Gå til innhold

Er det dårlig gjort å ikke invitere henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort:

Skal gifte oss i sommer. Ønsker egentlig å ha et bryllup med et par gjester, men grunnet en tidligere beste'venninne' ser det ut til at vi bare må gjøre det i skjul med vitner. Dette er leit. 

Denne tidligere venninnen er en ren energityv, og gjør aldri noe for noen. Hun er ekstremt selvopptatt og lager drama med alt og alle. Hun ringer bare når hun trenger noe og baksnakker alt og alle. Føler egentlig at om vi så skulle ha et gigabryllup hadde hun vært en tikkende bombe. Da hun fant ut at vi skulle gifte oss begynte maset.. 

Maset om å være forlover 'du skylder meg det, jeg har aldri fått være forlover for noen', 'jeg må få være forlover å lage et skikkelig utdrikningslag' etc. Jeg har sagt ifra at jeg ikke ønsker det og jeg har heller ingen interesse av et utdrikningslag slik hyn ser det for seg: en fest med fyll og utdriting. I tillegg har jeg vært gift før så jeg bryr meg ikke så mye. Men det var som hun sa 'før hun kjente meg' så da måtte det nesten bli sånn? 

Sa da at vi skulle ta et lite bryllup på tinghuset uten gjester, noe hun ble sur for og forsøkte mase mer om dette. Samtidig snakker vi jo aldri sammen lenger etter jeg flyttet et lite stykke og sånn sett er hun bare en perifer person jeg en gang kjente. 

Er ikke snakk om å invitere mange, men jeg VIL IKKE ha henne der, og jeg orker ikke alt dramaet hun lager. Men er jeg et skikkelig rasshøl om jeg ikke inviterer henne? Tenker å invitere tre venninner(vi er ikke en vennegjeng altså) og to slektninger. 

Anonymkode: 61f41...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drit i henne :)

Anonymkode: 0fcb6...c01

Er jo det jeg vil, og egebtlig ha selvrespekt nok til å fortelle henne hvorfor. At hun er en dårlig venn og det er derfor alle vennene hennes blir borte en etter en. At ingen orker en upålitelig forlover eller venn er mest dette som plager meg, at jeg er så feig at jeg ikke tør si dette rett ut. 

Anonymkode: 61f41...a99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i magen av hele situasjonen. Feks idag fikk jeg melding av henne. 

'har du tenkt noe mer på å ha et ekte bryllup istedet? Når skal jeg tre inn som forlover!? Når er datoen' 

Da hadde vi ikke snakket på 6 uker og da hadde hun spurt meg om jeg kunne kjøre henne Oslo-Tønsberg.... 

Anonymkode: 61f41...a99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere burde feire bryllupet deres på den måten dere selv ønsker og invitere folk dere ønsker i bryllupet deres. Ikke noen som risikerer å ødelegge dagen deres. Lykke til! :)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo det jeg vil, og egebtlig ha selvrespekt nok til å fortelle henne hvorfor. At hun er en dårlig venn og det er derfor alle vennene hennes blir borte en etter en. At ingen orker en upålitelig forlover eller venn er mest dette som plager meg, at jeg er så feig at jeg ikke tør si dette rett ut. 

Anonymkode: 61f41...a99

Fortell at dere ikke har tenkt til å lage noe ut av dette siden du har vært gift før, vet hvordan en større feiring er og nå bare vil være de aller nærmeste. Du skal hverken ha forlover eller utdrikningslag. Kanskje bare dere velger å kun være deg og mannen siden det har vært så mye stress og ting og forholde seg til.

Du kan også velge å si at du syntes hun stresser deg og føler at hun prøver å kuppe hele bryllupet. At hun ikke støtter deg i det du ønsker men prøver å styre hele showet mot hva hun ønsker isteden noe som blir helt feil for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får vondt i magen av hele situasjonen. Feks idag fikk jeg melding av henne. 

'har du tenkt noe mer på å ha et ekte bryllup istedet? Når skal jeg tre inn som forlover!? Når er datoen' 

Da hadde vi ikke snakket på 6 uker og da hadde hun spurt meg om jeg kunne kjøre henne Oslo-Tønsberg.... 

