AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 ... som jeg også kommer til å følge selv: Slutte å lese på Kvinneguidens forum om singelliv og dating. Som singel og barnløs kvinne i 30-årene blir jeg fortalt her at jeg er for gammel, ingen menn vil ha noen på min alder. Hvis det ikke klaffet med han jeg datet, er det fordi han er over min liga og jeg er for stygg. For øvrig er jeg også dum som ikke forstår det. Utseendet er i bunn og grunn det eneste son betyr noe for menn. Er du ikke modell, hjelper det ikke om du er et tvers igjennom godt menneske på alle mulige måter. Mennene kommer forresten til å være utro mot meg hvis de får sjansen med en som er penere eller har finere kropp enn meg. Å tro at jeg rekker å få barn nå er det bare å glemme. Jeg har vært lei meg og hatt kjærlighetssorg og fått god hjelp og fine svar fra flere brukere her inne. Men det usigelig triste synet på mennesker, kjærlighet og hva som virkelig betyr noe som ofte presenteres her gjør meg bare enda tristere. Det er rett og slett ikke bra for meg å lese disse innleggene. For å unngå å miste troen og håpet helt skal jeg derfor holde meg unna en stund fremover. Kanskje det er et godt tips til flere i lignende situasjon 😊 Anonymkode: 7cc07...bd8 29
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Det er det beste rådet jeg har hørt i dag, for selv om det er lett å gjennomskue mennene som sier sånt (det er jo en fordel for dem at kvinnene blir usikre på seg selv og senker kravene i frykt for å bli alene) kan man la seg lure av det når det gjentas ofte nok. Jeg tipper at disse mennene egentlig ikke har så mange å velge mellom og mer enn gjerne ville datet kvinner som ikke lever opp til kravene de kommer med på Kvinneguiden, men det er artig å være stor i kjeftet når man ikke trenger å stå for det ansikt til ansikt. Anonymkode: 5d54d...cfe 11
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... som jeg også kommer til å følge selv: Slutte å lese på Kvinneguidens forum om singelliv og dating. Som singel og barnløs kvinne i 30-årene blir jeg fortalt her at jeg er for gammel, ingen menn vil ha noen på min alder. Hvis det ikke klaffet med han jeg datet, er det fordi han er over min liga og jeg er for stygg. For øvrig er jeg også dum som ikke forstår det. Utseendet er i bunn og grunn det eneste son betyr noe for menn. Er du ikke modell, hjelper det ikke om du er et tvers igjennom godt menneske på alle mulige måter. Mennene kommer forresten til å være utro mot meg hvis de får sjansen med en som er penere eller har finere kropp enn meg. Å tro at jeg rekker å få barn nå er det bare å glemme. Jeg har vært lei meg og hatt kjærlighetssorg og fått god hjelp og fine svar fra flere brukere her inne. Men det usigelig triste synet på mennesker, kjærlighet og hva som virkelig betyr noe som ofte presenteres her gjør meg bare enda tristere. Det er rett og slett ikke bra for meg å lese disse innleggene. For å unngå å miste troen og håpet helt skal jeg derfor holde meg unna en stund fremover. Kanskje det er et godt tips til flere i lignende situasjon 😊 Anonymkode: 7cc07...bd8 Amen! Tenker det samme. Kvinneguiden forer oss med dritt vi ikke trenger. Anonymkode: 65c54...9da 6
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 (endret) feil tråd Endret 2. januar 2020 av Aragorn ll Elessar
Bamseklemmer Skrevet 2. januar 2020 #5 Skrevet 2. januar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært lei meg og hatt kjærlighetssorg og fått god hjelp og fine svar fra flere brukere her inne. Men det usigelig triste synet på mennesker, kjærlighet og hva som virkelig betyr noe som ofte presenteres her gjør meg bare enda tristere. Det er rett og slett ikke bra for meg å lese disse innleggene. For å unngå å miste troen og håpet helt skal jeg derfor holde meg unna en stund fremover. Kanskje det er et godt tips til flere i lignende situasjon 😊 Jeg har aldri sett på "Singelliv og dating" som noen sjekke arena, der er kun "Finn en venn" som er godtatt til kontaktannonser. Men jeg skjønner godt at du blir skeptisk til menn her inne, spesielt anonyme brukere. Etter det jeg har erfart er de som har brukernavn som er mest fortrolige, med unntak av noen anonyme som er så trivelige og god. Jeg har prøvd www.sidetmedord.no sin side, de sender iallefall ikke dickpics og har sex som hovedrett...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Skrevet 2. januar 2020 Helt enig. Det rare er jo at mange av de samme mennene maser om at kvinner generelt er for kravstore etter at de har sittet her inne og fortalt at sånn 90% av alle kvinner er "for gamle"😂 Det er vel de få prosentene i 20 årene da som de kaller kravstore? Og de er liksom kravstore fordi de ikke vil kaste bort sine beste år på en overmoden fyr i 40-årene? Anonymkode: 9d76b...b77 12
GrønnNellik68 Skrevet 2. januar 2020 #7 Skrevet 2. januar 2020 Det var ett godt råd. Vi over 50 er i hvertfall ikke verd noe iflg KG. 👍🏻👍🏻👍🏻. Men klarer jeg å la være å lese ? Nei🙈 2
herzeleid Skrevet 2. januar 2020 #8 Skrevet 2. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som singel og barnløs kvinne i 30-årene blir jeg fortalt her at jeg er for gammel, ingen menn vil ha noen på min alder. Hvis det ikke klaffet med han jeg datet, er det fordi han er over min liga og jeg er for stygg. For øvrig er jeg også dum som ikke forstår det. Utseendet er i bunn og grunn det eneste son betyr noe for menn. Er du ikke modell, hjelper det ikke om du er et tvers igjennom godt menneske på alle mulige måter. Mennene kommer forresten til å være utro mot meg hvis de får sjansen med en som er penere eller har finere kropp enn meg. Å tro at jeg rekker å få barn nå er det bare å glemme. Anonymkode: 7cc07...bd8 Det jeg synes er interessant er hvor mange ganger jeg har lest disse påstandene om menn, men hvor sjelden jeg har sett dem fra menn. Om du leser slike innlegg og de går inn på deg virker tipset ditt absolutt godt, og jeg håper du forlater forumet med det i bakhodet at slike dystopiske forestillinger om menn og forhold heldigvis ikke stemmer 4
Skogkatten Skrevet 2. januar 2020 #9 Skrevet 2. januar 2020 Jeg må av og til ha pause fra hele KG, man mister jo troen på menneskeheten her inne, og det er ikke nødvendigvis sånn at kvinner er så mye bedre enn menn. Forumet er fullt at drittkasting, gjerne forkledd som gode råd, besserwissere, kranglefanter, og rasister. Det er nedrakking av stort sett alle varianter av utseende, man er for gammel det øyeblikket man fyller 18, det er galt om man er i 30-årene og har barn, men det er også galt om man er på samme alder og ikke har barn, og alle med BMI over 17 er feite. Av og til må man bare ut i den virkelige verden og få tilbake troen på menneskeheten. Klarer jeg å slutte å lese her inne? Nei, dette er min guilty pleasure, hele forumet er som et togkrasj i sakte film, og det må man jo få med seg. 13
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Skrevet 2. januar 2020 KG er desverre litt som en såpeserie. Det er skikkelig dritt, men man blir hekta. Anonymkode: 65c54...9da 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Skrevet 2. januar 2020 44 minutter siden, herzeleid skrev: Det jeg synes er interessant er hvor mange ganger jeg har lest disse påstandene om menn, men hvor sjelden jeg har sett dem fra menn. Om du leser slike innlegg og de går inn på deg virker tipset ditt absolutt godt, og jeg håper du forlater forumet med det i bakhodet at slike dystopiske forestillinger om menn og forhold heldigvis ikke stemmer Da er det jo meget merkelig at vi er flere som har samme oppfatningen? Det er jo ikke kun 1 kvinne som har lest dette igjen og igjen... Er du singel og 30+ så er du plutselig desperat etter barn hvis du dater. Så da er det bedre å ikke date. Menn generelt er ganske kravstore. Finnes flere tråder der menn forteller at utseendet er prioritet #1 og alt det andre kommer etter. Så er jo også kravene til hva er pen kvinne er, ganske skyhøye. Før syntes jeg synd på menn som aldri fikk det til, men nå skjønner jeg at de får det til, men de bare vil ikke ha hun ordinære dama og drømmer heller om prinsesse perfekt som de fleste andre menn også vil ha. Kaller alle kvinner kravstore men mener jo egentlig de peneste damene som er "kravstore" fordi de ikke vil ha en overmoden mann på 40+. Før var jeg mer positivt innstilt til dating og menn, men etter å ha lest bla her inne hva menn mener og tenker så har det ført til at jeg ikke tør å date eller bli kjent med menn på "den måten" fordi jeg tenker sånn at hva er vitsen? De er kresne,kravstore,vil bare ha unge jenter, ekstremt utseendefikserte osv. Det er jo ingen som lenger søker noe langvarig. Hadde de gjort det hadde de kanskje prioritert personligheten litt mer for det er tross alt det som teller når man blir eldre og rynkene kommer. Da er det litt trist å vite at du kan være snill,omsorgsfull osv men at det betyr ikke en dritt hvis du ikke er en sexy babe. Anonymkode: 9d76b...b77 10
herzeleid Skrevet 2. januar 2020 #12 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo meget merkelig at vi er flere som har samme oppfatningen? Det er jo ikke kun 1 kvinne som har lest dette igjen og igjen... Det er i alle fall (mange) flere anonymkoder Sitat Er du singel og 30+ så er du plutselig desperat etter barn hvis du dater. Så da er det bedre å ikke date. Menn generelt er ganske kravstore. Finnes flere tråder der menn forteller at utseendet er prioritet #1 og alt det andre kommer etter. Så er jo også kravene til hva er pen kvinne er, ganske skyhøye. Før syntes jeg synd på menn som aldri fikk det til, men nå skjønner jeg at de får det til, men de bare vil ikke ha hun ordinære dama og drømmer heller om prinsesse perfekt som de fleste andre menn også vil ha. Kaller alle kvinner kravstore men mener jo egentlig de peneste damene som er "kravstore" fordi de ikke vil ha en overmoden mann på 40+. Før var jeg mer positivt innstilt til dating og menn, men etter å ha lest bla her inne hva menn mener og tenker så har det ført til at jeg ikke tør å date eller bli kjent med menn på "den måten" fordi jeg tenker sånn at hva er vitsen? De er kresne,kravstore,vil bare ha unge jenter, ekstremt utseendefikserte osv. Det er jo ingen som lenger søker noe langvarig. Hadde de gjort det hadde de kanskje prioritert personligheten litt mer for det er tross alt det som teller når man blir eldre og rynkene kommer. Da er det litt trist å vite at du kan være snill,omsorgsfull osv men at det betyr ikke en dritt hvis du ikke er en sexy babe. Anonymkode: 9d76b...b77 Det finnes kravstore blant begge kjønn, men tro det eller ei, helt vanlige kvinner (også de som ikke er unge) og menn er sammen og finner hverandre, og selvfølgelig er det mange som søker noe langvarig. De fleste finner tross alt sammen med noen og har lengre forhold. De bombastiske forestillingene stemmer med andre ord ikke, og det er ingen grunn til å legge datingskoene på hylla 1
DominantHr Skrevet 2. januar 2020 #13 Skrevet 2. januar 2020 Det gamle rådet om nettingstrømper, høye hæler, utringet bh, rød leppestift, skal du ikke kimse av. 1
Jr.Garcon Skrevet 3. januar 2020 #14 Skrevet 3. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: ... som jeg også kommer til å følge selv: Slutte å lese på Kvinneguidens forum om singelliv og dating. Som singel og barnløs kvinne i 30-årene blir jeg fortalt her at jeg er for gammel, ingen menn vil ha noen på min alder. Hvis det ikke klaffet med han jeg datet, er det fordi han er over min liga og jeg er for stygg. For øvrig er jeg også dum som ikke forstår det. Utseendet er i bunn og grunn det eneste son betyr noe for menn. Er du ikke modell, hjelper det ikke om du er et tvers igjennom godt menneske på alle mulige måter. Mennene kommer forresten til å være utro mot meg hvis de får sjansen med en som er penere eller har finere kropp enn meg. Å tro at jeg rekker å få barn nå er det bare å glemme. Jeg har vært lei meg og hatt kjærlighetssorg og fått god hjelp og fine svar fra flere brukere her inne. Men det usigelig triste synet på mennesker, kjærlighet og hva som virkelig betyr noe som ofte presenteres her gjør meg bare enda tristere. Det er rett og slett ikke bra for meg å lese disse innleggene. For å unngå å miste troen og håpet helt skal jeg derfor holde meg unna en stund fremover. Kanskje det er et godt tips til flere i lignende situasjon 😊 Anonymkode: 7cc07...bd8 Det er i alle fall trist om bra damer påvirkes negativt/blir bitre, av slik informasjon som overhodet ikke stemmer med virkeligheten og ikke er representativ for tankene til de fleste menn. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #15 Skrevet 3. januar 2020 Spiller ingen rolle hva de sier. Jeg er 38 år, ble nettopp singel etter at kjæresten var utro og fant en ny bak min rygg. Og det var ikke pga at hun var noe spesielt penere... Var nok mer at det var beleilig at hun har hus som han kan flytte rett inn i siden han ble kasta ut av leiligheten før jul og trenger sted å bo. Så nå som jeg er si rek, har jeg menn som vil ha meg, i aldersspennet 23(!) til over femti år, og flere har ytret at de ønsker et seriøst forhold med barn familie etc. Så det er ikke for sent, ts! Ha tricoa deg selv! Anonymkode: ea4e9...26a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #16 Skrevet 3. januar 2020 Nå som jeg er singel skulle det stå. (Autocorrect) Anonymkode: ea4e9...26a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #17 Skrevet 3. januar 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Menn generelt er ganske kravstore. Finnes flere tråder der menn forteller at utseendet er prioritet #1 og alt det andre kommer etter. Så er jo også kravene til hva er pen kvinne er, ganske skyhøye. Før syntes jeg synd på menn som aldri fikk det til, men nå skjønner jeg at de får det til, men de bare vil ikke ha hun ordinære dama og drømmer heller om prinsesse perfekt som de fleste andre menn også vil ha. Kvinner er langt mer kresne enn menn, både når det gjelder utseende og andre ting. Det er nok i stor grad styrt av biologi. Så når kvinner klager over at menn er kravstore blir det for dumt. At det blir vanskeligere for kvinner jo eldre de blir er jo nettopp pga kresenheten. Mange menn er ikke bra nok for noen, da blir det konkurranse om de som er bra nok. Og en dame på 30 utkonkurrerer en på 40 f.eks. For at det skal bli enklere for eldre kvinner måtte yngre kvinner ha tatt mindre attraktive menn på sin egen alder og. Det skjer ikke. Anonymkode: 28d78...804
Stylish24 Skrevet 3. januar 2020 #18 Skrevet 3. januar 2020 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ... som jeg også kommer til å følge selv: Slutte å lese på Kvinneguidens forum om singelliv og dating. Som singel og barnløs kvinne i 30-årene blir jeg fortalt her at jeg er for gammel, ingen menn vil ha noen på min alder. Hvis det ikke klaffet med han jeg datet, er det fordi han er over min liga og jeg er for stygg. For øvrig er jeg også dum som ikke forstår det. Utseendet er i bunn og grunn det eneste son betyr noe for menn. Er du ikke modell, hjelper det ikke om du er et tvers igjennom godt menneske på alle mulige måter. Mennene kommer forresten til å være utro mot meg hvis de får sjansen med en som er penere eller har finere kropp enn meg. Å tro at jeg rekker å få barn nå er det bare å glemme. Anonymkode: 7cc07...bd8 Jeg velger å kommentere da jeg selv har bidratt til disse undertrådene i singelliv og dating-kategorien. For det første skrev jeg aldri at ingen menn vil ha kvinner som er passert 30. Det er rett og slett ikke riktig. De mennene finnes. Hvis det ikke klaffer på date, er det uhensiktsmessig å skyte seg selv ned ved å tenke at det er på grunn av utseende eller alderen. Du kan aldri vite grunnen og spør du vil han aldri være ærlig med deg heller. Det er heller ikke slik at du må være modell for at mennene skal date deg. Jeg har et pent utseende, men det betyr ikke at kun modeller er aktuelle. Personlig er jeg fan av "girl next door" typen. De søte og uskyldige. Menn liker forskjellige typer jenter. Det er helt riktig at utseende betyr MYE for menn. Men guess what? Det gjør det for kvinner også. Man kan ikke forvente å få velge i fleng blant menn selv om man tvers igjennom er et godt menneske. Det er av betydning, naturligvis, men det fysiske må være der. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo meget merkelig at vi er flere som har samme oppfatningen? Det er jo ikke kun 1 kvinne som har lest dette igjen og igjen... Er du singel og 30+ så er du plutselig desperat etter barn hvis du dater. Så da er det bedre å ikke date. Menn generelt er ganske kravstore. Finnes flere tråder der menn forteller at utseendet er prioritet #1 og alt det andre kommer etter. Så er jo også kravene til hva er pen kvinne er, ganske skyhøye. Før syntes jeg synd på menn som aldri fikk det til, men nå skjønner jeg at de får det til, men de bare vil ikke ha hun ordinære dama og drømmer heller om prinsesse perfekt som de fleste andre menn også vil ha. Kaller alle kvinner kravstore men mener jo egentlig de peneste damene som er "kravstore" fordi de ikke vil ha en overmoden mann på 40+. Før var jeg mer positivt innstilt til dating og menn, men etter å ha lest bla her inne hva menn mener og tenker så har det ført til at jeg ikke tør å date eller bli kjent med menn på "den måten" fordi jeg tenker sånn at hva er vitsen? De er kresne,kravstore,vil bare ha unge jenter, ekstremt utseendefikserte osv. Det er jo ingen som lenger søker noe langvarig. Hadde de gjort det hadde de kanskje prioritert personligheten litt mer for det er tross alt det som teller når man blir eldre og rynkene kommer. Da er det litt trist å vite at du kan være snill,omsorgsfull osv men at det betyr ikke en dritt hvis du ikke er en sexy babe. Anonymkode: 9d76b...b77 I og med at den biologiske klokken tikker ganske kraftig, så er det naturlig at du kanskje har et behov for å bevege deg rast frem? Spesielt dersom kvinnen vil ha barn. Hvordan late som du ikke har dårlig tid når du faktisk har dårlig tid? Det blir vanskelig. Det er langt flere kvinner som får barn sammenlignet med menn, så det mest kresne kjønnet er jo kvinner? Du kan være så kresen som egen markedsverdi tillater deg. Er du en mann som er en tier så kan du være überkresen. Er du en kvinne som er en tier så kan du også være veldig kresen. Er du en gjennomsnittlig mann eller kvinne og er kresen, ender du opp med ingen partner. Dere skriver at det er synd menn vektlegger utseende hos kvinner i så stor grad, men hva med kvinners vektlegging av sosial status? Kvinner dater sjeldent nedover i status. Skal man da som mann legge seg ned og sutre og ta pause fra kvinneguiden av den grunn? Nei. Det hjelper ingenting. Menn er suksessobjekter og kvinner sexobjekter. Utseende er en del av hvem du er som person, mens yrket og utdannelsen er noe løsrevet fra deg. Er det ikke bli bedre å bli elsket for hvem du er (utseende og personlighet) fremfor hva du jobber med? (det er en helhetspakke, og jobben inngår i den vurderingen. Jeg er klar over det). Samtidig syntes jeg dere undervurderer vektleggingen av personlighet, verdier, kjemi og så videre. Det er klart at det er helt grunnleggende når man skal ha noe langvarig. Skal man stifte familien sammen, er det helt essensielt at man har samme verdier i livet og tenker likt hva gjelder for eksempel oppfostring av barn. Man skal tross alt sammen gi barna trygge rammer i livet. Da hjelper utseende til partner lite. Jeg er fan av uttrykket "change the changeable, accept the unchangeable". Det er helt riktig at menn tiltrekkes av ungdommelighet og fruktbarhet. Vi kan ikke noe for det. Det er sånn vi er skrudd sammen. Det å legge seg langflat og gi opp er ikke veien å gå. Endre på det som kan endres på og gjør dere tilgjengelig for menn. Så kommer kanskje kjærligheten også. Se på mannen som spurte om dere kunne datet en på 155. Fikk han mange ja? Nei, 99% svarte nei. Dere tiltrekkes av en høyere mann. Det er instinkter. Det hjelper ikke å legge seg ned og grine for han heller. Kompenser for høyden ved å bygge muskler, eller noe lignende. Endret 3. januar 2020 av Stylish24 1
Duftavsommerregn Skrevet 3. januar 2020 #19 Skrevet 3. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Før var jeg mer positivt innstilt til dating og menn, men etter å ha lest bla her inne hva menn mener og tenker så har det ført til at jeg ikke tør å date eller bli kjent med menn på "den måten" fordi jeg tenker sånn at hva er vitsen? De er kresne,kravstore,vil bare ha unge jenter, ekstremt utseendefikserte osv. Det er jo ingen som lenger søker noe langvarig. Hadde de gjort det hadde de kanskje prioritert personligheten litt mer for det er tross alt det som teller når man blir eldre og rynkene kommer. Da er det litt trist å vite at du kan være snill,omsorgsfull osv men at det betyr ikke en dritt hvis du ikke er en sexy babe. Men hvor tar dere dette fra? Har lest mange tråder her inne, noen gode råd er det å få, andre er helt på trynet! Men det er jo vi selv som velger hva vi vil høre på og ikke. Egentlig lett når man har litt livserfaring! Ekstremt utseende fiksert er det mange år siden jeg har vært om jeg har vært det noengang. Går etter de damene som jeg finner "ok" på dette området slik at man kan finne en "kjemi". Men personligheten er det viktigste! Men ikke lett da å finne den man leter etter. Det er hele tiden et prosjekt! Så finner man noen man liker godt, men det er ikke samme følelse tilbake? Det vet man aldri før det har gått en tid. Da må man ikke knytte seg for sterkt til en person før akkurat dette er avklart. Men å bruke tid på dette er det veldig få som egentlig gidder. Det må skje nå! Det må skje raskt! Om ikke hoppe videre til andre forsøk så raskt som mulig. Ingenting blir bra av en slik taktikk. Date, bli kjærester ta det litt rolig og ikke knytte seg for raskt til den andre! Men heller ikke være så lite interessert at en eventuelt partner gir opp. Det er en balansegang. Jeg er litt der akkurat nå, flott dame som jeg er veldig glad i, men vet ikke helt hvor jeg har henne enda. Gått noen måneder og har distansert meg litt, gir det tid og stresser ikke. Ja om det ikke går? Det blir da ikke som om man har levd sammen lenge og de vonde følelsene som da oppstår. Igjen det tar lang tid å bli kjent, og tar man seg ikke denne tiden vil man mislykkes gang på gang. 1
youcancallmejune Skrevet 3. januar 2020 #20 Skrevet 3. januar 2020 15 timer siden, DominantHr skrev: Det gamle rådet om nettingstrømper, høye hæler, utringet bh, rød leppestift, skal du ikke kimse av. Sånn kan man jo ikke gå, for da ber man om å bli voldtatt ifølge en god del menn. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå