Gå til innhold

"Ren mat fra grunnen av! - betyr for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr det for deg når du sier du spiser ren mat fra grunnen av, sånn egentlig?

 

….satt jeg og funderte på under middagen idag. :P 

 

Ok,

- Wok med rent kjøtt er vel innafor. (rent kjøtt som i fileer av kjøtt, fisk, fugl)

- Gryter der alle grønnsaker, kjøtt/linser er rent (ikke blandprodukter som kjøttboller).

 

Om man lager kjøttboller selv av kjøtt, krydder, egg og litt strøbrød, er det ren mat? Hva med hjemmelaget falafel? Eller tofu/paneer?

 

Hva ellers? Gi meg tips!

Anonymkode: 1a7a7...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner ren mat fra bunnen hvis matvarene er laget av rene råvarer; dvs fersk/ frossen frukt/ grønnsaker, hele kjøttstykker (fileter osv), men ikke bearbeidet kjøtt som ferdige burgere/ kjøttboller/ pålegg/ bacon/ fiskekaker osv. Melk er i gråsonen, melkeprodukter er bearbeidet (inkl ost), egg er innafor. Mel er omdiskutert, jeg spiser brød til hverdags, men skulle jeg spist 100% ren mat fra bunnen måtte jeg vel laget knekkebrød og nøtter og frø. 
Det er fint å spise såkalt ren mat, men alt med måte. Alt handler om mengde så det du lister opp ser helt fint ut. Vil også minne om at tilsetningsstoffer er ikke farlige, og de fleste har naturlig opprinnelse. 

Anonymkode: bd1f2...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det betyr for meg mindre tilsetninger i maten man ikke trenger.
Større kontroll over hva man får i seg.

Samt en dose bedre selvfølelse av og ha laget sin egen mat hehe😋

Kjøtt,grønnsaker,ris pasta

Allefall kan det bli "rennere" en industriens mat med ulike tilsetninger, ikke alt man trenger for og lage dit og datt om man setter igang selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner matingridienser og lager mat. Det vil si man kan ha masse grønnsaker, linser, bønner, frø, korn, nøtter osv i skapene man lager mat fra

Anonymkode: 7a1df...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...