Gå til innhold

Å føle seg fint i tights på trening, er vel lov det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det er selvfølgelig alltid kvinnens feil om hun blir seksuelt trakkassert eller voldtatt, og hver gang det skjer bør hun gå inn i seg selv og se på klesvalget sitt fordi det er jo det som må være problemet på samme vis som å "vifte med tusenlapper på byen". 

Du har tydeligvis aldri blitt behandlet som et stykke kjøtt og opplevd reel redsel for å bli voldtatt. Jeg har opplevd at biler med menn har stoppet ved fortauet når jeg har brukt jeans og parkas som gikk til knærne og likevel fått beskjed her inne av folk som ELSKER victimblaiming at det må ha vært fordi jeg viste fram leggene mine gjennom jeansen under parkasen, og at man selvagt ikke kan klandre menn for å kun tenke med pikken sin og ikke evner til å kontrollere seg selv og sin kåthet og at kvinner selvsagt bare må akseptere å bli utsatt for vold og trakkassering fordi det er jo heeeelt greit at man skal måtte være livredd for å bli utsatt for ymse bare man går ut døra bare fordi at man tilfeldigvis har en vagina. 

 

Anonymkode: 531c1...533

Hvor kommer voldtekt og trakassering inn i dette bildet?   Har du svart i feil tråd?   Du får lage en ny tråd om det emnet, her diskuterer vi treningstøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, generalisering på bakgrunn av enkelthendelser. Intelligent. Ja, det finnes idioter. Nei, de er ikke representative for andre enn idiotkategorien.Samme kategori som du tilhører.

Anonymkode: 98a65...2b7

Hvorfor tilhører jeg denne kategorien din forresten? Fordi du ikke evner å lese innlegget mitt engang og ikke evner å skjønne det at når man skriver "ekle menn" så betyr ikke det "alle menn er ekle", eller? Hva slags kategori er det da, om jeg er i idiotkategorien? Amøbekategorien?

Anonymkode: 531c1...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Hvor kommer voldtekt og trakassering inn i dette bildet?   Har du svart i feil tråd?   Du får lage en ny tråd om det emnet, her diskuterer vi treningstøy. 

Det er ingen andre enn du som skriver om å vifte med tusenlappene på byen som om at kvinner er et stykke kjøtt og at folk ikke evner å kontrollere seg når de ser det. Det er du som skriver at problemet er løst bare ved å velge andre klesplagg. Da har du ikke opplevd mye og forstår derfor ikke at det spiller faktisk ingen rolle hva man har på seg når det kommer til trakassering og vold. 

Anonymkode: 531c1...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er for meg et fristed fra kroppspress, og en tights er vitterlig et helt normalt plagg å trene i. Man skal faktisk kunne slippe å bli beglodd.

Jeg har med hell sagt fra på senteret om menn som glor, strengt tilsnakk fra betjeningen har hjulpet. Har faktisk ikke sett disse mennene med øya på stilk etter en slik "samtale".

Anonymkode: 23a1f...b45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen andre enn du som skriver om å vifte med tusenlappene på byen som om at kvinner er et stykke kjøtt og at folk ikke evner å kontrollere seg når de ser det. Det er du som skriver at problemet er løst bare ved å velge andre klesplagg. Da har du ikke opplevd mye og forstår derfor ikke at det spiller faktisk ingen rolle hva man har på seg når det kommer til trakassering og vold. 

Anonymkode: 531c1...533

Trakkassering og vold?   Hva i alle.  :rolleyes:  Har opplevd både trakkasering, vold og å bli beglodd fra menn.   Men de to førstnevnte har da ingenting med hvorvidt man burde kle seg mer sømmelig på et treningsenter å gjøre.  Holde seg til saken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er veldig prisverdig at du er ærlig her, i motsetning til mange av dine tightssøstre på gymmet. Som påstår de kun tenker komfort hvordan de går kledd på trening. Selvfølgelig vil kvinner kle seg i den beste tightsen for å se sexy ut på gymmet. De passer til og med på hvilket undertøy de har under tightsen. 😀 Og måten de kikker på seg selv i speilene på gymmet, på rumpa deres og andre kroppsdeler, sier at de har lyst å føle seg sexy på trening. Noen til og med sminker seg. 
For ordens skyld synes jeg det er ikke noe galt at kvinner vil føle seg sexy på treningssenteret. Jeg stirrer ikke, men nyter synet av alle sexy kvinner på gymmet. 

Anonymkode: a7330...b27

Apropos sminke på trening. Jeg kommer ofte sminket på trening fordi jeg har vært andre steder først som jobb, ærender eller en avtale med en venninne osv. Sminker meg ikke fordi jeg skal på trening. 

Men jeg tenker også som ts. Ønsker å se bra ut på trening mtp bekledning.  Går i klær som fremhever mine gode sider. Synes bare det er hyggelig om jeg får noen blikk. Er trossalt trebarnsmor og litt utsultet på oppmerksomhet 😂 

Anonymkode: 3caa3...314

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei
På 14.1.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Ser mange her inne ser på det som fy at menn ser på kvinner mens de trener.

Hvorfor er det fy? Å stirre leeenge er en ting, men forstår jo at menn vil se på oss kvinner :) 

Føler meg sexy i tights selv, har trent aktivt i 2år nå. Kjempefornøyd med rumpe og hofter nå, så da gjør det meg ingenting å vise meg frem i knebøy eller andre øvelser. Å vite at menn ser på meg er bare gøy.

Det handler om egen usikkerhet at man ikke tåler å bli sett på.

Anonymkode: 97d0a...75a

Jeg ser på av irritasjon å lurer på når du er ferdig med knebøy stativet! , register ikke om du er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Nå er ikke jeg på så masse studio, men ute i marka og på topptur så treffer jeg en del damer. De glor de også lik vi menn gjør. 

Jeg er heller ikke inne og trener ,men mye ute og løper i skog og mark og fjell, og jeg er nok ihvertfall en slik dame du sier,for ser jeg en som jeg syns ser flott ut så klart at jeg ser da ,stirrer ikke ,men noen blikk er det vell lov og sende uansett når man ser noen man syns det er noe ekstra ved 🙂 Og jeg syns heller ikke det er ubehagelig og få noen blikk,bare kjekt det(så lenge det ikke er skikkelig stirring)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Ser mange her inne ser på det som fy at menn ser på kvinner mens de trener.

Hvorfor er det fy? Å stirre leeenge er en ting, men forstår jo at menn vil se på oss kvinner :) 

Føler meg sexy i tights selv, har trent aktivt i 2år nå. Kjempefornøyd med rumpe og hofter nå, så da gjør det meg ingenting å vise meg frem i knebøy eller andre øvelser. Å vite at menn ser på meg er bare gøy.

Det handler om egen usikkerhet at man ikke tåler å bli sett på.

Anonymkode: 97d0a...75a

Usikre damer kler seg ikke i åletrange klær, så dette hander nok om andre ting. Jeg tror de fleste som klager rett og slett bare ikke er fornøyd med hvem som glor på dem. De vil bli beundret og begjært for sin flotte kropp, men ikke av hvem som helst.

Tights er behagelig å trene i, men om man supplerer med ditto trang (og minimal) topp handler det ikke om komfort. T-skjorter er ikke mer ubehagelige eller varme å trene i.

At folk glor får man tåle, da man ikke kan bestemme hva folk skal se på eller ikke mens de trener. Men dersom man begynner å føle seg forfulgt eller at man blir utsatt for ubehagelige kommentarer eller tilnærmelser, kontakter man treningssenteret og sier i fra. At noen glor er ikke grunn til å klage.

Anonymkode: 5be7a...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde på meg langrennsklær (og absolutt ikke hverken åletrangt eller for smått, men faktisk veldig vide klær) da en mann spurte om han kunne få sleike ræva mi. 

Så nei, kvinner blir fortsatt seksuelt trakkassert av ekle menn selv med helt normale og ikke trange klær. 

Anonymkode: 531c1...533

Men en rimjob er da vel ikke å forakte😉

Anonymkode: 57de7...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, SupaWoman said:

Jeg tenker at om en kler seg åletrangt, gjennomsiktig og sexy på trening helt bevisst så må en tåle å bli glodd på også.  Det er jo derfor kvinner kler seg slik.  Er jo ikke så vanskelig å ta på seg klær som ikke er 3 nummer for små.  Da er jo problemet løst. 

Ja, så du klærne hun hadde på seg eller? Ber jo om å bli voldtatt når man går slik. 

Anonymkode: 4211f...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så du klærne hun hadde på seg eller? Ber jo om å bli voldtatt når man går slik. 

Anonymkode: 4211f...5d7

Hva har voldtekt med stirring å gjøre?   Spent

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva har voldtekt med stirring å gjøre?   Spent

Ikke meg du siterer her. Men, det handler om at man ikke skal skylde på offeret. Uansett om det er stirring, raning eller voldtekt. 
 

Jeg skjønner at mennesker ser litt ekstra på folk som skiller seg ut. Men man vet jo at man ikke skal stirre på andre. Dette lærer de fleste når de er barn. 

Anonymkode: 7b5b1...9c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle som syns det er gøy å bli seksualisert og glodd på når de trener. 

Anonymkode: d4c3f...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at en tights skal være mer kjølende å trene i enn en god joggebukse/shorts. Jeg har trent i begge deler, og foretrekker definitivt en litt baggy joggebukse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Skjønner ikke at en tights skal være mer kjølende å trene i enn en god joggebukse/shorts. Jeg har trent i begge deler, og foretrekker definitivt en litt baggy joggebukse.

Enig. Har løpetights, men når det er varmt nok til shorts er det mye mer behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er på trening for å trene, men jeg blir ofte glodd/kikket på som en av få jenter i styrkeavdelingen på mitt senter. Jeg bare ignorerer. Trener i tights fordi jeg syns det er mest komfortabelt, så får folk bare stirre om de vil. De kommer ingen vei med det 😛

 

Anonymkode: 5720b...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass fokusert på min egen trening at jeg ikke enser om noen ser på meg eller ikke. Da måtte de i så fall stilt seg rett foran meg og stirret. Og det har aldri skjedd. 

Tenker litt at dere som klager på å bli stirret på må jo stirre like mye tilbake? Kanskje de føler seg like mye beglodd av deres blikk?

 

Anonymkode: c8fa3...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såpass fokusert på min egen trening at jeg ikke enser om noen ser på meg eller ikke. Da måtte de i så fall stilt seg rett foran meg og stirret. Og det har aldri skjedd. 

Tenker litt at dere som klager på å bli stirret på må jo stirre like mye tilbake? Kanskje de føler seg like mye beglodd av deres blikk?

 

Anonymkode: c8fa3...576

Tenker noe er litt innbilske også, at man tror lit ekstra godt om seg selv😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig bryr jeg meg ikke om folk ser på meg. Jeg kan uansett ikke kontrollere hva andre skal gjøre eller se på. Av og til faller øynene mine på flotte folk, uansett om jeg styrer det eller ikke. Ikke at jeg stirrer på dem, men titter bort av og til liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...