Amatariel Skrevet 27. januar 2020 #221 Skrevet 27. januar 2020 Alle her i sofaen så på hverandre og tenkte akkurat det samme da Raylee sang låten sin: kliss lik Kypros sin for to år siden! Og hvis vi tenker det, så gjør nok Europa det også... og ser her at dere også er i de baner ja. Veldig dumt, for sangen er jo fengende. Ellers enig i at det er et merkelig opplegg med disse forhåndsfinalistene... regner med at en fagjury har bestemt det, men hvorfor? Og hvorfor kan de ikke si det? Syns ikke de som har vært hittil har vært bra. Likte både Sie Gubba og hun Lisa fra sørlandet bedre enn de forhåndsfinalistene som er til nå! 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #222 Skrevet 27. januar 2020 5 minutter siden, Amatariel skrev: Alle her i sofaen så på hverandre og tenkte akkurat det samme da Raylee sang låten sin: kliss lik Kypros sin for to år siden! Og hvis vi tenker det, så gjør nok Europa det også... og ser her at dere også er i de baner ja. Veldig dumt, for sangen er jo fengende. Ellers enig i at det er et merkelig opplegg med disse forhåndsfinalistene... regner med at en fagjury har bestemt det, men hvorfor? Og hvorfor kan de ikke si det? Syns ikke de som har vært hittil har vært bra. Likte både Sie Gubba og hun Lisa fra sørlandet bedre enn de forhåndsfinalistene som er til nå! Raylee har også fått refs for at hun kun har såkalte hvite dansere til sin afrikanske låt. Mange mener at hun burde hatt dansere med afrikansk bakgrunn å mørk i huden for få fram hele bildet/historien i låten. Imens andre mener at låten ikke passer henne fordi hun er hvit. Anonymkode: e5277...268 1
Amatariel Skrevet 27. januar 2020 #223 Skrevet 27. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Raylee har også fått refs for at hun kun har såkalte hvite dansere til sin afrikanske låt. Mange mener at hun burde hatt dansere med afrikansk bakgrunn å mørk i huden for få fram hele bildet/historien i låten. Imens andre mener at låten ikke passer henne fordi hun er hvit. Anonymkode: e5277...268 Ja, og hun synger med en tilgjort aksent, og det føles veldig falskt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #224 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Raylee sin låt kan bli disket om hun vinner og går til Eurovision Song Contest. Og det er basert på at låten hennes er kliss lik 2 andre låter som har tidligere deltatt i konkurransen. Plagiat er forbud i slike konkurranser noe som gjør at hun havner i stor fare til tross for at folket har stemt henne fram. Anonymkode: e5277...268 Det er sant. Ikke stem fram en kopi av to andre tidligere esc-låter. Det er lite originalt. De fleste har vel blitt lei av partymusikk Anonymkode: 99801...4be 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #225 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1. Eleni Foureira med Fuego https://eurovisionworld.com/eurovision/2018/cyprus 2. Tamta med Replay https://eurovisionworld.com/eurovision/2019/cyprus Anonymkode: e5277...268 Som de sa i en reaksjonsvideo på youtube (wiwibloggs): "Eleni Foureira did not invent that genre" •WILD•💛🐒🐆🔥 Anonymkode: af6b1...51f 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #226 Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som de sa i en reaksjonsvideo på youtube (wiwibloggs): "Eleni Foureira did not invent that genre" •WILD•💛🐒🐆🔥 Anonymkode: af6b1...51f Det gjorde ikke Raylee heller😂 Anonymkode: e5277...268
Wera1 Skrevet 27. januar 2020 #227 Skrevet 27. januar 2020 Er jeg seriøst den eneste som mener Wild med Raylee IKKE er plagiat? Den er virkelig ikke såååå lik som alle skal ha det til. JA, den «ligner» på fuego og replay - fordi de er veldig i samme sjanger og har den samme viben. Men det er 3 forskjellige sanger. Det var akkurat samme hysteriet ifjor angående Keiino og deres mulige plagiat av finlands bidrag året før (og jeg mener disse to var enda mere lik enn Raylees låt og fuego/replay). Keiino ble ikke disket og ble vant folkets stemmer i esc finalen. Jeg er enig i at for eksempel Rein sin låt er kul, men den kommer ALDRI til å vinne esc finalen eller komme særlig langt opp. Viking konseptet er alt for klisje, Danmark har allerede prøvd seg på en liknende sang og sceneopptreden for et par år siden og det endte svært dårlig. Jeg sier som en annen her i forumet sa, sjekk litt rundt på youtube hva folk mener om de norske bidragene. Raylee med Wild er DESIDERT den mest populære låta og folk digger den. Hvis vi skal ha sjans i havet til å vinne er det låta vi er nødt til å sende, rett og slett. Selv om min personlige favoritt av alle bidragene var Geirmund med «come alive» som ikke engang kom videre i sin delfinale, så klarer jeg å se at Raylee er den beste sjansen vi har. Og en låt er faktisk ikke plagiat selv om den ligner. Vi er i 2020, mesteparten av moderne låter ligner på hverandre. 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #228 Skrevet 28. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Raylee sin låt kan bli disket om hun vinner og går til Eurovision Song Contest. Og det er basert på at låten hennes er kliss lik 2 andre låter som har tidligere deltatt i konkurransen. Plagiat er forbud i slike konkurranser noe som gjør at hun havner i stor fare til tross for at folket har stemt henne fram. Anonymkode: e5277...268 Dette er bare tull. Ja, de minner litt om hverandre. Men det er fordi sjangeren er den samme. Ellers er de ulike. Slikt hysteri er det hvert eneste år. Hvor mange hundre millioner låter finnes i denne verden? Skal noe til at en låt overhodet ikke minner om en annen låt! Denne youtube-videoen viser mange eksempel på plagiatlignende episoder i Eurovision. Uten at det har betydd noe. Sånn vil det alltid være.. Anonymkode: 09aab...ab3 4
