Gå til innhold

Spiser du frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiser stort sett bare ett måltid om dagen og det er da middag.

Anonymkode: 30037...3e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja veldig nøye med det. Døgnets viktigste måltid der man legger grunnlaget for en god dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som oftest kun middag og kveldsmat, mellom kl 16-20.

Anonymkode: 3b493...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg drikker bare kaffe. Spiser første måltid mellom 9 og 12, vanligvis. 

Anonymkode: 7b34f...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke spiser frokost, blir dere i sultne i tiden fram til lunsj/middag? 

selv spiser jeg frokost kl. 6, lunsj på jobb og middag når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 8ae59...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke spiser frokost, blir dere i sultne i tiden fram til lunsj/middag? 

selv spiser jeg frokost kl. 6, lunsj på jobb og middag når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 8ae59...1a4

Nei, blir stort sett ikke sulten før middagstid. Men det er litt sånn for meg at om jeg blir sulten på vei hjem så forsvinner på en måte sulten etter en halvtimes tid, og da kan jeg fint la vær å spise den dagen. Drikker forøvrig endel brus

Anonymkode: d7930...19a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke spiser frokost, blir dere i sultne i tiden fram til lunsj/middag? 

selv spiser jeg frokost kl. 6, lunsj på jobb og middag når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 8ae59...1a4

Jeg blir ikke sulten før lunsjtider. Spiser alltid kveldsmat eller sen middag, så tror rett og slett kroppen min ikke trenger påfyll av energi før til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid frokost! Men, jeg trenger å våken en times tid før jeg spiser fast føde, ellers kjennes ikke kroppen klar. Drikker et glass juice eller biola før jeg drar hjemmefra, og så spiser jeg frokosten på kontorpulten på jobb.

Forskning viser også at de fleste mennesker som har sunn vekt, spiser frokost. Og da er andre variabler korrigert for. Så det å skippe frokost er ingen smart vei til vektreduksjon.

Anonymkode: 6f479...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser alltid frokost! Men, jeg trenger å våken en times tid før jeg spiser fast føde, ellers kjennes ikke kroppen klar. Drikker et glass juice eller biola før jeg drar hjemmefra, og så spiser jeg frokosten på kontorpulten på jobb.

Forskning viser også at de fleste mennesker som har sunn vekt, spiser frokost. Og da er andre variabler korrigert for. Så det å skippe frokost er ingen smart vei til vektreduksjon.

Anonymkode: 6f479...57b

For min del har det ikke noe med vektreduksjon å gjøre at jeg ikke spiser frokost. Og ja, jeg har en sunn kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke spiser frokost, blir dere i sultne i tiden fram til lunsj/middag? 

selv spiser jeg frokost kl. 6, lunsj på jobb og middag når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 8ae59...1a4

Sjeldent at jeg kjenner noe sult før kl 15. Kroppen sender sultsignaler utfra når den er vant med føde. 
 

Men, spiser du noe etter middag? Når er det måltid vanligvis? 

Anonymkode: 3b493...5a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri matlyst før 3 timers tid etter at jeg har stått opp. Og enda 2 timers tid etter det før jeg er sulten. 

Trener jeg tidlig spiser jeg en banan (med brekningsfølelse hele veien). 

Trener jeg litt senere på formiddagen spiser jeg ett knekkebrød eller lignende en times tid før trening, men også det handler om å presse i seg mat jeg ikke har lyst på. 

 

Trodde i mange år at jeg måtte spise frokost, fordi det var så viktig, måltidet som definerte dagen, og så videre. Men, nei... Jeg blir kvalm, ødelegger matlyst resten av dagen, blir oppblåst, mister treningslysten, konsentrasjonen. Jeg er rett og slett ikke et frokostmenneske, og er tvers i gjennom sunn, slank og sprek likevel. 

Anonymkode: 4c6d4...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må ha mat innen en halvtime etter at jeg har stått opp, ellers er dagen ødelagt før den har begynt. Spiser som regel havregrøt med frukt/bær, et glass juice og en kopp kaffe. Sykler til jobb (10 km), og uten frokost hadde jeg sannsynligvis kollapset før jeg var halvveis. Det går dessuten ganske lang tid mellom frokost og lunsj (frokost 06.30, lunsj tidligst 12.30), så jeg må ha noe som holder meg mett lenge. Har ikke mulighet til å spise noe mellom frokost og lunsj.

Hopper gjerne over middagen, er ikke særlig glad i typiske middagsretter/varmmat. Og for de som lurer: ordtaket om at jenter som ikke liker varmmat får ei heks til svigermor er helt sant.

Anonymkode: cc474...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp sju, men spiser ikke frokost før i nitiden.

Anonymkode: a516e...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke før i 10-tiden. Uansett om jeg står opp 7 eller 9, er ikke sulten før da. 

Anonymkode: c55ee...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Alltid frokost. Men først kaffe og lage matpakker, så frokost blir 0800. 

Lunsj 1200. Mellommåltid 1400. Middag 1700. Kvelds 2000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...