Gjest Gretagarbo Skrevet 2. juni 2020 #41 Del Skrevet 2. juni 2020 Lest i Mai: 23. Final Girls - Riley Sager: Riley Sager har på 3 bøker blitt en av mine favoritt thriller-forfattere. Denne var skikkelig creepy og spennende, men tapte seg litt på slutten. Slik thrillere ofte gjør (3/5) 24. Big Summer - Jennifer Weiner (3/5) 25. Det store i det lille - Jodi Picoult: Kjenner meg litt ferdig med denne forfatteren, selv om denne boken stort sett var bra (3/5) 26. Me - Elton John (4/5) 27. Call me by your name - André Aciman: En av mine favoritter. Leste denne for 3. før jeg begynte på oppfølgeren (5/5) 28. The recovery of Rose Gold - Stephanie Wrobel (3/5) 29. Find me - André Aciman: Oppfølgeren til CMBYN. Av de 500 bøkene jeg har i bokhylla er dette en av de med dårligst rating på Goodreads. Det skjønner jeg ingenting av. Denne var helt utrolig fin! (5/5) 30. All that heaven allows: A biography of Rock Hudson - Mark Griffin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 2. juni 2020 #42 Del Skrevet 2. juni 2020 4 timer siden, Gretagarbo skrev: Lest i Mai: 23. Final Girls - Riley Sager: Riley Sager har på 3 bøker blitt en av mine favoritt thriller-forfattere. Denne var skikkelig creepy og spennende, men tapte seg litt på slutten. Slik thrillere ofte gjør (3/5) 24. Big Summer - Jennifer Weiner (3/5) 25. Det store i det lille - Jodi Picoult: Kjenner meg litt ferdig med denne forfatteren, selv om denne boken stort sett var bra (3/5) 26. Me - Elton John (4/5) 27. Call me by your name - André Aciman: En av mine favoritter. Leste denne for 3. før jeg begynte på oppfølgeren (5/5) 28. The recovery of Rose Gold - Stephanie Wrobel (3/5) 29. Find me - André Aciman: Oppfølgeren til CMBYN. Av de 500 bøkene jeg har i bokhylla er dette en av de med dårligst rating på Goodreads. Det skjønner jeg ingenting av. Denne var helt utrolig fin! (5/5) 30. All that heaven allows: A biography of Rock Hudson - Mark Griffin Så du likte Elton John biografien. Må man være superfan for å like den? Jeg liker Elton John, men har ikke hørt på hele katalogen hans for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gretagarbo Skrevet 2. juni 2020 #43 Del Skrevet 2. juni 2020 1 time siden, Kågebruker skrev: Så du likte Elton John biografien. Må man være superfan for å like den? Jeg liker Elton John, men har ikke hørt på hele katalogen hans for å si det sånn. Jeg er heller ingen superfan, og vil våge å påstå at det holder lenge å vite hvem Elton John er før du leser boken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #44 Del Skrevet 4. juni 2020 På 1.1.2020 den 4.15, MadameDeRosa skrev: Hvor mange bøker har du som mål å lese i 2020? Hvilke bøker skal du lese? Hvilken bok leser du nå? Hvilke bøker har du lest? Jeg har ikke spesifikt satt meg et mål, ønsker kun å lese flere bøker. Jeg har vært en skikkelig lesehest før, men helt siden jeg begynte å jobbe på for 5 år siden har leselysten ikke helt vært der. Nå er jeg hjemme i fødselspermisjon så vi får se om den tar seg opp Hvilke bøker skal du lese? Først og fremst de som står ulest i bokhyllene hjemme. Men egentlig det som fenger. Hvilke bøker har du lest? Jeg har lest: - Volvo Lastvagnar av Erlend Loe - Slutten på verden slik vi kjenner den av Erlend Loe - Oppløsningstendenser av Nina Lykke Hvilken bok leser du nå? Operasjon selvdisiplin 😅 Anonymkode: d5f9f...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinglepetra Skrevet 4. juni 2020 #45 Del Skrevet 4. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke spesifikt satt meg et mål, ønsker kun å lese flere bøker. Jeg har vært en skikkelig lesehest før, men helt siden jeg begynte å jobbe på for 5 år siden har leselysten ikke helt vært der. Nå er jeg hjemme i fødselspermisjon så vi får se om den tar seg opp Hvilke bøker skal du lese? Først og fremst de som står ulest i bokhyllene hjemme. Men egentlig det som fenger. Hvilke bøker har du lest? Jeg har lest: - Volvo Lastvagnar av Erlend Loe - Slutten på verden slik vi kjenner den av Erlend Loe - Oppløsningstendenser av Nina Lykke Hvilken bok leser du nå? Operasjon selvdisiplin 😅 Anonymkode: d5f9f...753 Meg over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2020 #46 Del Skrevet 4. juni 2020 Siden sist: 75: Starcross - Philip Reeve. Toern i denne serien. Helt ok, men ikke noe mer. 76: Alien Minds - Christina Bauer. Treern i Dimension Drift-serien. Spennende, fine karakterer. Kommer til å lese mer fra denne! 