Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk tips av barnepleier og lege på barsel å lage ferdig alle flaskene kvelden før, sette de i kjøleskapet for rask nedkjøling også bruke de på dagen. Da var det bare å ta ut en flaske med ferdigblandet kald melk, varme den i mikroen og servere. 

Vi har selvfølgelig kokt flasker og smokker mellom hvert bruk. Vi kjøpte inn 10 flasker.🤷‍♀️

Anonymkode: f6173...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterilisator var waist for oss, men babybrezza var helt konge! Ett trykk og melka kommer ferdig temperert. Jag har gjort det på gamle måten med eldstemann, synes det var tungvindt. Vannet må kokes før du putter det i brezzaen.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer inn et spørsmål her jeg også, håper det går bra. Er det sånn at man kan vaske flaskene i oppvaskmaskinen, så lenge man steriliserer de etterpå? Blir feks tutten godt nok vasket? Sist vasket jeg opp for hånd, men gud så kjedelig. Og skal flaskene skylles i kald eller varmt vann i påvente av vask? Er det ikke noe med at melkeproteinene setter seg fast når det settes i varmt vann? 

Anonymkode: b708a...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket flaskene i oppvaskmaskin, steriliserte dem i mikrosterilisator når de var rene. Kokte opp vann i vannkoker og porsjonerte ut i flasker og satte i kjøleskapet. (Begynte ikke med flaske før baby var 7 mnd, så ble ikke så mange flasker hver dag.) Så tok jeg en flaske fra kjøleskapet og varmet opp vannet til drikketemperatur i mikroen før jeg blandet i pulver. Funket bra for oss iallfall!

Anonymkode: 538ea...921

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer inn et spørsmål her jeg også, håper det går bra. Er det sånn at man kan vaske flaskene i oppvaskmaskinen, så lenge man steriliserer de etterpå? Blir feks tutten godt nok vasket? Sist vasket jeg opp for hånd, men gud så kjedelig. Og skal flaskene skylles i kald eller varmt vann i påvente av vask? Er det ikke noe med at melkeproteinene setter seg fast når det settes i varmt vann? 

Anonymkode: b708a...b8c

Vi fikk beskjed om å skylle i kaldt vann før de ble vasket. Vi vasket flaskene i maskin, men tuttene vasket vi for hånd for å få de skikkelig rene. Kokte de i 5-7 minutter.

Skrevet
På 2.1.2020 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mest sannsynlig å måtte gi flaske fra start pga medisiner når jeg veldig straks føder, leit nok! Men, nå har jeg litt dødtid på å lese og ordne utstyrsliste til MME-livet. 

Jeg vet ikke om jeg gidder å bruke flere tusen på en slik babybrezza (?) i begynnelsen, jeg har ikke noe problem med å stelle og styre på sånne «unødvendige» ting, så jeg skal først ta en såkalt gammeldags start. Vi har dessuten ekstremt mye kalk i vannet, så jeg ser for meg jeg bruker like mye tid på å rense det, som ekstra tiden det tar uten babybrezza. Samme med dampsterilator (?). Kalk, kalk og atter kalk. Alt må kokes i sitron for å ikke bli pulverisert. Er så lei kalkvann, dont get me started. 

- Kan noen anbefale meg en vannkoker først og fremst?

- Greie tips for en enklere hverdag slash natt? 

- Must haves av utstyr? 

Jeg vil ikke ha tips som strider imot det som er blitt satt bare fordi det har gått bra med dine barn opp igjennom f.eks. Har sett flere som tipser om ting som de i utgangspunktet fraråder (som å ikke blande MME i riktig temp for å drepe bakterier). Jeg vil holde meg til «reglene», selv om mange mener det er skremselspropaganda. Og ja, har meldt meg inn i flaskebarna på facebook, men selv der er jeg litt for innadvendt. Kg har dessuten trolla vi alle elsker 😍 Neida, men takker for tips på forhånd. 

Anonymkode: d6e1e...93b

Jeg koker vann i vannkoker og heller over i termos, skrur ikke lokket skikkelig på, så vannet blir litt avkjølt etter en stund. Når jeg lager til en flaske mme og bruker ca halvparten av vannet, setter jeg vannkoker på på nytt og fyller termos igjen. Da blandes lunkent og varmt vann, og jg skrur på lokket skikkelig for å bevare temperaturen. Jeg skyller flaskene etter bruk og vasker i Zalo og varmt vann med flaskebørste. En gang daglig putter jeg dem i dampsterilisator, har kun to tåteflasker. Har sånn kopp med tre rom og putter Nan, feks 6 skjeer nok til 180 ml vann, i hvert. Så tar jeg bare med den og termos med om jeg skal ut. Funker ok dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...