Gå til innhold

22.juli. Hva husker du fra den dagen.

Limahl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg husker denne dagen veldig godt. Var akkurat ferdig på jobb, og satte meg ned for å å lese nettaviser. Så at det hadde vært en eksplosjon, og snakket litt med kollegaene om det. Men alle var enige om at det måtte være gass eller noe lignende.

Skulle hjem til en kompis etter jobb og han jobbet i sentrum. Prøvde å få tak i ham men det var helt umulig. Da han etter en god stund ringte meg opp så fortalte han at deler av Oslo så ut som en krigssone, og at det hadde gått av ei bombe i regjeringskvartalet. Visste at en jeg bodde med i kollektiv skulle være der omtrent da det smalt, så fikk litt panikk. Romkameraten min hadde bare løpt for livet, og ble heldigvis ikke skadet. 

Fikk til slutt møtt kompisen min og vi dro hjem til ham for å lage lasagne. Så hørte vi på radioen at det var meldt om skyting på Utøya. Det ble litt snakk om muslimer men jeg sa til kameraten min at dette er ikke en muslim, dette er en gal nordmann som er forbannet på arbeiderpartiet. Og det viste seg jo å stemme. En veldig trist dag egentlig, glemmer aldri sjokket jeg fikk da jeg dagen etter leste at 80 var døde. 

Anonymkode: dae2a...914

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt hjemme i stua på Holmlia da det smalt. Hadde gått forbi nedenfor Regjeringskvartalet bare en time før ca. Husker at jeg og mannen min så på hverandre og bare-  "shit - hva var det??".  Tok jo litt tid før man skjønte hva det var. Jeg var raskt inne på twitter, og skjønte ikke helt sammenhengen med Utøya, før noen på tv sa det. Vi satt å så på tv og nett hele kvelden, det var som å se på ett togkrasj i sakte film. Man ville ikke se, men så måtte man. 

Det jeg husker aller best i etterkant er hvor stille Oslo var. Som om vi hadde fått lagt et teppe over oss.  Husker jeg skulle på kveldsvakt dagen etter,  og hele byen gikk som i en sakte film. Folk var rolige, stille, kjøpte blomster, tok hverandre i hendene og var gode mot hverandre. Husker det store blomsterhavet utenfor Domkirken... det var rørende å se ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg satt på do da det skjedde og hadde kraftig diare. Så sier de på radioen at det har gått av en bombe akkurat idet jeg bæsjer. 

Anonymkode: dcee0...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...