

Lev og la leve.

Anonymkode: 874c2...fdd

Ikke meningen å kritisere. Godt råd er å ikke tro at alle andre kritiserer deg, fordi de kommer med en uttalelse som går på tvers av din egen oppfatning, eller bare at du tenker på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg gjøre som en fremmed sier?? 

Du skal ikke det. Det er viktig å ikke gjøre som en fremmed sier, hvis du føler det er feil.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 



Hva om jeg ber TS om å dekke til håret sitt enhver tid opphold foregår i det offentlige? Å dele sin skjønnhet med andre enn sine nærmeste er ikke bra, må ikke vekke begjær i andre. Vær en rollemodell! 🙄

Jeg er jo en fremmed og da bør Ts høre på meg i følge sin egen logikk.

 

Anonymkode: 3dddd...68f

Nei, det var ikke det jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...