Gå til innhold

Jan Wiborg - mannen som falt

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Hulderen skrev:

Hadde man klart å få ut av journalisten hvem han gjorde det for, så ville nok det gitt løsningen på hele mordgåten.

Det hadde vært sjukt om det var Gro.

Hvem som helst kan jo ikke bare bestille fake news på tv2 nyhetene liksom, dette er norge, ikke nord Korea.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne saken er en gavepakke til AP-hatende konspiranoiafolk. 

Anonymkode: 462e2...504

• Liker 2
Skrevet

Norske stortingspolitikere bestiller ikke leiemordere for å unngå å tape ansikt. Investorer, derimot, kan finne på å gå til ytterligheter for å sikre seg enorme inntekter.

Hva som skjedde med Wiborg er et mysterium, og at politiarbeidet var skandaløst dårlig er hevet over enhver tvil, uansett om Wiborg ble drept, begikk selvmord eller forulykket.

Wiborg sin psykiske tilstand er det vel de færreste som kan si noe om. De som kjente ham aller best beskriver en rettskaffen mann som gikk fullstendig opp i å utrettelig arbeide for at rett skulle være rett, både da ekskona kidnappet sønnen (hvorfor hevder ingen at hun var i psykisk ubalanse da hun gjorde dette, men at Wiborg måtte være det da han tok sønnen tilbake?) og holdt ham skjult for faren i en årrekke, og da Gardermoen ble valgt som hovedflyplass på falskt grunnlag.

Anonymkode: 7f487...4ca

• Liker 15
Skrevet

En ting som taler mot drap for min del er at vinduet ble knust 1 time før han falt. Hvis noen var inne på rommet for å drepe han så     ville man vel utført drapet så raskt som mulig, og ikke brukt 1 time?

Lurer også på hvorfor han var naken. Kan han ha tatt en dusj, kombinert med at det var veldig varmt på rommet? Dette skjedde jo på sommeren. Noen som vet om det var air condition på rommet? Hvordan var temperaturen denne dagen?

Anonymkode: 9ed5f...1cb

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting som taler mot drap for min del er at vinduet ble knust 1 time før han falt. Hvis noen var inne på rommet for å drepe han så     ville man vel utført drapet så raskt som mulig, og ikke brukt 1 time?

Lurer også på hvorfor han var naken. Kan han ha tatt en dusj, kombinert med at det var veldig varmt på rommet? Dette skjedde jo på sommeren. Noen som vet om det var air condition på rommet? Hvordan var temperaturen denne dagen?

Etter å ha sett gjennom er det liten tvil om at det hele var selvforskyldt. Han gikk altså naken omkring der inne, åpenbart i fylla, satt i vinduskarmen, knuste vinduet, røykte og bæsjet, og til slutt en times tid senere falt han ut. Hva slags idiotisk konspirasjonsteori er det denne forfatteren har rotet seg bort i, som om det ville skjedd på denne måten om det hadde vært et planlagt drap.

Anonymkode: 37f77...773

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett gjennom er det liten tvil om at det hele var selvforskyldt. Han gikk altså naken omkring der inne, åpenbart i fylla, satt i vinduskarmen, knuste vinduet, røykte og bæsjet, og til slutt en times tid senere falt han ut. Hva slags idiotisk konspirasjonsteori er det denne forfatteren har rotet seg bort i, som om det ville skjedd på denne måten om det hadde vært et planlagt drap.

Men hvorfor prøvde tv2 å dekke over hvis det var selvforskyldt? Den falske tv2-reportasjen må jo bety noe? Og hvorfor var han i København? Hvem var det som utga seg for å være sønnen og lokket ham dit?

Anonymkode: 61e2a...679

• Liker 17
Skrevet

Dette med at han oppsøkte prostitusjon i København var nytt for meg, vet ikke om de tar dette opp i serien? (sikter til den linken som ble lagt ut noen innlegg over her). 

Ang. det at han var naken. Hvis han ble drept kan det være at han skulle ta seg en dusj/stod i dusjen/kom ut av dusjen da noen kom inn. Han ble bedt om å sette seg (vinduskarmen) og at han var livredd for hva de skulle gjøre med han (avføring). De kan ha dyttet han. 

Forstår ikke hvorfor denne nattevakten er så usikker på om døra inn til hotellrommet var lukket eller åpen. Han sier jo at han ser inn i rommet og forklarer hva han ser der inne, blant annet detaljer rundt vinduet. Da er det vel ingen tvil om at døra stod open, eller er han i stand til å se gjennom lukkede dører? Kan jo hende han falt for fristelsen å låse opp døra selv og vegret seg for å si dette, og under press fra politiet i avhør kom fram til at døra var lukket. 

Jeg er veldig fram og tilbake på hva som har skjedd her. Har sett repriser av programmet og tror jeg har sett de i litt forskjellig rekkefølge så vet ikke om jeg enda har sett nyeste episode. Men nå er jeg litt der at jeg tror at det var selvforskyldt/ulykke. 

Jeg ser for meg at han er overarbeidet, paranoid, han var innstilt på å få treffe sønnen sin men dette skjedde ikke, han drakk tydeligvis nesten en hel flaske sprit. Tenker han har mistet fatningen og kjent på håpløsheten. Lei av å hele tiden kikke seg over skulderen. Vært sint og fortvilet, drukket masse sprit, knust ruten i fortvilelse og raseri, gitt blaffen i at han går rundt naken og at folk ser han, mistet kontroll på lukkemuskel både pga rus og sinnstilstand og gjort fra seg i karmen, mistet kontroll på kroppen og falt ut. 

Veldig merkelig hele greia og flott at de setter søkelys på det, uansett hva som har skjedd. Jeg hadde aldri hørt om hverken denne mannen eller bråket rundt hovedflyplass før jeg så dette programmet! 

Anonymkode: 47412...34e

• Liker 4
Skrevet

Anbefaler også å høre Konspirasjonspodden spezial om wiborg-saken. 

Anonymkode: 462e2...504

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette med at han oppsøkte prostitusjon i København var nytt for meg, vet ikke om de tar dette opp i serien? (sikter til den linken som ble lagt ut noen innlegg over her). 

Ang. det at han var naken. Hvis han ble drept kan det være at han skulle ta seg en dusj/stod i dusjen/kom ut av dusjen da noen kom inn. Han ble bedt om å sette seg (vinduskarmen) og at han var livredd for hva de skulle gjøre med han (avføring). De kan ha dyttet han. 

Forstår ikke hvorfor denne nattevakten er så usikker på om døra inn til hotellrommet var lukket eller åpen. Han sier jo at han ser inn i rommet og forklarer hva han ser der inne, blant annet detaljer rundt vinduet. Da er det vel ingen tvil om at døra stod open, eller er han i stand til å se gjennom lukkede dører? Kan jo hende han falt for fristelsen å låse opp døra selv og vegret seg for å si dette, og under press fra politiet i avhør kom fram til at døra var lukket. 

Jeg er veldig fram og tilbake på hva som har skjedd her. Har sett repriser av programmet og tror jeg har sett de i litt forskjellig rekkefølge så vet ikke om jeg enda har sett nyeste episode. Men nå er jeg litt der at jeg tror at det var selvforskyldt/ulykke. 

Jeg ser for meg at han er overarbeidet, paranoid, han var innstilt på å få treffe sønnen sin men dette skjedde ikke, han drakk tydeligvis nesten en hel flaske sprit. Tenker han har mistet fatningen og kjent på håpløsheten. Lei av å hele tiden kikke seg over skulderen. Vært sint og fortvilet, drukket masse sprit, knust ruten i fortvilelse og raseri, gitt blaffen i at han går rundt naken og at folk ser han, mistet kontroll på lukkemuskel både pga rus og sinnstilstand og gjort fra seg i karmen, mistet kontroll på kroppen og falt ut. 

Veldig merkelig hele greia og flott at de setter søkelys på det, uansett hva som har skjedd. Jeg hadde aldri hørt om hverken denne mannen eller bråket rundt hovedflyplass før jeg så dette programmet! 

Vi får jo dessverre aldri noe svar på hvem som lokket han til køben.

De ville jo vært veldig interessant å vite.

I avføringen var det jo stumpet en røyk, ferdigrøyk. Wiborg pleide jo å røyke rullings, men såklart han kan ha kjøpt seg ferdigrøyk.

Sneipen kan ha falt ut av munnen i det han faller å festet seg til avføringen.

Anonymkode: d68dd...83d

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk ikke med deg episoden der krimteknikeren forsøkte å knuse vinduet med knyttneve, en stol, et strykejern, og til slutt greide å få det til med en hammer..? Dette var et vindu med ekstremt sterkt glass.

En annen ting er at vitner så at vinduet sto åpent ds Wiborg satt i vinduskarmen, og etter at han falt ut var det lukket inntil.

• Liker 13
Skrevet

Ingen vet om Wiborg hadde drukket av flaska som ble funnet i rommet, for han ble aldri obdusert. Enda en del av politiets dårlige «etterforskning». Hva om flaska ble plantet der som et ledd i å få det til å se ut som et selvmord?

• Liker 17
Skrevet

Er det denne linken du sikter til?

Lanserte eks-kona og ukjent hallik som Wiborg-morder

Disse lanseres som teorier om hvem som kan ha drept ham, og det er kun løse spekulasjoner. Hvordan kan dette tas seriøst i det hele tatt?

Eks-kona

Familien til Wiborg

Ukjent hallik

Kriminell som Wiborg kan ha kommet i kontakt med via sin advokat

Anonymkode: 53066...922

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk ikke med deg episoden der krimteknikeren forsøkte å knuse vinduet med knyttneve, en stol, et strykejern, og til slutt greide å få det til med en hammer..? Dette var et vindu med ekstremt sterkt glass.

En annen ting er at vitner så at vinduet sto åpent ds Wiborg satt i vinduskarmen, og etter at han falt ut var det lukket inntil.

Har det så mye å si at vinduet ble lukket? Vinduet ble knust lenge før han falt, og noen så han også falle ut vinduet. Hvis noen prøvde å skape en illusjon av at han kastet seg gjennom vinduet hadde han vel kanskje hatt andre skader? 

Hvordan vinduet ble knust hadde jo vært interessant å vite. Syns likevel det skurrer at en eventuell morder først knuser et vindu, for så å vente 1 time før han dytter Wiborg ut av vinduet. Det virker som en stor risiko å bruke en hel time på mordet. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har det så mye å si at vinduet ble lukket? Vinduet ble knust lenge før han falt, og noen så han også falle ut vinduet. Hvis noen prøvde å skape en illusjon av at han kastet seg gjennom vinduet hadde han vel kanskje hatt andre skader? 

Hvordan vinduet ble knust hadde jo vært interessant å vite. Syns likevel det skurrer at en eventuell morder først knuser et vindu, for så å vente 1 time før han dytter Wiborg ut av vinduet. Det virker som en stor risiko å bruke en hel time på mordet. 

Men poenget er: hvem lukket vinduet, hvis Wiborg var alene?

• Liker 17
Skrevet

Når på døgnet falt han ut? Dødstidspunkt? Har ikke fått med meg dette.. 

Skrevet
14 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Når på døgnet falt han ut? Dødstidspunkt? Har ikke fått med meg dette.. 

Tror det var tidlig på morgenen hvis jeg ikke tar feil. 

Anonymkode: a95fe...dd0

• Liker 1
Skrevet
På 21.1.2020 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at ting eskalerte?

• Liker 5
Skrevet
På 21.1.2020 den 8.24, AnonymBruker skrev:

Men poenget er: hvem lukket vinduet, hvis Wiborg var alene?

Jeg tenker feks personale eller politiet. Når ble bildet av det lukkede vinduet tatt? Er vi helt sikre på at det ble tatt før politiet hadde vært på rommet? 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Janzypants skrev:

Det kan jo hende at ting eskalerte?

Hadde det eskalert burde det vel vært mer bråk? Mer blodspor av den «aktive» typen? Flere spor/tegn på at det hadde vært noen flere der?

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker feks personale eller politiet. Når ble bildet av det lukkede vinduet tatt? Er vi helt sikre på at det ble tatt før politiet hadde vært på rommet? 

Bildet er tatt av politiet, og vi må da virkelig gå ut ifra at de ikke tukler med åsyedet før de dokumenterer? Dette er faktisk elementært.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...