Gå til innhold

Pixiecut på chubby damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg er en chubby dame i slutten av 20-årene. Jeg dro til en frisør som skulle gi meg en pixiecut jeg har ønsket meg i mange år. Men frisøren ødela håret mitt, og selv etter jeg klaget slik at det ble rettet opp, så var håret ødelagt. (Dro til en annen frisør som ikke ville røre håret før det grodde ut 4cm til). Jeg hatet sveisen, men den gror seg jo til. 
 

Det har gått 3mnd og jeg får stadig kommentarer på at jenter/damer skal ha Langt hår, og siden jeg er lubben så burde jeg i hvertfall ha langt hår. 
selv så liker jeg å ha kort hår, og føler meg egentlig sexy på min egen måte. Men mannen synes det er for maskulint. 
 

jeg har kommer dit at jeg enten burde klippe håret igjen, eller gro det ut. Jeg føler sistnevnte er det tryggeste. Jeg merker jo at det gjør meg litt usikker på valget om kort eller langt, med alle disse kommentarene her og der. 
 Så jeg ønsker å høre generelt tankene til menn og damer om hva de tenker om chubby jenter med pixiecut? 
 

legger ved bilde av sveisen jeg tenker på; 

 

43EDC2BA-20E6-4D28-AA5E-B3D4E631133A.jpeg

Anonymkode: 68d87...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

selv så liker jeg å ha kort hår, og føler meg egentlig sexy på min egen måte.

Her har du svaret du egentlig trenger. 

Så min mening: Jeg synes pixie er veldig fint. Kroppsstørrelse har ikke så mye å si, men ansiktsform og at man tør å være synlig. Man kan jo ikke gjemme vekk fjeset bak håret. 

Egentlig synes jeg det er ganske tåpelig å si at man må ha langt hår, uansett hva grunnen måtte være. Man må ingenting. Og å si noe sånt til noen med kort hår... det er bare frekt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pixie og er overvektig - hører at jeg eier den sveisen, og jeg føler meg veldig vel med den :)
Samboeren er ikke fan, han liker best langt hår, men det er mer generelt.

Anonymkode: 5afb0...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pixie og er overvektig - hører at jeg eier den sveisen, og jeg føler meg veldig vel med den :)
Samboeren er ikke fan, han liker best langt hår, men det er mer generelt.

Anonymkode: 5afb0...913

Okei, du føler ikke at han virker litt mindre interessert pga sveisen? Det virker sikkert kjempe teit å tenke slik, siden man ser jo forbi håret Når man er glad i noen. Men kjæresten min er så veldig hard på at han ikke synes det er fint, så jeg blir jo bekymret oppi det lille hodet mitt 😩

Anonymkode: 68d87...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er frekt å si... Hva er greia med å si at folk som ikke har langt hår er maskuline?

Anonymkode: 18479...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes det er frekt å si... Hva er greia med å si at folk som ikke har langt hår er maskuline?

Anonymkode: 18479...b28

Helt ærlig synes jeg jo det er frekt selv, jeg hørte det fra min egen mor. Hun fortalte meg at jeg hadde for stor dobbelthake til å ha kortere hår. Frisøren min var ikke enig, så derfor jeg ikke gir opp «håpet»

 

-ts

Anonymkode: 68d87...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin sveis. Skal gå for den selv til sommeren👍
pr i dag har jeg lang bob med undercut på sidene😉

Anonymkode: c0237...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig synes jeg jo det er frekt selv, jeg hørte det fra min egen mor. Hun fortalte meg at jeg hadde for stor dobbelthake til å ha kortere hår. Frisøren min var ikke enig, så derfor jeg ikke gir opp «håpet»

 

-ts

Anonymkode: 68d87...908

Synes du heller skal høre på frisøren, som jobber med dette daglig og ser hva folk kler :)

Min mor kjøpte seg noen briller som var ganske dyre, jeg synes ikke de var fine... Men nå etter noen måneder synes jeg faktisk at de kler henne. merkelig det der.

Anonymkode: 18479...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig synes jeg jo det er frekt selv, jeg hørte det fra min egen mor. Hun fortalte meg at jeg hadde for stor dobbelthake til å ha kortere hår. Frisøren min var ikke enig, så derfor jeg ikke gir opp «håpet»

 

-ts

Anonymkode: 68d87...908

Kan ikke se at det skal være noe "verre" å ha kort hår for overvektige enn for slanke. Det er egentlig mindre kledelig med veldig langt tynt hår, i tilfelle. Og om langt hår skal skjule dobbelthaker, så må man jo alltid ha det utslått. Pixiecut og dobbelthake synes jeg ikke er noe problem. Verre med kort bob hvor haka så vidt henger nedenfor håret... 

Anonymkode: dc6a3...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min liker også best langt hår. Så da har jeg langt hår da. Vet at for ham hadde det vært turn-off om håret var så kort som på bildet du viser. 

Anonymkode: 6c2b3...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, du føler ikke at han virker litt mindre interessert pga sveisen? Det virker sikkert kjempe teit å tenke slik, siden man ser jo forbi håret Når man er glad i noen. Men kjæresten min er så veldig hard på at han ikke synes det er fint, så jeg blir jo bekymret oppi det lille hodet mitt 😩

Anonymkode: 68d87...908

Nope, eneste han klagde på når det var nyklipt var at det ikke var langt nok til å ta tak i :P
Sa det til min at jeg rett og slett føler meg mer vel med kort hår fremfor langt.
Ikke er det for mye styr heller - føner det når det er vått, tar litt paste i det, og vips; ferdig! 😄

Anonymkode: 5afb0...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min liker også best langt hår. Så da har jeg langt hår da. Vet at for ham hadde det vært turn-off om håret var så kort som på bildet du viser. 

Anonymkode: 6c2b3...452

Men burde han ikke se forbi det? Jeg er redd min mann skal finne meg «off»..

 

-ts

Anonymkode: 68d87...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nope, eneste han klagde på når det var nyklipt var at det ikke var langt nok til å ta tak i :P
Sa det til min at jeg rett og slett føler meg mer vel med kort hår fremfor langt.
Ikke er det for mye styr heller - føner det når det er vått, tar litt paste i det, og vips; ferdig! 😄

Anonymkode: 5afb0...913

Ja det er veldig deilig hvor enkelt kort hår kan være 😂

-ts

Anonymkode: 68d87...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pixiecut var rålekkert på meg når jeg var slank - fikk kommentarer på det hele tiden. Men nå jeg la på meg og ble chubby så forandret ansiktet mitt og det ble rett og slett stygt med pixiecut. Jeg sparte til langt og ser mye mer feminin ut nå, selv med overvekt.

Så pixiecut er fint på slanke, ikke på overvektige. For det gjør det bollete ansiktet ENDA mer bollete. Har du langt hår så trekker det vekk oppmerksomheten fra det bollete ansiktet, og nedover i lengden av håret. 

 

Anonymkode: e6465...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle damer sier at "åhh det er så fint med kort hår", men det er fordi de ikke tør å klippe håret sitt kort selv pga av menn generelt mener om langt og kort hår. Tro meg, gro det langt så lenge du er overvektig!

Anonymkode: e6465...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes at man må bestemme dette selv, for ofte kan sveisen vise litt av personligheten din. Derfor synes jeg det er teit å bare høre på "fagfolk". Jeg ble klipt av en veldig flink fyr en gang. Kom hjem og følte det var altfor feminint for min stil, så jeg tok fram saksa og klipe meg selv 🤷‍♀️

Anonymkode: b4a91...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men burde han ikke se forbi det? Jeg er redd min mann skal finne meg «off»..

 

-ts

Anonymkode: 68d87...908

Nja preferanser er jo hva de er. Vi hadde sikkert hatt sex selvom jeg ikke hadde hatt et hårstrå på hodet. Men for meg er det viktig å føle meg attraktiv for akkurat ham. 
Så da velger jeg en frisyre jeg trives med og som jeg vet han liker. Jeg syne det er en grei ting å gjøre for hverandre i et forhold, altså å holde seg attraktiv i den andres øyne, innenfor rimelighetens grenser. 

Anonymkode: 6c2b3...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg måtte søke opp Pixicut for å se hva det er, og oppdager at det er slik sveis jeg har 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kort hår er kjempefint/tøft på de som kler det. Man "bør" ha feminint ansikt. Gunnhild stordalen er en av de gå, I mine øyne, som ser smashing ut. Lene Alexandra er også veldig feminin. Men synes ikke hun kledde den sveisen noe særlig. Jeg kunne tenkt meg å klippe sånn, men bruker for lite sminke til å se feminin nok ut med den frisyren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...