AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Jeg har en katt. Eller hun har meg da. Hun er helt uinteressert i kos og oppsøker meg kun om jeg har glemt å fylle på matskåla. Hun er mye ute og når hun kommer inn legger hun seg på en fast plass i en stol eller under sofaen. Katten er trygg og helt likegyldig til meg/oss den bor med. Jeg ønsker meg en katt som faktisk er hyggelig å ha! Som vil ha kos og som ikke bare behandler meg som servicepersonale! Finnes de egentlig eller er katter vanligvis som min? Anonymkode: 2ff76...0b2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Det er nok litt individuelt hva man synes er koselig. Vår pus kommer bort for å få litt kos av og til, men stort sett bare er han i nærheten av oss og igger og slapper av eller følger med. Eller tigger mat. Men jeg syntes det er veldig koselig å ha en pus bare sovende i sofaen. Ville syntes det var slitsomt om katten var veldig innpåsliten. Anonymkode: 111ce...c9a 2
Dalmatian Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 (endret) Jaaaaa, jeg har ei. Hun er en Siameser på tolv og hun følger etter meg hele tiden når hun er våken. Hun er mer kosen enn de fleste hunder. Vil ha masse oppmerksomhet og prater masse. Det er vanskelig å vite på forhånd, men det hjelper om man går etter rase. Siamesere og ragdoll er menneskeelskere. Dessverre, er de fleste katt i fosterhjem ikke rase. Da jeg adopterte en huskatt i fjor så endte det ikke bra for meg. Hun er i et bedre hjem nå. Du kan prøve å trene henne ved å kjøpe kattegodis å knytte bånd på den måten. Starte med å klø rundt hodet før man gjør kroppen. Det vil ta tid før han stoler helt på deg. For meg og katten tok det år før hun ble så trygg som hun er nå. La katten vise deg hva den liker. Endret 1. januar 2020 av Dalmatian 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Vår er veldig avhengig av oss, er ikke for lenge ute og er ofte nede hos svigers når vi ikke er hjemme. Hun er ikke superglad i kos, men er veldig glad i oppmerksomhet og lek, kan så klart stryke på henne osv, men brått er det nok 😛 hun skravler i vei og skal helst vite hvor vi er til enhver tid 😅 Anonymkode: 2aab5...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Joda, de finnes.😊 Jeg har to søstre, og den ene er så overdrevent kosete og needy, at det blir litt mye av det gode noen ganger. Spesielt når vi legger oss og hun prøver å grave seg inn under dyna for å få kos og være nær. Stenger vi henne ute sitter hun foran døra og gråter. Den andre er kosete når hun vil, men det er vi som stort sett må oppsøke henne. Og ofte er hun ikke spesielt interessert. Så katter er forskjellige, noen er sosiale og kosete, andre er mer egenrådige. Anonymkode: 8253c...534 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, Dalmatian skrev: Jaaaaa, jeg har ei. Hun er en Siameser på tolv og hun følger etter meg hele tiden når hun er våken. Hun er mer kosen enn de fleste hunder. Vil ha masse oppmerksomhet og prater masse. Det er vanskelig å vite på forhånd, men det hjelper om man går etter rase. Siamesere og ragdoll er menneskeelskere. Dessverre, er de fleste katt i fosterhjem ikke rase. Da jeg adopterte en huskatt i fjor så endte det ikke bra for meg. Hun er i et bedre hjem nå. Mine to orientalere er likedan. De sitter gjerne på fanget på do også. Anonymkode: f323a...143 1
Diamant20 Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Kjente en pus som kom å la seg i fanget, malte og var veldig kosete. Dessverre døde han av nyresvikt bare 3 år gammel. Jeg har selv en katt som er kosete og som regel koser i nærheten av meg, veldig koselig. Hvis du ønsker en kosepus bør du adoptere en voksen katt, da vet du personligheten. 2
Maestro Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 Jaa. Har en pusekatt på rett over 7 mnd. Som er så kosete at det blir intenst. Ikke så leken men kosete 😍 Skal ligge på brystet mitt eller armkroken hele tiden. 1
Dalmatian Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine to orientalere er likedan. De sitter gjerne på fanget på do også. Anonymkode: f323a...143 Helt sant. Vi hadde ei orientalsk korthår, nå avdød, (2006-2017). Hun pleide å gjøre akkurat det samme; la seg ned haha.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 Siameseren min følger meg rundt, prater masse, vil ligge i fanget hele tiden (også på do om den får lov), kan flyttes og løftes rundt på uten å bli fornærmet. Helt ekstremt kosete og sosial, og finner seg i alt Angoraen er mer leken og «vill», gidder ikke å løftes eller gud forby at man skifter stilling hvis den har hoppet opp på fanget! men den sover på skulderen min hver natt. Huskatten kommer av og til bort for å tråkke litt på meg, men gjør jeg en feil, f.eks. å puste litt irriterende, så stikker den bare. Helt uaktuelt å løfte på, kun såvidt om hun selv tar initiativ, og selv da risikerer man et klor når hun akutt blir lei. Anonymkode: 776ba...