Gå til innhold

.


dainty

Anbefalte innlegg

Man kan jo for perkele ikke snakke om mat her inne uten at man blir antydet til dritt man ikke har noe med. Fysj

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker når toffifee kostet kun 19 kroner på rema i ca 2016, samme året la de til 1 krone. Nå tror jeg at den er 30 kroner om ikke mer, jeg tror de gjør det sånn når de ser at flere kjøper den enn de kanskje trodde, så for å tjene mer legger til noen kroner. Tror jeg. Det er allerede sykt dyrt med mat i Norge, ingen tvil om at det kommer til å bli dyrere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade(melk) er ikke mat. Godteri er ikke mat. Brus er ikke mat. Søtsaker er ikke mat. Hva får dere til å si at mat er dyrt? En kg epler til ti kroner er ikke dyrt. Alt som står jul på er veldig billig nå i januar. Og First Price er fortsatt lavt i pris.

Handle på Kiwi og Rema til vanlig og lær deg normalprisene der og bare handle tilbudsvarene på Obs. 

Mat er ikke veldig dyrt når du handler bevisst.

Anonymkode: c9451...8cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokolade(melk) er ikke mat. Godteri er ikke mat. Brus er ikke mat. Søtsaker er ikke mat. Hva får dere til å si at mat er dyrt? En kg epler til ti kroner er ikke dyrt. Alt som står jul på er veldig billig nå i januar. Og First Price er fortsatt lavt i pris.

Handle på Kiwi og Rema til vanlig og lær deg normalprisene der og bare handle tilbudsvarene på Obs. 

Mat er ikke veldig dyrt når du handler bevisst.

Anonymkode: c9451...8cf

Enig i at snop ikke er mat, men grønnsaker, fisk, egg og rent kjøtt skulle vært myyyye billigere.

Anonymkode: 6a301...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig i at snop ikke er mat, men grønnsaker, fisk, egg og rent kjøtt skulle vært myyyye billigere.

Anonymkode: 6a301...579

Hva er billig nok for deg? 

Anonymkode: c9451...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er billig nok for deg? 

Anonymkode: c9451...8cf

Kutt 2/3 av prisen på frukt og grønt, og 1/2 på det andre jeg nevnte, så begynner vi å nærme oss noe forsvarlig i forhold til trygd, pensjon, og lønn.

Anonymkode: 6a301...579

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dainty skrev:

Jeg kjøper det jeg liker. Det er viktig at det smaker godt hvis ikke spiser jeg ikke. En periode spiste jeg bare brød og melk. 

Melk er mat, også når det har sjokolade eller kakaosmak. Frukt er veldig søtt, og keto folkene fraråder fra å spise det, men det er fortsatt mat. 

Jeg handler mest på Extra for det er  billigst. Kiwi suger, og ikke på den bra måten.

Klart at det blir annerledes dersom du har mat-problemer. Men smak er mye vane. Det går an å bli vant med nye smaker. Og du kan blande melk og sjokoladepulver selv og få et billigere resultat.

Anonymkode: c9451...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt 2/3 av prisen på frukt og grønt, og 1/2 på det andre jeg nevnte, så begynner vi å nærme oss noe forsvarlig i forhold til trygd, pensjon, og lønn.

Anonymkode: 6a301...579

Hvilken kg-pris kommer du ned i da? Kan være at du allerede kan få kjøpt mat til lav pris, hvis du er bevisst, kan dra innom flere butikker, kjøpe direkte fra bonden mm

Anonymkode: c9451...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig har gått opp i pris og det samme har fisk. Synes det er synd. 

Anonymkode: 5bf62...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kg-pris kommer du ned i da? Kan være at du allerede kan få kjøpt mat til lav pris, hvis du er bevisst, kan dra innom flere butikker, kjøpe direkte fra bonden mm

Anonymkode: c9451...8cf

Gidder ikke gå i flere ulike butikker. Tar for mye tid, og transport koster også.

Kg pris varierer selvfølgelig etter hva du kjøper. Noe selges også etter stk pris. En avokado burde f.eks aldri koste mer enn 10kr maks. Grønnsaksblandinger ligger vel på 30 kr vanligvis. De kunne fint vært kutta. Vet ikke hva en entrecote ligger på nå. Tror det var 269 per kg, sist jeg sjekket. Husker ikke. Kunne fint vært halvparten. Torsk tror jeg ligger godt over 200 per kg, hvis jeg ikke husker feil. Kunne fint vært halvert, i stedet for å selge billigere senere. Folk hadde kjøpt mer, hvis maten var billigere.

Anonymkode: 6a301...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeig har gått opp i pris og det samme har fisk. Synes det er synd. 

Anonymkode: 5bf62...f21

Kjøttdeig har også fått sneket inn sukker, uten at det opplyses om, så det skal jeg slutte å spise.

Anonymkode: 6a301...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sirhelen skrev:

Jeg husker når toffifee kostet kun 19 kroner på rema i ca 2016, samme året la de til 1 krone. Nå tror jeg at den er 30 kroner om ikke mer, jeg tror de gjør det sånn når de ser at flere kjøper den enn de kanskje trodde, så for å tjene mer legger til noen kroner. Tror jeg. Det er allerede sykt dyrt med mat i Norge, ingen tvil om at det kommer til å bli dyrere. 

Folket burde svare, med å slutte å kjøpe unødvendige ting. Mindre utvalg, betyr også mindre bestillinger, og billigere innkjøp.

Anonymkode: 6a301...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke sjokolademelk mat. Er sjokolademelk mer sjokolade enn det er melk, mener du?

Hvorfor er du så kvass og ufin?

Ost er ikke mat, usmakelig fett med mindre det er brunost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeig har også fått sneket inn sukker, uten at det opplyses om, så det skal jeg slutte å spise.

Anonymkode: 6a301...579

Fortell og dokumenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så nedlatende og moralistiske mange blir når det påpekes at maten har blitt dyrere! 

Anonymkode: 32b9b...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dainty skrev:

Hvorfor er ikke sjokolademelk mat. Er sjokolademelk mer sjokolade enn det er melk, mener du?

Hvorfor er du så kvass og ufin?

Ost er ikke mat, usmakelig fett med mindre det er brunost.

Ost er verdens beste mat. 

Anonymkode: 32b9b...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, dainty skrev:

Hvorfor er ikke sjokolademelk mat. Er sjokolademelk mer sjokolade enn det er melk, mener du?

Hvorfor er du så kvass og ufin?

Ost er ikke mat, usmakelig fett med mindre det er brunost.

Det er ikke mat, det er drikke. Man blir mett svært kortvarig, i kanskje en halvtime, så er drikken sugd opp og ut av magesekken, og man er sulten igjen.

Mat er det man tygger.

Anonymkode: e70f9...2e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...