77: The Princess Bride - William Goldman. En sånn ''må-lese-bok'' fordi den er en klassiker. Jeg syntes bare den var helt ok. 78: Top Secret - Sarina Bowen og Elle Kennedy. Denne var superbra! Skikkelig angst- og kjærlighetsgreier om hverandre. Slukte den i ett jafs. 79: The Well of Secrets - Sam J. Charlton. En fin avslutning på serien. 80: Nimona - Noelle Stevenson. En av de fineste grafiske romanene jeg noengang har lest. Jeg pleier å like detaljerte og ''rike'' illustrasjoner, men denne, tross de barnslige illustrasjonene, var en innertier for meg altså. Anbefales! 81: The Quantum Magician - Derek Kunsken. Spennende verden, men klarte ikke helt å komme inn i den. Mulig jeg leser flere fra denne serien. 82: The 5th Gender - G.L. Carriger. Denne hørte jeg på lydbok, kun fordi min favorittoppleser Michael Lesley leser den. Men den overrasket positivt. En humoristisk og hjertevarm sci-fi. Kommer garantert til å lese mer fra denne serien! 83: Parable of the Sower - Octavia E. Butler. Høyst på tide at jeg somlet meg til å lese noe fra denne forfatteren! Boken er mørk og dyster, men er skrevet så bra at den allikevel falt i smak hos meg (som ikke liker så veldig mørke og dystre ting). Jeg forstår godt at Butler er en populær forfatter, og jeg kommer garantert til å lese mer fra henne. 84: Goldenhand - Garth Nix. Dette er femte bok i Abhorsen-serien, som jeg elsker, men denne her klarte ikke å fenge meg dessverre. 85: Gooseberry Bluff Community College of Magic: The Thirteenth Rib - David J. Schwartz. Denne var superbra! Elsker bøker som omhandler skoler, og dette var et friskt pust i den retningen mtp. at den handlet om lærerne på denne skolen. Anbefales! 86: All Systems Red - Martha Wells. Helle pelle, denne var kul! Coveret har lenge fått meg til å ikke ville lese den, fordi det ser ut som en veldig militaristisk sci-fi. Vel, så feil går det an å ta! En sarkastisk og utrolig kul mordrobot er hovedpersonen her, og jeg kommer garantert til å lese flere! 87: Skammarens Dotter - Lene Kaaberbøl. Denne hørte jeg på lydbok, på nynorsk, men det ble bare helt feil. Mari Maurstad er oppleser, og for mitt bare liv forstår jeg ikke hvorfor de kunne få en som faktisk snakker tilnærmet nynorsk til å lese. Akk. Historien var heller ikke noe for meg. 88: The Mask of a Thousand Tears - David Chauvel. Vakker og fin grafisk roman. 89: The Sirens of Titan - Kurt Vonnegut Jr. Jeg elsket Slaughterhouse-Five fra samme forfatter, men denne var bare meh. Klarte ikke å komme inn i historien, og bare...nei. 90: This Coven Won't Break - Isabel Sterling. Digger denne serien! Den har action, magi og litt kjærleik. Gleder meg til neste kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colasolo Skrevet 9. juni 2020 #47 Del Skrevet 9. juni 2020 Hvor mange bøker har du som mål å lese i 2020? Det som må til for å fylle kveldene Hvilke bøker skal du lese? Det jeg finner som er interessant Hvilken bok leser du nå? Hundeparken, av Sofi Oksanen Lest til nå i 2020: Lysningen Robert Dugoni Stråmann : Tore Aurstad og Carina Westberg Hjemsøkelse : roman Jenny Erpenbeck ; Våroffer Anders de la Motte Louise Mikaela Bley Arkiv over bortkomne barn Valeria Luiselli Veien tilbake Lee Child ; Til minne om en betingelsesløs kjærlighet Jonas Gardell ; Min mørke Vanessa Kate Elizabeth Russell Testamente Nina Wähä Muren Don Winslow Cox, eller Tidens gang : roman Christoph Ransmayr Vernon Subutex 3 Virginie Despentes ; Blindtunnel Tove Alsterdal Sør-Afrikas historie : førkoloniale samfunn, apartheid og frigjøring Tore Linné Eriksen Mistenkt Fiona Barton Kroppen er en morder : roman Kitty Byng Illvilje Jørn Lier Horst Skytsdjevelen : roman om formål av Kent Andersen Lupus Jens Henrik Jensen Natt : roman Bernard Minier Velsignelser Caroline Albertine Minor Vanndanseren Ta-Nehisi Coates Andre guder : du skal ikke ha andre guder enn meg Jørgen Brekke Det fortapte landet Juan Francisco Ferrándiz Midlertidig ansatt Heike Geissler Kjærlighetens Antarktis Sara Stridsberg Krattlandet Skilsmisseboken : en overlevelsesguide Sanna Sarromaa Tornerosemorderen Mary Higgins Clark og Alafair Burke Før plogen din over de dødes knokler Olga Tokarczuk Bare deg Ninni Schulman ; oversatt av Kari Engen En fri agent John Le Carré ; oversatt av Heidi Grinde Mitt liv som rotte Joyce Carol Oates ; oversatt av Hilde Lyn... Hvor lenge varer vi Mari Andreassen Broder Jakob Emelie Schepp ; Damen med bysten Karin Brunk Holmqvist Mios blues Kristina Ohlsson X måter å dø på Stefan Ahnhem Pesten Albert Camus ; Kommer alltid tilbake Christina Erikson Folk med angst Fredrik Backman Camino Island John Grisham ;... Slakt Espen Skjerven Francesca Lina Bengtsdotter ; Se en annen vei : roman Torkil Damhaug Terapeuten Helene Flood Jaktselskapet av Lucy Foley Sekten som gjenoppsto Mariette Lindstein ; Mørket vet Arnaldur Indriðason Et deilig sted : utvalgte noveller Kjell Askildsen Sølvveien Stina Jackson ; Aldri tilgi Trude Teige Septologien : roman. I-II. Det andre namnet Jon Fosse 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stueloff Skrevet 30. juli 2020 #48 Del Skrevet 30. juli 2020 28. Little Women av Louisa May Alcott. 