Gå til innhold

Sminketips til slitent ansikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 29 år og spiser sunt, er flink til å drikke vann, trener moderat og passer på å sove nok. Aldri har jeg røyket eller snusa, drikker vin kanskje en gang hver tredje/fjerde måned. Men ansiktet mitt ser så dratt ut! Det er liksom ikke noe fasthet eller «plump» Jeg har ett langt ansikt, og jeg er nok heller på den slanke siden (55 kg og 173 cm) Spiser nok og prøver gå opp noen kg, men holder stabil vekt på 55 kg. Jeg vil jo tenke meg at ett par kg ville gjort seg i ansiktet, men ikke så lett når vekta holder seg på det samme. I går så jeg meg i speilet på jobb og tenkte «Herregud, ser jeg virkelig SÅ sliten ut!?» Jeg hadde minimalt med sminke på i går, men liker ikke å bruke for mye heller. Så nå kommer jeg hit for noen råd. Hva kan jeg gjøre, for å se litt freshere ut? Jeg har kommuneblond ettervekst, så tenker å ta noen blinde striper, det er virkelig på tide igjen! Ellers, burde jeg kanskje begynne bruke litt solpudder og litt mer blush? Noen andre tips? Er flink med hudpleierutiner, og bruker en god fuktighetskrem fra REN, men huden ser matt og grå ut, selv med foundationen. Legger ett lett lag, med en foundation jeg har kjøpt på kosmetikk forretning, som skal passe min hudtone. Jeg er varm i undertonene. Trenger all tips til en glødende fresh hud og som får ansiktet mitt til å se litt freshere ut! Noen her som har noen tips til meg? ❤️

Anonymkode: f62b2...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et av mine favorittips er å blande 2-3 dråper av Clarins radiance glow eller lignende i dagkremen. Det gir litt farge, og en fin glød. 

Peeling med syre 1-2 dager i uka. 

Riktig foundation gjør underverker. Fra ca 35 kunne jeg ikke bruke hvilken som helst foundation lengre, da mange ga et flatt og dratt inntrykk. Mine favoritter er Dior Skinglow, og Dior Capture total som er for moden hud. 

Enkel contouring i en kald farge. Og litt pudder på kinnbena, er et must om vinteren. Foundation gjør huden flat, derfor er dette et viktig steg, som faktisk gjør at man ser mindre sminket ut. 

Serum under en god dagkrem. Jeg bruker pepider og c-vitamin, innimellom hyaluronsyre ved tørr hud. Og et godt serum under nattkremen, som Estee Lauder night repair. Utover det - vann, avocado, olje, fet fisk, og lignende, gjør underverker for huden. 

Anonymkode: c7235...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk noe sminke.

Vær som du er naturlig, bruk bare fuktighetskrem uten parabener/parfyme.

Ikke se ut som en sminkedukke, det er ikke ekte. Kjedelig når mannen får se hvordan vi kvinner egentlig ser ut.

Anonymkode: f2e82...32e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk noe sminke.

Vær som du er naturlig, bruk bare fuktighetskrem uten parabener/parfyme.

Ikke se ut som en sminkedukke, det er ikke ekte. Kjedelig når mannen får se hvordan vi kvinner egentlig ser ut.

Anonymkode: f2e82...32e

Har sminket meg hver gang jeg skal ut av huset, med mindre det er trening eller en tur på butikken, i 25 år nå. 

Mannen ser meg uten sminke hver eneste dag. Og ser ikke forskjell. 

Fint at du har funnet ut hva som fungerer for deg. Men jeg synes de aller fleste kvinner ser mye freshere og mer våkne ut med sminke. Så det er dette jeg velger for meg selv. 

Anonymkode: c7235...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om foundationen har feil farge for deg. Hva med å bare bruke concealer/en lys foundation på de områdene hvor det virkelig trengs, og så mineralpudder på resten av ansiktet? Litt lett blush eller solpudder på kinnene. Hvis hele ansiktet får lik farge ser man ofte flat og dratt ut. 

Husk mascara, kanskje nappe øyenbrynene litt lett i underkant og/eller på sidene? Er ofte ikke mye som skal til. 

Anonymkode: 6a502...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...