Anonymkode: 61f41...a99

Hvorfor lar du henne ha makt over deg? :klo: 

Det er jo nemlig det du gjør når du føler du må finne på ting for å please henne samtidig som du egentlig ikke vil ha henne der.

Si det akkurat som det er: "Det er vi som skal gifte oss. Vi har allerede bestemt hvordan vi vil ha det, og vi har allerede spurt våre næreste venner som har sagt ja til å være forlovere."   

Anonymkode: c73d3...ccf

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Fortell at dere ikke har tenkt til å lage noe ut av dette siden du har vært gift før, vet hvordan en større feiring er og nå bare vil være de aller nærmeste. Du skal hverken ha forlover eller utdrikningslag. Kanskje bare dere velger å kun være deg og mannen siden det har vært så mye stress og ting og forholde seg til.

Du kan også velge å si at du syntes hun stresser deg og føler at hun prøver å kuppe hele bryllupet. At hun ikke støtter deg i det du ønsker men prøver å styre hele showet mot hva hun ønsker isteden noe som blir helt feil for deg. 

Greia er jo at om vi faktisk har et bryllup med de gjestene vii ønsker å ha så finner hun jo ut det, og det er bare å utsette dramaet hennes. Er vanskelig å forklare hvor ekstremt slitsom og giftig hun er rett og slett. Typisk offer-personlighet og skylder på alle andre for alt. 

 

Jeg innser jo at uansett hva vi gjør, så lenge hun ikke blir invitert vil det være den reelle slutten på dette enveis-vennskapet. Problemet er at vi har en del bekjente og jeg vet jo hvordan visa vil gå da. Urk. Syns det er skikkelig dritt at dette ødelegger hele planleggingen. 

Anonymkode: 61f41...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lar du henne ha makt over deg? :klo: 

Det er jo nemlig det du gjør når du føler du må finne på ting for å please henne samtidig som du egentlig ikke vil ha henne der.

Si det akkurat som det er: "Det er vi som skal gifte oss. Vi har allerede bestemt hvordan vi vil ha det, og vi har allerede spurt våre næreste venner som har sagt ja til å være forlovere."   

Anonymkode: c73d3...ccf

Litt fordi vi har såpass mange felles kjente, og fordi hun virkelig lager drama. Virkelig. 

I hennes verden er alle bestevenn med henne og hun er alltid veldig skuffet og sveket hver gang hun ikke blir forlover, fadder osv. Lager et satans helvete hver gang for alle. 

 

Anonymkode: 61f41...a99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt fordi vi har såpass mange felles kjente, og fordi hun virkelig lager drama. Virkelig. 

I hennes verden er alle bestevenn med henne og hun er alltid veldig skuffet og sveket hver gang hun ikke blir forlover, fadder osv. Lager et satans helvete hver gang for alle. 

 

Anonymkode: 61f41...a99

Da vet jo absolutt a-l-l-e felles kjente at hun er en 'drama maker' de lux, og de vil nok ikke ta alt dramaet hennes for annet enn akkurat det det er: et barns drama for ikke å ha blitt valgt til å være Lucia i barnehagen eller på skolen.

Du sier det jo så fint selv: Dette er et enveis 'vennskap' og du vil ikke ha henne der.

Hva er verst av at hun er der med dramaet sitt, og at hun lager drama etterpå/utenfor/blant alle andre som heller ikke kommer til å være invitert?

Anonymkode: c73d3...ccf

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får vondt i magen av hele situasjonen. Feks idag fikk jeg melding av henne. 

'har du tenkt noe mer på å ha et ekte bryllup istedet? Når skal jeg tre inn som forlover!? Når er datoen' 

Da hadde vi ikke snakket på 6 uker og da hadde hun spurt meg om jeg kunne kjøre henne Oslo-Tønsberg.... 

Anonymkode: 61f41...a99

Ikke svar. Hun oppfører seg som et rasshøl. Et lite bryllup er også et ekte bryllup. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo ikke som noen god venninne og nesten litt ustabil..? Hvis du ikke tenker at dere vil ha mye til felles etter bryllupet, kan du jo vurdere å bare droppe henne som gjest og venn. Ha bryllupet som du vil ha det, ikke angre deg resten av livet på at du baserte et så stort valg på å slippe en konfrontasjon som ellers sikkert dukker opp før eller siden uansett. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell henne at du bare vil ha familie og de nærmeste vennene dine, og at hun dessverre ikke er invitert.

Anonymkode: 06d3b...3cb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SansaS skrev:

Hun virker jo ikke som noen god venninne og nesten litt ustabil..? Hvis du ikke tenker at dere vil ha mye til felles etter bryllupet, kan du jo vurdere å bare droppe henne som gjest og venn. Ha bryllupet som du vil ha det, ikke angre deg resten av livet på at du baserte et så stort valg på å slippe en konfrontasjon som ellers sikkert dukker opp før eller siden uansett. 

Er helt enig. 

Selv om alle våre felles kjente vet at hun er sånn så er det bare så dritt med den baksnakkinga. Barna hører det jo. For hun er jo en sånn. 

Typisk om jeg ikke har svart på en melding så får hun sønnen sin til å sende datteren min melding ala 'hører mammaen din er syk, går det bra med deg?'. Helt vilt. Konfronterer man med det sier hun bare at hun ikke sa det sånn, men det vet jeg jo at Hun gjorde, for ejg har jo hørt henne gjøre sånt mot andre før. 

Egentlig tenker jeg at jeg bare bør sende henne en melding ikveld. 

Bedre å få dramaet flere mnd før bryllupet faktisk. Må bare kvinne meg opp... 

Anonymkode: 61f41...a99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du slår opp med henne? Ikke bare ghoste henne. Si det per telefon helst, eller melding om du er konfliktsky.

"Vi har dessverre vokst fra hverandre, og vil ulike ting. Jeg synes det er best vi går hver vår vei, og definerer oss som perifere bekjente fra nå av. Ønsker deg lykke til videre"

Så lar du være å invitere henne, og lever lykkelig alle dine dager. Om hun lager drama, så bare vent det ut, hun vil bli lei. Dramatiske folk er gjerne fort opp og fort ned. Om felles venner spør, så bare si dere har vokst fra hverandre.

Hvis du gir henne lillefingeren, prøver hun å ta hele armen, hver gang. Så hun kan bare ikke få en smule lillefinger.

Anonymkode: 6bf6f...38d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om du slår opp med henne? Ikke bare ghoste henne. Si det per telefon helst, eller melding om du er konfliktsky.

"Vi har dessverre vokst fra hverandre, og vil ulike ting. Jeg synes det er best vi går hver vår vei, og definerer oss som perifere bekjente fra nå av. Ønsker deg lykke til videre"

Så lar du være å invitere henne, og lever lykkelig alle dine dager. Om hun lager drama, så bare vent det ut, hun vil bli lei. Dramatiske folk er gjerne fort opp og fort ned. Om felles venner spør, så bare si dere har vokst fra hverandre.

Hvis du gir henne lillefingeren, prøver hun å ta hele armen, hver gang. Så hun kan bare ikke få en smule lillefinger.

Anonymkode: 6bf6f...38d

Jepp. Er helt enig. Må slå opp med henne for godt, ikke bare ghoste og late som ingenting. Er egentlig ikke konfliktsky bare så det er sagt, men hun er en jævla jobbig person helt enkelt. 

Anonymkode: 61f41...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Er jo det jeg vil, og egebtlig ha selvrespekt nok til å fortelle henne hvorfor. At hun er en dårlig venn og det er derfor alle vennene hennes blir borte en etter en. At ingen orker en upålitelig forlover eller venn er mest dette som plager meg, at jeg er så feig at jeg ikke tør si dette rett ut. 

Anonymkode: 61f41...a99

Hjelpes, du høres like giftig ut som du påstår hun er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2020 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Jepp. Er helt enig. Må slå opp med henne for godt, ikke bare ghoste og late som ingenting. Er egentlig ikke konfliktsky bare så det er sagt, men hun er en jævla jobbig person helt enkelt. 

Anonymkode: 61f41...a99

Klarte du kvinne deg opp?

Anonymkode: 7d6fe...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Jeg tenker at du får dumpe henne på en skikkelig måte. Si ifra, ikke bare la det forsvinne i sanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...