Gå til innhold

.


dainty

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke et mål at folk skal kjøpe mere mat. Heller motsatt. Kjøp mindre og kast mindre. 

Anonymkode: bfcf8...6b7

Absolutt! 

Anonymkode: c9451...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"I 2011 brukte vi i Norge 12,7 prosent av total konsumutgift på mat. Andelen har gått jevnt og trutt nedover. I 1995 var for eksempel tilsvarende tall 15,8 prosent. Andelen er omtrent på nivå med flere andre vesteuropeiske land, for eksempel Danmark, Sverige og Finland. Tross det høye prisnivået bruker vi altså prosentvis mindre av konsumet vårt på mat enn tidligere, og vi har heller ikke en spesielt høyere konsumandel på mat enn andre land det er naturlig å sammenlikne oss med, ifølge SSB"

https://www.nettavisen.no/na24/sa-mye-dyrere-er-maten-i-norge/3640225.html

Så mat er dyrere enn i andre land, men vi i Norge bruker ikke mer penger på mat enn før.

Anonymkode: b4b33...176

Bruker nærmere 35% jeg. 

Anonymkode: 6a301...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjokolade(melk) er ikke mat. Godteri er ikke mat. Brus er ikke mat. Søtsaker er ikke mat. Hva får dere til å si at mat er dyrt? En kg epler til ti kroner er ikke dyrt. Alt som står jul på er veldig billig nå i januar. Og First Price er fortsatt lavt i pris.

Handle på Kiwi og Rema til vanlig og lær deg normalprisene der og bare handle tilbudsvarene på Obs. 

Mat er ikke veldig dyrt når du handler bevisst.

Anonymkode: c9451...8cf

Hvor nevnte jeg brus og snop? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke et mål at folk skal kjøpe mere mat. Heller motsatt. Kjøp mindre og kast mindre. 

Anonymkode: bfcf8...6b7

Nei. Det handler om kvalitet. Jeg kjøper ikke vomfyll. Skal ha næring.

Anonymkode: 6a301...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dainty skrev:

Hvor nevnte jeg brus og snop? 

Dette er ikke din eksklusive tråd. 

Jeg ser ofte i billig-mat-tråder at folk inkluderer brus og snop i "mat". Du nevner sjokolademelk, som heller ikke er mat. Sjokolademelk er i samme kategori som andre sukkerholdige næringsprodukter.

Anonymkode: c9451...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe forbanna herk å delta i en tråd der TS redigerer innleggene sine, overskrift og hovedinnlegg kun fordi h*n ikke er fornøyd med svarene som kommer... Lykke til!

Anonymkode: 1ce6e...eec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det handler om kvalitet. Jeg kjøper ikke vomfyll. Skal ha næring.

Anonymkode: 6a301...579

Haha hva slags kvalitet er det du kjøper? Mastiff fôr?

^så stikk om det er et herk. du trenger ikke delta.

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dainty skrev:

Sjokolademelk er normal frokostdrikke

Tenk å synes melk er snop. Æsj

Melk er ikke snop, sjokolade er det. Hvor vanskelig kan det være å forstå? Du trenger ikke være enig, men akseptere min definisjon for å forstå hva jeg skriver. Helt greit at du mener noe annet. 

Anonymkode: c9451...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dainty skrev:

Det er trist for jeg liker å spise det samme. Liker ikke alt mulig pålegg og jeg liker ikke kjøtt eller ost. Tåler ikke meieriprodukter. Den melken gjør meg veldig mett og jeg elsker sjokolade. Synd om jeg ikke skal ha råd til den.

Men livet ditt bør koste mer enn hva du spiser, så du skal bare være fornøyd når det kommer til sjokolade og søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dainty said:

Haha hva slags kvalitet er det du kjøper? Mastiff fôr?

^så stikk om det er et herk. du trenger ikke delta.

Du er på et diskusjonsforum. Er du ikke interessert i eller kapabel til å diskutere med folk, så vil jeg heller anbefale at du lusker inn på dagbok-delen av dette forumet, eller starter en blogg. I en vanlig diskusjon er det normalt å få svar fra begge sider, og folk flest takler det godt.

Anonymkode: 1ce6e...eec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Melk er ikke snop, sjokolade er det. Hvor vanskelig kan det være å forstå? Du trenger ikke være enig, men akseptere min definisjon for å forstå hva jeg skriver. Helt greit at du mener noe annet. 

Anonymkode: c9451...8cf

Sjokolade melk er melk, ikke sjokolade.

Med din logikk så er melkesjokolade melk. Hva fan?!?

Det er du som mobber andre for det de spiser. .

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sirhelen skrev:

Men livet ditt bør koste mer enn hva du spiser, så du skal bare være fornøyd når det kommer til sjokolade og søtsaker.

takk jeg skal sulte meg selv som før

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først sier du det er snop så sier du det er drikke? Du er jo bare kvass.

Dette er en tråd for å dele matvarer som var gått opp i pris og svare på spørsmål. Du avsporet og ødela det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så alt du ikke liker er ikke mat?

Anonymkode: 1ce6e...eec

Det er jo sånn du tenker i forhold til sjokolademelk!!!!!! for helvete leser du ikke deg selv!?!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dainty said:

Det er jo sånn du tenker i forhold til sjokolademelk!!!!!! for helvete leser du ikke deg selv!?!??

Tror du må lese anonymkodene litt bedre:)

Anonymkode: 1ce6e...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må lese anonymkodene litt bedre:)

Anonymkode: 1ce6e...eec

jeg driter i å lese kodene. det er risikoen dere tar ved å være ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, dainty said:

jeg driter i å lese kodene. det er risikoen dere tar ved å være ab

Jaja, men da driter vi andre i deg også da, om du ikke gidder å forstå at vi er ganske mange forskjellige mennesker. Akkurat nå har vi en kollektiv facepalm.

Anonymkode: 1ce6e...eec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, og hovedinnlegget ikke lenger gir noen mening, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel og hovedinnlegg.

Søgni, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...