Gå til innhold

Kjørte inn på lastebil felt ved tollen med personbil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å kjøre feil inn på lastebilfeltet med personbilen min ved tollen ved grensa til sverige. Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til, men var litt uoppmerksom et sekund der tror jeg... 

Jeg kjørte bare gjennom sammen med de andre lastebilene og det virket ikke som at noen reagerte... ingen som så rart på meg eller noe. 

Men, man får ikke bot eller noe sånt for det ?  😱 

Anonymkode: 5c946...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme gjorde jeg en gang og det med varebil, tollene stod bare der og så rart på meg😂 det var ved den nya brua over til Svinesund, bare at jeg kjørte til Norge. En annen gang når det var kontroll på svenskesiden og jeg skulle hjem på natten(bodde i Sverige), så var det bare masse lys som blinken og jeg fant ikke feltet jeg skulle kjøre i for å kjøre gjennom kontrollen, så jeg kjørte bare videre forbi. Heldigvis kjørte de ikke etter meg og stoppet meg. En annen gang klarte jeg å kjøre av til tollstasjonen og fant ikke veien ut igjen.

Anonymkode: ec76b...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjorde jeg en gang og det med varebil, tollene stod bare der og så rart på meg😂 det var ved den nya brua over til Svinesund, bare at jeg kjørte til Norge. En annen gang når det var kontroll på svenskesiden og jeg skulle hjem på natten(bodde i Sverige), så var det bare masse lys som blinken og jeg fant ikke feltet jeg skulle kjøre i for å kjøre gjennom kontrollen, så jeg kjørte bare videre forbi. Heldigvis kjørte de ikke etter meg og stoppet meg. En annen gang klarte jeg å kjøre av til tollstasjonen og fant ikke veien ut igjen.

Anonymkode: ec76b...833

Jeg fant ikke veien ut igjen jeg heller.. og det var bare polakker der som ikke kunne engelsk eller norsk.. men fikk han ene til å forklare meg på et vis.. 🙈🤪

Men du fikk ikke noen bøter eller noe sånt noen av gangene ? 

Anonymkode: 5c946...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sanja0903
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg fant ikke veien ut igjen jeg heller.. og det var bare polakker der som ikke kunne engelsk eller norsk.. men fikk han ene til å forklare meg på et vis.. 🙈🤪

Men du fikk ikke noen bøter eller noe sånt noen av gangene ? 

Anonymkode: 5c946...816

han fikk aldri bot for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sanja0903 skrev:

han fikk aldri bot for det 😊

Okei, bra. Bare blir så stressa for ting jeg ikke har peiling på. Tenkte kanskje at det var ulovlig og at man derfor får bot eller noe sånt for det, men det er bra, da kan jeg ta det med ro 🤪

Anonymkode: 5c946...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang på vei fra Sverige så var det kø i venstre fila (grønn). Ingen i høyre (rød) så jeg kjørte der. 

Kø var sikkert 1km lang. 

200m ca. før grensen så blinker jeg til venstre men ingen ville slippe meg inn. Venta 3-4 min. men neida. Så kjørte jeg bare videre i høyre (rød) fil og inn på toll område. Tolleren kommer bort til meg og jeg sier at ingen ville slipe meg i venstre fil så jeg måte kjøre inn her. Han lo litt ,ba om å sjekke bagasjerom ,jeg åpna bak ,han sjekka og fikk kjøre videre.

Siden da ,hvis det er kø i venstre fil så kjører jeg alltid i høyre. Whatever ....

Anonymkode: a3ec4...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...