Gå til innhold

Står bom fast med bilen!! Kom meg så vidt av motorveien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte i 100km/t på motorveien da jeg merket av bilen omtrent ikke ville kjøre fremover lenger.. Måtte legge av mot siden og trille nedover hele motorveien før jeg såvidt fikk bilen ut av avkjøringsfeltet. Epc og motorlampe lyser.. Hva kan dette være?? 😳 Den går fremover, men det er så vidt.. Er ikke noe futt i gassen.. Og den puttrer.. 

Anonymkode: 38a40...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte i 100km/t på motorveien da jeg merket av bilen omtrent ikke ville kjøre fremover lenger.. Måtte legge av mot siden og trille nedover hele motorveien før jeg såvidt fikk bilen ut av avkjøringsfeltet. Epc og motorlampe lyser.. Hva kan dette være?? 😳 Den går fremover, men det er så vidt.. Er ikke noe futt i gassen.. Og den puttrer.. 

Anonymkode: 38a40...f17

Kan det være bilen har gått i nødmodus da? Har lampene lyst en stund eller skjedde det samtidig?

Anonymkode: 6fd30...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, tdm900 skrev:

Høres ut som det er dieselmotor, EGR ventil som har slått seg vrang, muligens

Hatt akkurat samme opplevelse med min bil på motorveien. Uansett hvor hardt jeg presset inn pedalen ville ikke bilen fremover og gikk saktere og saktere til den stoppet. Da var dette problemet.

Anonymkode: c3a5a...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er seriøst Kvinneguiden(!) det første du tyr til når du får motorstopp langs motorvegen? 

Anonymkode: bb0d6...b64

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er seriøst Kvinneguiden(!) det første du tyr til når du får motorstopp langs motorvegen? 

Anonymkode: bb0d6...b64

Tenkte det samme🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 3cbb3...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er seriøst Kvinneguiden(!) det første du tyr til når du får motorstopp langs motorvegen? 

Anonymkode: bb0d6...b64

Er mange forskjellige som leser og svarer på kvinneguiden. Har fått gode svar her når det gjelder bil jeg. Aldri undervurder et kvinneforum😊👍

Anonymkode: 6fd30...6f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mange forskjellige som leser og svarer på kvinneguiden. Har fått gode svar her når det gjelder bil jeg. Aldri undervurder et kvinneforum😊👍

Anonymkode: 6fd30...6f8

Men kan ofte ta litt tid før man får fornuftige svar da.... ;) skal man da sitte på motorveien og vente på svar her, istedet for å ringe etter hjelp? 

Anonymkode: 3cbb3...065

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan ofte ta litt tid før man får fornuftige svar da.... ;) skal man da sitte på motorveien og vente på svar her, istedet for å ringe etter hjelp? 

Anonymkode: 3cbb3...065

Haha, det er sant😂 Men forstod det bare som at ts skrev i ettertid, ikke mens hun var ved motorveien😅

Anonymkode: 6fd30...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd akkuret det samme, dog ikke på motorveg, men med feilindikatorer blinkende. For min del var det et antispinnsystem som indikerte en feil og før dette systemet ble skrudd av (er en egen bryter for dette på dashbordet i min bil) reduserte datamaskinen som overvåker alt makshastigheten til ca 30 km/t. Antispinnsystemet ble senere undersøkt på verksted, men der fant de ikke noe galt, så man nullstilte alt til slutt. 

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilen? Da kan du kjøre på lavt turtall til nærmeste verksted.

Anonymkode: 16485...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd noe liknende på en gammel bil og den gang var det rett og slett dieselfilteret som hadde gitt opp. (Vet ikke en gang om det finnes på moderne biler :klo: ). Dagen etter trøbbelet dro jeg innom et verksted og kom ut igjen 500 kr fattigere og med en bil som putret friskt avgårde igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Coilen? Da kan du kjøre på lavt turtall til nærmeste verksted.

Anonymkode: 16485...313

Nå er det 15 timer siden tråden ble opprettet, så vi får håpe hun har kommet seg av motorveien nå. 

Anonymkode: 9d43d...2c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 15 timer siden tråden ble opprettet, så vi får håpe hun har kommet seg av motorveien nå. 

Anonymkode: 9d43d...2c6

Det hadde hun jo allerede i startinnlegget.

Anonymkode: 16485...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...