Heartland Skrevet 29. januar 2020 #229 Skrevet 29. januar 2020 På 27.1.2020 den 20.16, AnonymBruker skrev: Som de sa i en reaksjonsvideo på youtube (wiwibloggs): "Eleni Foureira did not invent that genre" •WILD•💛🐒🐆🔥 Anonymkode: af6b1...51f WORD!!! 👏🏻 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Ja, de minner litt om hverandre. Men det er fordi sjangeren er den samme. Ellers er de ulike. Slikt hysteri er det hvert eneste år. Hvor mange hundre millioner låter finnes i denne verden? Skal noe til at en låt overhodet ikke minner om en annen låt! Denne youtube-videoen viser mange eksempel på plagiatlignende episoder i Eurovision. Uten at det har betydd noe. Sånn vil det alltid være.. Anonymkode: 09aab...ab3 Shiiit, der var det mye sykt 😆 Spesielt vinnersangen til Måns Zelmerløv! Hvis ikke DEN ble disket blir aldri Raylee disket! Den er jo KLISS lik David Guetta! Raylee sin låt bare MINNER om andre låter pga sjangeren. Låten til Måns er jo ren kopi! 4
Måneskinn Skrevet 29. januar 2020 #230 Skrevet 29. januar 2020 Jeg liker Raylee sin låt, men jeg vil bare ikke ha en sånn sang til Eurovision. Hadde "Fuego" vært for mange år siden skulle jeg ikke sagt noe, men det er for nært opptil. Hvor var Raylee sin låt i 2018 f.eks? Det er DA vi hadde trengt den sånn at den kunne blitt en reell konkurrent til Kypros. (Skjønt jeg hadde unnet Kypros en seier da, siden de ikke har vunnet før) I år er det mye rart. Langt mellom godbitene. Men jeg digger låten til Solli-Tangen, og Kristin. Den var helt ordinær på innspilling, men du verden som den tok seg opp live! Nå er jeg spent på låta til Tone (men har ikke stor forhåpninger) og litt spent på Ulrikke. Men henne ble jeg så fed up av i fjor på disse "Adresse"-programmene, så jeg er ikke så klar for henne sånn egentlig.. teit grunn, jeg vet. Jeg er rar sånn Ellers savner jeg litt mer nostalgi og klipp fra gamle dager siden det tross alt er jubileum. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #232 Skrevet 29. januar 2020 Tror dere det blir noe wild card i år? At en av de som har røket ut i delfinalene får finaleplass? Anonymkode: fe6db...ad0
Amatariel Skrevet 29. januar 2020 #233 Skrevet 29. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror dere det blir noe wild card i år? At en av de som har røket ut i delfinalene får finaleplass? Anonymkode: fe6db...ad0 Håper ikke det... Syns sånt blir så dumt. Som de årene det var Siste sjansen. Hvis en låt ikke vinner mot en annen låt tidligere i konkurransen, så vinner den ikke over den senere... Så blir bare for å fylle programmet da.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #234 Skrevet 30. januar 2020 11 timer siden, Amatariel skrev: Håper ikke det... Syns sånt blir så dumt. Som de årene det var Siste sjansen. Hvis en låt ikke vinner mot en annen låt tidligere i konkurransen, så vinner den ikke over den senere... Så blir bare for å fylle programmet da. Enig i akkurat det, at hvis den ikke har vunnet tidligere vil den jo ikke vinne i en finale. Men skulle det være en wild card låt håper jeg på Lisa Børud. Enkel poplåt - ja - men jeg likte den. Synes den var en fengende gladlåt. Anonymkode: 09aab...ab3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #235 Skrevet 30. januar 2020 Hva er linken på NRK nett-tv ? Lyst til å se på grand prix der. Anonymkode: 201ad...cd5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #236 Skrevet 31. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er linken på NRK nett-tv ? Lyst til å se på grand prix der. Anonymkode: 201ad...cd5 Her kan du se delfinalene som har blitt sendt:https://tv.nrk.no/serie/melodi-grand-prix-tv/2020/MUHU26002120/avspiller Anonymkode: fe6db...ad0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #237 Skrevet 31. januar 2020 Hva synes dere om Ulrikke - Attention? Tror jeg har fått en ny favoritt, spent på hvordan den høres ut live. Anonymkode: fe6db...ad0 3
Amatariel Skrevet 31. januar 2020 #238 Skrevet 31. januar 2020 Jeg vil ikke høre på noen av låtene før de står på scenen. Må ha førsteinntrykket der - sånn de evnt. vil fremstå på Eurovision Så er spent på å høre låtene i morgen!!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #239 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Ulrikke - Attention? Tror jeg har fått en ny favoritt, spent på hvordan den høres ut live. Anonymkode: fe6db...ad0 Jeg hadde kanskje litt store forventninger til den, for jeg synes kanskje den var litt kjedelig Raylee er fortsatt min favoritt, den eneste jeg tror kan hevde seg i Eurovision Anonymkode: 09aab...ab3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #240 Skrevet 31. januar 2020 På 26.1.2020 den 17.48, Kristina Schwartz skrev: Jeg vet ikke helt, synes mer låta var sexy beast. Det var egentlig dette jeg mente også 😊 Håper fortsatt at han vinner. Anonymkode: 70bf4...deb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå