Gå til innhold

Hvilen artist mener du er grovt undervurdert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener Slayer aldri har fått den hederen de fortjener. Et av de viktigste bandene innen metallsjangeren. Ever.

 

Anonymkode: 9479b...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske mange band/artister som ikke er fra USA og Storbritannia.

Er fult av fantastiske artister og grupper som ikke får noen anerkjennelse bare fordi de ikke er fra et USA eller Storbritannia land eller fordi de synger på sine morsmål isteden for engelsk.

De er kanskje ikke så godt kjent men den sveitsiske gruppen Cellar Darling vil jeg si er undervurdert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ganske mange band/artister som ikke er fra USA og Storbritannia.

Er fult av fantastiske artister og grupper som ikke får noen anerkjennelse bare fordi de ikke er fra et USA eller Storbritannia land eller fordi de synger på sine morsmål isteden for engelsk.

De er kanskje ikke så godt kjent men den sveitsiske gruppen Cellar Darling vil jeg si er undervurdert. 

Men sånn er det nå engang. Majoriteten forstår ikke fransk eller norsk, så derfor vil de aldri forstå disse sangene. 

Anonymkode: 404ea...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men sånn er det nå engang. Majoriteten forstår ikke fransk eller norsk, så derfor vil de aldri forstå disse sangene. 

Anonymkode: 404ea...786

Man trenger ikke forstå språket for en like en sang/gruppe eller artist. Sanger er mer en ordene som synges det er også musikken og stemmen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men sånn er det nå engang. Majoriteten forstår ikke fransk eller norsk, så derfor vil de aldri forstå disse sangene. 

Anonymkode: 404ea...786

Mye fin instrumentalmusikk.

F.eks. fra Tyskland: 

 

Anonymkode: 9479b...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner som spiller og/eller er vokalister i metal band. 

Anonymkode: fbd7b...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner som spiller og/eller er vokalister i metal band. 

Anonymkode: fbd7b...9c5

Støtter denne. Mye bra musikk blir ødelagt av female vocals. Jeg har samme innstilling til growling.

Anonymkode: 141b3...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner som spiller og/eller er vokalister i metal band. 

Anonymkode: fbd7b...9c5

Noen ja, alle nei.

Anonymkode: b91cd...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Mye bra musikk blir ødelagt av female vocals. Jeg har samme innstilling til growling.

Anonymkode: 141b3...328

Jeg mener motsatt. Mange av dem er undervurdert. 

Anonymkode: fbd7b...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Mye bra musikk blir ødelagt av female vocals. Jeg har samme innstilling til growling.

Anonymkode: 141b3...328

Ser nå at jeg er i feil tråd. Jeg mente selvsagt overvurdert, da jeg ikke liker denne type vokal i metal.

Anonymkode: 141b3...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener motsatt. Mange av dem er undervurdert. 

Anonymkode: fbd7b...9c5

Ja, beklager. Tenkte stikk motsatt.

Anonymkode: 141b3...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel betyr "undervurdert" i slike diskusjoner "jeg liker dem men nesten ingen andre gjør det".

 

Anonymkode: e4108...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ja, alle nei.

Anonymkode: b91cd...41d

Ok, kanskje ikke alle. Jeg var litt rask med å skrive. Noen er faktisk ganske overvurdert også når jeg tenker meg om. Jeg synes ofte at de som er minst kjente er de med best vokal. Men kvinner innenfor metal sjangre, er undervurdert i forhold til menn uansett. 

Anonymkode: fbd7b...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NymeriaRhoynar skrev:

Susanne Sundfør

Jeg syns da ikke hun er undervurdert, men nesten litt overvurdert. Men flink er hun og veldig populær blant hipstere :) 

Anonymkode: 404ea...786

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Man trenger ikke forstå språket for en like en sang/gruppe eller artist. Sanger er mer en ordene som synges det er også musikken og stemmen. 

Nei, det trenger man ikke, men de fleste vil likevel ikke høre på musikk de ikke forstår. En instrumentell-låt går kanskje, men låt med mange linjer? Nei. 

Anonymkode: 404ea...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde Slayer var kjempestore??

 

Jeg vil si Superfamily. De slutta vel på et tidspunkt, tror jeg. Litt datert musikk pr nå, men husker det ene albumet var så sinnssykt bra, fy flate. Husker ikke hva det het i farten. Guns tonight? De hadde flere andre låter som var helt vilt bra. Men jeg var alene i min sosiale gruppe om å like de/ha hørt om de den gang da. 

Irriterende at Superfamily også manglet myyyyye lyrics på nett.

Anonymkode: 53490...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler vel ikke direkte om å være undervurdert, men jeg synes Elsiane burde fått mer oppmerksomhet og berømmelse i den store verden. Jeg elsker hvordan vokalisten eksperimenterer med stemmen sin. Det var bare flaks og tilfeldigheter at jeg oppdaget denne lille småsnåle duoen mens jeg satt og surfet på Youtube for ti år siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess Glynne, Frank Ocean og Lana del Rey. Alle er noenlunde kjent, men jeg mener allikevel at de blir undervurdert. De fortjener enda mer oppmerksomhet for musikken sin 🙌

Anonymkode: b3af7...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, NymeriaRhoynar skrev:

Susanne Sundfør

Den beste norske artisten med god margin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...