Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Øst-Norges bidrag?

Anonymkode: 99801...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Øst-Norges bidrag?

Hva i alle dager, alle fire bidragene var totalt tragisk 😂 

Skrevet

Er det noen som vet hvem denne fagjuryen består av? Har søkt litt rundt, men finner ikke særlig.

Norge kan ikke sende Raylee. Som flere her har nevnt er det ren kopi av Kypros sin låt i 2018 og 2019. Man risikerer faktisk å bli diskvalifisert. Det må vi rett og slett holde oss for god for. 

Jeg må innrømme at jeg er kjempeskuffa over MGP i år. Så langtekkelig program, og det for FIRE låter? Og hvorfor forhåndskvalifisere noen? Hvem er disse såkalte «ekspertene» som mener de er mer kvalifisert og kompetent enn det norske folk til å plukke ut låter? Vi så jo hvor sprikende jury og folket var i den internasjonale finalen i fjor. 

Det de burde gjort var å ha en delfinale i hver landsdel, hvor de har syv deltakere i hver delfinale. Ingen burde vært forhåndskvalifisert. 

Anonymkode: 24862...0a0

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes helt klart Rein Alexander var best! Det var litt ESC-schvung over den😅

Anonymkode: 1f1f6...d74

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvem denne fagjuryen består av? Har søkt litt rundt, men finner ikke særlig.

Norge kan ikke sende Raylee. Som flere her har nevnt er det ren kopi av Kypros sin låt i 2018 og 2019. Man risikerer faktisk å bli diskvalifisert. Det må vi rett og slett holde oss for god for. 

Jeg må innrømme at jeg er kjempeskuffa over MGP i år. Så langtekkelig program, og det for FIRE låter? Og hvorfor forhåndskvalifisere noen? Hvem er disse såkalte «ekspertene» som mener de er mer kvalifisert og kompetent enn det norske folk til å plukke ut låter? Vi så jo hvor sprikende jury og folket var i den internasjonale finalen i fjor. 

Det de burde gjort var å ha en delfinale i hver landsdel, hvor de har syv deltakere i hver delfinale. Ingen burde vært forhåndskvalifisert. 

Anonymkode: 24862...0a0

Helt enig! Den er så lik at det er flaut! 

Enig med hun overfor her at Sondrey var jo en miks av de svenske låtene de siste par årene. Til og med bekledningen og dansen var altfor likt! 

Sverige ler jo stadig av Norge som kopierer Sverige (som ofte er sant!), så jeg håper vi ikke gjør det i år. 

• Liker 5
Skrevet

Fikk litt svenske vibber av låtene fra øst

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Den er så lik at det er flaut! 

Enig med hun overfor her at Sondrey var jo en miks av de svenske låtene de siste par årene. Til og med bekledningen og dansen var altfor likt! 

Sverige ler jo stadig av Norge som kopierer Sverige (som ofte er sant!), så jeg håper vi ikke gjør det i år. 

Ikke helt enig i kopi-delen. Fjorårets fra norge hadde en intro som var så og si ren kopi fra finlands bidrag året før. Ble ikke diskvalifisert for det. 

Skrevet

HERREGUD de 4 neste låtene er sinnsykt dårlige. Den som var minst dårlig var den fra Rein Aleksander. Bare for at ikke noen av de andre går videre må jeg stemme på den. På en måte den det blir minst krise med, da den har litt Eurovision-faktor over seg uansett.

Men åh... Jeg sier det hvert år, men MGP blir bare dårligere for hvert år som går. Snart kutter jeg ut hele greia. Det er så vanskelig å se på. :klaske:

Anonymkode: f5c07...45a

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

HERREGUD de 4 neste låtene er sinnsykt dårlige. Den som var minst dårlig var den fra Rein Aleksander. Bare for at ikke noen av de andre går videre må jeg stemme på den. På en måte den det blir minst krise med, da den har litt Eurovision-faktor over seg uansett.

Jeg synes Anna Jægers låt var mer interessant enn Rein Alexander sin. Den skilte seg veldig ut synes jeg. Kan ikke huske å ha hørt noe lignende i esc tidligere

• Liker 2
Skrevet

'Sofa'-konge/Skal Vi Danse-dommer/Farmen-Tore og nå MGP-Tore er en mann som ikke slutter å by på seg selv. Men nå synes jeg han faller totalt gjennom. 'The Start of Something New' falt ikke i smak hos meg. (Link)

• Liker 2
Skrevet

Det kan se ut som om delfinalen fra Øst-Norge kan bli litt av et kostymeshow. 😀 Jæger skal helt sikkert opptre med astronautkostyme og Rein alexander skal helt sikkert opptre med ridderkostyme.

Anonymkode: 2e4f2...928

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare elsker låta til Solli-brødrene❤️

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hørt mer og mer på Raylee sin låt, og den er egentlig vanvittig kul. Har også sett sånne reaction-videoer på YouTube, og det ser ut som europeiske Eurovision-entusiaster elsker den! Minner litt om Fuego og Replay, men er det ikke alltid sånn da, at man finner gamle Eurovision-låter som kan ligne litt? Synes den har en skikkelig IT-faktor. Håper den vinner hele greia. 

De neste 4 låtene høres veldig kjedelige ut. Sikker på Lisa Børud er bedre enn de 4 som skal konkurrere til helgen 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Heartland skrev:

Jeg har hørt mer og mer på Raylee sin låt, og den er egentlig vanvittig kul. Har også sett sånne reaction-videoer på YouTube, og det ser ut som europeiske Eurovision-entusiaster elsker den! Minner litt om Fuego og Replay, men er det ikke alltid sånn da, at man finner gamle Eurovision-låter som kan ligne litt? Synes den har en skikkelig IT-faktor. Håper den vinner hele greia. 

De neste 4 låtene høres veldig kjedelige ut. Sikker på Lisa Børud er bedre enn de 4 som skal konkurrere til helgen 🤷🏼‍♀️

Enig i alt du skriver her!

Skrevet
2 timer siden, Heartland skrev:

Håper virkelig ikke raylee vinner, den låta der er jo bare kopi. Hvis den vinner, er det tredje året på rad hvor noen deltar med fuego-lignende låt. Det går bare ikke...

Og den appellerer sikkert til de yngre, men kanskje ikke til de eldre. Holder en knapp på Solli-brødrene, sangen er jo bare helt fantastisk, og håper den stikker av med seieren!

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp hørt låta til brødrene Solli-Tangen, og jeg må si at den er mye, mye bedre enn "My Heart Is Yours". 😁 I 2010, vant Didrik Solli-Tangen med en kjedelig og treig ballade, men i år deltar han og broren med en mye kulere låt, en sånn Röyksopp-inspirert synth-trance-poplåt. 😊

Anonymkode: 2e4f2...928

• Liker 2
Skrevet
På 13.1.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Men åh... Jeg sier det hvert år, men MGP blir bare dårligere for hvert år som går. Snart kutter jeg ut hele greia. Det er så vanskelig å se på. :klaske:

Anonymkode: f5c07...45a

Jeg skjønner ikke hva du mener. Norge vant folkets stemmer i fjor, og sangen står seg godt enda. Hva er det du ønsker, da? 

Anonymkode: af01c...eb9

• Liker 3
Skrevet

Tore sin sang... Verste jeg noen gang har hørt😳😳😳 Liker fyren men fyttikatta for noe rææææl

• Liker 8
Skrevet

Det første bidraget er noe av det flateste jeg noen gang har hørt. Både tekst og melodi var ...ikke noe for mine ører, for å si det meget forsiktig.

Anonymkode: fe6db...ad0

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det her var dårlig! 😕
Fin dress da. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...