Gå til innhold

Syklus på avveie etter mislykket prøverørsbehandling...HJELP


Cinzia

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp hatt et mislykket prøverørsforsøk, og er ivrige etter å prøve på nytt. Jeg skal begynne på medisiner på dag 20 i neste syklus, men begynner å bli litt stresset. Er på dag 18 i denne syklusen, og ingen tegn til EL....Har litt lange sykluser, så EL bruker å være på dag 17-21, men det er absolutt ingen tegn til at den er rundt hjørnet. Er litt redd for at denne syklusen er så lang at jeg ikke rekker å ta kontakt med sykehuset før de tar ferie, og da blir alt ganske førskjøvet. Har jo god tid enda, men har allerede begynt å stresse med det... Det jeg lurer på er om noen har erfaring med at syklusen blir litt på bærtur etter et prøverørsforsøk. Man har jo tatt en del medisiner som kan ha påvirket kroppen (men jeg trodde kanskje de fikk kroppen litt "i gang" jeg da...), i tillegg til at et mislykket forsøk selvfølgelig er en enorm mental påkjenning som kan påvirke hele systemet...Veldig takknemlig hvis noen har erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er helt normalt å ha litt unormale syklusser etter et prøverørsforsøk, kroppen har fått masse hormoner og skal prøve å stabilisere seg igjen og det kan ta tid. Jeg fikk litt kluss etter forsøket vårt, fikk plutselig veldig korte syklusser. Varte i tre mnd tror jeg. Er du veldig nervøs for om du rekker et forsøk til før sommeren så ta kontakt med klinikken du bruker å hør med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det var veldig godt å høre! Hadde jo kanskje håpet at syklusene skulle bli kortere og ikke lengre da, men....greit å vite at det er normalt med litt "forstyrrelser" iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre mislykkede forsøk og har ikke hatt noe kluss med syklusene. Men så har jeg litt korte sykluser også da..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mens tre dager før forventet etter avbrutt/misslykket IVF forsøk. Noe som skulle være helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...høres ut som om de fleste her opplever at syklusene ble kortere etter IVF. Det var det jeg trodde var mest logisk også, iom. at jeg trodde kroppen var så full av hormoner at alt ville gå litt kjappere enn vanlig, men det stemmer virkelig ikke her...dvs. jeg begynte å blø på dag 12 etter innsetting, så den syklusen var kortere enn vanlig, men nå er jeg på dag 20, og ingen tegn til EL :veldigsur: ....forstår ikke helt denne kroppen min jeg...tror jeg får ringe sykehuset og høre litt om jeg er fullstendig unormal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...