Gå til innhold

Letrozol erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre deres erfaringer med letrozol😊

Virka det? Kor mange rundar trengte du? Bivirkningar osv 

Anonymkode: 340dc...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ni runder. Bivirkninger og smerter. Ingen graviditet. Så viste det seg at hovedproblemet var hos mannen.

Anonymkode: 6424c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i 5 runder, ble gravid 1 gang som viste seg å være en ekstrauterin graviditet, 1 gang det ikke virket (men da hadde jeg slurvet med tidspunktene og), og 3 ganger det hadde effekt men ikke gravid (1 av dem fikk jeg eggløsning på den siden jeg måtte fjerne eggleder). Fikk 5 mg, ingen bivirkninger eller plager. 

Anonymkode: d9fa0...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen effekt på enkel dose. Dobbel dose ga eggløsning og ble gravid, men mistet 5+1, dobbel dose igjen, men ble ikke gravid. Er nå i gang igjen med dobbel dose for 3. gang og krysser fingrene for at det skal gå 🤞🏻
 

Av bivirkninger har jeg hatt hodepine, lett kroppsverk, kvalme og mye mens-lignende murringer. Føler meg også ekstra sliten de dagene jeg tar letrozol og noen dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler, kjenne eg både grua meg og gleda meg til å begynne på første runde. Kryssa fingrane og håpa vi treffer blink raskt 😬

-ts 

Anonymkode: 340dc...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatt 4 runder med dobbel kur, el 1 gang. 2 ganger på trippel, venter på el om noen dager. Ikke blitt gravid. Minimalt med bivirkninger. Kun litt hodepine, ikke noe annet.

Anonymkode: 672e2...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 runde med dobbel dose, satt Ovitrelle i tillegg. Lite/ingen bivirkninger. Ble gravid og resultatet sover nå søtt i senga si, 5mnd gammel ♥️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 runder med dobbel dose. Eggløsning på de to første rundene, siste runde nå tror jeg ikke at jeg fikk eggløsning. Skal sies at jeg har hatt eggløsning hver måned i et år, så med Letrozolen nå på tredje runden forsvant den..

Foesinket mens nå, men ganske sikker på at jeg ikke er gravid.

Bivirkninger; så sterk hodepine at jeg ved flere anledninger har kastet opp pga det. Har rett og slett ikke kunne fungere pga hodepine. Ekstremt trøtt og sliten.

Lykke til, håper det funker for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dette kan bli spennende ser eg😅

-Ts 

Anonymkode: 340dc...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 2.26, -C- skrev:

3 runder med dobbel dose. Eggløsning på de to første rundene, siste runde nå tror jeg ikke at jeg fikk eggløsning. Skal sies at jeg har hatt eggløsning hver måned i et år, så med Letrozolen nå på tredje runden forsvant den..

Foesinket mens nå, men ganske sikker på at jeg ikke er gravid.

Bivirkninger; så sterk hodepine at jeg ved flere anledninger har kastet opp pga det. Har rett og slett ikke kunne fungere pga hodepine. Ekstremt trøtt og sliten.

Lykke til, håper det funker for deg :) 

Hvorfor tok du Letrozol om du hadde regelmessig eggløsning? Er vel bare tull å tilføre kroppen medisiner den ikke trenger, ender jo bare opp med å klusse til alt.

Var det en privatklinikk som ga deg det? Tenker de kanskje bare er ute etter å tjene penger på mennesker i en sårbar situasjon. 

Anonymkode: 9d23d...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du Letrozol om du hadde regelmessig eggløsning? Er vel bare tull å tilføre kroppen medisiner den ikke trenger, ender jo bare opp med å klusse til alt.

Var det en privatklinikk som ga deg det? Tenker de kanskje bare er ute etter å tjene penger på mennesker i en sårbar situasjon. 

Anonymkode: 9d23d...b37

Hausken ville prøve dette på meg, da deg visstnok i mange tilfeller kan gi alle forholdene for graviditet en boost av noe slag. De tjente ikke noe penger på det da det skrives ut en resept. Hausken mente at vi kunne prøve dette i tre mnd før evt IVF. Er oppgitt, hadde håpet jeg skulle slippe IVF og nå ser det ut som om Letrozol i tillegg har ødelagt syklusen min, så ja: huff:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, -C- skrev:

Hausken ville prøve dette på meg, da deg visstnok i mange tilfeller kan gi alle forholdene for graviditet en boost av noe slag. De tjente ikke noe penger på det da det skrives ut en resept. Hausken mente at vi kunne prøve dette i tre mnd før evt IVF. Er oppgitt, hadde håpet jeg skulle slippe IVF og nå ser det ut som om Letrozol i tillegg har ødelagt syklusen min, så ja: huff:(

Kjedelig. Hausken ville ha oss rett på IVF, selv om det var mye annet vi kunne ha testet ut først. Fikk litt inntrykk av at de ville tjene penger på oss, kjip følelse. Nå endte vi opp med IVF hos de, men vi måtte litt i tenkeboksen først. Ble faktisk gravid på første forsøk og er nå snart høygravid 😊 

Håper du får tilbake syklusen din og at du blir fort gravid. Om dere må igjennom ivf, så er det ikke sikkert det blir en lang og vanskelig prosess. Det kan gå fort og dere kan være heldig 💕

Anonymkode: 9d23d...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig. Hausken ville ha oss rett på IVF, selv om det var mye annet vi kunne ha testet ut først. Fikk litt inntrykk av at de ville tjene penger på oss, kjip følelse. Nå endte vi opp med IVF hos de, men vi måtte litt i tenkeboksen først. Ble faktisk gravid på første forsøk og er nå snart høygravid 😊 

Håper du får tilbake syklusen din og at du blir fort gravid. Om dere må igjennom ivf, så er det ikke sikkert det blir en lang og vanskelig prosess. Det kan gå fort og dere kan være heldig 💕

Anonymkode: 9d23d...b37

Dette var faktisk ganske godt for meg å lese. De sa de kunne starte rett på IVF på oss også, men sa at vi kunne få prøve Letrozol først. Angrer jo litt på det nå om jeg kan innrømme det.

Hvilken Hauskenklinikk var dere hos? Vi går til Lysaker.

De sa at de ønsker å gjøre kort protokoll på oss og mener vi er kjempegode kandidater for IVF da alle verdier ser kjempebra ut på oss begge. Blir gravid to ganger på 7 mnd, men mistet - og har to barn fra før, så de mener oddsene er veldig bra. Kan jeg stille deg noen spørsmål rundt IVF? Send meg gjerne en PM om du vil skrive privat. Ellers kan jeg så klart skrive her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, -C- skrev:

Dette var faktisk ganske godt for meg å lese. De sa de kunne starte rett på IVF på oss også, men sa at vi kunne få prøve Letrozol først. Angrer jo litt på det nå om jeg kan innrømme det.

Hvilken Hauskenklinikk var dere hos? Vi går til Lysaker.

De sa at de ønsker å gjøre kort protokoll på oss og mener vi er kjempegode kandidater for IVF da alle verdier ser kjempebra ut på oss begge. Blir gravid to ganger på 7 mnd, men mistet - og har to barn fra før, så de mener oddsene er veldig bra. Kan jeg stille deg noen spørsmål rundt IVF? Send meg gjerne en PM om du vil skrive privat. Ellers kan jeg så klart skrive her inne :) 

Sendte deg pm. 

Anonymkode: 9d23d...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skyter inn et spørsmål her jeg. Er lezorol og pergotime det samme? Min gynekolog nevnte pergo når jeg var innom sist. Fått provera i 3 mnd nå pga ustabil syklus og skulle få dette etterpå mente jeg hun sa. Jeg har også tatt blodprøver for å sjekke eggløsning men alt var normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Karoline89 skrev:

Skyter inn et spørsmål her jeg. Er lezorol og pergotime det samme? Min gynekolog nevnte pergo når jeg var innom sist. Fått provera i 3 mnd nå pga ustabil syklus og skulle få dette etterpå mente jeg hun sa. Jeg har også tatt blodprøver for å sjekke eggløsning men alt var normalt. 

Tror ikke pergotime selges lenger, så det gis ut letrozol. Var i hvertfall det jeg ble fortalt på apoteket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Havfrue8 skrev:

Tror ikke pergotime selges lenger, så det gis ut letrozol. Var i hvertfall det jeg ble fortalt på apoteket :)

Okei ☺️ så da er det det samme. Takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Karoline89 skrev:

Okei ☺️ så da er det det samme. Takk for svar!

 

Ikke helt det samme, pergo gav litt tynnere slimhinne så det e letrozol bedre, ellers helt like 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...