Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det du kysser en person, deler flaske o.l kan du smitte. 

Så at du ikke har smittet noen, det vet du strengt talt ikke. Man trenger ikke ha aktivt utbrudd for å smitte. 

Anonymkode: b1327...be

Fare for smitte utenom utbrudd er tilnærmet ikke eksisterende. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Bimini skrev:

Gjør oss en tjeneste: Gå og troll et annet sted og gi folk dårlig følelse. 

Nei. Jeg vil advare andre fordi jeg bryr meg om mine medmennesker. 

Anonymkode: 0e8ce...0c3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lacy skrev:

Men den er der. Ergo: man kan ikke si at man ikke har smittet noen. 

Anonymkode: b1327...be1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange der ute som aldri gidder å sjekke seg, som sier "vi hadde bare sex en gang, du får ikke kjønnssykdom, slapp av". Gjort er gjort, men virkelig, aldri ha sex med noen uten kondom før dere begge har sjekket dere, det er så utrolig viktig! Synes fryktelig synd på deg og hele situasjonen, og han fyren er en idiot. Hvem er han til å trekke seg unna og skylde på familieproblemer, eller psykiske problemer, emosjonelle problemer, hva enn hans problemer er. 

Dette er noe du har resten av livet, dette er ikke noe du  får en resept på så forsvinner det etter en uke. Folk må ta seg sammen å stå for det de har gjort. Du skal være glad for at han har trekt seg unna, for det viser hvem han er i krisesituasjoner om man kan kalle det for det. En som ikke tar ansvar for handlingene sine, og uansett om han var uvitende om herpesen sin, deal med problemet. Han burde ha støttet deg og stått i det selv. Gjort er gjort, man kan ikke reversere herpes, og uansett om han ghoster deg og forsvinner fra livet ditt, så sitter han fortsatt igjen med herpes selv.

Anonymkode: 541d7...b09

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men den er der. Ergo: man kan ikke si at man ikke har smittet noen. 

Det ville kreve store mengder kontakt, så på det er jeg ganske sta faktisk 😊

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å ha oral sex for å unngå smitte ! Eller bruk en eller annen form for beskyttelse. Før når folk ikke drev på med oral sex var det mye færre som hadde herpes.

Dette er jo ren og skjær bullshit. 

Man regner med at rundt halvparten av jordens befolkning har viruset, og har smittetallene er høyest i Afrika. 

Viruset har vært kjent i 2000 år, og har vært stabilt hele veien. 

Skal du spre "kunnskap" får du passe på at den er sann. 

Det var IKKE færre med herpes virus før. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

World Health Organization skriver:

"An estimated 3.7 billion people under age 50 (67%) have HSV-1 infection globally."

"An estimated 417 million people aged 15-49 (11%) worldwide have HSV-2 infection."

Med andre ord, 2 av 3 har herpes type 1, og 1 av 10 har type 2. Du er absolutt ikke alene om dette TS... 🌎

Anonymkode: 8bfb5...c4b

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

World Health Organization skriver:

"An estimated 3.7 billion people under age 50 (67%) have HSV-1 infection globally."

"An estimated 417 million people aged 15-49 (11%) worldwide have HSV-2 infection."

Med andre ord, 2 av 3 har herpes type 1, og 1 av 10 har type 2. Du er absolutt ikke alene om dette TS... 🌎

Anonymkode: 8bfb5...c4b

Nei, det vet jeg. Takk for info. 👍🏼

Men jeg er alene om det i denne situasjonen. Fyren som ga meg det har fraskrevet seg alt ansvar og følelsene for meg falmer tydeligvis i spot av ødelagt stolthet og ripe i selvfølelsen, om vi skal tro ham. 

Jeg lurer aller mest på hvordan et menneske kan få så dårlig samvittighet at samvittigheten river i stykker kjærligheten de har for den de ellers burde hatt all sympati og omsorg overfor. 
Jo mer jeg tenker og skriver jo mer sint blir jeg. Fy faen for en jævla drittsekk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Bimini skrev:

Jeg er helt fortvilet. Jeg datet en tilsynelatende bra fyr i to måneder. Han var omsorgsfull og snill, stilte alltid opp. Han forgudet meg og behandlet meg som en prinsesse. Plutselig en dag ble jeg skikkelig dårlig, fikk febertokter og var kvalm. Jeg tenkte det kunne være noen medisiner jeg gikk på, men da det begynte å svi ved vannlating ble det annerledes. Jeg gikk til legen som utelukket urinveisinfeksjon, men snakket om STD og ga med en klamydiatest - som selvfølgelig var negativ. Jeg luftet det for ham og vi bestemte oss begge for å sjekke oss (til tross for at han aldri hadde vært borti noe slikt og kunne ikke skjønne at han kunne ha en brikke med i spillet). Dagene etter ble det verre og jeg bestilte en akutt undersøkelse hos gynekolog. Mitt verste mareritt - jeg hadde fått herpes.

Jeg ble så redd, sint, frustrert og lei meg på en gang. Først og fremst var jeg livredd for hvordan han ville ta det. Jeg kom hjem og var knust. Han trøstet meg (til tross for at han ikke skjønte noe) og beroliget meg og prøvde å muntre meg opp. Den påfølgende uken ble vanskelig. Et par dager etter kom jeg på at jeg hadde sett et sår tidligere, som han hadde hatt ved munnviken og spurte rolig om det kunne være det? Han gikk med en gang i forsvarsmodus og sa at det ikke var herpes. Men kunne bekrefte at han hadde en krem når enn det måtte "bryte ut" every once in a while. Etter noen dager fikk han sine prøvesvar som var negative - selvsagt. For han hadde jo ikke tatt noen prøver som gjaldt herpes. Og jeg følte meg som den stygge ulven som måtte si at det ikke var rette prøver han hadde tatt... Jeg fikk beskjed om at mitt virus var nytt, ettersom jeg ikke hadde antistoffer i kroppen. 

Dette var dagen før jeg dro hjem til familien for julen. Han forsikret meg om at han ville være der for meg og at jeg visste hvor han sto. Han hadde i lang tid sagt at han var glad i meg og at dette ikke endret noe. Julen ble et mareritt. Han skiftet med å være ufin, snill, frustrert, trekke seg unna etc. Da jeg omsider kom hjem igjen og vi møttes var alt helt annerledes. Han hadde ikke sovet godt, og hadde følt seg så dritt den siste tiden. Det var ikke slik det skulle være i en ny og bra relasjon, sa han. Jeg vet at han har noen familiære issues som garantert kom frem i julen og ikke gjorde situasjonen noe bedre. 
Likevel var alle ordene, all tilliten han hadde bygget opp før ferie helt borte. Hans selvfølelse var så svekket og ille - og sa at dette hadde gått utover det emosjonelle (og da tenker jeg overfor meg). Likevel så følte han seg egoistisk fordi det var jeg som hadde vondt. Han begynte også å snakke om at dette gikk på hans forhold til seg selv. Og jeg forstår hans side, noe jeg tydelig fikk frem. Likevel synes jeg dette var ytterst feigt.

Han feiget ut av relasjonen (jeg var sikker på at det var over) og jeg var på vei ut døra i sinne men det hele endte med at vi skulle ta ett steg om gangen. Og han ba meg ikke overtenke. Vi hadde litt kontakt dagen etter. Et par dager senere sendte jeg en lengre fin melding hvor jeg trygget og ga uttrykk for at jeg ville være der for ham og bli bedre kjent med ham etc. 

Det er nå snart en uke siden og har fortsatt ikke fått noe som helst respons. Jeg ser at han sjekker alt av historier av mine, i sosiale medier...
Jeg kan ikke fri meg fra og synes at dette er det feigeste jeg har vært borti noen sinne. Likevel vet jeg at hvis han i tillegg sliter med andre ting, så kan alt dette ha blitt en "overload" og at han trenger tid på å prosessere?

Er det noen som har opplevd noe lignende? Har noen råd om hva jeg bør gjøre? Kan det være at han trenger tid til å få alt på avstand inkludert meg? Det kjipeste er at det er jeg som ikke bare sitter med et rimelig knust hjerte og en fyr som ikke svarer, men også en STD som jeg vil ha for resten av livet - som han 90 % sikkert er smitteren av........
På forhånd, takk for seriøse svar ❤️

Føler med deg! Virkelig!

Dessverre så er dette baksiden ved å ha sex og ubeskyttet sex før begge har testet seg. Herpes er laaangt fra det verste du kunne få. Det går folk rundt med kronisk og uhelbredelig mykoplasma og HIV, etter feil partner en gang. Noe å tenke på i disse Tinder tider, at karen/dama man ditcher, fort kan være en man egentlig aldri noen gang blir kvitt.

Helt sikker på at du kommer deg over dette, og krysse fo at du sjelden vil plages med utbrudd!

