Gå til innhold

Gelder meg å se rushet på treningsenteret i Januar/februar...


Ikkesant

Anbefalte innlegg

Jeg er medlem av en større kjede, pleier å trene på 1-2 faste senter.

Det er alltid like gøy å se når nyttårsforsettene kommer å skal starte å trene 🙂 Ikke måte på hvor motiverte man er noen uker.....de tror jo at det er så lett å starte med noe nytt pga det er nytt år!

Så pleier det fleste forsvinne i løpet av februar.....ender opp som støttemedlem.

Nei kjære menneske, du kan starte å trene når som helst i løpet av året! Det må ikke skje i starten av januar pga det er nytt år, en endring kan du starte med uansett når på året. Enten det er 12.februar eller 8.juli.

Glem alt som heter sommerkropp, det er helårshelsen som gjelder!

Legger du inn god innsats 2 ganger i uken med fullkroppstrening så gjør du en god innsats, om du i tillegg klarer å spise mat av god kvalitet så blir det enda bedre. Det er faktisk ikke så vanskelig å endre kroppen sin mye, men det er det mentale de fleste svikter på. Viljen, å endre sine dårlige vaner. Når kos er likestillt med godteposen hver kveld, eller vinglasset. Hver lørdag er det lov å kose seg! Dette har man ventet på hele uken, ingen er større enn å få kjøpe seg noe godteri som belønner det rette i hjernen.

Så simple er vi mennesker, få klarer å endre sine dårlige vaner varig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å heller prøve å heie på de som prøver? Hva så om de bruker nyttår som en motivasjon, for noen fungerer det. Men sånne holdninger du kommer med kan for mange være nok til å tenke «er vel sikkert ingen vits da». 

Anonymkode: 79cc7...580

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til rushet forsvinner i februar. Liker best når det ikke er stappfullt! 

Anonymkode: fa304...480

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg til rushet forsvinner i februar. Liker best når det ikke er stappfullt! 

Anonymkode: fa304...480

Forsåvidt enig, men selv trener jeg kun på dagtid. Er beste tiden for både kropp og sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å heller prøve å heie på de som prøver? Hva så om de bruker nyttår som en motivasjon, for noen fungerer det. Men sånne holdninger du kommer med kan for mange være nok til å tenke «er vel sikkert ingen vits da». 

Anonymkode: 79cc7...580

Trenger du en heiagjeng så er nok ikke trening din greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ikkesant skrev:

Trenger du en heiagjeng så er nok ikke trening din greie.

Har jeg sagt at dette gjelder meg? Men hvorfor er det så nødvendig å snakke ned de som gir det et forsøk? Hva gir det deg? 

Anonymkode: 79cc7...580

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener hele året og pleier å holde meg unna i januar, jogger heller siden det er så fullt. Synes forsåvidt også at det er litt tullete å absolutt begynne i januar, men lurer oppriktig på hva det gir deg å le av de som ikke opprettholder rutinene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kvalm og ekkel tråd! Hva er vitsen med å se ned på og latterliggjøre andre? Er det ikke bedre å være hyggelig og oppmuntre?

Anonymkode: 7f218...595

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp! 

Jeg trener hele året, både på treningssenter, treningsrom hjemme og ute i naturen, men føler heldigvis ikke noe behov for å hovere eller rakke ned på de som ikke gjør det samme 🙄☺️

Liker best når det er lite folk på treningssenteret, derfor trener jeg ofte (litt for) sent, og da er det stort sett de samme folkene som er der - hele året. Det kan jo også være et tips til deg også, TS, hvis du plages av alle "nyttårsforsetterne". Det er jo bare fint at folk forsøker å endre livsstil, og av de som prøver, så er det helt sikkert noen som får det til. 

Anonymkode: d6ae4...028

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ikkesant skrev:

Forsåvidt enig, men selv trener jeg kun på dagtid. Er beste tiden for både kropp og sinn.

Greit for folk som tydeligvis ikke trenger en inntekt...

Anonymkode: 9d0a3...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit for folk som tydeligvis ikke trenger en inntekt...

Anonymkode: 9d0a3...abe

Alle trenger inntekt for å overleve 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit for folk som tydeligvis ikke trenger en inntekt...

Anonymkode: 9d0a3...abe

Mener du at man ikke får lønn for å jobbe kveld/natt? Eller tror du alle jobber dag?
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Batteri skrev:

Mener du at man ikke får lønn for å jobbe kveld/natt? Eller tror du alle jobber dag?
 

Åh, det var bare et bittert menneske som var sjalu pga noen kan trene på dagtid 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, du virker litt for opptatt av hva de andre på senteret gjør. Lykke til med å fokusere mer på egen trening, det tror jeg du villa ha godt av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare heie på alle som prøver? Enten de prøver i januar, juli eller november? Visst kan man gjøre endringer i livet sitt når som helst, men noen velger det nye året som en god anledning. Hvis det gir motivasjon, så er vel ingenting bedre enn det? 

Noen slutter på treningssenteret etterhvert. Det er lov å prøve, og så finne ut at noe ikke passer for deg! Synes vi er alt for ekle med folk som prøver noe - og slutter. Synes det er tøft å prøve! Man må jo teste for å finne ut om man liker noe. Selv sluttet jeg på treningssenteret fordi jeg oppdaget at jeg likte mye bedre å gå/jogge lange turer i skog og fjell. Sparte penger på den måten også, og brukte pengene på å begynne med en idrett jeg var nysgjerrig på - og nå elsker. Det var riktig for meg. 

At man slutter på treningssenteret betyr ikke at man er en lat slask. Det kan være at man ikke trivdes på det treningssenteret, fant andre måter å bevege seg på som man liker bedre, at man trengte å spare penger eller hva det nå måtte være. Også er det jo lett å være enig i at det er sunt å holde seg i form, men det er ikke noe å skamme seg over at man ikke prioriterer det heller. Det er jo helheten som teller. Man kan ha god helse uten å springe på treningssenteret hver uke også. 

Anonymkode: 9d97a...429

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne som deg, ts, er noe av grunnen til at enkelte ikke tør begynne å trene. De er redde for å bli baksnakket og latterliggjort og rakket ned på. 

Fysj og fy så ekkel du er. 

Forøvrig er det mange som benytter seg av tilbud som kommer ved nyttår... FY så dumme de er som slår til på et tilbud og får treningen mye billigere enn om de hadde kjøpt årsabonnement til full pris i mars i stedet... 

Jeg har medfølelse med dem som ønsker å få en bedre livsstil, men som ikke får det til, av ulike grunner. 

Og herlighet: å trenge en heiagjeng betyr ikke at trening ikke er for deg.. herregud... Støtte fra samfunnet er faktisk en veldig viktig faktor for å lykkes. 

Hva med å heller hjelpe folk enn å rakke ned på dem og latterliggjøre dem og gjøre det vanskeligere for dem? Smile til dem når de kommer inn, så de føler seg velkommen? Kanskje til og med si hei, og gud forby hjelpe dem om du ser de sliter med å bruke et apparat? 

Anonymkode: 6f8ec...724

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele den første måneden jeg trente på senter lusket jeg inn før fuglene feis for å være ferdig før du og dine like kom. Etter tre år med jevnlig trening kan jeg fremdeles kjenne på ubehaget når verdensmesterne kommer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser noen som prøver å komme i gang tenker jeg, "så bra for deg, håper du klarer det". 

Litt irriterende at det blir så fullt. 

Utover det - utelukkende positivt at så mange som mulig prøver. Som forhåpentligvis fører til at noen klarer det. 

Anonymkode: bed60...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet i januar i fjor (pga ingen innmeldingsavgift og fordi da jeg oppdaget de) og meldte meg ut nå etter 12 mnd binding da jeg ikke dro etter mai. Man kan kanskje tenke at jeg ikke gadd mer, men senteret kuttet det ENE tilbudet jeg meldte meg inn for og dermed orker jeg ikke bruke de lenge. I år trener jeg heller hjemme for å kunne gjøre det jeg liker. Det er mange grunner til at folk faller av, men er det ikke bra at flere tar tak i egen helse i alle fall to mnd i året og ikke null?

Anonymkode: 5163d...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merka noe på mitt senter. 

Anonymkode: 2c8ce...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...