Gå til innhold

Seriemorderen i Orkdal


Helgeline

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Helgeline skrev:

Jeg så episoden. Flere ting jeg stusset på. Den første pasienten (Olav) va han dårlig el ikke tidligere på dagen? Det var uklart... pleieren hadde snakka med ham, og han spiste normalt. Men likevel var han så dårlig at hun måtte se innom ham hvert 15. Minutt. Henger ikke på greip. Men tydeligvis ble han akutt syk rett for Nesset satte sprøyta. Merkelig. Det ble også sagt at assistenten var veldig ung da dette skjedde. Det var hun da ikke. Hun er 83 år nå.

Videre stusset jeg på statistikken. Sykehjemmet hadde ikke noe høyere antall dødsfall enn det som var vanlig andre steder. Veldig rart at det ikke var forskjell, når man skal ha hatt en «dødsengel» som drev og avliva folk. I titallsvis.

Det ble vel også antyda et annet motiv, nemlig å bli kvitt brysom pårørende gjennom å kvitte seg med pasienten. 😨

Som en som kjenner denne hverdagen godt var det sjokkerende at lege hadde skrevet ut dødsattest uten å se den døde. Har aldri opplevd  ila 30 år. Det er uhørt.

Var vitnet på 83 og den unge assistenten samme dame da? 

Anonymkode: 61234...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var vitnet på 83 og den unge assistenten samme dame da? 

Anonymkode: 61234...b89

Kanskje ikke... men jeg forsto det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var vitnet på 83 og den unge assistenten samme dame da? 

Anonymkode: 61234...b89

Ja. Jeg synes også det var rart at de sa hun var så ung da dette skjedde.Dette var visstnok første gang siden avhøret at hun hadde snakket om det. 

Anonymkode: d8ecd...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sagt at Nesset skulle ha tilstått drap på en pasient som døde da Nesset selv angivelig var på ferie på Rhodos. Det fikk meg til å stusse litt. Hvorfor ville han tilstå noe han sannsynligvis ikke kan ha gjort? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

Det ble sagt at Nesset skulle ha tilstått drap på en pasient som døde da Nesset selv angivelig var på ferie på Rhodos. Det fikk meg til å stusse litt. Hvorfor ville han tilstå noe han sannsynligvis ikke kan ha gjort? 

Nesset var tydeligvis psykisk forsyrret, han tilsto på et tidspunkt over 100 drap og en gang sier han at han har drept så mange at han har mistet oversikten.

En annen ting som undrer meg, er at kona og barna fortsatt bor i Orkdal. Skulle tro det var et voldsomt hat, så mange som har mistet sine kjære pga. den mannen. 

Anonymkode: 61a88...711

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NordicViking skrev:

Det ble sagt at Nesset skulle ha tilstått drap på en pasient som døde da Nesset selv angivelig var på ferie på Rhodos. Det fikk meg til å stusse litt. Hvorfor ville han tilstå noe han sannsynligvis ikke kan ha gjort? 

Han hadde neppe full oversikt. Det er jo fullt mulig at han tilstod å ha drept pasienter som han ikke hadde drept, og motsatt. Vi får se hva resten av serien gir oss, foreløpig tyder det meste på at han drepte flere pasienter (men kanskje ikke alle de han ble dømt for), men det er alltid et spørsmål om bevisene, og disse avhørene i seg selv ville meget mulig ikke blitt godtatt som bevis i dag. 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Han hadde neppe full oversikt. Det er jo fullt mulig at han tilstod å ha drept pasienter som han ikke hadde drept, og motsatt. Vi får se hva resten av serien gir oss, foreløpig tyder det meste på at han drepte flere pasienter (men kanskje ikke alle de han ble dømt for), men det er alltid et spørsmål om bevisene, og disse avhørene i seg selv ville meget mulig ikke blitt godtatt som bevis i dag. 

Var ikke bevis i denne saken, bare indisier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesset var tydeligvis psykisk forsyrret, han tilsto på et tidspunkt over 100 drap og en gang sier han at han har drept så mange at han har mistet oversikten.

En annen ting som undrer meg, er at kona og barna fortsatt bor i Orkdal. Skulle tro det var et voldsomt hat, så mange som har mistet sine kjære pga. den mannen. 

Anonymkode: 61a88...711

Er selv fra Orkdal. Har aldri hørt om noen som hater familien hans. Har egentlig aldri hørt snakk om hat overhodet. Hva enkeltpersoner tenker vet man jo ikke, men er ikke sånn at bygda går rundt med hat.

Anonymkode: 36d67...b11

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nesset var tydeligvis psykisk forsyrret, han tilsto på et tidspunkt over 100 drap og en gang sier han at han har drept så mange at han har mistet oversikten.

En annen ting som undrer meg, er at kona og barna fortsatt bor i Orkdal. Skulle tro det var et voldsomt hat, så mange som har mistet sine kjære pga. den mannen. 

Anonymkode: 61a88...711

Sier litt om folk i Orkdal det. Kona og barna er vel kanskje de største ofrene, intet hat overhodet. 

Anonymkode: 6fcd3...735

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bullehurk skrev:

Var ikke bevis i denne saken, bare indisier. 

Indisier teller som beviser, men jeg kunne sikkert vært mer presis og skrevet indisiebeviser. Nei, ingen konkrete beviser som påvist gift f.eks. ville vært, men sterke indisierekker kan holde til domfellelse. Å vurdere om indisie(-bevisene) var sterke nok til det i dette tilfellet er hva man selvsagt kan stille spørsmål om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig usikker pga curacit bestillingen. Den er det jo ingen tvil om. Og han har ikke brukt den til å avlive naboens hund, eller en mår naboen hadde fanget. Så hva skulle han med den da? 
 

Jeg tror han er skyldig, men gjør meg litt i tvil at han tilsto drap han umulig kunne ha begåt. Kanskje han ble revet med. Vanskelig å si. Ser frem til flere episoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han førte jo på curacit på bestllingen til apoteket etter at tilsynslegen hadde skrevet under.  Så skyldspørsmålet er det vel liten tvil om. Det er jo motivet her som er den store gåten.  På slutten var han vel så forvirret at han tilsto i hytt og pine. 

Anonymkode: 61a88...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han førte jo på curacit på bestllingen til apoteket etter at tilsynslegen hadde skrevet under.  Så skyldspørsmålet er det vel liten tvil om. Det er jo motivet her som er den store gåten.  På slutten var han vel så forvirret at han tilsto i hytt og pine. 

Anonymkode: 61a88...711

Motivet og hvem/hvor mange han faktisk drepte. Sikkert mange av de han ble dømt for å ha drept som døde naturlig. Men også muligens sånn at han drepte andre enn de han ble dømt for også.

Anonymkode: cdeb9...c3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2020 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Nesset var tydeligvis psykisk forsyrret, han tilsto på et tidspunkt over 100 drap og en gang sier han at han har drept så mange at han har mistet oversikten.

En annen ting som undrer meg, er at kona og barna fortsatt bor i Orkdal. Skulle tro det var et voldsomt hat, så mange som har mistet sine kjære pga. den mannen. 

Anonymkode: 61a88...711

Ekskona og ungene er da ikke ansvarlige for det Nesset gjorde?? Det blir jo feil å legge hatet over på dem

Anonymkode: 5d721...7d0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye dårlig etterforskning, og legen hadde heller ikke sjekket om de døde var døde. Media bodde på samme hotell som etterforskerne og det hele var ei salig suppe. Utrolige timer med avhør. Litt av en historie dette her! 

Anonymkode: f8037...249

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Mye dårlig etterforskning, og legen hadde heller ikke sjekket om de døde var døde. Media bodde på samme hotell som etterforskerne og det hele var ei salig suppe. Utrolige timer med avhør. Litt av en historie dette her! 

Anonymkode: f8037...249

Litt av en historie, ja.  Fikk nedpakkede pappesker hjemmefra med brev fra kona om at hun ville skilles. Brutale greier, lurer på om barna har tatt avstand fra sin far nå i voksen alder ?

Anonymkode: 61a88...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen som så episoden i går, og har noen synspunkt ?

Anonymkode: 61a88...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker veldig feminimt.

Er nok ei suppe hele saken, mye dårlig politiarbeid den gangen som i dag. Han sonet jo ikke så mange år egentlig.

Anonymkode: f12ed...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som så episoden i går, og har noen synspunkt ?

Anonymkode: 61a88...711

Jeg tenker at Nesset har en spesiell personlighet.   Det er noe veikt og passivt over ham. Kan godt se for meg at han fortalte tøffe polititjenestemenn det de ønsket å høre (sier ikke at han er uskyldig). Han satt i lange og tøffe avhør, som sikkert kan knekke hvem som helst.

Og så tenker jeg at det må ha vært en ekstrem belastning å få levert skilsmissepapirene på cella.

Er spent på fortsettelsen.... hvilken bakgrunn har han? Kan noe der forklare hvorfor det gikk slik?

Motiv? Også spent på om serieskaperne får hovedpersonen i tale?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helgeline skrev:

Jeg tenker at Nesset har en spesiell personlighet.   Det er noe veikt og passivt over ham. Kan godt se for meg at han fortalte tøffe polititjenestemenn det de ønsket å høre (sier ikke at han er uskyldig). Han satt i lange og tøffe avhør, som sikkert kan knekke hvem som helst.

Og så tenker jeg at det må ha vært en ekstrem belastning å få levert skilsmissepapirene på cella.

Er spent på fortsettelsen.... hvilken bakgrunn har han? Kan noe der forklare hvorfor det gikk slik?

Motiv? Også spent på om serieskaperne får hovedpersonen i tale?

 

Ja, det hadde vært noe, men jeg tviler.

Mener å ha lest at han var "lausunge", en vanskelig oppvekst med mye mobbing. Enebarn, og sett på som en særing. Han ble vel det som folkelig blir kalt en "pingle".  Så ble han kristen, så jeg tror det er en slags  religiøs/psykisk forstyrrelse.

Lurer og på om hans nå voksne barn har kontakt med han i dag ?

Anonymkode: 61a88...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...