Gå til innhold

Trening og sport har lavest innhold på forumet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette synes jeg er trist. Det er få steder en kan diskutere eller stille spørsmål angående trening og sport. Er nordmenn så lite interessert i trening? 3-4000 innlegg i dette temaet, mot over 2 millioner tråder på andre undertema. 

Er ikke nordmenn mer treningsglade enn dette? Hvorfor er tråden om funkygine under en annen tråd, hvor der diskuteres operasjoner og kjendiser? Hvorfor har vi ikke en tråd om henne her, der vi deler egne erfaringer fra hennes innhold i blogger, hvor vi deler erfaringer og faktisk skaper en god felles samtale om trening?

Kom dere opp av sofaen folkens, tenk og skriv annerledes! Vi kommer ingen vei med å snakke om klær, hår, sminke eller kritikk av bloggere. Det blir ikke annet enn ubehag om vi diskuterer ekte eller fotoshoppa bilder av disse bloggerfruene. 

Å dele progresjon med hverandre, oss "hvermannsen" og løfte hverandre opp hadde vært så mye gøyere. 

Jeg vet at mine ord kommer til å gå fort mot side to og så side 8 på forum, men jeg håper likevel at noen tenker seg om over hva poenget med å diskutere tull er... hva får man ut av det? 

Håper på å se flere tråder om trening og motivasjon for hverandre... forumets temaer er ganske triste, når det handler om overfladiske ting..

Anonymkode: 1a8ae...6ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi trening osv kan man snakke helt åpent om, i åpne fora. På fb, med venner osv. Mange av temaene som diskuteres her er private ting som man ønsker å diskutere anonymt.

Det er forskjell på å diskutere om kettlebells er bedre enn manualer, og å utøse sitt hjerte om en utro samboer....

Anonymkode: 6afc4...285

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden underforumet trening og sport ble skilt ut fra kosthold og livsstil, så det er ikke så rart at det enda er et lite forum :) men som ab over skriver er det lett å diskutere trening og sport i åpne fora.

Anonymkode: 1df2d...ea1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er trist. Det er få steder en kan diskutere eller stille spørsmål angående trening og sport. Er nordmenn så lite interessert i trening? 3-4000 innlegg i dette temaet, mot over 2 millioner tråder på andre undertema. 

Er ikke nordmenn mer treningsglade enn dette? Hvorfor er tråden om funkygine under en annen tråd, hvor der diskuteres operasjoner og kjendiser? Hvorfor har vi ikke en tråd om henne her, der vi deler egne erfaringer fra hennes innhold i blogger, hvor vi deler erfaringer og faktisk skaper en god felles samtale om trening?

Kom dere opp av sofaen folkens, tenk og skriv annerledes! Vi kommer ingen vei med å snakke om klær, hår, sminke eller kritikk av bloggere. Det blir ikke annet enn ubehag om vi diskuterer ekte eller fotoshoppa bilder av disse bloggerfruene. 

Å dele progresjon med hverandre, oss "hvermannsen" og løfte hverandre opp hadde vært så mye gøyere. 

Jeg vet at mine ord kommer til å gå fort mot side to og så side 8 på forum, men jeg håper likevel at noen tenker seg om over hva poenget med å diskutere tull er... hva får man ut av det? 

Håper på å se flere tråder om trening og motivasjon for hverandre... forumets temaer er ganske triste, når det handler om overfladiske ting..

Anonymkode: 1a8ae...6ec

Hvis du setter deg i hovedgågata i en stor by i beste sendetid på sommeren så ser du snittet i befolkningen der. 

Ikke mange med sportskropp for å si det slik. Så da er det naturlig at denne 1% som trener ikke utgjør majoriteten av innlegg her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss møter faktisk treningsmas og sport uansett hvor vi snur oss i hverdagen, på reklamer, instagram, tv, avisforsider ("Slik blir du kvitt julefettet"). Det er knapt et tema som er mer populært i dagens samfunn. De fleste av oss vet godt at vi bør bevege oss mer og spise mindre. Men overvektsproblemet i samfunnet løses ikke av at hver og en presses til å begynne med fitness. Problemet er større enn som så, det handler om at de fleste i dag har ekstremt stillesittende jobber, og at vi har stadig mindre behov for å bevege oss rundt. Du må ikke lenger møte opp i banken eller i en butikk, alt kan ordnes på nett. Og all slags mat er tilgjengelig overalt. Du skal ha veldig mye fritid, overskudd og god (fysisk og psykisk) helse om du klarer å veie opp for alt det med nok trening. Høyere overkomst av overvekt er prisen vi betaler for et samfunn hvor alt er tilgjengelig.

Når man kikker innom KG en søndag, så vil man gjerne ha en pause fra maset og den dårlige samvittigheten. Lese om helt andre ting enn hvor mye man burde trene. For jo, det finnes viktigere ting i livet. Jeg synes i hvert fall spørsmål om familieliv, kjærlighet og samfunn er like viktig som trening. Faktisk viktigere. Sorry, men sånn er det.

Anonymkode: 793f1...42e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lenge siden underforumet trening og sport ble skilt ut fra kosthold og livsstil, så det er ikke så rart at det enda er et lite forum :) men som ab over skriver er det lett å diskutere trening og sport i åpne fora.

Anonymkode: 1df2d...ea1

Veldig synd at KG splittet opp trening og kosthold. De temaene går over i hverandre, og nå virker det som aktiviteten går ned i begge underforumene.

Kjære KG, kan dere slå sammen disse to forumene igjen?😃

Anonymkode: d7479...c8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinneguiden er mitt fristed fra trening og ernæring, som er en av mine største interesser.

Det er her man leser og skriver nàr man trenger pause i hverdagen 😁

Anonymkode: d0228...1bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og kosthold tar jeg inspirasjon fra andre plasser, og diskuterer med venner jeg trener med eller pter/treningsinstruktører. Jeg trenger ikke KG for det.

Anonymkode: a81d6...362

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er trist. Det er få steder en kan diskutere eller stille spørsmål angående trening og sport.

Det finnes langt bedre forum for trening enn kg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvis du setter deg i hovedgågata i en stor by i beste sendetid på sommeren så ser du snittet i befolkningen der. 

Ikke mange med sportskropp for å si det slik. Så da er det naturlig at denne 1% som trener ikke utgjør majoriteten av innlegg her.

Sportskropp?
Mange av de du ser og fnyser "ikke sportskropp" om, er mennesker som faktisk trener jevnlig. Ikke alle som trener er sylslanke med synlige muskler.

Anonymkode: 1e629...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening og kosthold er såppass viktig for oss, at det å diskutere det og ta i mot tips om det på et anonymt forum virker som en dårlig idé synes jeg. Som ellers på forumet vet man aldri hvor kvalifiserte svar man får, og det er selvutnevnte eksperter overalt, men feil trening eller ernæring kan gi store konsekvenser. Da betaler jeg heller noen 15 000 i året for å følge meg opp, såppass viktig er kroppen min for meg. Da har jeg heller ingen behov for å få validert opplegget mitt av andre, eller gi råd til andre når alt jeg kan er hva som funker for meg. 

Anonymkode: 6eadf...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig synd at KG splittet opp trening og kosthold. De temaene går over i hverandre, og nå virker det som aktiviteten går ned i begge underforumene.

Kjære KG, kan dere slå sammen disse to forumene igjen?😃

Anonymkode: d7479...c8c

Og jeg er uenig. Da de var sammen, opplevde jeg at det ble slankefokus i absolutt alle tråder som omhandlet trening. Ingenting handlet om å kunne løpe lenger eller løfte mer, alt handlet om slanking, uansett hva du skrev at du ville bedrive av trening. 

 

Anonymkode: 07225...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Vet du hva jeg syns er trist? At Kultur, litteratur og musikk er slått sammen her på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.1.2020 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er trist. Det er få steder en kan diskutere eller stille spørsmål angående trening og sport. Er nordmenn så lite interessert i trening? 3-4000 innlegg i dette temaet, mot over 2 millioner tråder på andre undertema. 

 

Anonymkode: 1a8ae...6ec

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg sluttet å skrive inne på "kosthold og trening" lenge før det ble splittet.

Jeg trener for helsen, og ble lei av utseendefokuset i forumet, i tillegg til motivasjonstaler om "strong is the new skinny", resultatfokuset, og "Alt eller ingenting"-mentaliteten.

  Jeg følte at jeg ikke hørte hjemme her inne.  

Derfor sluttet jeg å diskutere trening her inne.  Men jeg har ikke sluttet trene selv om jeg har sluttet å diskutere treningen i forumet.

 

Anonymkode: 3fb66...e39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er uenig. Da de var sammen, opplevde jeg at det ble slankefokus i absolutt alle tråder som omhandlet trening. Ingenting handlet om å kunne løpe lenger eller løfte mer, alt handlet om slanking, uansett hva du skrev at du ville bedrive av trening. 

 

Anonymkode: 07225...33f

Og jeg er delvis uenig med deg. 

Jeg opplevde resultatfokuset som høyt (Spesielt løpe fortere, og løfte tyngre), slik at man kunne få et sterkt, muskuløst, og slank/trent utseende.

Gjentatte ganger fikk brukere beskjed om at det var bortkastet å trene 2 dager i uken, 3 dager var et minimum, helst skulle man trene 4 eller 5 dager i uken.  Å kombinere kondisjon og styrke var også bortkastet i følge enkelte svært aktive brukere.  Styrketrening var det eneste saliggjørende,  for "strong is the new skinny".

Anonymkode: 3fb66...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare for meg selv hvorfor jeg ikke er aktiv her, for det har ikke med at jeg ikke lurer på ting, trenger råd, eller vil hjelpe der jeg kan.

Jeg synes kategorien "trening og sport" er skummel og derfor har jeg sjeldent kommentert eller laget tråder. Laget en for lenge siden (tror jeg var anonym) og fikk veldig negative svar (dessverre). Veldig mange har mye kunnskap (og interesse) og det er kjekt. Men det er noen nyfrelste som ikke forstår hvorfor andre ikke får det til. Lurte faktisk på om jeg skulle spørre om råd her tidligere i dag, men nøler fortsatt fordi jeg ikke har overskudd til å ikke la kritikk inn på meg. Jeg føler dette kanskje ikke er plassen for oss kvapsete, "nyttårsforsett" og dårlig helse. Synd egentlig, for vi trenger kanskje mer støtte, motivasjon og hjelp til å beholde motivasjon og få varig framgang, enn alle "trenger 4 ganger i uken og -jogging er også et transportmiddel" . 

Kanskje jeg tar feil, selvsagt, og det er bare jeg som er hårsår og kjenner på egen utilstrekkelighet.

Anonymkode: f28ac...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan svare for meg selv hvorfor jeg ikke er aktiv her, for det har ikke med at jeg ikke lurer på ting, trenger råd, eller vil hjelpe der jeg kan.

Jeg synes kategorien "trening og sport" er skummel og derfor har jeg sjeldent kommentert eller laget tråder. Laget en for lenge siden (tror jeg var anonym) og fikk veldig negative svar (dessverre). Veldig mange har mye kunnskap (og interesse) og det er kjekt. Men det er noen nyfrelste som ikke forstår hvorfor andre ikke får det til. Lurte faktisk på om jeg skulle spørre om råd her tidligere i dag, men nøler fortsatt fordi jeg ikke har overskudd til å ikke la kritikk inn på meg. Jeg føler dette kanskje ikke er plassen for oss kvapsete, "nyttårsforsett" og dårlig helse. Synd egentlig, for vi trenger kanskje mer støtte, motivasjon og hjelp til å beholde motivasjon og få varig framgang, enn alle "trenger 4 ganger i uken og -jogging er også et transportmiddel" . 

Kanskje jeg tar feil, selvsagt, og det er bare jeg som er hårsår og kjenner på egen utilstrekkelighet.

Anonymkode: f28ac...e40

 Jeg startet akkurat denne tråden, inspirert av innlegget ditt.

Det kan du legge inn spørsmål, og be om støtte, hvis du vil.  

 

 

Anonymkode: 3fb66...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...