AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Del Skrevet 15. januar 2020 På jobb i dag hørte jeg flere av mine kollegaer diskutere tv og data spilling i voksen alder. De var ekstremt negative! De synes at folk over 12 år burde ikke spille spill, at det var utrolig teit, og barnslig. At noen mannfolk ville spille fifa kune de til nød forstå, fordi gutter er ganske umodne. Jeg og min mann som begge er i slutten av 20 årene elsker å spille. Han på data, meg på tven. Sitter hjemme i stuen ved siden av hverandre og spiller veldig ofte. Jeg er heldigvis en sånn person som ikke bryr meg om hva andre sine hobbyer er, og om andre ikke liker min hobby. Men ble veldig sjokkert av deres negativitet til dette. Sa det til de at jeg elsker å spille. De ble litt satt ut da jeg sa så åpenlyst i mot dem med et stort smil 🤭 Men jeg er litt nyskjerrig, hva mener dere? Er det teit? 😅 Anonymkode: 6e778...8f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Del Skrevet 15. januar 2020 De er kanskje litt dumme? Mange som snakker på den måten er helt uforstående til bjelken i eget øye der de sitter og glaner på fotball, langrenn, Ex on the Beach, Nytt på Nytt og The Big Bang Theory. Anonymkode: cf310...cdc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Del Skrevet 15. januar 2020 Folk har ulike interesser, og jeg tenker at folk som ser ned på folk bare fordi de liker noe annet er de som er teite. Jeg er ikke interessert i fotball, men går da ikke rundt å ser ned på dem som liker det og mener at det er barnslig av den grunn. Gaming er en helt flott og legitim hobby å drive med. Det kan være sosialt, morsomt og lærerikt. Samboeren min gamer, mens jeg leser bøker. Hvis jeg sier det høyt, er det dessverre ofte fordommer om at han er den dumme og jeg er smart som leser bøker. Ærlig talt, det er helt feil! Det er ikke noe mer fornuftig eller nyttig å lese bøker enn å spille spill. Begge deler har sine fordeler, men begge gjør det vi gjør først og fremst fordi det er gøy og avslappende. Hører jo aldri en forelder si: «nei, nå må du slutte å lese så mange bøker hele tiden» Selv det er akkurat like stillesittende som å game 😅 Anonymkode: 0aeb4...e80 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Del Skrevet 15. januar 2020 Gaming er konge. Kjenner mange på vår alder som gjør det. Jeg er også i slutten av 20 åra. Spiller også masse minecraft med min sønn på sju år. Anonymkode: bc509...961 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Del Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har ulike interesser, og jeg tenker at folk som ser ned på folk bare fordi de liker noe annet er de som er teite. Jeg er ikke interessert i fotball, men går da ikke rundt å ser ned på dem som liker det og mener at det er barnslig av den grunn. Gaming er en helt flott og legitim hobby å drive med. Det kan være sosialt, morsomt og lærerikt. Samboeren min gamer, mens jeg leser bøker. Hvis jeg sier det høyt, er det dessverre ofte fordommer om at han er den dumme og jeg er smart som leser bøker. Ærlig talt, det er helt feil! Det er ikke noe mer fornuftig eller nyttig å lese bøker enn å spille spill. Begge deler har sine fordeler, men begge gjør det vi gjør først og fremst fordi det er gøy og avslappende. Hører jo aldri en forelder si: «nei, nå må du slutte å lese så mange bøker hele tiden» Selv det er akkurat like stillesittende som å game 😅 Anonymkode: 0aeb4...e80 Jeg og elsker bøker. Mannen min kan ikke forstå hvordan jeg kan site stille å lese i timesvis, men han bare smiler og sier kos deg 😀 trenger litt pause fra spillingen en gang i blandt 🤭 Ts Anonymkode: 6e778...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Witch24 Skrevet 15. januar 2020 #6 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg gamer og tegner hver dag, alene og med innimellom m sønnen min Er jo ikke no på TV, så tvn blir brukt til spill og Netflix her;) Kvinne 35:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Sax Skrevet 15. januar 2020 #7 Del Skrevet 15. januar 2020 Synes det er trist når noen har en slik negativ holdning. Jeg er snart 45 år, og har spilt dataspill siden midten av 80-tallet, og jeg har ikke tenkt å slutte med det første. Dine kollegaer får mene hva de vil, det er deres tap. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 15. januar 2020 #8 Del Skrevet 15. januar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hører jo aldri en forelder si: «nei, nå må du slutte å lese så mange bøker hele tiden» Selv det er akkurat like stillesittende som å game 😅 Det var mer vanlig før. "Få nesa ut av den boka, kom deg ut og skyt et dyr som et ekte mannfolk!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 15. januar 2020 #9 Del Skrevet 15. januar 2020 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #10 Del Skrevet 15. januar 2020 Nettopp det er årsaken til at jeg aldri forteller kolleger og venner at jeg liker å spille. K40 Anonymkode: dc91a...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #11 Del Skrevet 15. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp det er årsaken til at jeg aldri forteller kolleger og venner at jeg liker å spille. K40 Anonymkode: dc91a...885 Jeg forteller det alltid. Jo flere normale oppegående mennesker som sier de spiller jo mindre stigma blir det. Anonymkode: 0156d...838 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #12 Del Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forteller det alltid. Jo flere normale oppegående mennesker som sier de spiller jo mindre stigma blir det. Anonymkode: 0156d...838 Dette tror jeg er et poeng! Folk blir ofte overrasket over at mannen min gamer. «Men, du som er så fornuftig og utdannet», liksom 😂 Som om de blir overrasket over at en gamer kan være noe annet enn en «slask i møkkete joggebukse som lever på fast food og energidrikk, bor i foreldrenes kjeller og sitter oppe hele natta for å game - og klarer derfor ikke leve et normalt liv med jobb og venner». Men de fleste er jo helt vanlige folk liksom. Anonymkode: 0aeb4...e80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 15. januar 2020 #13 Del Skrevet 15. januar 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På jobb i dag hørte jeg flere av mine kollegaer diskutere tv og data spilling i voksen alder. De var ekstremt negative! De synes at folk over 12 år burde ikke spille spill, at det var utrolig teit, og barnslig. At noen mannfolk ville spille fifa kune de til nød forstå, fordi gutter er ganske umodne. Jeg og min mann som begge er i slutten av 20 årene elsker å spille. Han på data, meg på tven. Sitter hjemme i stuen ved siden av hverandre og spiller veldig ofte. Jeg er heldigvis en sånn person som ikke bryr meg om hva andre sine hobbyer er, og om andre ikke liker min hobby. Men ble veldig sjokkert av deres negativitet til dette. Sa det til de at jeg elsker å spille. De ble litt satt ut da jeg sa så åpenlyst i mot dem med et stort smil 🤭 Men jeg er litt nyskjerrig, hva mener dere? Er det teit? 😅 Anonymkode: 6e778...8f1 Syns det er fint at folk har interesser som de liker, og tv /dataspill er en helt ok hobby i min bok. Om man spiller eller ser en film/serie blir vel ett fett. Er det den eneste - gjerne altoppslukende - interessen man har i en alder av 30+ så syns jeg dog det er sært/negativt. Endret 15. januar 2020 av Jr.Garcon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 15. januar 2020 #14 Del Skrevet 15. januar 2020 Det finnes mye mer selvutviklende ting å gjøre på fritiden enn å game, men de fleste gjør ikke noen av de tingene uansett, og da blir det teit å kritisere gaming. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #15 Del Skrevet 16. januar 2020 15 timer siden, StovnerJune skrev: Det finnes mye mer selvutviklende ting å gjøre på fritiden enn å game, men de fleste gjør ikke noen av de tingene uansett, og da blir det teit å kritisere gaming. Så sant 🤭 Anonymkode: 6e778...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Quokka Skrevet 16. januar 2020 #16 Del Skrevet 16. januar 2020 Nei. Før var det kanskje det, men nå spiller jo alle aldersgrupper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 16. januar 2020 #17 Del Skrevet 16. januar 2020 Er det ikke fascinerende? Dataspill er den største industrien innen underholdningsbransjen i verden, men ikke pokker om man skal hverken ta del i det eller for all del innrømme det. Selvfølgelig er ikke gaming teit. Og selvfølgelig kan man ha selvutvikling ved å spille dataspill, det er bare et spørsmål om hva du spiller. Broren min har dysleksi, da vi var barn ble et bokstavspill installert på hjemmepc'en for å hjelpe ham. Vi spilte det alle sammen, inkludert faren min som også har dysleksi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #18 Del Skrevet 16. januar 2020 Ikke noe teitere enn å gå på konsert, se på fotball, en serie, eller å se på film. Anonymkode: 9d57b...70d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiigen Skrevet 16. januar 2020 #19 Del Skrevet 16. januar 2020 Hvorfro skulle gaming være verre enn å sitte å se på tv? Det er jo mer interaktivt, man tar del i noe, ved TV titting er man passiv. Synes de to tingene burde være ganske sidestilt. Jeg gamer en del, men må være forsiktig, for blir fort avhengig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 16. januar 2020 #20 Del Skrevet 16. januar 2020 det meste er teit, kommer an på øyet som ser. er bare negativt om noe blir altoppslukende, om det så er gaming, rosablogger, sykling, fotball eller myntesamling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå