Marriet Skrevet 15. januar 2020 #41 Skrevet 15. januar 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Folk er så naive. Selvsagt kan slike hendelser også skje i Norge. Noen hadde altfor mye å tape på dette. Jeg spekulerer ikke i hvem som har gjort det, men at noen ikke har rent mel i posen er det ikke tvil om. Hvis dette hadde vært et helt klart selvmord av en psykisk syk og ustabil mann, hadde aldri denne serien blitt laget. Anonymkode: 20a96...a31 Enig i at folk er naive! Dersom man tror at mennesker ikke er villige til å drepe der det er milliarder i sving bør komme fram fra steinene de har gjemt seg bak. Folk har drept for mye mindre enn en flyplass tidligere. Endret 15. januar 2020 av Marriet 16
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #42 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Folk er så naive. Selvsagt kan slike hendelser også skje i Norge. Noen hadde altfor mye å tape på dette. Jeg spekulerer ikke i hvem som har gjort det, men at noen ikke har rent mel i posen er det ikke tvil om. Hvis dette hadde vært et helt klart selvmord av en psykisk syk og ustabil mann, hadde aldri denne serien blitt laget. Anonymkode: 20a96...a31 Det er et mystisk dødsfall, men det er en mye lettere forklaring å anta at han forårsaket sin egen død i rus. Det var varmt, han var dritings, gikk bort til vinduet, røykte osv. Anonymkode: 37f77...773 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #43 Skrevet 15. januar 2020 Greia er jo at på dette. Tidspunktet er jo Hurum lagt dødt for lengst, INGEN bryr seg, BARE Wiborg. Han åpner sin Egen etterforskning som ingen ber om. Han presenterer en rapport til en komité som ville ha Hurum men de bryr seg ikke. Samtidig med dette stalker han ekskona og sønnen gjennom flere land og kidnapper han. Føler det er tilstrekkelig med bevis til å si at noe var galt med Wiborg. Han virket for meg svært.. Spesiell. Anonymkode: 2cdf6...169 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #44 Skrevet 15. januar 2020 En annen ting er at man sier ingen har funnet papirene-vet vi at de eksisterte? Wiborg sier han skal møte sønnen sin og at han blir forfulgt - er dette nødvendigvis sant? Eller kan det være en paranoid psykose inne i bildet her? Virker Som familien vil det skal være drap, fordi selve fallet og alt er så tragisk. Men det ingen tør si noe om er Wiborg virker ustabil. Annet enn 'et hardt skall'. Anonymkode: 2cdf6...169 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #45 Skrevet 16. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er jo at på dette. Tidspunktet er jo Hurum lagt dødt for lengst, INGEN bryr seg, BARE Wiborg. Han åpner sin Egen etterforskning som ingen ber om. Han presenterer en rapport til en komité som ville ha Hurum men de bryr seg ikke. Samtidig med dette stalker han ekskona og sønnen gjennom flere land og kidnapper han. Føler det er tilstrekkelig med bevis til å si at noe var galt med Wiborg. Han virket for meg svært.. Spesiell. Anonymkode: 2cdf6...169 Du har ikke barn selv skjønner jeg. Den største tragedien en forelder kan oppleve må være det å miste et barn. Han stalket ikke sønnen sin. Han følte stor sorg over å miste han og ønsket sønnen tilbake. Wiborg ble jo utnevnt for og gå gjennom rapporten som ble laget og som stadfestet tåke på Hurum. Hvis han fant store feil i rapporten så kan jeg forstå fra hans perspektiv at han gjorde det til en hobby å bevise at målingene var feil. Anonymkode: 9ed5f...1cb 18
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #46 Skrevet 16. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen ting er at man sier ingen har funnet papirene-vet vi at de eksisterte? Wiborg sier han skal møte sønnen sin og at han blir forfulgt - er dette nødvendigvis sant? Eller kan det være en paranoid psykose inne i bildet her? Virker Som familien vil det skal være drap, fordi selve fallet og alt er så tragisk. Men det ingen tør si noe om er Wiborg virker ustabil. Annet enn 'et hardt skall'. Anonymkode: 2cdf6...169 Nei, vi vet ikke om det er sant. Det hadde vært interessant å vite hvordan denne eventuelle beskjeden ble formidlet. Var det noen som ringte han? Det får vi vel aldri vite. Hva er det som gjør at han virker ustabil mener du? Sånn helt konkret. Anonymkode: 9ed5f...1cb 4
Marriet Skrevet 16. januar 2020 #47 Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi vet ikke om det er sant. Det hadde vært interessant å vite hvordan denne eventuelle beskjeden ble formidlet. Var det noen som ringte han? Det får vi vel aldri vite. Hva er det som gjør at han virker ustabil mener du? Sånn helt konkret. Anonymkode: 9ed5f...1cb Ikke meg du siterer, men de bildene vi har sett mange ganger der han går inn i Stortinget med kofferten flakker han fryktelig med blikket og stemmen er skjelvende. Han fortsetter jobben uten betaling til tross for at vedtaket om Gardermoen ble fattet og hans engasjement ble avsluttet. Ellers var han jo blakk som ei kirkerotte. De stengte av strømmen i huset hans og kreditorer ville ha penger. Han var i stor sorg over tapet av sønnen, han var fryktet at han ble forfulgt og han var redd for sitt eget liv. Han var ikke i en stabil livssituasjon. Jeg påstår ikke at han må ha tatt livet av seg av den grunn. Men det er heller ikke helt usannsynlig at livet ble for tungt å bære. Det er ikke på grunn av hans bakgrunn eller livshistorie, hvert fall jeg tenker, at han IKKE kan ha tatt sitt eget liv. Grunnen til at selvmordet blir en myte er jo mer på tanke med det tekniske rundt det. Sånn sett er Eva Ragde helt fantastisk i serien. 4
Hulderen Skrevet 16. januar 2020 #48 Skrevet 16. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er jo at på dette. Tidspunktet er jo Hurum lagt dødt for lengst, INGEN bryr seg, BARE Wiborg. Han åpner sin Egen etterforskning som ingen ber om. Han presenterer en rapport til en komité som ville ha Hurum men de bryr seg ikke. Samtidig med dette stalker han ekskona og sønnen gjennom flere land og kidnapper han. Føler det er tilstrekkelig med bevis til å si at noe var galt med Wiborg. Han virket for meg svært.. Spesiell. Anonymkode: 2cdf6...169 Noen bryr seg. De som forfalsket målingene, manipulerte politikerne og hadde makt/penger nok til å få korrupte politibetjenter i Danmark til å unnlate å etterforske. Avsløringen ville føre til en gigantisk skandale. Kanskje ikke nok til å ta tilbake Hurum som hovedflyplass. Men nok til å ødelegge æren og makten og ettermælet til enkeltpersoner. Det er også verdt å drepe for. 17
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #49 Skrevet 16. januar 2020 Nordmenn er jo utrolig naive, mest naive i verden. Tror på systemet og staten heletiden. Se bare på oppdrettslaksen, stor handelsvare og reklame for norge. Som er full av dritt, forsøppler havet også. Anonymkode: 91b8b...2f6 14
Gjest commeilfaut Skrevet 16. januar 2020 #50 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, Hulderen skrev: Noen bryr seg. De som forfalsket målingene, manipulerte politikerne og hadde makt/penger nok til å få korrupte politibetjenter i Danmark til å unnlate å etterforske. Avsløringen ville føre til en gigantisk skandale. Kanskje ikke nok til å ta tilbake Hurum som hovedflyplass. Men nok til å ødelegge æren og makten og ettermælet til enkeltpersoner. Det er også verdt å drepe for. Så hvem er disse som skulle drept ham? Oppland AP? Det var dårlig politiarbeid, men alt tyder jo på at fyren var bortimot psykotisk på slutten, og vitnenes historie bekrefter teorien om en beruset fyr som (mest sansynlig ved et uhell) falt baklengs ut av vinduet og døde uten hjelp eller trusler.
pautina Skrevet 16. januar 2020 #51 Skrevet 16. januar 2020 På 14.1.2020 den 15.13, Samuelle skrev: Jeg følger serien med stor interesse siden jeg er i nær familie med Jan Wiborg. Selv så er jeg overbevist om at han ble myrdet. Jeg skal også se denne, kjenner ikke Wiborg, men var meget bekymret etter det skjedde da pappa satt i en av de faglige utrednings komiteene og jeg var tenåring, konspirasjon mottagelig alder og redd for at alle som gav tydelig uttrykk for for eller mot kunne bli drept når som helst etter det der...Ler litt nå når jeg tenker på noen av mine mer hysteriske utbrudd om dette på den tiden, for pappa var en fagmann og ikke en av de som hadde politisk eller økonomisk innflytelse i saken...men må innrømme at jeg fortsatt er helt overbevist om at Wiborg ble myrdet... 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #52 Skrevet 16. januar 2020 14 minutter siden, commeilfaut skrev: Så hvem er disse som skulle drept ham? Oppland AP? Det var dårlig politiarbeid, men alt tyder jo på at fyren var bortimot psykotisk på slutten, og vitnenes historie bekrefter teorien om en beruset fyr som (mest sansynlig ved et uhell) falt baklengs ut av vinduet og døde uten hjelp eller trusler. Det får vi aldri vite, hva som skjedde. Men at folk drepes i norge med leiemordere hvert år er 100% sikkert. Enten på oppdrag fra staten eller andre, norge er et åpent land der alle kan krysse grensene. Er du klar over hvor mange mennesker russland har gående rundt i norge? Som opptrer som spioner/agenter/leiemordere. Nordmenn er som sagt utrolig naive. Anonymkode: 91b8b...2f6 11
Gjest commeilfaut Skrevet 16. januar 2020 #53 Skrevet 16. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over hvor mange mennesker russland har gående rundt i norge? Som opptrer som spioner/agenter/leiemordere. Ja jeg hadde jo helt glemt hvor viktig det var for russerne at det skulle bli flyplass på Gardermoen.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #54 Skrevet 16. januar 2020 Krimteknikeren sa jo at det var en tredje mulighet, nemlig ulykke, og det var vel opplagt at teknikeren nok mente det var sannsynlig. Anonymkode: 37f77...773 5
miss spjåk Skrevet 16. januar 2020 #55 Skrevet 16. januar 2020 Heller mot mord. Motivet var der og ofte er penger viktigere enn menneskeliv. Ikke sett episode 2. Etterforskningen var en vits! Flaut og utrolig at en eneste politimann blir gitt makten til å bestemme om dette er selvmord eller ikke. Og at han brukte 15 min på å vurdere dette Noen som vet om han som observerte og trakk konklusjonen etter 15 min i det hele tatt hadde erfaring med mordsaker?? Ubehagelig å tenke på på sinnstemningen wiborg må ha vært i minuttene før. Uavhengig om det var mord eller selvmord. Du sitter naken i et vindu og er så redd at du driter på deg. Vet ikke hvorfor akkurat dette gikk så sterkt innpå meg. Sett mange dokumentarer og true crime som er mye verre. *om han ikke hadde en akutt psykose eller hadde tatt dop gir det ingen mening å hoppe ned fra 3 etasje å forvente å dø. En mann som jobbet med sikkerhetssystemer og kvalitetssikring var vant til å tenke risiko. Ville en mann som var så vant til å planlegge og analysere valgt den metoden? Menn velger også statistisk sett å ta livet sitt med sikre metoder og lykkes mye oftere enn kvinner. De fikk vel aldri testet om han hadde substanser i blodet? *Hvorfor knuse et vindu for å hoppe ut når vinduet lett kunne åpnes? Kan han ha blitt slengt mot vinduet