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Katter har ulike personligheter, akkurat som oss mennesker😊 Jeg har hatt katter hele mitt liv, fra jeg var liten, og de har alle vært forskjellige. Noen fikk jeg aldri løfte opp eller kose med, andre var utrolig kosete og gikk etter oss og hoppet opp til oss for å kose hele tiden. Noen maler mye, andre ingenting. Jeg anbefaler å besøke kattekull et par ganger før man bestemmer seg for hvilken katt man evt vil ha. Personlighetene bør passe, både for din del og for kattens skyld😊 Anonymkode: 09b0a...c4a 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 Den koseligste katten jeg kjente, var kronisk kosesyk og i malemodus. Når jeg sto opp, sto hun alltid klar foran soveromsdøren for å hilse og bli klødd bak øret. Alltid glad i å hilse på nye folk og veldig sosial. Hun ble påkjørt til slutt. Åh, det var en fin pus! 😽 Anonymkode: 5ea05...166 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #15 Skrevet 2. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en katt. Eller hun har meg da. Hun er helt uinteressert i kos og oppsøker meg kun om jeg har glemt å fylle på matskåla. Hun er mye ute og når hun kommer inn legger hun seg på en fast plass i en stol eller under sofaen. Katten er trygg og helt likegyldig til meg/oss den bor med. Jeg ønsker meg en katt som faktisk er hyggelig å ha! Som vil ha kos og som ikke bare behandler meg som servicepersonale! Finnes de egentlig eller er katter vanligvis som min? Anonymkode: 2ff76...0b2 Katter er personligheter. Ikke alle er 'cuddle bugs'. Hvis katten din virkelig liker deg, hvorfor vil du at hun skal være noe hun ikke er? Synes Jackson har et veldig godt poeng når han sier "Da adopterer du en katt til! En som har den personligheten du ønsker deg." Og du, - da lar du katten velge deg. Anonymkode: fe065...0bb 2
Skiftenøkkel Skrevet 2. januar 2020 #16 Skrevet 2. januar 2020 er katten sterilisert? jeg har fått høre, men kan ikke med sikkerhet si at det er riktig, at hunnkatter hevder revir. kan kanskje tenkes at hun har for mye å passe på ute?
Minya Skrevet 2. januar 2020 #17 Skrevet 2. januar 2020 Katter har like forskjellige personligheter som oss mennesker, og vi har hatt fire så langt i tillegg til at både jeg og HrMinya vokste opp med katter i huset, så totalt snakker vi rundt tolv katter vi har opplevd selv. Likevel er Tsunami, den yngste kjetta vår, så utrolig kjælen og kosete at vi aldri har opplevd en så stor kosegris. Monsoon, som vi måtte avlive i sommer, var også veldig kosete, men Tsunami er Monsoon reinkarnert opphøyd i femte. Vi har tre stykker nå, Typhoon er den eldste og han er en sofagris, men du kan ikke sette deg ved siden av ham, da blir det for mye og så går han. Derimot kan han komme opp på databordet og legge seg ned mellom meg og tastaturet, og da ligger han gjerne lenge og maler. Tornado, den eldste av de to kattungene, er en mellomting, han legger seg gjerne på deg når du ligger i sofaen, men han vil også heller ha kos "ved siden av". Tsunami, minstepus, tar i mot kos overalt og gjerne hele tiden, bortsett fra hvis du kommer bort til henne for å kose hvis hun står på gulvet, da løper hun avgårde med halen i været (som for øvrig går horisontalt med ryggen) og roper "Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih" Rare dyr. 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #18 Skrevet 2. januar 2020 Har bare hatt kosepuser som oppsøker kos ♥️💕🥰 Anonymkode: f5a66...39a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #19 Skrevet 2. januar 2020 Har en som kommer spurtende, tar fart, hopper rett oppå puta mi og krøller seg inntil halsen min, i det mannen åpner soveromsdøra om morgenen. (de får ikke sove i senga). En som alltid SKAL ligge på fanget mitt når jeg har hjemmekontor. Lander rett på tastaturet om jeg ikke gir nok plass på fanget. Begge vil ligge tett inntil om jeg en sjelden gang ser på TV. Ene skal, vil, må ha kos. Uansett hva jeg holder på med. Det skjer 3-4 ganger i uka. Den biter om jeg ikke tar meg tid til den. Nå sløver jeg i lesekroken min, ingen katt, men roper jeg på de er det 70% sannsynlighet for at en av de dukker opp. Eller de gidder ikke...slik er katter... Anonymkode: 1f78a...613 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #20 Skrevet 3. januar 2020 Kattene mine er superkoselige, på hver sin måte. Han ene er mammadalt deluxe. Har jeg vært på jobb eller på butikken så løper han til døra, skriker og skal ha kos. Gjerne magekos, følger meg overalt. Ligger og ruller seg på badet og ser på meg med vakre blinkende øyne. Han skal alltid ligge oppå meg, sikler og maler. Maler bare han ser meg. Skal alltid sove hos meg, gjerne i skei Slikker fingrene mine og maler inn i ørene mine. Ahh, godgutten min❤️❤️ han er nesten aldri ute, max 5 minutter om gangen. Han andre er ute 80-90% av tiden utenom vinteren, da er det nede i kanskje 30-40. Kommer på fanget og vil ha kos, men max 2-3 minutter, så går han. Men han skal være i nærheten og våkner av og til av at han ligger i senga med meg og nr.1. Han er aldri i nærheten når kjæresten min er på besøk, det tok han 2 år å tørre å sitte på fanget hans(lille særingen min❤️). Han elsker hodekos, og maler høyt og kaster seg rundt og koser seg maximalt. Han liker heller ikke å bli løftet, men godtar det hvis det er jeg som gjør det. Det er også meg han kommer til hvis han er redd eller skadet. Anonymkode: 2448c...416 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå