Gå til innhold

Jeg blir ikke invitert på fest fordi jeg ikke drikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje du må fortelle at du gjerne er med andre som drikker, at du ikke dømmer andre som drikker osv? Inviterer du av og til andre som drikker på fest hos deg? 

Anonymkode: 47929...93f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker, liker det veldig godt. Men noen ganger velger jeg å kjøre istedet, eller jeg har jobb dagen etter. Merker at folk er veldig negative, og kan fort bli litt utestengt.. 

Valgte å kjøre en kveld. Planen var vors hos en "vennine" før vi skulle ut på byen. Bruker 2 timer på badet, kjøper en ny kjole for denne kvelden, og gleder meg veldig. Får så beskjed ut på kvelden om at de andre ville reise på en annen fest, og de kunne ikke ta med seg noen "men det spiller vel ingen rolle for deg, du drikker ikke i kveld alilevel, og du har jo tenkt deg hjem tillig." har jeg det tenkte jeg, hadde tenkt å ta kvelden helt ut jeg men.. Velger da selvsagt å gå hjem med en gang, veldig skuffet og såret.

Er veldig vanlig at folk blir utestengt når de ikke drikker. Velger å ikke være i nærheten av sånne folk lenger. 

Anonymkode: fe981...da5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må fortelle at du gjerne er med andre som drikker, at du ikke dømmer andre som drikker osv? Inviterer du av og til andre som drikker på fest hos deg? 

Anonymkode: 47929...93f

Klart man skal se ned på folk som drikker, de forstår jo ikke hva de holder på med. Alkohol er et av de verste og skadelige rusmiddlene vi har.

Anonymkode: 07a14...c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker, liker det veldig godt. Men noen ganger velger jeg å kjøre istedet, eller jeg har jobb dagen etter. Merker at folk er veldig negative, og kan fort bli litt utestengt.. 

Valgte å kjøre en kveld. Planen var vors hos en "vennine" før vi skulle ut på byen. Bruker 2 timer på badet, kjøper en ny kjole for denne kvelden, og gleder meg veldig. Får så beskjed ut på kvelden om at de andre ville reise på en annen fest, og de kunne ikke ta med seg noen "men det spiller vel ingen rolle for deg, du drikker ikke i kveld alilevel, og du har jo tenkt deg hjem tillig." har jeg det tenkte jeg, hadde tenkt å ta kvelden helt ut jeg men.. Velger da selvsagt å gå hjem med en gang, veldig skuffet og såret.

Er veldig vanlig at folk blir utestengt når de ikke drikker. Velger å ikke være i nærheten av sånne folk lenger. 

Anonymkode: fe981...da5

Du må kutte ut disse menneskene  da 😊

Anonymkode: 07a14...c3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri noe mer enn et glass vin til god mat. Har ingenting i mot at andre drikker, men stupfulle folk er lite sjarmerende. Har null forståelse for hvorfor de som drikker er så opptatte av at andre ikke gjør det. Så strekk opp vennene dine! 

Anonymkode: 73a2c...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har da alltid invitert alle uavhengig av alkoholinntak, jeg kvier meg faktisk mer for å invitere voksne mennesker som ikke klarer å kontrollere inntaket. Si at du gjerne vil være med uansett, det er ikke alkoholnivået som skal bestemme sosiallivet ditt 

Anonymkode: 7b035...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg å by på deg selv. Tilfør festene latter, smil, dans og god stemning. Vær morsom i samtalene. Gjør stas, og vær stas.

Gi tilbakemelding på invitasjoner, og når du ankommer festene, om at du gleder deg og dette vil bli skikkelig gøy! 

Om du tilfører festene gøy stemning, slik som effekten av alkohol er, så vil du bli inkludert. 

Men dersom du er en festbrems, som er rolig og tilbaketrukket uten å tilføre positivt til stemningen, så er det naturlig at du ikke blir inkludert. Ingen ønsker å sitte med mora si, eller rolige kjedelige tanta si - den kvelden de skal ha det artig på en grenseløs moro måte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har da alltid invitert alle uavhengig av alkoholinntak, jeg kvier meg faktisk mer for å invitere voksne mennesker som ikke klarer å kontrollere inntaket. Si at du gjerne vil være med uansett, det er ikke alkoholnivået som skal bestemme sosiallivet ditt 

Anonymkode: 7b035...21e

Samme her. Jeg og typen hadde nyttårsfeiring (vi er i midten av 20 årene) og da vi diskuterte hvem vi ville invitere så valgte vi de mest rolige vi kjenner. Var flere vi gjerne vil invitere, men orker ikke drikkingen deres. Vi ønsket en rolig middag med god drikke, ikke fylla fest hvor jeg må vaske huset 3 ganger etterpå. 

Folk var veldig sjokkerte da vi fortalte om den rolige nyttårs feiringen våres "hæ? Skal dere ikke ha fest??😮" 😂

Anonymkode: fe981...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Fin artikkel som beskriver drikkepresset. Det er fasinerende hvor viktig det er for nordmenn å gjøre det samme, man må drikke det samme for å omgås hverandre.

https://www.kk.no/livet/jeg-blir-ikke-invitert-pa-fest-fordi-jeg-ikke-drikker/71883287

Anonymkode: 07a14...c3a

Hvorfor vil folk som ikke drikker inviteres på fest, lurer jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor vil folk som ikke drikker inviteres på fest, lurer jeg på. 

Fordi det er gøy? Liker å være med venner? Lyst til å danse? 

Hvorfor skal de ikke ville gå på fest?? 

Anonymkode: fe981...da5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er gøy? Liker å være med venner? Lyst til å danse? 

Hvorfor skal de ikke ville gå på fest?? 

Anonymkode: fe981...da5

Men det er ikke gøy for oss som faktisk fester å ha en edru der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Men det er ikke gøy for oss som faktisk fester å ha en edru der. 

Hvorfor? Forventer du at å bli så dritta at du blir flau over deg selv? Eller at denne personen skal filme, sladre og klage over alt du gjør? 

Man kan jo feste edru! 

Hva gjør du om din bestevenn plutselig blir edru? Av medisinke grunner? Skal du nekte hen å komme på fest fordi hen ikke kan drikke? 

Anonymkode: fe981...da5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Forventer du at å bli så dritta at du blir flau over deg selv? Eller at denne personen skal filme, sladre og klage over alt du gjør? 

Man kan jo feste edru! 

Hva gjør du om din bestevenn plutselig blir edru? Av medisinke grunner? Skal du nekte hen å komme på fest fordi hen ikke kan drikke? 

Anonymkode: fe981...da5

 

Jeg forventer ingen verdens ting, jeg vil bare ikke invitere noen jeg ikke vet drikker på fest. Da inviterer jeg heller til en edru greie midt i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Forventer du at å bli så dritta at du blir flau over deg selv? Eller at denne personen skal filme, sladre og klage over alt du gjør? 

Man kan jo feste edru! 

Hva gjør du om din bestevenn plutselig blir edru? Av medisinke grunner? Skal du nekte hen å komme på fest fordi hen ikke kan drikke? 

Anonymkode: fe981...da5

«Det er ikke gøy for oss som faktisk fester å ha en edru der.» 

Av den grunn jeg beskrev her. Det er ikke moro å ha en som ødelegger feststemningen ved å ikke bidra til settingen.

På samme måte som det ikke er moro å ha fylleperson tilstede på rolig middag. Eller person på utagerende dop tilstede i begravelse. Osv. Forstår du? Det krasjer med stemninga og vil ødelegge for de andre. 

29 minutter siden, Ann Mo skrev:

Velg å by på deg selv. Tilfør festene latter, smil, dans og god stemning. Vær morsom i samtalene. Gjør stas, og vær stas.

Gi tilbakemelding på invitasjoner, og når du ankommer festene, om at du gleder deg og dette vil bli skikkelig gøy! 

Om du tilfører festene gøy stemning, slik som effekten av alkohol er, så vil du bli inkludert. 

Men dersom du er en festbrems, som er rolig og tilbaketrukket uten å tilføre positivt til stemningen, så er det naturlig at du ikke blir inkludert. Ingen ønsker å sitte med mora si, eller rolige kjedelige tanta si - den kvelden de skal ha det artig på en grenseløs moro måte. 

 

Endret av Ann Mo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante er at avholdsfolk flest mener det å drikke er det samme som å være ravende dritings, hvilket er helt feil. Jeg har to i min vennegjeng som ikke drikker, og det er helt greit. De er alltid med, og det er null stess. MEN, de kommenterer heller ikke hvor fælt det er at andre drikker, hvor vondt det smaker med alkohol, hvor dyrt det er osv, og det er det som er en av nøklene til suksess. Å stadig påpeke for andre hvor fælt det er med alkohol ødelegger stemningen, og da blir man ikke invitert med. Den fellen har nok både hun i artikkelen og sikkert ts gått i tipper jeg.  Å sitte i en krok, ta bilder og dele alt du syns folk gjorde som var teit dagen etterpå, er en annen vei til å eliminere en fremtidig invitasjon. Så blir dere ikke invitert igjen så er det nok basert på tidligere erfaring fra de som arrangerer, mer enn hva dere har i glasset. 

Anonymkode: 13492...e1c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det interessante er at avholdsfolk flest mener det å drikke er det samme som å være ravende dritings, hvilket er helt feil. Jeg har to i min vennegjeng som ikke drikker, og det er helt greit. De er alltid med, og det er null stess. MEN, de kommenterer heller ikke hvor fælt det er at andre drikker, hvor vondt det smaker med alkohol, hvor dyrt det er osv, og det er det som er en av nøklene til suksess. Å stadig påpeke for andre hvor fælt det er med alkohol ødelegger stemningen, og da blir man ikke invitert med. Den fellen har nok både hun i artikkelen og sikkert ts gått i tipper jeg.  Å sitte i en krok, ta bilder og dele alt du syns folk gjorde som var teit dagen etterpå, er en annen vei til å eliminere en fremtidig invitasjon. Så blir dere ikke invitert igjen så er det nok basert på tidligere erfaring fra de som arrangerer, mer enn hva dere har i glasset. 

Anonymkode: 13492...e1c

Det er nok ikke så enkelt. Jeg hadde en periode uten alkohol fordi jeg ønsket å gå ned noen kilo og hadde drukket litt mye en periode. I denne periode forsvant folk totalt. Selv da vi bare hadde en rolig middag på en hverdag ble det mas om drikking. 

Anonymkode: f2684...65c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Føler med deg, drikker ikke selv. Den rusen er rett å slett ikke min greie, man blir jo hovedsakelig bare svimmel. Woopedi fuckin doo.

Jada, creds til de få av dere som klarer å holde dere brisne hele kvelden. Men om du stikker på byen på en Lørdag så skjønner du fort at dette ikke gjelder for de fleste nordmenn. Drikker seg fra sans å samling, gjerne til de spyr. Sjangler rundt overalt å søler Øl på alle som måtte være uheldige nok til å være i "veien" for dem. 

Finnes ikke noe mer harry å rølpete enn en dritings person. 

Igjen, creds til de av dere som klarer å holde kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg ser med å invitere avholdsfolk er om de moraliserer eller sitter og noterer seg dumme ting andre gjør eller sier for å bruke det mot dem. Jeg bestemte meg for å stryke en person fra invitasjonslista etter at hun gjentatte ganger hadde laget utrivelig stemning på eller etter fester. Selv drikker jeg meg aldri full, men jeg vil at gjestene mine skal kose seg og vite at de kan slappe av og er blant folk som vil dem vel hvis de er uheldige og får et glass for mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har et barnslig forhold til alkohol. 

Anonymkode: cb687...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...