Gå til innhold

Vår selvopphøyde selvtillit og lav selvinnsikt


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Vi tror vi kan og forstår alt. Uavhengig av utviklingen de siste tiår eller siste århunder. Vi tror vi har svar på alt. At vi er så overlegne alle andre arter på jorden. Vi er så høye på oss selv. Derfor vokser mengden ateister. Og, ja. Jeg kan være enig med ateister om at mye i Koranen og Bibelen er skrevet av forfattere med fantasi.

Men jeg forstår ikke hvordan en så stor del av folket, spesielt i vesten, latterligjør en tro på noe vi ikke har svar på? Hadde vi hatt svarene så kunne de godte seg og mobbe de som er religiøse. Men vi mangler svar på de tre viktigste spørsmålene:

Hva skjer etter døden? 

Finnes det liv andre steder?

Finnes det en Gud?

Vi er ikke i nærheten av å svare på noen av disse spørsmålene. Allikevel går en abnorm stor mengde av oss rundt med en opphøyet selvtillit og en ukledelig forakt for personer som tenker annerledes. 

Jeg er ikke religiøs i den form at jeg tror på noe som er nedskrevet av mennesker. Men jeg er oppegående nok til å innse at vi må ta et pust i bakken og innse at vi vet veldig lite om det universet vi tilhører.

Andres tanker om dette imøtesees. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Mange som liker å tro dem vet alt og dermed ikke har noen form for ønsker å stille spørsmål om det kan være noe i dette.

 

Anonymkode: 4fb7f...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...