Gå til innhold

Sophie Elise slutter å blogge - hvem er neste man ut?


Gjest SelinaKyle

Anbefalte innlegg

Gjest SelinaKyle

Da har dagen kommet for at Sophie Elise legger ned bloggen sin. Selv om hun oppgir bl.a personlige årsaker for å slutte å blogge, kan det tenkes at blogging er et utdøende medium, og at hun derfor tenker fremover.

Personlig er jeg glad hun legger ned bloggen da hun i mine øyne er et mer negativt enn positivt forbilde.

Men så lurer jeg - hvem tror dere er, eller bør være, nestemann ut? Og hvorfor?

Ønsker en saklig debatt, lager ikke denne tråden for å verken hetse eller skape dårlig stemning.

Selv kunne jeg tenke meg at Caroline Berg Eriksen var nestemann til å legge ned bloggen sin. Begrunnelse? Eksponering av barn, oppfordring til ekstremt forbruk, og at jeg er dritt lei fokuset på å fremstille et perfekt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli

CBE vil nok melke kua til det siste...

Kanskje Lene Orvik legger ned sin? Den er jo allerede død, men ikke offisielt lagt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blogger er vel det siste mennesker trenger, så takk til alle som legger ned møkka, dårlige forbilder for ungdom!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper pilotfrue. Bloggingen hennes har dabbet av, og hun har vel hintet om noe tv-prosjekt. 

Ellers så tror jeg kanskje pappahjerte også kommer til å slutte, han skrev at han hadde fått seg jobb men skulle fortsette å blogge som hobby. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de slutter å blogge spiller liten rolle all den tid størstedelen av virksomheten uansett foregår i andre medier (snap, insta, YouTube, podcast). Det er ikke som om de forsvinner fra offentligheten, så det er en ikke-diskusjon. Derfor er det også tull av Sophie Elise å oppgi hets som årsak (eller i Anne Briths tilfelle: trusler mot datteren), når det som omtales kritisk, fortsetter i like stor stil på instagram. 

Du nevner CBE, men det du vil skal ta slutt, foregår i større grad på instagram/instastory, så det spiller 0 rolle hvorvidt bloggen dør. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SelinaKyle
31 minutter siden, Vipser skrev:

At de slutter å blogge spiller liten rolle all den tid størstedelen av virksomheten uansett foregår i andre medier (snap, insta, YouTube, podcast). Det er ikke som om de forsvinner fra offentligheten, så det er en ikke-diskusjon. Derfor er det også tull av Sophie Elise å oppgi hets som årsak (eller i Anne Briths tilfelle: trusler mot datteren), når det som omtales kritisk, fortsetter i like stor stil på instagram. 

Du nevner CBE, men det du vil skal ta slutt, foregår i større grad på instagram/instastory, så det spiller 0 rolle hvorvidt bloggen dør. 

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tenker at dersom folk er lei budskapet bloggerne kommer med, så spiller det ingen rolle hvor de sprer budskapet sitt, man er like lei uansett. Jeg tenker at kanskje blogger forsvinner først fordi de har vært her lengst og blir derfor utdatert først, men etter hvert tror jeg man blir lei av å følge de i andre kanaler også, i hvertfall dersom de fortsetter med de samme budskapene sine. F.eks CBE og eksponering av barn. Om hun utleverer barna i lange tekster på bloggen, eller via bilder/filmer på insta, snap osv, så er det fremdeles utlevering hun driver med, og hvis folk er lei av det, så er de lei av det. 
 

Men det er ikke akkurat slik at jeg tror alle blir borte i løpet av nærmeste framtid, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slutter jo ikke å «influere», hun bytter bare plattform - eller fjerner én av mange.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Lene Orvik snart legger ned bloggen. Den er jo i praksis allerede nedlagt og hennes største plattform er vel Instagram. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forsvinner nok ikke, men går over til andre plattformer. Instapodsnap. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle rosabloggere som kun fokuserer på pent utseende, pent interiør, pene klær, latterlig dyre vesker, og hvordan formidle et mest mulig perfekt liv basert på hårreisende høy pengebruk, kan mer enn gjerne legge ned bloggene sine snarest.

På tide at vi får en ny type influencere: matsparing, gjenbruk, reparere det man har, leve mest mulig bærekraftig uten å bli en snerpete fanatiker, og ikke minst: tilbake til det mer naturlige! Løsvipper, fillers, dragshow-sminke og plastiske operasjoner er en pest for samfunnet som trengs å utryddes snarest.

Takk til deg, Sophie Elise. Takk (for ingenting) og farvel.

Vennlig hilsen sinna-Ardwinna

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SelinaKyle for å svare på det du spurte om, jeg tror ikke, men håper Anna Rasmussen hadde sluttet å blogge på grunn av seg selv og ikke minst ungene hennes. Hun har ingen ting å komme med bortsett fra tekst og bilder av ungene, noe jeg ikke synes finnes interessant og det som verre er ungene hennes har ikke noe privatliv til det blir alt for mye lagt ut på bloggen og andre an hennes  sosiale medier. 

Ja, jeg kan slutte å lese bloggen hennes, noe jeg også delvis har gjort. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Happy-Face skrev:

Så lenge Sophie Elise og lignende "influencere" fremdeles benytter seg hundre og ørten andre plattformer, så er det vel revnende likegyldig om de sitter på en blogg eller ikke.

Ja og nei. Ved å gå bort fra plattformen blogg tror jeg de mister den "nære" kontakten med leserne sine. De mister også muligheten til å skrive lengere innlegg. Med insta blir det mer korte øyeblikk, og det er vanskelig å få den samme nære kontakten ,er leserne tror jeg. 

En annen ting som forsvinner er dekanene som man kan sortere etter, feks middager, mote osv. Denne muligheten har du ikke på insta. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oppland skrev:

SelinaKyle for å svare på det du spurte om, jeg tror ikke, men håper Anna Rasmussen hadde sluttet å blogge på grunn av seg selv og ikke minst ungene hennes. Hun har ingen ting å komme med bortsett fra tekst og bilder av ungene, noe jeg ikke synes finnes interessant og det som verre er ungene hennes har ikke noe privatliv til det blir alt for mye lagt ut på bloggen og andre an hennes  sosiale medier. 

Ja, jeg kan slutte å lese bloggen hennes, noe jeg også delvis har gjort. 

Hun har vel en periode sluttet å blogge, og slettet jo Instagram- selv om hun har en ny nå. Tror hun bare blogger fordi hun MÅ, så da kommer det nok til å forsvinne så fort hun har muligheten. Spørs bare om hun klarer å få et annet inntektsgrunnlag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene Drage.. spm på Instagram i dag om hvem som las bloggen, var langt under halvparten av følgere som gjorde. Hun hadde og ett spm om dette på facebook i Sosiale medier gruppa.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.1.2020 den 18.03, Kosetosta skrev:

Helene Drage.. spm på Instagram i dag om hvem som las bloggen, var langt under halvparten av følgere som gjorde. Hun hadde og ett spm om dette på facebook i Sosiale medier gruppa.. 

Så at hun skrev det i SoMe-gruppa - og hvis man først lurer og er så i tvil, er det kanskje like greit å bare stenge sjappa? :vetikke:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 4.1.2020 den 0.53, SelinaKyle skrev:

Da har dagen kommet for at Sophie Elise legger ned bloggen sin. Selv om hun oppgir bl.a personlige årsaker for å slutte å blogge, kan det tenkes at blogging er et utdøende medium, og at hun derfor tenker fremover.

Personlig er jeg glad hun legger ned bloggen da hun i mine øyne er et mer negativt enn positivt forbilde.

Men så lurer jeg - hvem tror dere er, eller bør være, nestemann ut? Og hvorfor?

Ønsker en saklig debatt, lager ikke denne tråden for å verken hetse eller skape dårlig stemning.

Selv kunne jeg tenke meg at Caroline Berg Eriksen var nestemann til å legge ned bloggen sin. Begrunnelse? Eksponering av barn, oppfordring til ekstremt forbruk, og at jeg er dritt lei fokuset på å fremstille et perfekt liv.

Nja..  hun lager en tv serie isteden, så hun erstatter det jo med noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 2.04, Kollontaj skrev:

Håper alle legger ned, vi trenger ikke bloggere/influensere eller hva de kaller seg, det er et «yrke» ingen samfunn har nytte av, tvert i mot. Mye av det de fronter er skadelig både for klimaet og folk. Unntaket er matbloggere og andre temabloggere som ikke selger sjela og ungene for reklameinnlegg for dåsespray og tørrsjampo. 

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Skjønner at de tjener penger, men ser på disse som hjernedøde. Utrolig skadelig for samfunnet, de skaper tapere som faller utenfor som forguder influensere. Som blir utnyttet av firmaer som skal fronte sine produkter, som igjen skaper kjøpekraft i det gale forbrukersamfunnet vi lever i. Forbrukersamfunnet er det STØRSTE problemet vi har i verden! Å kjøpe dumme ting vi ikke trenger, da snakker vi miljøproblemer!

Men det er jo enda med fancy å spise vegetar/vegansk, da redder man verden. Mens man løper rundt handler alle dumme tingene man ikke trenger. Husk å få i seg betakaroten!! Helst en ansiktsmaske også...

Moderne form for prostitusjon kan man vel også kalle det å være influenser.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...