Gå til innhold

Forebygge smerter og blåmerker ved dansetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min går på dans. Hun er ganske spinkel og tynn og sier at hun lett får vondter ved trening på gulvet uten matter, spesielt der hun ‘treffer’ bein. Eks kne/skulder/albue osv. Hun syns det er vondt også. Jeg antar hun er litt pysete ift de andre eller er det verre for henne pga at hun er tynn? Hun har vokst veldig i høyden det siste. Spiser bra og noenlunde sunt.

De har nok trent ekstra mye bevegelser på gulvet i det siste og det er nok litt uvant. Men tar gjerne i mot tips. Tenker det kanskje går an å forebygge ved å ‘polstre’ de mest utsatte punktene? Men med hva... det må holde og ikke begrense bevegelsene og helst ikke vise, altså ha under klær. Ikke så tykt som en vanlig støttebandasje altså. En tape men vil det være nok? Glad for tips!

Anonymkode: e95d1...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er bedre at hun blir herdet. Når jeg startet på karate (barbeint på gulv) tok det tid før beina ble herdet, samme med resten av kroppen. Jeg var også veldig tynn, men det ble bedre.

Hva gjør de andre? Kan du snakke med treneren og høre om det er noe som pleier å gå over etter en stund, eller om hun bør gjøre noe mer? 

Anonymkode: 9834d...2d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store deler av det å danse er vondt og ubehag. Få henne til å se noen videoer av profesjonelle dansere på YouTube. Det er blåmerker, gnagsår, kramper, blåmerker og omfattende opplegg for å holde kroppen i gang. 

Anonymkode: 4baf6...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kronisk store blåmerker rundt knærne da jeg danset. Det var vondt, og det gav meg dårlige knær på sikt. Hvis hun har mye vondt har hun nok mye belastning, som ikke nødvendigvis er oppbygging av kroppen, men heller nedbryting.

Anonymkode: 59c48...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...