Gå til innhold

Er tv og data spill teit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes det er skikkelig teit. Jeg synes også det er teit å se mye på TV. Sitte på rumpa og glo på en skjerm i timesvis. (skrev hun på iphonen sin - men jeg har aldri sagt at ikke jeg også er teit, og skjerm er virkelig min guilty pleasures og virkelig ikke noe jeg er stolt av)

 

Andre igjen kan jo mene mine hobbyer er teite. Moren min synes det er superteit at jeg driver med turn og kampsport. Turn er for barn og kampsport for umodne menn, i følge henne. Møter stadig på fordommer mot kampsport - og det ler jeg bare av, de aner jo ikke hva de går glipp av! 

jeg skjønner ikke helt hvorfor dette gikk så inn på deg? Med mindre du som meg egentlig skammer deg veldig over skjermtiden din da.

Anonymkode: ee478...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg synes det er skikkelig teit. Jeg synes også det er teit å se mye på TV. Sitte på rumpa og glo på en skjerm i timesvis. (skrev hun på iphonen sin - men jeg har aldri sagt at ikke jeg også er teit, og skjerm er virkelig min guilty pleasures og virkelig ikke noe jeg er stolt av)

 

Andre igjen kan jo mene mine hobbyer er teite. Moren min synes det er superteit at jeg driver med turn og kampsport. Turn er for barn og kampsport for umodne menn, i følge henne. Møter stadig på fordommer mot kampsport - og det ler jeg bare av, de aner jo ikke hva de går glipp av! 

jeg skjønner ikke helt hvorfor dette gikk så inn på deg? Med mindre du som meg egentlig skammer deg veldig over skjermtiden din da.

Anonymkode: ee478...8df

Hva gjør du når du er hjemme? Går det bare i jobb, kampsport, husarbeid og søvn?

Anonymkode: cf310...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes det er skikkelig teit. Jeg synes også det er teit å se mye på TV. Sitte på rumpa og glo på en skjerm i timesvis. (skrev hun på iphonen sin - men jeg har aldri sagt at ikke jeg også er teit, og skjerm er virkelig min guilty pleasures og virkelig ikke noe jeg er stolt av)

 

Andre igjen kan jo mene mine hobbyer er teite. Moren min synes det er superteit at jeg driver med turn og kampsport. Turn er for barn og kampsport for umodne menn, i følge henne. Møter stadig på fordommer mot kampsport - og det ler jeg bare av, de aner jo ikke hva de går glipp av! 

jeg skjønner ikke helt hvorfor dette gikk så inn på deg? Med mindre du som meg egentlig skammer deg veldig over skjermtiden din da.

Anonymkode: ee478...8df

Vil ikke si at det at de kalte en av hobbyene mine teit gikk inn på meg. Var mer deres trengsynhet og negativitet. Ble veldig overrasket over det. 

Jeg synes ikke min skjermtid er så ille, spiller kanskje 2 timer annen hver dag. (litt mer når det er et nytt spill og blir hektet🤭) leser, trener, går turer og er med venner. Gjør mye annet i tillegg. 

Kan være enig at en voksen person som lever for gaming i skittne klær i kjelleren til mamma er ganske teit. Men en som liker å spille en gang i blandt, er ikke teit! 😀 

Men er vant til å bli kalt teit pga hobbyene mine opp gjennom livet. Så gir veldig faen 😬 (søsteren min er veldig sånn "alt jeg ikke liker er teit") 

Men er nyskjerrig på om dette er en vanlig tankegang eller ikke 🙂

Ts

Anonymkode: 6e778...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre at det er andre som mener som meg. Gaming er gøy, uansett alder 😀

Og jeg skammer meg ikke over det, hvis noen spør så sier jeg det som det er. Men jeg pleier ikke å snakke mye om mine hobbyer med folk som ikke deler den samme. Vet det er veldig kjedlig å høre på🤭

Anonymkode: 6e778...8f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du når du er hjemme? Går det bare i jobb, kampsport, husarbeid og søvn?

Anonymkode: cf310...cdc

ikke så mye husarbeid, jeg lager all mat og mannen tar stort sett resten. Jeg er sammen med barnet mitt, leser, gjør yoga, spiller gitar, synger, strikker, tegner... Jeg rekker aldri å kjede meg i hvert fall. 

Anonymkode: ee478...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at det at de kalte en av hobbyene mine teit gikk inn på meg. Var mer deres trengsynhet og negativitet. Ble veldig overrasket over det. 

Jeg synes ikke min skjermtid er så ille, spiller kanskje 2 timer annen hver dag. (litt mer når det er et nytt spill og blir hektet🤭) leser, trener, går turer og er med venner. Gjør mye annet i tillegg. 

Kan være enig at en voksen person som lever for gaming i skittne klær i kjelleren til mamma er ganske teit. Men en som liker å spille en gang i blandt, er ikke teit! 😀 

Men er vant til å bli kalt teit pga hobbyene mine opp gjennom livet. Så gir veldig faen 😬 (søsteren min er veldig sånn "alt jeg ikke liker er teit") 

Men er nyskjerrig på om dette er en vanlig tankegang eller ikke 🙂

Ts

Anonymkode: 6e778...8f1

Nei da syntes jeg ikke det er så teit, hovedinnlegget ditt ga meg inntrykk av at dere satt i timesvis hver dag.

Anonymkode: ee478...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig godt å høre at det er andre som mener som meg. Gaming er gøy, uansett alder 😀

Og jeg skammer meg ikke over det, hvis noen spør så sier jeg det som det er. Men jeg pleier ikke å snakke mye om mine hobbyer med folk som ikke deler den samme. Vet det er veldig kjedlig å høre på🤭

Anonymkode: 6e778...8f1

Det er ingen som ber deg skamme deg over det, bare respektere at andre liker andre ting enn deg. Du er nedlatende og dømmende overfor de som "sitter på rompa og glor", mens du selv slipper unna lignende kommentarer angående din egen like unyttige tegning og gitarspilling.

Anonymkode: cf310...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gaming er gøy. Det er mye teitere å gå ut i helgene, drikke seg dum, kaste bort penger, og våkne opp dårlig dagen etterpå. Det er idiotisk.

Anonymkode: 9d57b...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 og har nylig kjøpt Ps4 med VR-utstyr. Barna elsker det, og jeg spiller når de har lagt seg, og får av og til mannen med op en runde Overcooked eller andre ting. Jeg spiller ikke hver dag, og det er så mye annet som skjer på kveldene og i helgene at det blir kanskje kun en time i ny og ne, men det er veldig gøy.

Anonymkode: e9699...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg visste knapt at slike holdninger eksisterte..! 😮 

Mistenker at kollegene dine har lite kunnskap om spill, og ikke er klare over hvor mye spillsjangeren har utviklet seg de siste 20 årene. Kanskje assosierer de gaming med triste overskrifter om spillavhengighet og "teite nerder" fra barneskolen.

Spill bør kunne sidestilles med all annen underholdning, syns jeg. Historiefortellingen er (ofte) suveren, det grafiske har blitt riktig imponerende, og man bruker hjernen betydelig mer aktivt ved å ta avgjørelser, lære seg nye systemer osv.

Kollegene dine veit ikke hva de går glipp av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...