Gå til innhold

Spiser du frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser alltid frokost! Men, jeg trenger å våken en times tid før jeg spiser fast føde, ellers kjennes ikke kroppen klar. Drikker et glass juice eller biola før jeg drar hjemmefra, og så spiser jeg frokosten på kontorpulten på jobb.

Forskning viser også at de fleste mennesker som har sunn vekt, spiser frokost. Og da er andre variabler korrigert for. Så det å skippe frokost er ingen smart vei til vektreduksjon.

Anonymkode: 6f479...57b

 

1 time siden, The Kitten skrev:

For min del har det ikke noe med vektreduksjon å gjøre at jeg ikke spiser frokost. Og ja, jeg har en sunn kroppsvekt.

Har ikke noe med vektreduksjon å gjøre her heller, jeg er trent og slank. Jeg orker bare ikke å tvinge i meg mat når kroppen ikke vil. Da venter jeg de 3 timene det tar til kroppen sier "Mat, ja takk!" 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser vanligvis bare en gigantisk middag. Det med vektreduksjon og frokost er bare bullshit. Jeg spiste alltid frokost før og endte på en BMI på ca 45. Gjennom mer kunnskap om ernæring og helse, spiser jeg meg nå ned i vekt - uten å spise frokost. Teller ikke kalorier, bare spiser sunn mat. Kun animalskt, salt og vann.

Anonymkode: b9877...f8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når spiser du første måltid for dagen? Spise du frokost? (ja noen kaller jo det frokost uansett når på dagen det er😁)

Anonymkode: 6f3f7...5b9

første måltid er gjerne i 12-13 tiden. spiser sjeldent frokost med mindre jeg er på ferie

Anonymkode: f47fc...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser alltid frokost! Men, jeg trenger å våken en times tid før jeg spiser fast føde, ellers kjennes ikke kroppen klar. Drikker et glass juice eller biola før jeg drar hjemmefra, og så spiser jeg frokosten på kontorpulten på jobb.

Forskning viser også at de fleste mennesker som har sunn vekt, spiser frokost. Og da er andre variabler korrigert for. Så det å skippe frokost er ingen smart vei til vektreduksjon.

Anonymkode: 6f479...57b

at frokost og vekt har en sammenheng er en myte som er knust for lenge siden. 

 

aldri spist frokost. aldri vært overvektig

Anonymkode: f47fc...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri matlyst før 3 timers tid etter at jeg har stått opp. Og enda 2 timers tid etter det før jeg er sulten. 

Trener jeg tidlig spiser jeg en banan (med brekningsfølelse hele veien). 

Trener jeg litt senere på formiddagen spiser jeg ett knekkebrød eller lignende en times tid før trening, men også det handler om å presse i seg mat jeg ikke har lyst på. 

 

Trodde i mange år at jeg måtte spise frokost, fordi det var så viktig, måltidet som definerte dagen, og så videre. Men, nei... Jeg blir kvalm, ødelegger matlyst resten av dagen, blir oppblåst, mister treningslysten, konsentrasjonen. Jeg er rett og slett ikke et frokostmenneske, og er tvers i gjennom sunn, slank og sprek likevel. 

Anonymkode: 4c6d4...654

samme her. har vært slik i mine 39 leveår. hata å spise frokost da jeg var liten. ble kvalm og dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokostmenneske tror jeg aldri jeg noengang har vært. Og siden jeg står opp i 5-tiden om morgenen så er ikke matlysten der før vi kommer til lunch i 11-tiden. Er helt normalt slank med BMI på 21,7 og glad i god mat.

Anonymkode: f9ae9...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2020 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Vanligvis ikke. Dagens første måltid er normalt sett lunsj som er ca. 11. 
Da har jeg vært våken siden klokka 6 og på jobb fra 8.

Dersom jeg har trent før jobb, tar jeg meg noe lett å spise etter det. 
 

Anonymkode: ae07d...00d

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første måltid rundt klokka 6, siste senest klokka 16.

Anonymkode: 089cf...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...