Anonymkode: 03898...173

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Bimini skrev:

Takk ❤️ Jeg har følt at det har vært meg som har reagert "feil". Det er godt å lese motsatte. 
Men i følge han så er det jo ikke munnsår. Dog, etter hva jeg vet så stammer alt som har utbrudd mer enn én gang rundt munn-området fra herpesvirus.

De fleste har faktisk herpesvirus i munnen. 

Anonymkode: 3ef1b...5da

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Lacy skrev:

Likevel sies det at de fleste med herpesvirus ikke vet at de har det, og de fleste har også blitt smitter av n ok en som selv ikke vet at de har det. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ren og skjær bullshit. 

Man regner med at rundt halvparten av jordens befolkning har viruset, og har smittetallene er høyest i Afrika. 

Viruset har vært kjent i 2000 år, og har vært stabilt hele veien. 

Skal du spre "kunnskap" får du passe på at den er sann. 

Det var IKKE færre med herpes virus før. 

Visste de hva virus var for 2000 år siden??? 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære trådstarter. Så utrolig kjipt! Jeg ble også smitter av herpes type 1 nedentil av en dust 😔 

hadde i mange år ujevne utbrudd, startet for et år siden med sink-tilskudd. Etter det har jeg ikke hatt flere utbrudd. Verdt å prøve. Tar en tablett hver morgen

Anonymkode: 44ceb...bcb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye mann det det. Ble smittet av herpes i sommer. Mest sannsynlig etter oralsex med han jeg er sammen med, han sliter tidvis med munnsår, selvom han ikke hadde utbrudd da jeg ble smittet, kan det ha vært ett utbrudd på gang, som ennå ikke var synlig.

Anonymkode: 630a7...a3a

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Bimini skrev:

Takk ❤️ Jeg har følt at det har vært meg som har reagert "feil". Det er godt å lese motsatte. 
Men i følge han så er det jo ikke munnsår. Dog, etter hva jeg vet så stammer alt som har utbrudd mer enn én gang rundt munn-området fra herpesvirus.

Han har prøvd å gaslighte deg ja.

AnonymBruker
Skrevet

Herpes ved munnen er ikke det samme viruset som det du har fått. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 0f4d0...f48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herpes ved munnen er ikke det samme viruset som det du har fått. Det er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 0f4d0...f48

Herpes kan utmerket godt smitte fra munn til underliv, jo. Herpes1 er mest vanlig i munnen og herpes2 er mest vanlig i underlivet. Selv har jeg herpes1 i underlivet. Og jeg er ikke alene om det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt munnsår før, men fikk det en periode etter at jeg hadde blitt sammen med Eksen min. Han sa bare «ja, glemte å nevne det, jeg har herpes...» Han mente at siden jeg var sammen med han var det like greit å ikke si det, for det måtte jo være enklere om vi hadde det begge to.....😳

Anonymkode: 66187...689

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har jo et poeng, ts. Du legger et nivå av alvor i en konstellasjon som har vart 2 måneder som ikke på noe vis er normal. Etter 2 måneder er man ikke engang kjærester (man har sex og det vil, etter all sannsynlighet, ikke vare mer enn et halvår - og man er kun eksklusive om man har eksplisitt avtalt å være det). Man trår lett og ledig og man driver ikke på slik du styrer. 

Du beskriver også et kommunikasjonsmønster fra deg til han som er destruktivt. Man "konfronterer" ikke mennesker før man er 99,9% sikker på at de har gjort seg skyldige i noe. Du valgte å "konfrontere" typen din før du på noe vis visste om han (og ikke ditt forrige ligg) smittet deg med herpes. Du gjorde det også før du hadde noen slags indikasjon på at han visste han hadde herpes (og ikke var smittet av sitt siste ligg). Den riktige fremgangsmåten mellom to personer som respekterer hverandre er å diskutere saken og komme til buns i fakta.

At han trekker seg når du flagger så tydelig som du beskriver i HI at du ikke har noe respekt for han? Helt normal og sunn oppførsel. Hadde han gjort noe annet ville han manglet selvrespekt.

Anonymkode: 63336...d3a

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lærdommen er : slutt å ha oralsex for å minske risikoen for herpes smitte !  Det er da ikke nedlatende å advare andre mot å bli smittet av kjønnssykdommer og herpes ?!  Det burde du selv GJØRE hvis du vil andre vel. Jeg er evig takknemlig for at jeg slipper det du går igjennom.

Du høres ut som mammaen min 😂 «oralsex er det mest uhygieniske du kan finne på!». Lol. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...