Gå til innhold

hvorfor blir menn gynekologer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fordi de er så fascinert av vagina? 

Anonymkode: b3592...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gynekologi er ganske mye mer enn vagina, og jeg tror nok at de er interessert i sitt fagfelt, og det er bra vi har leger som er interessert i fagfeltet sitt. Jeg håper i alle fall det selv når jeg går til en gynekolog at de er like interessert i hva jeg plages med og hva det kan skyldes som når jeg går til en øre-nese-halsspesialist som har spesialisert seg i ørekirurgi om jeg har problemer med øret mitt. 

Anonymkode: e034a...5c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av dem er så hardhendte når de undersøker en at jeg mistenker dem for å ha valgt gynekologi for å plage kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn går også til gynekolog.

Anonymkode: 1afdf...554

Menn går ikke til gynekolog. 

Anonymkode: d284c...e31

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn går også til gynekolog.

Anonymkode: 1afdf...554

Nei, menn går ikke til gynekolog. Gynekologi betyr faktisk læren om kvinnen på gresk. 

Andrologi er det som omhandler sykdommer knyttet til menn.

Anonymkode: e034a...5c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn går også til gynekolog.

Anonymkode: 1afdf...554

Bare for å holde kjæresten sin i hånden i så fall. Gynekologi er læren om kvinnens underliv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de tingene jeg ikke forstår. Hvorfor, altså hvorfor, velger menn å bli gynekologer og gi råd/veiledning/undersøkelse for den ene delen av kroppen de faktisk ikke har noe grunnlag for å vite hvordan føles? Det forstår jeg ikke, og kommer jeg aldri til å forstå heller. 

Jeg har vært hos mange gynekologer, både menn og damer. Det er bare hos mennene jeg har fått vondt og det har vært ubehagelig. Tilfeldig? Neppe. 

Anonymkode: 9d299...54d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de tingene jeg ikke forstår. Hvorfor, altså hvorfor, velger menn å bli gynekologer og gi råd/veiledning/undersøkelse for den ene delen av kroppen de faktisk ikke har noe grunnlag for å vite hvordan føles? Det forstår jeg ikke, og kommer jeg aldri til å forstå heller. 

Jeg har vært hos mange gynekologer, både menn og damer. Det er bare hos mennene jeg har fått vondt og det har vært ubehagelig. Tilfeldig? Neppe. 

Anonymkode: 9d299...54d

Med den logikken kan man ikke bli kreftlege uten å ha hatt kreft. 

Anonymkode: 5b9d5...981

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de tingene jeg ikke forstår. Hvorfor, altså hvorfor, velger menn å bli gynekologer og gi råd/veiledning/undersøkelse for den ene delen av kroppen de faktisk ikke har noe grunnlag for å vite hvordan føles? Det forstår jeg ikke, og kommer jeg aldri til å forstå heller. 

Jeg har vært hos mange gynekologer, både menn og damer. Det er bare hos mennene jeg har fått vondt og det har vært ubehagelig. Tilfeldig? Neppe. 

Anonymkode: 9d299...54d

Hvorfor blir kvinner androloger? 

Og jo, det er tilfeldig. Menn er halvveis kjent for å være mere forsiktig enn kvinner fordi kvinner vet at underliv tåler en trøkk. Og om deres vagina tåler masse så mener de alle vaginaer tåler like mye. 

Anonymkode: d284c...e31

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de tingene jeg ikke forstår. Hvorfor, altså hvorfor, velger menn å bli gynekologer og gi råd/veiledning/undersøkelse for den ene delen av kroppen de faktisk ikke har noe grunnlag for å vite hvordan føles? Det forstår jeg ikke, og kommer jeg aldri til å forstå heller. 

Jeg har vært hos mange gynekologer, både menn og damer. Det er bare hos mennene jeg har fått vondt og det har vært ubehagelig. Tilfeldig? Neppe. 

Anonymkode: 9d299...54d

Ehm.. det er jo ikke sånn at man velger et fagfelt etter som hva man selv har vært plaget med. Hvorfor tror du det er nødvendig at en jordmor eller fødselslege må ha født for å kunne gi deg den hjelpen du trenger for eksempel? De trenger ikke vite hvordan det føles for å hjelpe deg.

Anonymkode: e034a...5c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken kan man ikke bli kreftlege uten å ha hatt kreft. 

Anonymkode: 5b9d5...981

Nei. Hvilken som helst person kan få kreft. En mann kan ikke (plutselig) få en vagina. (Jada, operasjon og sånn, men det er veldig på siden av saken.) 

Anonymkode: 9d299...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir kvinner androloger? 

Og jo, det er tilfeldig. Menn er halvveis kjent for å være mere forsiktig enn kvinner fordi kvinner vet at underliv tåler en trøkk. Og om deres vagina tåler masse så mener de alle vaginaer tåler like mye. 

Anonymkode: d284c...e31

Nei, nettopp? Skjønner ikke det heller. 

Tja, kanskje. Alle jeg kjenner har akkurat samme erfaring som meg. Jeg tror ikke det er tilfeldig. 

Anonymkode: 9d299...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de tingene jeg ikke forstår. Hvorfor, altså hvorfor, velger menn å bli gynekologer og gi råd/veiledning/undersøkelse for den ene delen av kroppen de faktisk ikke har noe grunnlag for å vite hvordan føles? Det forstår jeg ikke, og kommer jeg aldri til å forstå heller. 

Jeg har vært hos mange gynekologer, både menn og damer. Det er bare hos mennene jeg har fått vondt og det har vært ubehagelig. Tilfeldig? Neppe. 

Anonymkode: 9d299...54d

Min erfaring er det stikk motsatte. Mannlige gynekologer jeg har vært hos har vært langt forsiktigere og flinkere enn de kvinnelige, og jeg har vært hos mange i årenes løp. Nå velger jeg bevisst mannlig gynekolog.

Anonymkode: 2e014...db7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de tingene jeg ikke forstår. Hvorfor, altså hvorfor, velger menn å bli gynekologer og gi råd/veiledning/undersøkelse for den ene delen av kroppen de faktisk ikke har noe grunnlag for å vite hvordan føles? Det forstår jeg ikke, og kommer jeg aldri til å forstå heller. 

Jeg har vært hos mange gynekologer, både menn og damer. Det er bare hos mennene jeg har fått vondt og det har vært ubehagelig. Tilfeldig? Neppe. 

Anonymkode: 9d299...54d

Jeg har stikk motsatt erfaring. 

Anonymkode: 7d01c...088

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ehm.. det er jo ikke sånn at man velger et fagfelt etter som hva man selv har vært plaget med. Hvorfor tror du det er nødvendig at en jordmor eller fødselslege må ha født for å kunne gi deg den hjelpen du trenger for eksempel? De trenger ikke vite hvordan det føles for å hjelpe deg.

Anonymkode: e034a...5c7

Men det er ikke poenget mitt. Poenget er valget. Som lege kan man velge hva man vil spesialisere seg i. Hvorfor velge en kroppsdel du ikke har? Det bare gir ikke mening for meg. Det gir tydeligvis mening for deg. Da er vi bare uenige :)

Anonymkode: 9d299...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, nettopp? Skjønner ikke det heller. 

Tja, kanskje. Alle jeg kjenner har akkurat samme erfaring som meg. Jeg tror ikke det er tilfeldig. 

Anonymkode: 9d299...54d

Da kan jo jeg si at alle jeg kjenner har samme erfaring som meg. Og så er vi like langt. 

Anonymkode: d284c...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er det stikk motsatte. Mannlige gynekologer jeg har vært hos har vært langt forsiktigere og flinkere enn de kvinnelige, og jeg har vært hos mange i årenes løp. Nå velger jeg bevisst mannlig gynekolog.

Anonymkode: 2e014...db7

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har stikk motsatt erfaring. 

Anonymkode: 7d01c...088

Så ... bra? Det endrer dessverre ikke min erfaring. 

Anonymkode: 9d299...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jo jeg si at alle jeg kjenner har samme erfaring som meg. Og så er vi like langt. 

Anonymkode: d284c...e31

Okei. Det er helt greit for meg at du ikke tror det. Jeg tror fortsatt det. Er greit å være uenig. 

Anonymkode: 9d299...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...