eller kastet han noe mot gjerningsmannen for å forsvare seg? Kommer bare på to selvmordsforklaringer -han ville knuse vinduet for å bruke splintene til å kutte av hovedpulsåren. Ombestemte seg og gikk for en mindre sikker måte. Men hvem kler seg naken for å kutte pulsåren! Han knuste vinduet som en måte å opparbeide adrenalin og mot til å hive seg ut. Mer logisk, om han var så nervøs for å ta livet sitt at han gjorde på seg. *Hvorfor dro han i hui og hast til Danmark og bestilte billett dagen før e.l var det samme da? Hva hastet sånn? * tanken på å bli funnet naken på et fortau selv om man er død er nedverdigende. Ifh en annen sak der en kvinne ble funnet død utenfor en balkong husker jeg en som sa at det er utrolig sjelden å ta livet sitt naken. *Avføringen. En akutt psykose eller akutt frykt kan få mennesker til å drite på seg. Men det kan søren meg trusselen om å bli kastet ut av et vindu også. Hadde wiborg tegn på tidligere psykoser? Eller selvmordsforsøk? Mye av dette er sikkert nevnt, har ikke lest tråden. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #56 Skrevet 16. januar 2020 5 timer siden, Marriet skrev: Ikke meg du siterer, men de bildene vi har sett mange ganger der han går inn i Stortinget med kofferten flakker han fryktelig med blikket og stemmen er skjelvende. Han fortsetter jobben uten betaling til tross for at vedtaket om Gardermoen ble fattet og hans engasjement ble avsluttet. Ellers var han jo blakk som ei kirkerotte. De stengte av strømmen i huset hans og kreditorer ville ha penger. Han var i stor sorg over tapet av sønnen, han var fryktet at han ble forfulgt og han var redd for sitt eget liv. Han var ikke i en stabil livssituasjon. Jeg påstår ikke at han må ha tatt livet av seg av den grunn. Men det er heller ikke helt usannsynlig at livet ble for tungt å bære. Det er ikke på grunn av hans bakgrunn eller livshistorie, hvert fall jeg tenker, at han IKKE kan ha tatt sitt eget liv. Grunnen til at selvmordet blir en myte er jo mer på tanke med det tekniske rundt det. Sånn sett er Eva Ragde helt fantastisk i serien. Nettopp. Det er ingenting som tyder på at Wiborg var mentalt stabil på dette tidspunktet. Det er også interessant hvordan alle som mener Wiborg ble drept helt overser alt som tyder på en mann i krise. Anonymkode: 2cdf6...169 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #57 Skrevet 16. januar 2020 47 minutter siden, miss spjåk skrev: Heller mot mord. Motivet var der og ofte er penger viktigere enn menneskeliv. Ikke sett episode 2. Etterforskningen var en vits! Flaut og utrolig at en eneste politimann blir gitt makten til å bestemme om dette er selvmord eller ikke. Og at han brukte 15 min på å vurdere dette Noen som vet om han som observerte og trakk konklusjonen etter 15 min i det hele tatt hadde erfaring med mordsaker?? Ubehagelig å tenke på på sinnstemningen wiborg må ha vært i minuttene før. Uavhengig om det var mord eller selvmord. Du sitter naken i et vindu og er så redd at du driter på deg. Vet ikke hvorfor akkurat dette gikk så sterkt innpå meg. Sett mange dokumentarer og true crime som er mye verre. *om han ikke hadde en akutt psykose eller hadde tatt dop gir det ingen mening å hoppe ned fra 3 etasje å forvente å dø. En mann som jobbet med sikkerhetssystemer og kvalitetssikring var vant til å tenke risiko. Ville en mann som var så vant til å planlegge og analysere valgt den metoden? Menn velger også statistisk sett å ta livet sitt med sikre