Gå til innhold

Å ikke spise lunsj på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ikke spiser lunsj på jobb, hvordan er synes dere det er? Pleier dere å sitte med de andre, bare uten å spise? Hva sier de andre?

Selv synes jeg det er litt vanskelig. Vil egentlig gjerne være med, men det blir så ofte kommentarer, og jeg føler jeg må unnskylde meg. Derfor pleier jeg å si at jeg ikke har tid eller noe sånt, men de andre skjønner nok at det ikke gjelder hver dag, og dessuten har jeg jo egentlig lyst til å være med. 

Anonymkode: 10e1f...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvorfor spiser du ikke lunsj?

Jeg ville tenkt det var spesielt. For å fungere og prestere optimalt, ha god konsentrasjon og energi på arbeid behøver man næring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke spiser lunsj på jobb, hvordan er synes dere det er? Pleier dere å sitte med de andre, bare uten å spise? Hva sier de andre?

Selv synes jeg det er litt vanskelig. Vil egentlig gjerne være med, men det blir så ofte kommentarer, og jeg føler jeg må unnskylde meg. Derfor pleier jeg å si at jeg ikke har tid eller noe sånt, men de andre skjønner nok at det ikke gjelder hver dag, og dessuten har jeg jo egentlig lyst til å være med. 

Anonymkode: 10e1f...b4b

Om jeg ikke spiser lunsj blir jeg på besvimelse s rand fordi jeg er så sulten. Fatter ikke at du ikke klarer å ikke spise lunsj. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser du ikke? Jeg blir veldig ukonsentrert om jeg ikke spiser.

Anonymkode: b7b7a...1c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke spiser lunsj på jobb, hvordan er synes dere det er? Pleier dere å sitte med de andre, bare uten å spise? Hva sier de andre?

Selv synes jeg det er litt vanskelig. Vil egentlig gjerne være med, men det blir så ofte kommentarer, og jeg føler jeg må unnskylde meg. Derfor pleier jeg å si at jeg ikke har tid eller noe sånt, men de andre skjønner nok at det ikke gjelder hver dag, og dessuten har jeg jo egentlig lyst til å være med. 

Anonymkode: 10e1f...b4b

Jeg jobbet med en som aldri spiste lunch, helt ærlig tenkte jeg ikke så mye over det før dagen jeg så vedkomne spiste. Innså da at vedkomne aldri spiste på arbeid.

Hen pleide å sitte ved noen som spiste, eventuelt bruke mye tid ute med røykerene. Var ikke mye reaksjoner på det. Jeg kan godt sitte litt på lunchrommet for å være sosial uten å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er mange spørsmål rundt lunsjbordet, både når det gjelder hva man spiser og om man spiser. Hos oss er den som kommenterer mest negativt på andres mat, en som ikke spiser lunsj selv. Syns det må gå an å begrense negative kommentarer til andres matvalg, og iallefall når det er jevnlig. 

Anonymkode: fe874...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg ikke er sulten, drikker jeg bare en te eller kaffi, aldri fått noe reaksjoner på det.

Anonymkode: 112e4...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helse så jeg har jevnt over ikke tid til å spise eller å spise i lag med kolleger. Men på en tidligere arbeidsplass hadde vi felles lunsj, og der vet jeg noen dreiv med periodisk faste, men ble aldri kommentert utover om de hadde glemt lunsj og ville ha litt fra en kollega som ville være grei. Å drive å disse lunsjen eller ikke lunsj synes jeg voksne mennesker kan holde seg for god til.

Anonymkode: b9903...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser når jeg er sulten, så og si aldri på jobb. Ingen sier noe på det. Sier jo at jeg eter når jeg er sulten og at det fungerer for meg.

Anonymkode: 9ba1d...d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg spiser frokost spiser jeg skjelden lunsj, men spiser lunsj om jeg ikke spiste frokost. Om så så sitter jeg i lag med de andre og drikker kaffe. Aldri noen som har brydd seg om matvanene mine, naturlig nok, jobber med voksne, aldri tenkt over det engang at noen kan ha en formening om mine matvaner. 

Anonymkode: b4591...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper ofte lunsjen, men jeg deltar jo allikevel. Ingen bryr seg annet enn, som nevnt over, noen av og til spør om jeg har glemt mat og vil ha noe av dem.

Noen ganger drikker jeg en kopp buljong, da sier jeg bare at jeg ikke har lyst på noe mer/annet. Ikke noe problem i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg dropper lunsjmaten tar jeg meg heller en kopp kaffe eller et glass vann når vi sitter der. 
 

Kan du ikke bare si at du spiste litt før eller noe?

Anonymkode: 254b1...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunsj er mitt første måltid, så det spiser jeg som regel på jobb sammen med kollegaene mine. Tidligere så hadde jeg med meg niste som jeg spiste noen timer etter jeg kom på jobb, men da var jeg ikke sulten nok til å orke lunsj.

Fant fort ut at å droppe lunsj tok meg ut av den viktige fellesskapsfølelsen som et avbrekk med avdelingen innebar, så bestemte meg heller for å vente med "brunsjen" og spise lunsj sammen med de andre. 

Hvorfor vil ikke du spise lunsj? 

Anonymkode: 78618...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ta en kopp te, eller en gulrot. Nå spiser jeg i lunsjen.

Anonymkode: 6c322...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spiser du ikke lunsj, TS?

Jeg er selv litt sær i matveien, og da jeg begynte i jobben i fjor så tenkte jeg litt på om andre ville reagere på at jeg bare tok et par skiver med ost og ikke forsynte meg av kantinematen. Men fant fort ut at det viktigste var å være tilstede med de andre. Ingen har kommentert på matvalgene mine. 

Anonymkode: 28f21...358

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som spør hvorfor jeg ikke spiser lunsj, så er det litt sammensatt. For det første er det ikke slik at jeg ikke spiser noe i løpet av dagen, men den faste lunsjpausen passer ikke helt til min rytme. Jeg er ikke så fan av tidlig frokost, men spiser gjerne litt rundt klokken 10. Da er det litt tidlig med lunsj kl. 12. Spiser mer  rundt kl. 14.00/15.00.  En annen grunn er at jeg er litt sær i matveien og er redd for hva folk skal tenke og mene om maten, og at jeg generelt synes det er litt ubehagelig å spise foran andre. Dette er "rester" fra en spiseforstyrrelse, men går egentlig bedre nå (og jeg vet at dette egentlig bare er tullete). 

Samtidig vet jeg at mange ikke spiser lunsj fordi de faster, ikke har matlyst el.l., så jeg vil tro det er en kjent problemstilling for flere. 

TS

Anonymkode: 10e1f...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som spør hvorfor jeg ikke spiser lunsj, så er det litt sammensatt. For det første er det ikke slik at jeg ikke spiser noe i løpet av dagen, men den faste lunsjpausen passer ikke helt til min rytme. Jeg er ikke så fan av tidlig frokost, men spiser gjerne litt rundt klokken 10. Da er det litt tidlig med lunsj kl. 12. Spiser mer  rundt kl. 14.00/15.00.  En annen grunn er at jeg er litt sær i matveien og er redd for hva folk skal tenke og mene om maten, og at jeg generelt synes det er litt ubehagelig å spise foran andre. Dette er "rester" fra en spiseforstyrrelse, men går egentlig bedre nå (og jeg vet at dette egentlig bare er tullete). 

Samtidig vet jeg at mange ikke spiser lunsj fordi de faster, ikke har matlyst el.l., så jeg vil tro det er en kjent problemstilling for flere. 

TS

Anonymkode: 10e1f...b4b

Det pleier gå helt fint å justere tidspunktet for når magen vil ha mat. Ved et lunchbord er det ikke noen som disser maten du spiser. Det er mange av oss som har matpakker som stikker seg litt ut. Mine har mye grønt. Egg og grønnsaker pluss en lukket sandwich med to pålegg og mye grønn salat. Det har blitt påpekt i veldig pene ord hvor god den ser ut :fnise: Andre spiser middagrester, baguetter, brød med pålegg, salat eller hva de ellers har lyst på akkurat den dagen. Og noen tar en kopp te/sjokolade/kaffe eller vann bare for å være del av det sosiale samspillet før de går til, eller kommer fra,  et møte hvor det serveres lunch. 

Kan det være en måte å arbeide med restene av spiseforstyrrelsen din å prøve å utfordre trangen til å spise når ingen ser? 

 

Anonymkode: e7452...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsatt problem her. Jeg må ha mat, men har overhode ikke lyst til å sitte og skravle. Når jeg endelig har litt fri fra arbeidet vil jeg lese eller høre på musikk. Føler likevel det blir uglesett, så dukker som regel opp i lunsjen.

Anonymkode: f4ca4...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...