Gå til innhold

Jan Wiborg - mannen som falt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett siste episode (eller giddet lese hele denne tråden), men hvorfor settes det ikke mer fokus på kriminalteknikerens teori om at han omkom som følge av en ulykke?

Er det så utenkelig at han har vært drita, frustrert og deprimert og til slutt falt ut. 
folk som er fulle kan knuse vinduer og drite på steder de ikke skal drite.

Anonymkode: b3cd9...cc4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett siste episode (eller giddet lese hele denne tråden), men hvorfor settes det ikke mer fokus på kriminalteknikerens teori om at han omkom som følge av en ulykke?

Er det så utenkelig at han har vært drita, frustrert og deprimert og til slutt falt ut. 

Fordi som med de aller fleste konspirasjoner så er dette en tanke som ikke er interessant for de som mener CIA og AP står bak, fordi den ikke er spennende nok og den bekrefter ikke konspirasjonsteorien

Anonymkode: 2cdf6...169

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så her avsluttes serien for min del. Den siste episoden i kveld kommer jeg ikke til å gidde å se. Jeg trodde seriøst de hadde noe å komme med, og så frem til en spennende finale, forhåpentligvis med spennende avsløringer og nye momenter, men faen, for noe pølsevev og suppekoking på spiker skal man lete lenge etter.

Jeg synes dette er uverdig mtp Wiborg sitt ettermæle.

Anonymkode: 7f487...4ca

• Liker 4
Skrevet

De kunne gjerne snakket mer om ulykkesteorien for min del. Da er det jo også veldig betimelig å spørre hvorfor ikke politiet obduserte ham eller tok toksikologiske prøver for å se om han kunne forulykket pga kraftig rus. Samtidig blir det jo fortsatt et spørsmål om han inntok dette frivillig, hadde han en historie med tanke på rus (det virker ikke som det er belegg for det ut fra hva familien har fortalt, men Smithkommisjonen hadde jo tilgang til legejournalen hans og de nevner ikke det). Og ikke minst hva er da forklaringen på at han trodde han skulle få møte sønnen? Psykologen (og fbi-profilern) mente ikke han hadde virkelighetsbrister/psykoser. 

• Liker 2
Skrevet

Ulykke eller selvmord. Helt klart. Muligens paranoid psykose. Muligens drita før han ramlet ut. Det er ikke så rart å drikke seg full på det tidspunktet av døgnet hvis du har bestemt deg for å ta livet og/eller er svært ustabil. Politiet gjorde en kjapp og slapp jobb, men de har sannsynligvis rett. Om de bare hadde gidda å obduserte han og ta blodprøver, så hadde denne saken ikke blitt så mystisk. Men jeg skjønner jo at konspirasjonsfolket liker den. 

Anonymkode: 462e2...504

• Liker 2
Skrevet

En litt mer utdypende kommentar, men i praksis det samme som jeg skrev på første side av denne tråden. Jeg har ikke sett alle episodene ennå, men hittil har det hele tiden vært ulykkesteorien som har stått sterkest slik jeg har sett det, en teori folkene bak serien ikke ser ut til å ha tenkt på engang, men de har tross alt tillatt andre å så vidt nevne det i serien.

Er vel ikke så mye vits å se resten, man blir vel bare pinlig berørt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke vitner har sagt hva som sannsynliggjør at han drakk sprit hele natten?

Det ble nevnt en nesten tom spritflaske på rommet, og i følge vitnebeskrivelser gikk han naken rundt på rommet samt satt naken i vinduskarmen. I kombinasjon med spritflasken virker dette som en full manns oppførsel.

Endret av Djækklåsst
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, røyken kan ha falt ut av munnen og ned på dritten i det han faller ut bakover. Det er mulig.

Anonymkode: d68dd...83d

Det enkle svaret er at han stumpet røyken i avføringen før han senere falt ut av vinduet. 

Skrevet

Hele serien er vås. Det er som kritikkeren sier. Dette er ikke true crime, og serien viser med all tydelighet at det ikke har skjedd noe kriminelt her. Jeg startet å se dokumentaren fra brennpunkt i 99 for noen år siden og avskrev den halvveis som uinteressant, da denne saken ikke bærer preg a kriminalitet, men den serien var faktisk bedre enn denne her, selv om den og var kjedelig. Komplett bortkastet tid.

Anonymkode: d89bc...078

• Liker 4
Skrevet

Hva tenker dere om denne Arne da? Husker feil? Juger? Surrer? Skjønner ikke hvorfor ham vil snakke seg inn i denne saken. 

Jeg syns serien var interessant, visste lite om saken fra før. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror han ble truet på hotellrommet før de reiste, men ikke drept. Han kan ha blitt lokket dit for å bli truet. Deretter tok livet sitt pga redsel, frustrasjon eller rett og slett veldig ustabil.

Da stemmer jo i bunn og grunn  terioene og mye av den infoen som har kommet frem. Jeg tror ikke han ble drept da det var alt for mange potensielle vitner, det var lyst ute og mange vinduer så direkte inn i hotellrommet. Vinduet som ble knust ble knust mellom 1 til 1 1/2 time før han døde, ingen drapsmenn ville gjort dette, men en som truet han. Han levde når han falt i følge teorien (armene som flagret og kroppen som snudde) , så han ble mest sannsynlig ikke drept før. 

Anonymkode: a95fe...dd0

Skrevet

Som FBI-mannen sa, "follow the money".  Finn ut hvlike private firmaer/enteprenører/grunneiere som hadde tapt mest hvis G.moen ikke ble utbygd.  Da har man en god start tror jeg.

Anonymkode: bb95a...2ca

• Liker 5
Skrevet

Er Jan Wiborg fra en rik familie?

Anonymkode: f6cf7...985

Skrevet
På 15.1.2020 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Greia er jo at på dette. Tidspunktet er jo Hurum lagt dødt for lengst, INGEN bryr seg, BARE Wiborg. Han åpner sin Egen etterforskning som ingen ber om. Han presenterer en rapport til en komité som ville ha Hurum men de bryr seg ikke. Samtidig med dette stalker han ekskona og sønnen gjennom flere land og kidnapper han. Føler det er tilstrekkelig med bevis til å si at noe var galt med Wiborg. Han virket for meg svært.. Spesiell. 

Jeg tror at grunnen til at han fortsatte å etterforske saken på egenhånd er fordi han som den vitenskapsmannen han var, hadde sterk rettferdighetssans kombinert med at han ikke følte at han ble tatt på alvor, han ble ydmyket ved at ingen brydde seg om den rapporten de hadde bestilt fra han og ville derfor gjøre mer for å bevise hva han mente var sannheten - som dessverre nok, ingen brydde seg med å høre på.

At han stalket eksen er litt drøyt å si og har egentlig ingenting med denne saken å gjøre (annet enn at noen brukte sønnen som et lokkemiddel) Tror at enhver forelder hadde gjort det samme som han dersom barnet deres hadde blitt kidnappet til utlandet.

• Liker 10
Skrevet
På 16.1.2020 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Sekundet du sitter naken i et vindu og driter på deg så sier det litt om sinnstemningen din. Det gir ikke mening, og tyder ikke på drap. 

Hvis du blir truet med døden så kan du finne på å drite på deg jo.

• Liker 4
Skrevet
På 18.1.2020 den 22.06, Hulderen skrev:

Hadde man klart å få ut av journalisten hvem han gjorde det for, så ville nok det gitt løsningen på hele mordgåten.

Hvorfor kan ikke polititet avhøre journalisten? For er ikke hele den reportasjen litt pussig?

• Liker 3
Skrevet
På 23.1.2020 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Som FBI-mannen sa, "follow the money".  Finn ut hvlike private firmaer/enteprenører/grunneiere som hadde tapt mest hvis G.moen ikke ble utbygd.  Da har man en god start tror jeg.

Anonymkode: bb95a...2ca

Det er nok en god mulighet for å finne ut av ting via den vinklingen ja. For det var - og er fortsatt - snakk om store penger.  Det var selvsagt mange som tjente store penger på selve byggingen av OSL, men husk at det er omtrent 15.000 ansatte på flyplassen per i dag.  I tillegg har man alle virksomhetene rundt flyplassen (mange hoteller, parkeringsselskaper, transport osv.). 

Anonymkode: a3a75...260

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Paradisio1 skrev:

Hvorfor kan ikke polititet avhøre journalisten? For er ikke hele den reportasjen litt pussig?

Saken er lagt ned hos politiet så da gjøres vel ingenting. Men jeg reagerte litt på at statsadvokaten la ned saken etter at politiet hadde gjenopptatt den, lurer på hvorfor. 

TV2-reportasjen var mer enn pussig, den var jo bevisst forfalsket. Både journalisten og redaksjonen burde blitt undersøkt og avhørt. Såvidt jeg forstod var det først denne serien som avslørte at reportasjen ikke stemte, at de hadde filmet innsiden fra feil hotell med et annet dørsystem og fronten på det riktige hotellet.

• Liker 7
Skrevet

Det jeg har problemer med å forstå i denne saken er 3 ting: den fake tv2-reportasjen, innbruddene hos Wiborg og hos stortingsrepresentant, og om Wiborg virkelig var i København fordi han oppriktig trodde at han skulle møte sønnen sin. Hvem sto i tilfelle bak disse tingene, og hvorfor?

Når det er sagt, etter å ha lest nettavisen sin omtale av siste episode (som jeg ikke gadd å bruke tid på), tror jeg ikke lenger at Wiborg ble drept, heller at det var en ulykke. Selvmord tror jeg ikke noe på: hvem hiver seg baklengs ut av et vindu i 4. etasje? Dessuten: færreste vil bli funnet naken, og i hvert fall ikke Wiborg, noe brødrene sine uttalelser også støtter.

Min oppfatning er at Wiborg var i psykisk ubalanse. Han hadde opplevd mange slag i livet sitt som må ha gjort mye med ham. Tenker da spesielt på tapet av sønnen. Om noen hadde kidnappet barnet mitt ville min verden ha rast sammen, og jeg tror ikke jeg ville ha taklet livet.

Vi har blitt fortalt at han gikk på antidepressiva, og at han sluttet brått på medisinen. Jeg har sett på nært hold hva brå slutt på antidepressiva kan gjøre med et menneske. Det er ikke pent.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...