Gå til innhold

Kjente grupper og soloartister som er oppskrytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke lese.

Jeg skrev " Oppskrytt != elendig. ".

 

Anonymkode: c9cbe...f8e

Ser det nå 😱

Anonymkode: e2e71...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og jeg gjetter på at grunnen til at man mener at disse artistene er oppskrytt, er at de ikke spiller sangene sine på vuvuzela. :tongue:

Tenk så fantastisk musikken kunne ha blitt om alle musikere benyttet seg av dette fenomenale instrumentet i stedet for å rote med kjedelige, klisjéaktige ting som gitar eller piano; finner dessverre verken Bob Dylan eller David Bowie fremført i pur vuvuzeladrakt, men her er i alle fall en liten smakebit på hvordan Brahms og Ravel høres ut:

Endret av Bix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, DeLorean skrev:

Veldig i skuddet for tiden disse 'oppskrytte' trådene 😂

Ja, vil si at de er litt oppskrytt.

Anonymkode: 30a68...51e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Madonna er oppskrytt. Hun er dyktig som entertainer og stilikon, men svært middelmådig som sanger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madonna. Hun er en langt bedre forretningskvinne enn musiker. Live synger hun stort sett ikke, og har ikke engang med seg et band til å spille. "Konserter" uten musikere kan ikke kategoriseres som konserter engang, men snarere musikkavspilling med tilhørende mimeshow.

Det har aldri vært noen rød tråd i musikken hennes. Der mange artister tilpasser sitt uttrykk noe i takt med nye tider, men fortsatt høres ut som seg selv, er det ikke slik med Madonna. Det hun kommer med høres stort sett eksakt likt ut som det man kan forvente det året, og man kan ikke gjette at det er en Madonna-låt før hun begynner å synge. Istedenfor å høres ut som en typisk Madonna-låt med årstallsvri høres det ut som en typisk poplåt for året, tilfeldigvis med henne på vokal.

Kort sagt oppfatter jeg det slik at hun musikalsk sett egentlig ikke har noe å fortelle, og tar man bort henne fra musikkhistorien er det lite merkbart. Tar man bort Beatles eller Sly & The Family Stone forandrer det bildet totalt.

For øvrig er jeg stort sett uenig med TS, men enig i Bob Dylan. Flink poet, men musikalsk ikke noe å skrive hjem om.

Anonymkode: bdda0...d86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

REM er verdens mest kjedelige band. 

Anonymkode: 8da5a...f72

Nei, det er Coldplay. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Perelandra skrev:

Synes Madonna er oppskrytt. Hun er dyktig som entertainer og stilikon, men svært middelmådig som sanger. 

Er det noen som påstår at Madonna er en spesielt god sanger da? I den kategorien vil jeg heller utnevne Christina Aguilera som ikke er i nærheten en så god sanger som mange påstår. Jeg synes også at Beyonce ofte er veldig oppskrytt. Hun er en god entertainer og har meget god sangteknikk, men noen dronning av verden og tidenes person er hun da ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

The White Stripes, Coldplay, Maria Mena, Justin Bieber, Beyoncé ,Ed Shereen 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billie Ellish, jeg skjønner ikke hypen over henne. Man hører jo ikke hva synger? Hun bare mumler. Som sangen Bad guy, det er jo bare en hel del mumling. Har prøvd å øke lyden men jeg hører ikke en dritt utenom ordet «guy» etter hver setning. 

Madonna 😕 Sorry. Hun har mange svært populære låter, og synes noen kan være litt fengende - men sangstemmen gir meg ikke noe særlig. Litt kjedelig? Den er ikke fæl liksom, men ikke noe spesiell for meg. 

 

Anonymkode: bccfa...edb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.1.2020 den 21.37, Kågebruker skrev:

Ed Shereen 

Han er da ikke anerkjent som noe i nærheten av de nevnt i åpningsinnlegget.

Anonymkode: a9074...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 0.55, Ripshagen skrev:

Beyonce og U2.

Beyoncé er vel ikke regnet som noe stort av noen kritikere, så kan vanskelig være oppskrytt.

Anonymkode: a9074...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...