Gå til innhold

Finnes det noe krem som funker til hard hud på føttene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noe steder som foten der jeg får steinhard hud. Har vært på legekontoret og fått til å skrape vekk flere ganger. De snakker om at jeg skal smøre huden. Har noen tips om hva jeg skal kjøpe og som funker? Jeg blir lei av å oppsøke legekontoret for hver gang jeg skal gjøre dette. 

PS! Jeg har diabetes så jeg vil ikke skrape selv for mye for eller så kan fort bli sår og det kan fort bli noe mer dritt ut av det. Var på sykehuset i fjor en uke med antbotikakur fire ganger daglig på et lukket smitterom....noe jeg overholde ikke vil igjen..

Anonymkode: 9099a...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babor har en som funker fint for meg 😊 har tidligere brukt en fra scholl som skulle gjøre føttene mykere på to uker, den funket kjempebra! Men usikker på om den skal brukes fast eller som en kur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2020 den 17.01, summerrain skrev:

Babor har en som funker fint for meg 😊 har tidligere brukt en fra scholl som skulle gjøre føttene mykere på to uker, den funket kjempebra! Men usikker på om den skal brukes fast eller som en kur. 

Ts: Takk for svaret.

Hvor får du kjøpt den?

Anonymkode: a9b05...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin med 5 hhv. 10% salicylsyre - fås på apoteket. 

NB! Prøv først med 5% - hvis du tåler det og det ikke brenner, så kan du etterhvert øke til 10%

Anonymkode: d9a58...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hjelper fotbad med «medisinsk grønnsåpe», men synes å ha hørt at diabetikere ikke skal bruke dette? 

Så hjelper fotkrem med 10% karbamid på mine tørre og harde hud:-) 

Anonymkode: 92743...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gehwol Fusskraft, den blå, fungerer veldig godt for meg. Jeg har kjøpt min hos fotterapeut. Den føres av mange fotterapeuter, fotpleiere, fås også kjøpt på enkelte apoteker og på flere nettbutikker. 

Jeg har vært skikkelig iherdig; smurt beina to ganger per dag, bruker myke sokker, bruker sko som sitter godt på foten og med dempende såler. Fotterapeut gav råd om alt dette, og det hjalp. Som diabetiker bør du sjekke om det lokale diabetesforbundet gir medlemmer tilskudd til fotterapi eller fotpleie. Noen steder gjør de det, har jeg sett av oppslag på legekontoret. 

Anonymkode: dbbd2...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...