Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

....

Endret av Bimini
Med ønske om å fjerne tråden grunnet for mange detaljer
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slett og glem ham.

Så finner du nok noen som er mindre dramaqueen neste gang :)

Og bruk beskyttelse.

Anonymkode: 542f5...4fb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange av oss som har opplevd akkurat det samme som deg TS. Jeg er ikke lengre sammen med han som ga meg det, men det var i samme fase i forholdet som den du beskriver. Og min eks "visste heller ikke noe" selv om han sikkert gjorde det. Det var veldig kjipt, men jeg gadd ikke å klikke i vinkel. Jeg var veldig ærlig om hva jeg opplevde da, for det var nytt for meg.

Gi det litt tid TS. Ta godt vare på deg selv så lenge. Herpes er mye mer vanlig enn man ofte tror.

Anonymkode: 8bfb5...c4b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. 

Fælt og høre om din situasjon. 
Utrolig kjipt og få smitte av ting som ikke blir borte. 
Det du kan trøste deg med er at noen får kun et par utbrudd og merker ikke mer til det. I andre tilfeller får du medisiner du kan bruke i perioder for å begrense utbrudd. 
har også hørt at utbruddene er kraftige i starten, men dempes veldig med tiden og mange merker ikke noe til dette lengre.

veldig mange har herpes og de fleste vet ikke at de har det en gang.
Dette er veldig mye mer utbredt enn de fleste tror. 

Trist å høre at den nye relasjonen ble som den ble. 
Lykke til videre. Ikke bruk tid og energi på mennesker som behandler deg sånn.

Anonymkode: d2c22...bf9

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange av oss som har opplevd akkurat det samme som deg TS. Jeg er ikke lengre sammen med han som ga meg det, men det var i samme fase i forholdet som den du beskriver. Og min eks "visste heller ikke noe" selv om han sikkert gjorde det. Det var veldig kjipt, men jeg gadd ikke å klikke i vinkel. Jeg var veldig ærlig om hva jeg opplevde da, for det var nytt for meg.

Gi det litt tid TS. Ta godt vare på deg selv så lenge. Herpes er mye mer vanlig enn man ofte tror.

Anonymkode: 8bfb5...c4b

Tusen takk for svar. Kan jeg spørre hvordan relasjonen deres utartet seg etter det som hendte? 
Jeg føler meg skikkelig ille...

• Liker 1
Skrevet

Så han gikk ned på deg mens han hadde munnsår?

Skrevet (endret)
På 5.1.2020 den 22.18, O.G. skrev:

Så han gikk ned på deg mens han hadde munnsår?

smitte...) 

Endret av Bimini
Skrevet
1 minutt siden, Bimini skrev:

Jeg husker ikke at han hadde det akkurat da, men han gikk ned på meg noen dager før jeg fikk symptomene, ja. Helt innenfor inkubasjonstiden som står på nett, ved et førstegangsutbrudd. (Et herpesvirus trenger jo ikke nødvendigvis være "i utbrudd" for å smitte...) 

Denne fyren..

Har ikke ord.

AnonymBruker
Skrevet

For en løk. Han har smitta deg og skylder på deg. Dikter opp masse relasjonelle problemer for å ha en unnskyldning for å dumpe deg. Du skal være glad du er kvitt typen. 

Anonymkode: d8753...f37

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Denne fyren..

Har ikke ord.

Takk ❤️ Jeg har følt at det har vært meg som har reagert "feil". Det er godt å lese motsatte. 
Men i følge han så er det jo ikke munnsår. Dog, etter hva jeg vet så stammer alt som har utbrudd mer enn én gang rundt munn-området fra herpesvirus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ha oral sex for å unngå smitte ! Eller bruk en eller annen form for beskyttelse. Før når folk ikke drev på med oral sex var det mye færre som hadde herpes.

Anonymkode: 0e8ce...0c3

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Jeg forstår alle følelsene dine godt og synes ikke du overreagerer. 
Du fortjener bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri turt å ha sex med noen som jeg ikke kjente så godt og som ikke hadde testet seg for sykdommer. Håper inderlig at andre som leser dette tar lærdom og beskytter seg. Selv har jeg aldri hatt slike sykdommer,takk og pris, og ønsker heller heller ikke å få dem.  Snakk med deres barn og lær dem å unngå risiko sex for sin egen helse, både fysisk og psykisk.

• Liker 4
Skrevet

Det er fullstendig ansvarsfraskrivelse, ansvarsløst, idiotisk, og alle andre stygge adjektiver jeg kommer på, å ikke være obs på smittefaren ved munnsår. Han er ikke verdt mer en en real omgang juling... Sorry! Sjeldent jeg uttaler meg så bastant om noe 😝 jeg har selv hatt herpes type 1 i 16 år og ikke smittet noen med det, for så forbanna vanskelig er det faktisk ikke om man har litt respekt for folk... 

Ble smittet av en sånn dust 😝

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri turt å ha sex med noen som jeg ikke kjente så godt og som ikke hadde testet seg for sykdommer. Håper inderlig at andre som leser dette tar lærdom og beskytter seg. Selv har jeg aldri hatt slike sykdommer,takk og pris, og ønsker heller heller ikke å få dem.  Snakk med deres barn og lær dem å unngå risiko sex for sin egen helse, både fysisk og psykisk.

Jeg hører at du ikke har hatt det og åpenbart kan veldig lite om det. Slik du snakker er du uvitende og nedlatende. Ja - bruk prevensjon og vær forsiktig. Men - Herpes er litt annerledes enn andre kjønnssykdommer, da det ikke nødvendigvis er en kjønnssykdom hos den som smitter (munnsår feks), men kan bli en kjønnssykdom hos den som smittes (herpesutbrudd nedentil). Du trenger ikke en gang ha utbrudd for å smitte. Skal du få påvist herpes må du be bestemt om en blodprøve for antistoffer for herpes - noe som ikke inngår i normal sjekk. Derfor tar bare de som har fysiske symptomer disse testene. 

Det jeg prøver å adressere er moralen hos et intelligent menneske når skaden er skjedd. Når sluttet folk å ta ansvar for sine handlinger, og ikke minst - når  ble tillitserklæringer noen tomme greier man bare slenger rundt seg med?

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Lacy skrev:

Det er fullstendig ansvarsfraskrivelse, ansvarsløst, idiotisk, og alle andre stygge adjektiver jeg kommer på, å ikke være obs på smittefaren ved munnsår. Han er ikke verdt mer en en real omgang juling... Sorry! Sjeldent jeg uttaler meg så bastant om noe 😝 jeg har selv hatt herpes type 1 i 16 år og ikke smittet noen med det, for så forbanna vanskelig er det faktisk ikke om man har litt respekt for folk... 

❤️❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Lacy skrev:

I det du kysser en person, deler flaske o.l kan du smitte. 

Så at du ikke har smittet noen, det vet du strengt talt ikke. Man trenger ikke ha aktivt utbrudd for å smitte. 

Anonymkode: b1327...be1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bimini skrev:

Jeg hører at du ikke har hatt det og åpenbart kan veldig lite om det. Slik du snakker er du uvitende og nedlatende. Ja - bruk prevensjon og vær forsiktig. Men - Herpes er litt annerledes enn andre kjønnssykdommer, da det ikke nødvendigvis er en kjønnssykdom hos den som smitter (munnsår feks), men kan bli en kjønnssykdom hos den som smittes (herpesutbrudd nedentil). Du trenger ikke en gang ha utbrudd for å smitte. Skal du få påvist herpes må du be bestemt om en blodprøve for antistoffer for herpes - noe som ikke inngår i normal sjekk. Derfor tar bare de som har fysiske symptomer disse testene. 

Det jeg prøver å adressere er moralen hos et intelligent menneske når skaden er skjedd. Når sluttet folk å ta ansvar for sine handlinger, og ikke minst - når  ble tillitserklæringer noen tomme greier man bare slenger rundt seg med?

Lærdommen er : slutt å ha oralsex for å minske risikoen for herpes smitte !  Det er da ikke nedlatende å advare andre mot å bli smittet av kjønnssykdommer og herpes ?!  Det burde du selv GJØRE hvis du vil andre vel. Jeg er evig takknemlig for at jeg slipper det du går igjennom.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærdommen er : slutt å ha oralsex for å minske risikoen for herpes smitte !  Det er da ikke nedlatende å advare andre mot å bli smittet av kjønnssykdommer og herpes ?!  Det burde du selv GJØRE hvis du vil andre vel. Jeg er evig takknemlig for at jeg slipper det du går igjennom.

Gjør oss en tjeneste: Gå og troll et annet sted og gi folk dårlig følelse. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det du kysser en person, deler flaske o.l kan du smitte. 

Så at du ikke har smittet noen, det vet du strengt talt ikke. Man trenger ikke ha aktivt utbrudd for å smitte. 

Anonymkode: b1327...be1

Det er greit at munnsår er vanlig, men man trenger ikke å bli smittet i kjønnsorganene.  Oral sex er risiko sex på linje med ubeskyttet sex ! Man kan få kjønnssykdommer i munn og hals også.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...