29. Good Wives av Louisa May Alcott. 30. Pride and Prejudice av Jane Austen. 31. Gone Girl av Gillian Flynn. 32. Reading Like a Writer av Francine Prose. 33. Harry Potter and the Philosopher's Stone av J. K. Rowling. 34. Harry Potter and the Chamber of Secrets av J. K. Rowling. 35. The Hate U Give av Angie Thomas. 36. Harry Potter and the Prizoner of Azkaban av J.K. Rowling. 37. Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling. 38. The Girl on the Train av Paula Hawkins. 39. Dødevaskeren av Sara Omar. 40. Misery av Stephen King. 41. Save the Cat! Writes a Novel av Jessica Brody. 42. Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling. 43. Sadie av Cortney Summers. 44. Ronja Røverdatter av Astrid Lindgren. 45. Pokémon Adventures Vol 3 av Hidenori Kusaka. 46. The Witches av Roald Dahl. 47. Harleen av Stjepan Sejic. 48. Tamamo the Fox Maiden and Other Asian Stories av forskjellige forfattere. 49. American Gods av Neil Gaiman. 50. Appelsinpiken av Jostein Gaarder. 51. Good Omens av Neil Gaiman og Terry Pratchett. 52. Harley Quinn: A Celebration of 25 years av forskjellige forfattere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. august 2020 #49 Del Skrevet 3. august 2020 91. The Farthest Shore - Ursula K. Leguin. Treern i Earthsea-serien. Jeg husker jeg likte enern ekstremt godt, men toern og nå treern var bare meh. 92. Ink and Bone - Rachel Caine. Denne begynte veldig bra, men så falt den litt gjennom på midten. Helt ok underholdning. 93. Gideon the Ninth - Tamsyn Muir. Denne er veldig mørk, og ikke helt min greie, men et utrolig bra konsept og kul verden. Anbefales. 94. An Accident of Stars - Foz Meadows. Denne burde jeg ha likt bedre enn jeg faktisk gjorde. Den har liksom alt jeg liker mellom to permer, men jeg ble skuffa. 95. The Stars Are Legion - Kameron Hurley. Denne forfatteren er så utrolig kul! Veldig mørkt, men allikevel noe som gjør at jeg vil lese videre. 96. The State of Us - Shaun David Hutchinson. Denne forfatteren er en av de jeg alltid kjøper bøker fra med en gang de kommer ut, fordi han som regel alltid skriver så bra. Denne synes jeg imidlertid var veldig rar. Og ikke likt ham i det hele tatt. Skrivestilen var bare uvant og jeg vet at han kan bedre enn dette. Allikevel var boken fin altså, og kan trygt anbefales videre. 97. Among the Living - Jordan Castillo Price. Denne husker jeg omtrent ikke hva handler om. Og det er ikke sååå lenge jeg leste den. Såem...ja. Det sier vel sitt. 98. Leviathan Wakes - James S.A. Corey. Helt ok, ikke noe mer enn det. Kommer ikke til å lese mer fra denne serien. 99. Artificial Condition - Martha Wells. Åh, murderbot. Elsker ham! Kommer garantert til å lese mer fra denne serien. 100. The Riddle-Master of Hed - Patricia A. McKillip. Skikkelig klassisk fantasy, men ikke noe som gjorde at jeg fikk lyst til å lese mer. 101. What Fresh Hell - D.D. Webb. Milde makaroni, ny favorittserie! Dette er egentlig en webserie, men første bok ligger på amazon. Men altså, wææææ. Det er veldig lenge siden jeg har lest en bok jeg har vært SÅ oppslukt i. Fantastiske karakterer (det er en mannlig forfatter, men det har jeg måttet dobbelsjekke flere ganger fordi han skriver de kvinnelige karakterene så utrolig bra!), kul historie. Helt perfekt rett og slett. Anbefales på det sterkeste! 102. Love, Creekwood - Becky Albertally. En fin liten historie om de samme personene i Simon-bøkene. 103. Starship's Mage - Glynn Stewart. Helt ok, ikke noe mer enn det. 104. Tarnished Are the Stars - Rosiee Thor. Denne likte jeg skikkelig godt. Den er veldig mye mer ''klassisk YA'' enn jeg pleier å like, men historien var så fin at den traff hjem uansett. Anbefales. 105. The Unspoken Name - A.K. Larkwood. Denne var bare...rar. Likte den ikke i det hele tatt. 106. The Black Lung Captain - Chris Wooding. Toern i serien om folka på Ketty Jay. Spennende og fin! 107. The Red Pyramid - Rick Riordan. Jeg elsker det gamle Egypt, og burde ha likt denne også, men den ble bare for masete rett og slett. 108. Roald Dahl - Dustene. Jeg elsker omtrent alt Roald Dahl har skrevet, og denne er intet unntak. Ganske mørk til å være en barnebok, men allikevel med et fint budskap. 109. Gravity's Heir - Sara Bond. Denne var så utrolig kul! Fine karakterer, spennende historie. Anbefales! 110-113. Dustedagboka 9-12 - Rachel Renee Russell. Morsomme bøker, som niåringen elsker. 114. Spacious Skies, Amber Waves - D.D. Webb. Toern i The Gods Are Bastards-serien. Like god som enern! 115. Veiled Dancer - Indy Strange. Fin, men rar bok. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den. 116. Entangled - Melissa Brayden. En av favorittforfatterne når det gjelder romansebøker. Hun skriver så fint! 117. Bear, Otter and the Kid - T.J. Klune. Favorittserien av favorittforfatteren. Anbefales på det aller sterkeste! 118. Who We Are - T.J. Klune. Se over. 119. The Art of Breathing - T.J. Klune. Se over. 120. The Long and Winding Road - T.J. Klune. Se over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2020 #50 Del Skrevet 22. desember 2020 Drar opp denne igjen, jeg. Hvordan har leseåret deres vært? Har dere nådd målene deres? Om det var et år hvor jeg kunne nå mitt hårete mål på 200 bøker, så måtte det bli 2020. Jeg tar kun med høydepunktene denne gangen, ellers blir det altfor langt. 122. Tell Me It's Real - T.J. Klune. Hysterisk morsom og fin. Elsker'n. 125. Hopeless Romantic - Georgia Beers. Favoritt feelgood forfatteren. ❤️ 126. The Night Circus - Erin Morgenstern. Det tok meg litt tid før jeg fikk lyst til å lese denne, og jeg er glad jeg ventet til jeg i rette ''humør'', for dette var virkelig en nydelig bok! 132. A Fistful of Blood - D.D. Webb. Jeg har sjelden vært borti en mannlig forfatter som skriver SÅ bra kvinner. Fantastisk! 143. So You Want to Talk About Race by Ijeoma Oluo. Kjempegodt skrevet. Anbefales! 151. This Town Ain't Big Enough - D.D. Webb. Se over. 152. Two to Tangle - Melissa Brayden. Den andre favoritt feelgood forfatteren. ❤️ 153. Brothersong - T.J. Klune. Siste boken i Green Creek-serien. Ikke min favorittserie av denne forfatteren, men allikevel vel verdt å lese. 155. Hollowpox - Jessica Townsend. Denne var veldig mye bedre enn toern, noe som sier sitt om hvor god denne var! 158. Whispering to Witches - Anna Dale. Dette er en bok jeg leser en gang i året, litt for å komme i julestemning, litt for å møte vinteren. Kjempefin bok! 159. Lumberjanes Vol. 1 - Noelle Stevenson. Kjempesøt grafisk roman. 177. Jernulven - Siri Pettersen. Omtrent det eneste jeg leser på norsk er Siri Pettersen. Hun skriver så sinnsykt bra, og norsk fantasy (for voksne) finnes det ikke mye av altså! 181. The Rules of Magic - Alice Hoffman. Digger hun her altså. Forfatteren som skrev Practical Magic. Drømmende og veldig fin. 191. The Invisible Orientation - Julie Sondra Decker. Jeg leser mye rart, og dette er en av dem. Handler om å forstå aseksualitet. 198. The Witchcraft of Salem Village - Shirley Jackson. Denne er opprinnelig skrevet i 1956, noe som er superrart, fordi den er veldig sarkastisk og morsom på sin måte. Føler liksom ikke at en sakprosabok fra 50-tallet er stedet å være sarkastisk morsom, men denne var altså det. Fin liten bok om historien om hva som skjedde i Salem på 1600-tallet. 203. The Screaming Staircase - Jonathan Stroud. Denne forfatteren er mest kjent for sine Bartimaeus-bøker, men denne serien slår Bart ned i støvlene. Har lest den 3 ganger nå, på like mange år, i påvente av hans nye bok som kommer i januar. Holder på med nr. 204 akkurat nå, Forging Hephaestus av Drew Hayes, fordi toern kommer i morgen. Det har jeg ventet på i 2,5 år! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stueloff Skrevet 22. desember 2020 #51 Del Skrevet 22. desember 2020 2 hours ago, ^^Belle^^ said: Drar opp denne igjen, jeg. Hvordan har leseåret deres vært? Har dere nådd målene deres? Målet mitt var 25 bøker i år, som alle andre år. Men det ble skrudd opp i høst da det, takket være korona, har vært et veldig vellykket leseår for meg. Så nå er jeg akkurat ferdig med bok 102, og det blir vel et par til innen 1. januar. Jeg har aldri lest så mye som jeg har i år, og håper det er en trend jeg kan fortsette, selv etter pandemien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåtimen Skrevet 22. desember 2020 #52 Del Skrevet 22. desember 2020 Jeg nådde målet om 50 000 sider, men har sjeldent vært borte i et år med mer varierende leselyst. Har hatt ukesvis uten å røre en bok og så lest masse noen dager før flere uker uten igjen . Vanligvis er jeg litt mer jevn 😅 "Skal lese A song of ice and fire-serien, The priory of the orange tree, noe av Vigdis Hjorth, Les Miserables av Victor Hugo, noe av Jane Austen og Den hemmelighetsfulle øya av Jules Verne." - Sitat meg sjæl i januar. Kan huke av på ASOIAF, noen av bøkene to ganger til og med, leste Arv og miljø, Pride and prejudice og Den hemmelighetsfulle øya, men Les miserables og The priory of the orange tree har jeg fremdeles til gode. Alt i alt fornøyd da, selv om jeg savner mer jevn leseflyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 25. desember 2020 #53 Del Skrevet 25. desember 2020 Langtfra nådd mål her, pga helsa. Håper på et nytt og bedre leseår i 2021, gøy å se hva dere andre leser. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #54 Del Skrevet 25. desember 2020 Fikk lyst å lese Molly moons utrolige bok om hypnose nå. Er barnebok jeg vet, lo meg ihjel av den når jeg var 13. (kom tilfeldigvis på boken nå når jeg leste i tråden) gøy. Har lest kanskje 15 til 20 I år, og håper å lese like mange i året som kommer. Blir mye lesing som student så da utgår ofte lesning som kos. Glad i krim, og håper Jo Nesbø snart kommer med noe nytt 🤣 Leste Du er et dyr, Viskovitsj I sommer og det er noe av det mest fantastiske jeg noen gang har lest. Fikk kindle i julegave idag også 😁 Anonymkode: 815b3...434 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 25. desember 2020 #55 Del Skrevet 25. desember 2020 Wow.. Over 100 bøker på et år😮. Respekt! Jeg måtte inn på Bokelskere.no og se hvor mange bøker jeg har lest... 9 stk, hvis man ikke inkluderer lydbøker. Og ingen av dem har vært spesielt bemerkelsesverdige. Håper på et bedre papirbok-år i 2021😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 25. desember 2020 #56 Del Skrevet 25. desember 2020 Mitt bokår Regner med å få lest Karin Fossums nyeste også innen året er over. Fikk den, og flere til jul. Har lyst på en krim nå så passer veldig fint. Og, har alltid vært glad i Fossums bøker. LEST I 2020 1.The Mystery of Mercy Close, Marian Keyes (#5 walsh-serien) 2. Landline, Rainbow Rowel 3. I've Got Your Number, Sophie Kinsella 4. Politi og røver, Kjetil S. Østli 5. Hate to Love you 6. to søstre, Åsne Seierstad 7. The Morning After The Wedding Before 8. The Forgotten Guide to Happiness, Sophie Jenkins 9. Last Chance Saloon, Marian Keyes 10. Se på oss nå, Geir Gulliksen 11. The Things I Should Have Told You, Carmel Harrington 12. Koke bjørn, Mikael Niemi 13. I Know My Name, C J Cooke 14. Klassen, Marte Sprukland 15. Fri vilje, Helga Hjorth 16. Til odel og eie, Emily Griffin 17. Min historie, Petter Northug, Jonas Forsang 18. Maskiner som meg, Ian McEwan 19. The other side of the story, Marian Keyes 20. Svartstilla, Susanne Skogstad 21. Mirakelet i Hickory, Diane Chamberlain 22. Halvparten meg halvparten deg, Ellen Mari Thelle 23. Om du kunne se meg nå, Cecelia Ahern 24. The Country Guesthouse, Robyn Carr (Sullivan's Crossing #4) 25. 1793, Niklas Natt och Dag 26. One Summer In Paris, Sarah Morgan 27. Der regnbuen ender, Cecelia Ahern 28. Searching For Steven, Jessica Redland 29. Sunday dinners, Jon Rance 30. After The End, Clare Mackintosh 31. Baby eller ikke, Emily Giffin 32. I tykt og tynt Emily Giffin 33. It Ends With Us, Colleen Hoover 34. Grown Ups, Marian Keyes 35. Confess, Colleen Hoover 36. Maybe SomedayColleen Hoover 37. I gode og onde dagerEmily Giffin 38. State of the Union, Nick Hornby 39. Sushi for beginners, Marian Keyes 40. Whisper Network, Chandler Baker 41. This Charming Man,Marian Keyes 42. Wuthering Hights, Emily Bronte 43. Love Me or Leave Me, Claudia Carroll 44. Brødrene Karamasov, Fjodor Dostojevskij 45. All She Ever Wished For, Claudia Carroll 46. Meet Me In Manhattan, Claudia Carroll 47. Our Little Secret, Claudia Carroll 48. Here's Looking at You, Mhairi McFarlane 49. Who's That Girl? Mhairi McFarlane 50. I Heart New York, Lindsey Kelk (#1heart series) 51. I Heart Hollywood, Lindsey Kelk (#2heart series) 52. The Italian Girl, Lucinda Riley 53. I Heart Paris, Lindsey Kelk (#3 heart series) 54. I Heart London, Lindsey Kelk (#4 heart series) 55. Villa Magdalena, Santa Montefiore 56. I Heart Christmas, Lindsey Kelk (#5 heart series) 57. I Heart Forever, Lindsey Kelk (#6 heart series 58. I Heart Hawaii, Lindsey Kelk (#7 heart series 59. Halvmorderen, Håkan Nesset 60. Alt er mitt, Ruth Lillegraven 61. We were On a Break , Lindsey Kelk 62. Just My Luck, Adele Parks 63. Ut i vannet, Paula Hawkins 64. I Invited Her In, Adele Parks 65. One in a Million, Lindsey Kelk 66. A Version of the Truth, B P Walter 67. Den lukkede bok, 68. Sunrise om Half Moon Bay, Robyn Carr 69. Mammas svik, Anne-Britt Harsem 70. The Man Who Did Not Call, Rosie Walsh 71. Brev til min datter, Anne-Britt Harsem 72. The Neighbors, Hannah Mary McKinnon 73. I et hus i Alvdal,Anne-Britt Harsem 74. The Honeymoon, Rona Halsall 75. Fie faller, Therese Aasvik 76. Kunsten å høre hjerteslag, Jan-Phillipp Sendker 77. Thirteen Weddings, Heather Long 78. The perfect couple, jackie kabler 79. Nothing to See Here, Kevin Wilson 80. Little White Lies, Philippa Easy 81. This Beautiful Life, Katie Marsh 82. Kinderwhore, Maria... Kjos 83. The Pisces, Melissa Broder 84. Hevnen er bittersøt, Lauren Weisberger 85. Before I Say I Do, Vicky Bradley 86. Her Pretty Face, Robyn Harding 87. Little Disasters, Sarah Vaughan 88. His & Hers, Alice Feeny 89. Dear Wife, Kimberly Belle 90. Every Breath, Nicholas Sparks 91. Sistersw, Michelle Frances 92. Three days missing, Kimberly Belle 93. Skipping a Beat, Sarah Pekkanen 94. Camino Island, John Grisham (#1) 95. The Blackbird Season, Kate Boretti 96. Two Truths and a Lie, Meg Mitchell Moore 97. The Islanders, Meg Mitchell Moore 98. A Simple Favour, Darcey Bell 99. Full spredning, Nina Lykke 100. Have You Seen Her? Lisa Hall 101. Øya, Victoria Hislop 102. you and me and us, alison hammer 103. In Case You Missed It, Lindsey Kelk 104. Let me go, Casey Watson 105. We Just Clicked, Anna Bell 106. The arrivals, Meg Mitchell Moore 107. Lie to Me, J T Ellison 108. The Perfect Couplee, Lisa Hall 109. What Is Love, Odd-Magnus Williamson 110. Camino Winds (#2), John Grisham 111. The Secrets We Keep, Jonathan Harvey 112. The Son -in-Law, Charity Norman 113. The Wife Who Ran Away, Tess Stimson 114. One in Three, Tess Stimson 115. Sophie Sparks liv og død 116. The two of us , Andy Jones 117. This Is Not Over, Holly Brown 118. The Honey Don't List, Christina Lauren 119. it's Always The Husband, Michele Campbell 120. Boka om Baltimorefamilien, (#2 Marcus Goldman) joel dicker 121. She Was The Quiet One, Michele Campbell 122. So Lucky, Dawn O'porter 123. Skinnydipping, Bethenny Frankel 124. Der fire veier møtes, Tommi 125. Apple of my Eye, Claire allan 126. Her Name Was Rose, Claire allan 127. Svart kappe (Petter Balke #1), Bjørn Erik Thon 128. Terapeuten, Helene Flood 129. My Darling, Amanda Robson 130. As Good As It Gets, Fiona Gibson 131. Kongeriket, Jo Nesbø 132. The Choice, Alex Lake 133. Stay Where I Can See you, Katrina Onstad 134. The Camera Never Lies, David Rawlings , 135. Come Together (Jack & Amy #1), Josie Llyod & Emlyn Reese 136. Come Again (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese 137. Tante Ulrikkes vei , Zeshan Shakar 138. The Seven Year Itch (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese 139. Amandas Wedding, Jenny Colgan 140. The Guest List, Lucy Foley 141. En moderne familie, Helga Flatland 142. Dream Big, Stella! (#1hope springs ,) Ashley Farley 143. The Summer Villa, Melissa Hill ❌The vow, Debbie Howelles 144. venniner til evig tid, Kristin Hannah (firefly lane #1) 145. Our Song, Dani Atkins 146. Housband Material, Emily Belden 147. No Judgment, a novel,Meg Cabot (#1 little bridge Island) 148. Xxx ,Meg Cabot (#2 little bridge Island) 149. Nabovarsel, Unni Lindell 150. The Family Secret, Tracy Buchanan 151. Cover your eyes, Adele Greas 152. Nobodys Wife, Laura Pearson 153. The Adults, Caroline Hulse 154. Happily every after, Patricia Scanlan (#2) 155. Love and marrige, Patricia Scanlan (#3) 156. Coming Home, Patricia Scanlan 157. No reservations, Fiona O'Brien 158. Veien ved Boolavaun, Anne Enright 159. The Party, Elizabeth Day 160. The love Book, Fiona O'Brien 161. Show me the way, (#2 hope springs ,) Ashley Farley 162. Mistletoe and Wedding Bells (#3 hope springs ,) Ashley Farley 163. Olive Kitteridge, 164. Don't try to find me, Holly Brown 165. Bortenfor stjernene, Lori Nelson Spielman 166. None of my afair, Fiona O'Brien 167. The Last Days of Rabbit Hayes, Anna McPartlin 168. Orange blossom days, Patricia Scanlan 169. Without Him, Fiona O'Brien 170. The Brightest Star in The Sky, Marian Keyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #57 Del Skrevet 25. desember 2020 Lill3My skrev (1 minutt siden): Mitt bokår Regner med å få lest Karin Fossums nyeste også innen året er over. Fikk den, og flere til jul. Har lyst på en krim nå så passer veldig fint. Og, har alltid vært glad i Fossums bøker. LEST I 2020 1.The Mystery of Mercy Close, Marian Keyes (#5 walsh-serien) 2. Landline, Rainbow Rowel 3. I've Got Your Number, Sophie Kinsella 4. Politi og røver, Kjetil S. Østli 5. Hate to Love you 6. to søstre, Åsne Seierstad 7. The Morning After The Wedding Before 8. The Forgotten Guide to Happiness, Sophie Jenkins 9. Last Chance Saloon, Marian Keyes 10. Se på oss nå, Geir Gulliksen 11. The Things I Should Have Told You, Carmel Harrington 12. Koke bjørn, Mikael Niemi 13. I Know My Name, C J Cooke 14. Klassen, Marte Sprukland 15. Fri vilje, Helga Hjorth 16. Til odel og eie, Emily Griffin 17. Min historie, Petter Northug, Jonas Forsang 18. Maskiner som meg, Ian McEwan 19. The other side of the story, Marian Keyes 20. Svartstilla, Susanne Skogstad 21. Mirakelet i Hickory, Diane Chamberlain 22. Halvparten meg halvparten deg, Ellen Mari Thelle 23. Om du kunne se meg nå, Cecelia Ahern 24. The Country Guesthouse, Robyn Carr (Sullivan's Crossing #4) 25. 1793, Niklas Natt och Dag 26. One Summer In Paris, Sarah Morgan 27. Der regnbuen ender, Cecelia Ahern 28. Searching For Steven, Jessica Redland 29. Sunday dinners, Jon Rance 30. After The End, Clare Mackintosh 31. Baby eller ikke, Emily Giffin 32. I tykt og tynt Emily Giffin 33. It Ends With Us, Colleen Hoover 34. Grown Ups, Marian Keyes 35. Confess, Colleen Hoover 36. Maybe SomedayColleen Hoover 37. I gode og onde dagerEmily Giffin 38. State of the Union, Nick Hornby 39. Sushi for beginners, Marian Keyes 40. Whisper Network, Chandler Baker 41. This Charming Man,Marian Keyes 42. Wuthering Hights, Emily Bronte 43. Love Me or Leave Me, Claudia Carroll 44. Brødrene Karamasov, Fjodor Dostojevskij 45. All She Ever Wished For, Claudia Carroll 46. Meet Me In Manhattan, Claudia Carroll 47. Our Little Secret, Claudia Carroll 48. Here's Looking at You, Mhairi McFarlane 49. Who's That Girl? Mhairi McFarlane 50. I Heart New York, Lindsey Kelk (#1heart series) 51. I Heart Hollywood, Lindsey Kelk (#2heart series) 52. The Italian Girl, Lucinda Riley 53. I Heart Paris, Lindsey Kelk (#3 heart series) 54. I Heart London, Lindsey Kelk (#4 heart series) 55. Villa Magdalena, Santa Montefiore 56. I Heart Christmas, Lindsey Kelk (#5 heart series) 57. I Heart Forever, Lindsey Kelk (#6 heart series 58. I Heart Hawaii, Lindsey Kelk (#7 heart series 59. Halvmorderen, Håkan Nesset 60. Alt er mitt, Ruth Lillegraven 61. We were On a Break , Lindsey Kelk 62. Just My Luck, Adele Parks 63. Ut i vannet, Paula Hawkins 64. I Invited Her In, Adele Parks 65. One in a Million, Lindsey Kelk 66. A Version of the Truth, B P Walter 67. Den lukkede bok, 68. Sunrise om Half Moon Bay, Robyn Carr 69. Mammas svik, Anne-Britt Harsem 70. The Man Who Did Not Call, Rosie Walsh 71. Brev til min datter, Anne-Britt Harsem 72. The Neighbors, Hannah Mary McKinnon 73. I et hus i Alvdal,Anne-Britt Harsem 74. The Honeymoon, Rona Halsall 75. Fie faller, Therese Aasvik 76. Kunsten å høre hjerteslag, Jan-Phillipp Sendker 77. Thirteen Weddings, Heather Long 78. The perfect couple, jackie kabler 79. Nothing to See Here, Kevin Wilson 80. Little White Lies, Philippa Easy 81. This Beautiful Life, Katie Marsh 82. Kinderwhore, Maria... Kjos 83. The Pisces, Melissa Broder 84. Hevnen er bittersøt, Lauren Weisberger 85. Before I Say I Do, Vicky Bradley 86. Her Pretty Face, Robyn Harding 87. Little Disasters, Sarah Vaughan 88. His & Hers, Alice Feeny 89. Dear Wife, Kimberly Belle 90. Every Breath, Nicholas Sparks 91. Sistersw, Michelle Frances 92. Three days missing, Kimberly Belle 93. Skipping a Beat, Sarah Pekkanen 94. Camino Island, John Grisham (#1) 95. The Blackbird Season, Kate Boretti 96. Two Truths and a Lie, Meg Mitchell Moore 97. The Islanders, Meg Mitchell Moore 98. A Simple Favour, Darcey Bell 99. Full spredning, Nina Lykke 100. Have You Seen Her? Lisa Hall 101. Øya, Victoria Hislop 102. you and me and us, alison hammer 103. In Case You Missed It, Lindsey Kelk 104. Let me go, Casey Watson 105. We Just Clicked, Anna Bell 106. The arrivals, Meg Mitchell Moore 107. Lie to Me, J T Ellison 108. The Perfect Couplee, Lisa Hall 109. What Is Love, Odd-Magnus Williamson 110. Camino Winds (#2), John Grisham 111. The Secrets We Keep, Jonathan Harvey 112. The Son -in-Law, Charity Norman 113. The Wife Who Ran Away, Tess Stimson 114. One in Three, Tess Stimson 115. Sophie Sparks liv og død 116. The two of us , Andy Jones 117. This Is Not Over, Holly Brown 118. The Honey Don't List, Christina Lauren 119. it's Always The Husband, Michele Campbell 120. Boka om Baltimorefamilien, (#2 Marcus Goldman) joel dicker 121. She Was The Quiet One, Michele Campbell 122. So Lucky, Dawn O'porter 123. Skinnydipping, Bethenny Frankel 124. Der fire veier møtes, Tommi 125. Apple of my Eye, Claire allan 126. Her Name Was Rose, Claire allan 127. Svart kappe (Petter Balke #1), Bjørn Erik Thon 128. Terapeuten, Helene Flood 129. My Darling, Amanda Robson 130. As Good As It Gets, Fiona Gibson 131. Kongeriket, Jo Nesbø 132. The Choice, Alex Lake 133. Stay Where I Can See you, Katrina Onstad 134. The Camera Never Lies, David Rawlings , 135. Come Together (Jack & Amy #1), Josie Llyod & Emlyn Reese 136. Come Again (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese 137. Tante Ulrikkes vei , Zeshan Shakar 138. The Seven Year Itch (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese 139. Amandas Wedding, Jenny Colgan 140. The Guest List, Lucy Foley 141. En moderne familie, Helga Flatland 142. Dream Big, Stella! (#1hope springs ,) Ashley Farley 143. The Summer Villa, Melissa Hill ❌The vow, Debbie Howelles 144. venniner til evig tid, Kristin Hannah (firefly lane #1) 145. Our Song, Dani Atkins 146. Housband Material, Emily Belden 147. No Judgment, a novel,Meg Cabot (#1 little bridge Island) 148. Xxx ,Meg Cabot (#2 little bridge Island) 149. Nabovarsel, Unni Lindell 150. The Family Secret, Tracy Buchanan 151. Cover your eyes, Adele Greas 152. Nobodys Wife, Laura Pearson 153. The Adults, Caroline Hulse 154. Happily every after, Patricia Scanlan (#2) 155. Love and marrige, Patricia Scanlan (#3) 156. Coming Home, Patricia Scanlan 157. No reservations, Fiona O'Brien 158. Veien ved Boolavaun, Anne Enright 159. The Party, Elizabeth Day 160. The love Book, Fiona O'Brien 161. Show me the way, (#2 hope springs ,) Ashley Farley 162. Mistletoe and Wedding Bells (#3 hope springs ,) Ashley Farley 163. Olive Kitteridge, 164. Don't try to find me, Holly Brown 165. Bortenfor stjernene, Lori Nelson Spielman 166. None of my afair, Fiona O'Brien 167. The Last Days of Rabbit Hayes, Anna McPartlin 168. Orange blossom days, Patricia Scanlan 169. Without Him, Fiona O'Brien 170. The Brightest Star in The Sky, Marian Keyes Seriøst? Hvor mye leser du per dag? Anonymkode: f2939...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 25. desember 2020 #58 Del Skrevet 25. desember 2020 Leste bare Terapeuten av Helene Flood. Veldig bra psykologisk thriller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 26. desember 2020 #59 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Seriøst? Hvor mye leser du per dag? Anonymkode: f2939...750 Noen av dem er lydbøker første halvåret av 2020 var jeg uten jobb. Leste MYE da. Trening og lesing. Ble lite sosialt pga covid. Og uten jobb i tillegg. Føltes bedre å lese enn å se TV dagen lang begynte i ny jobb i høst, blitt betydelig mindre lesing siden. Leser typisk en times tid hver morgen og hver kveld, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 26. desember 2020 #60 Del Skrevet 26. desember 2020 Holder på med den 28. boken nå, og regner med å bli ferdig med den før nyttår. Hadde vel egentlig håper å få lest mer, men så ble det en veldig travel høst på jobb og dagene gikk mest i jobb og søvn. Her er listen over bøker lest i 2020: 1. Catharine and Other Writings - Jane Austen 2. Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Carroll 3. After Dark - Haruki Murakami 4. Min barndom - Maxim Gorki 5. Little Women - Louisa May Alcott 6. Little Men - Louisa May Alcott 7. Silkesvarten - Anna Sewell 8. Balladen om den bedrøvelige kafé og andre fortellinger Carson McCullers 9. Mord etter alfabetet - Agatha Christie 10. Pesten - Albert Camus 11. Den hemmelige hagen - Frances Hodgson Burnett 12. Undrenes år - Geraldine Brooks 13. Oliver Twist - Charles Dickens 14. Merkelig vær i Tokyo - Hiromi Kawakami 15. The Pale Horse - Agatha Christie 16. The Travelling Cat Chronicles - Hiro Arikawa 17. Som pesten - Hanne-Vibeke Holst 18. Pestens år - Danile Defoe 19. Min mørke Vanessa - Kate Elizabeth Russell 20. Knut: Nobody's Baby - Unni Lindell 21. Sanditon og Lady Susan - Jane Austen 22. Bieffekten - Sarah Hambro 23. Przewalskis hest - Maja Lunde 24. Sommerboken - Tove Jansson 25. Et hummerliv - Erik Fosnes Hansen 26. Julens ni liv - Florence McNicoll 27. Fordi overlevelse ikke er nok - Emily St. John Mandel Leser nå Som hund og katt av Mari Grydeland. Håper på et litt roligere år neste år hvor jeg får mer tid til å lese. I år har Pesten og The Travelling Cat Chronicles vært de beste leseopplevelsene. Og ja, jeg har lest en del bøker om smittsomme sykdommer i år, det passet liksom sånn. (Alt dette er skrevet på mobil, så garantert en hel haug stavefeil) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå