Gå til innhold

Blitt sammen med noen med "evner"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt sammen med en mann. En mann som er svært rasjonell, kriitisk, tror ikke på gud, ordentlig barsk mannemann osv. Så forteller han meg plutselig at han har "evner". Kan både se, snakke med, føle ånder  og energier. Rense hus og steder for gjenferd. 
Jeg ble først helt målløs, trodde det var en spøk. Det var det ikke. 
Jeg er selv ateist, og tror ikke på noe som helst dersom jeg ikke opplever det selv eller ser det selv. 
Vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette ? Jeg vil ikke være respektløs og få han til å føle at jeg gjør "narr" av han, men jeg vil heller ikke bare "dilte" etter fordi jeg er forelsket og late som om jeg tror på dette når det strider mot alt jeg er og tror på. 
Noen tips? 

Anonymkode: 33911...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evner selv siden jeg kan huske, lever et helt normalt liv med jobb, bil, leilighet som alle andre. 97% er skeptiske. Jeg ga opp å innvie andre i min oppfattelse i 5 års aldern. Og det er vanskelig å tro på noe man ikke ser selv. 

Det finnes en new age bevegelse  med påstander som gjør hele healingen tvilsom gjerne kombinert med penger og betalte mirakler.

Menneske har en fysisk tilstedeværelse og en åndelig tilstedeværelse. Det må balanseres. Balanse kommer av å være 100% tilstede fysisk og 100% psykisk deretter bruke evner. Det er da healingen er på sitt sterkeste.

Du kan merke den energien når en spesiell person kommer inni et rom, alle stopper opp, varm energi fyller hele rommet, ingen snakker, alle ser på. Det blir helt stille. Åndene flykter. Healingen er komplett før den er begynt hvis det var intensjonen. 

For deg er det en stor fordel å være sammen med en med evner hvis han/hun er balansert og tilstede. det vil du selv finne ut av. Det  er helt rett av personen å fortelle dette til deg og veldig vanskelig for deg å tro på. 

Anonymkode: 209c5...741

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har vært godt gift i mer enn 40 år. Far har evner. Mor tror ikke ett sekund på det, men med gjensidig tillit og respekt har det gått veldig bra. Ingen av dem prøver å overbevise den andre, og det tror jeg er løsningen. 

 

Anonymkode: 3549b...bc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å bli sammen med noen som har evner siden det finnes ingen som har evner.  De som sier de har slike evner er løgnere og bedragere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min kunne stoppe blod. Jeg har sett det. Han var kjent for sånt og en respektert mann. Tror ikke man skal være så skråsikker på hva som går an og ikke.

Anonymkode: 14543...8b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har blitt sammen med en som har disse evnene :) Jeg har i mange år fått veldig god fysisk hjelp av 3 ulike healere, så jeg er helt overbevist om at disse evnene er reelle. Jeg skjønner at man er skeptisk hvis man ikke har opplevd dette selv. Og det er helt ok å være skeptisk :) Mannen lever nok et helt vanlig liv, akkurat som mange andre med disse evnene gjør. Dette er som oftest helt vanlige mennesker med vanlige liv, og det trenger ikke ha noen som helst betydning for deg at han har disse evnene. Selv hadde jeg syns det hadde vært spennende å være i et forhold med en healer/ klarsynt, og det må jo fantastisk å ha healinghjelp så lett tilgjengelig hvis man skulle trenge den type hjelp. Nå skrev du ikke noe om at han var healer da, men healer eller ei, disse evnene er absolutt ikke til hinder i ditt kjærlighetsliv😊

Anonymkode: 15a2b...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du stiller dette spørsmålet i samlivs-forumet vil du få mye mer rasjonelle og hjelpsomme svar enn her på religion- og alternativt-forumet.

Anonymkode: 75241...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv (klarsynt) evner. Fortalte det ikke til eksen. Vet at han hverken tror på ånder eller at folk kan være klarsynte. Vi var sammen i nesten fire år. 

Anonymkode: 0de71...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å være spirituell men ikke religiøs 😄

Snakk med han om det. Vær nysgjerrig på det med ånder og evnene hans og så kan du lære noe nytt? Og noe selv? 

 

Alle har evner da. Det er bare ikke alle som er like mye utviklet 

Anonymkode: 7a1a7...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du ikke har fått deg en narcissist.

Anonymkode: 9a582...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...