metoder og lykkes mye oftere enn kvinner. De fikk vel aldri testet om han hadde substanser i blodet? *Hvorfor knuse et vindu for å hoppe ut når vinduet lett kunne åpnes? Kan han ha blitt slengt mot vinduet eller kastet han noe mot gjerningsmannen for å forsvare seg? Kommer bare på to selvmordsforklaringer -han ville knuse vinduet for å bruke splintene til å kutte av hovedpulsåren. Ombestemte seg og gikk for en mindre sikker måte. Men hvem kler seg naken for å kutte pulsåren! Han knuste vinduet som en måte å opparbeide adrenalin og mot til å hive seg ut. Mer logisk, om han var så nervøs for å ta livet sitt at han gjorde på seg. *Hvorfor dro han i hui og hast til Danmark og bestilte billett dagen før e.l var det samme da? Hva hastet sånn? * tanken på å bli funnet naken på et fortau selv om man er død er nedverdigende. Ifh en annen sak der en kvinne ble funnet død utenfor en balkong husker jeg en som sa at det er utrolig sjelden å ta livet sitt naken. *Avføringen. En akutt psykose eller akutt frykt kan få mennesker til å drite på seg. Men det kan søren meg trusselen om å bli kastet ut av et vindu også. Hadde wiborg tegn på tidligere psykoser? Eller selvmordsforsøk? Mye av dette er sikkert nevnt, har ikke lest tråden. Sekundet du sitter naken i et vindu og driter på deg så sier det litt om sinnstemningen din. Det gir ikke mening, og tyder ikke på drap. Anonymkode: 2cdf6...169 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #58 Skrevet 16. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sekundet du sitter naken i et vindu og driter på deg så sier det litt om sinnstemningen din. Det gir ikke mening, og tyder ikke på drap. Anonymkode: 2cdf6...169 Hvis du blir truet på livet tror jeg mange driter på seg. Å ta selvmord er selvbestemt, og hvorfor skulle man da gjøre noe slikt? Det gir ingen mening. Anonymkode: 53066...922 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #59 Skrevet 16. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du blir truet på livet tror jeg mange driter på seg. Å ta selvmord er selvbestemt, og hvorfor skulle man da gjøre noe slikt? Det gir ingen mening. Anonymkode: 53066...922 Jeg tror heller han falt og var sinnsforvirret. Det eneste jeg sier er at jeg tror ikke han ble drept. Anonymkode: 2cdf6...169 3
miss spjåk Skrevet 16. januar 2020 #60 Skrevet 16. januar 2020 På 14.1.2020 den 10.45, Kitcat skrev: Det som skurrer litt i hodet mitt, er at dersom dette er et drap så er metoden svært usikker. Hvorfor skulle en drapsmann ta en så stor risiko? Var det ikke 3. Etasje han bodde i på hotellet? Offeret kunne overlevd, om ikke annet lenge nok til å fortelle nødetatene hvem som sto bak. Et alternativ er at han var død før han ble dyttet selvsagt, det får vi vel aldri svaret på. Det hadde jeg ikke tenkt på. Om de planla det slik har det jo ingenting å si at de dyttet ham ut 3 etasje. Det kan også forklare hvorfor han falt bakover i en slags baklengs salto, som nabovitnet sa. Om han allerede satt død med ryggen til vinduet var det bare nødvendig for gjerningsmannen å lukke opp vinduet og løfte opp bena ,resten går av seg selv. At han faktisk satt med ryggen til vinduet var vel observert av flere tror jeg. Det helt merkelig å ta sjansen på å med vilje dette baklengs ut av 3 etasje og risikere å våkne opp lam om man vil dø (om man ikke er påvirket av noe da). Når man kan gå opp til hvilken som helst høy bygning i nærheten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå