Gå til innhold

Bøker lest i 2020 📚


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Gjest Gretagarbo

Lest i Mai:

23. Final Girls - Riley Sager: Riley Sager har på 3 bøker blitt en av mine favoritt thriller-forfattere. Denne var skikkelig creepy og spennende, men tapte seg litt på slutten. Slik thrillere ofte gjør (3/5)

24. Big Summer - Jennifer Weiner (3/5)

25. Det store i det lille - Jodi Picoult: Kjenner meg litt ferdig med denne forfatteren, selv om denne boken stort sett var bra (3/5)

26. Me - Elton John (4/5)

27. Call me by your name - André Aciman: En av mine favoritter. Leste denne for 3. før jeg begynte på oppfølgeren (5/5)

28. The recovery of Rose Gold - Stephanie Wrobel (3/5)

29. Find me - André Aciman: Oppfølgeren til CMBYN. Av de 500 bøkene jeg har i bokhylla er dette en av de med dårligst rating på Goodreads. Det skjønner jeg ingenting av. Denne var helt utrolig fin! (5/5)

30. All that heaven allows: A biography of Rock Hudson - Mark Griffin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Gretagarbo skrev:

Lest i Mai:

23. Final Girls - Riley Sager: Riley Sager har på 3 bøker blitt en av mine favoritt thriller-forfattere. Denne var skikkelig creepy og spennende, men tapte seg litt på slutten. Slik thrillere ofte gjør (3/5)

24. Big Summer - Jennifer Weiner (3/5)

25. Det store i det lille - Jodi Picoult: Kjenner meg litt ferdig med denne forfatteren, selv om denne boken stort sett var bra (3/5)

26. Me - Elton John (4/5)

27. Call me by your name - André Aciman: En av mine favoritter. Leste denne for 3. før jeg begynte på oppfølgeren (5/5)

28. The recovery of Rose Gold - Stephanie Wrobel (3/5)

29. Find me - André Aciman: Oppfølgeren til CMBYN. Av de 500 bøkene jeg har i bokhylla er dette en av de med dårligst rating på Goodreads. Det skjønner jeg ingenting av. Denne var helt utrolig fin! (5/5)

30. All that heaven allows: A biography of Rock Hudson - Mark Griffin

Så du likte Elton John biografien. Må man være superfan for å like den? Jeg liker Elton John, men har ikke hørt på hele katalogen hans for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo
1 time siden, Kågebruker skrev:

Så du likte Elton John biografien. Må man være superfan for å like den? Jeg liker Elton John, men har ikke hørt på hele katalogen hans for å si det sånn. 

Jeg er heller ingen superfan, og vil våge å påstå at det holder lenge å vite hvem Elton John er før du leser boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2020 den 4.15, MadameDeRosa skrev:

Hvor mange bøker har du som mål å lese i 2020?

Hvilke bøker skal du lese? 

Hvilken bok leser du nå? 

Hvilke bøker har du lest? 

 

Jeg har ikke spesifikt satt meg et mål, ønsker kun å lese flere bøker. Jeg har vært en skikkelig lesehest før, men helt siden jeg begynte å jobbe på for 5 år siden har leselysten ikke helt vært der. Nå er jeg hjemme i fødselspermisjon så vi får se om den tar seg opp ;) 


Hvilke bøker skal du lese? 
Først og fremst de som står ulest i bokhyllene hjemme. Men egentlig det som fenger. 
 

Hvilke bøker har du lest? 
Jeg har lest: 

- Volvo Lastvagnar av Erlend Loe 

- Slutten på verden slik vi kjenner den av Erlend Loe

- Oppløsningstendenser av Nina Lykke

Hvilken bok leser du nå? 
Operasjon selvdisiplin 😅

Anonymkode: d5f9f...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke spesifikt satt meg et mål, ønsker kun å lese flere bøker. Jeg har vært en skikkelig lesehest før, men helt siden jeg begynte å jobbe på for 5 år siden har leselysten ikke helt vært der. Nå er jeg hjemme i fødselspermisjon så vi får se om den tar seg opp ;) 


Hvilke bøker skal du lese? 
Først og fremst de som står ulest i bokhyllene hjemme. Men egentlig det som fenger. 
 

Hvilke bøker har du lest? 
Jeg har lest: 

- Volvo Lastvagnar av Erlend Loe 

- Slutten på verden slik vi kjenner den av Erlend Loe

- Oppløsningstendenser av Nina Lykke

Hvilken bok leser du nå? 
Operasjon selvdisiplin 😅

Anonymkode: d5f9f...753

Meg over 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist:

75: Starcross - Philip Reeve. Toern i denne serien. Helt ok, men ikke noe mer.

76: Alien Minds - Christina Bauer. Treern i Dimension Drift-serien. Spennende, fine karakterer. Kommer til å lese mer fra denne!

77: The Princess Bride - William Goldman. En sånn ''må-lese-bok'' fordi den er en klassiker. Jeg syntes bare den var helt ok.

78: Top Secret - Sarina Bowen og Elle Kennedy. Denne var superbra! Skikkelig angst- og kjærlighetsgreier om hverandre. Slukte den i ett jafs.

79: The Well of Secrets - Sam J. Charlton. En fin avslutning på serien.

80: Nimona - Noelle Stevenson. En av de fineste grafiske romanene jeg noengang har lest. Jeg pleier å like detaljerte og ''rike'' illustrasjoner, men denne, tross de barnslige illustrasjonene, var en innertier for meg altså. Anbefales!

81: The Quantum Magician - Derek Kunsken. Spennende verden, men klarte ikke helt å komme inn i den. Mulig jeg leser flere fra denne serien.

82: The 5th Gender - G.L. Carriger. Denne hørte jeg på lydbok, kun fordi min favorittoppleser Michael Lesley leser den. Men den overrasket positivt. En humoristisk og hjertevarm sci-fi. Kommer garantert til å lese mer fra denne serien!

83: Parable of the Sower - Octavia E. Butler. Høyst på tide at jeg somlet meg til å lese noe fra denne forfatteren! Boken er mørk og dyster, men er skrevet så bra at den allikevel falt i smak hos meg (som ikke liker så veldig mørke og dystre ting). Jeg forstår godt at Butler er en populær forfatter, og jeg kommer garantert til å lese mer fra henne.

84: Goldenhand - Garth Nix. Dette er femte bok i Abhorsen-serien, som jeg elsker, men denne her klarte ikke å fenge meg dessverre.

85: Gooseberry Bluff Community College of Magic: The Thirteenth Rib - David J. Schwartz. Denne var superbra! Elsker bøker som omhandler skoler, og dette var et friskt pust i den retningen mtp. at den handlet om lærerne på denne skolen. Anbefales!

86: All Systems Red - Martha Wells. Helle pelle, denne var kul! Coveret har lenge fått meg til å ikke ville lese den, fordi det ser ut som en veldig militaristisk sci-fi. Vel, så feil går det an å ta! En sarkastisk og utrolig kul mordrobot er hovedpersonen her, og jeg kommer garantert til å lese flere!

87: Skammarens Dotter - Lene Kaaberbøl. Denne hørte jeg på lydbok, på nynorsk, men det ble bare helt feil. Mari Maurstad er oppleser, og for mitt bare liv forstår jeg ikke hvorfor de kunne få en som faktisk snakker tilnærmet nynorsk til å lese. Akk. Historien var heller ikke noe for meg.

88: The Mask of a Thousand Tears - David Chauvel. Vakker og fin grafisk roman.

89: The Sirens of Titan - Kurt Vonnegut Jr. Jeg elsket Slaughterhouse-Five fra samme forfatter, men denne var bare meh. Klarte ikke å komme inn i historien, og bare...nei. 

90: This Coven Won't Break - Isabel Sterling. Digger denne serien! Den har action, magi og litt kjærleik. Gleder meg til neste kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange bøker har du som mål å lese i 2020? Det som må til for å fylle kveldene

Hvilke bøker skal du lese? Det jeg finner som er interessant

Hvilken bok leser du nå? Hundeparken, av Sofi Oksanen

Lest til nå i 2020:

Lysningen

Robert Dugoni

Stråmann :

Tore Aurstad og Carina Westberg

Hjemsøkelse : roman

Jenny Erpenbeck ;

Våroffer

Anders de la Motte

Louise

Mikaela Bley

Arkiv over bortkomne barn

Valeria Luiselli

Veien tilbake

Lee Child ;

Til minne om en betingelsesløs kjærlighet

Jonas Gardell ;

Min mørke Vanessa

Kate Elizabeth Russell

 Testamente

Nina Wähä

Muren

Don Winslow

 Cox, eller Tidens gang : roman

Christoph Ransmayr

 Vernon Subutex 3

Virginie Despentes ;

Blindtunnel

Tove Alsterdal

Sør-Afrikas historie : førkoloniale samfunn, apartheid og frigjøring

Tore Linné Eriksen
 

Mistenkt

Fiona Barton

Kroppen er en morder : roman

Kitty Byng
 

Illvilje

Jørn Lier Horst

Skytsdjevelen : roman om formål

av Kent Andersen

Lupus

Jens Henrik Jensen

Natt : roman

Bernard Minier

Velsignelser

Caroline Albertine Minor

Vanndanseren

Ta-Nehisi Coates

Andre guder : du skal ikke ha andre guder enn meg

Jørgen Brekke
 

Det fortapte landet

Juan Francisco Ferrándiz

Midlertidig ansatt

Heike Geissler

Kjærlighetens Antarktis

Sara Stridsberg

Krattlandet

Skilsmisseboken : en overlevelsesguide

Sanna Sarromaa

Tornerosemorderen

Mary Higgins Clark og Alafair Burke
 

Før plogen din over de dødes knokler

Olga Tokarczuk

Bare deg

Ninni Schulman ; oversatt av Kari Engen

En fri agent

John Le Carré ; oversatt av Heidi Grinde

 

Mitt liv som rotte

Joyce Carol Oates ; oversatt av Hilde Lyn...

 

Hvor lenge varer vi

Mari Andreassen

 

Broder Jakob

Emelie Schepp ; 

 

Damen med bysten

Karin Brunk Holmqvist
 

Mios blues

Kristina Ohlsson 
 

X måter å dø på

Stefan Ahnhem 

Pesten

Albert Camus ;
 

Kommer alltid tilbake

Christina Erikson 
 

Folk med angst

Fredrik Backman
 

 Camino Island

John Grisham ;...

Slakt

Espen Skjerven

Francesca

Lina Bengtsdotter ;

 

Se en annen vei : roman

Torkil Damhaug

Terapeuten

Helene Flood
 

Jaktselskapet

av Lucy Foley

Sekten som gjenoppsto

Mariette Lindstein ;

Mørket vet

Arnaldur Indriðason

 

Et deilig sted : utvalgte noveller

Kjell Askildsen
 

Sølvveien

Stina Jackson ;

 

Aldri tilgi

Trude Teige

Septologien : roman. I-II. Det andre namnet

Jon Fosse

 

 
 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

28. Little Women av Louisa May Alcott.

29. Good Wives av Louisa May Alcott.

30. Pride and Prejudice av Jane Austen.

31. Gone Girl av Gillian Flynn.

32. Reading Like a Writer av Francine Prose.

33. Harry Potter and the Philosopher's Stone av J. K. Rowling.

34. Harry Potter and the Chamber of Secrets av J. K. Rowling.

35. The Hate U Give av Angie Thomas.

36. Harry Potter and the Prizoner of Azkaban av J.K. Rowling.

37. Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling.

38. The Girl on the Train av Paula Hawkins.

39. Dødevaskeren av Sara Omar.

40. Misery av Stephen King.

41. Save the Cat! Writes a Novel av Jessica Brody.

42. Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling.

43. Sadie av Cortney Summers.

44. Ronja Røverdatter av Astrid Lindgren.

45. Pokémon Adventures Vol 3 av Hidenori Kusaka.

46. The Witches av Roald Dahl.

47. Harleen av Stjepan Sejic.

48. Tamamo the Fox Maiden and Other Asian Stories av forskjellige forfattere.

49. American Gods av Neil Gaiman.

50. Appelsinpiken av Jostein Gaarder.

51. Good Omens av Neil Gaiman og Terry Pratchett.

52. Harley Quinn: A Celebration of 25 years av forskjellige forfattere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

91. The Farthest Shore - Ursula K. Leguin. Treern i Earthsea-serien. Jeg husker jeg likte enern ekstremt godt, men toern og nå treern var bare meh.

92. Ink and Bone - Rachel Caine. Denne begynte veldig bra, men så falt den litt gjennom på midten. Helt ok underholdning.

93. Gideon the Ninth - Tamsyn Muir. Denne er veldig mørk, og ikke helt min greie, men et utrolig bra konsept og kul verden. Anbefales.

94. An Accident of Stars - Foz Meadows. Denne burde jeg ha likt bedre enn jeg faktisk gjorde. Den har liksom alt jeg liker mellom to permer, men jeg ble skuffa.

95. The Stars Are Legion - Kameron Hurley. Denne forfatteren er så utrolig kul! Veldig mørkt, men allikevel noe som gjør at jeg vil lese videre.

96. The State of Us - Shaun David Hutchinson. Denne forfatteren er en av de jeg alltid kjøper bøker fra med en gang de kommer ut, fordi han som regel alltid skriver så bra. Denne synes jeg imidlertid var veldig rar. Og ikke likt ham i det hele tatt. Skrivestilen var bare uvant og jeg vet at han kan bedre enn dette. Allikevel var boken fin altså, og kan trygt anbefales videre.

97. Among the Living - Jordan Castillo Price. Denne husker jeg omtrent ikke hva handler om. Og det er ikke sååå lenge jeg leste den. Såem...ja. Det sier vel sitt. :fnise: 

98. Leviathan Wakes - James S.A. Corey. Helt ok, ikke noe mer enn det. Kommer ikke til å lese mer fra denne serien.

99. Artificial Condition - Martha Wells. Åh, murderbot. Elsker ham! Kommer garantert til å lese mer fra denne serien. 

100. The Riddle-Master of Hed - Patricia A. McKillip. Skikkelig klassisk fantasy, men ikke noe som gjorde at jeg fikk lyst til å lese mer.

101. What Fresh Hell - D.D. Webb. Milde makaroni, ny favorittserie! :hjerte: Dette er egentlig en webserie, men første bok ligger på amazon. Men altså, wææææ. Det er veldig lenge siden jeg har lest en bok jeg har vært SÅ oppslukt i. Fantastiske karakterer (det er en mannlig forfatter, men det har jeg måttet dobbelsjekke flere ganger fordi han skriver de kvinnelige karakterene så utrolig bra!), kul historie. Helt perfekt rett og slett. Anbefales på det sterkeste!

102. Love, Creekwood - Becky Albertally. En fin liten historie om de samme personene i Simon-bøkene. 

103. Starship's Mage - Glynn Stewart. Helt ok, ikke noe mer enn det.

104. Tarnished Are the Stars - Rosiee Thor. Denne likte jeg skikkelig godt. Den er veldig mye mer ''klassisk YA'' enn jeg pleier å like, men historien var så fin at den traff hjem uansett. Anbefales.

105. The Unspoken Name - A.K. Larkwood. Denne var bare...rar. Likte den ikke i det hele tatt.

106. The Black Lung Captain - Chris Wooding. Toern i serien om folka på Ketty Jay. Spennende og fin!

107. The Red Pyramid - Rick Riordan. Jeg elsker det gamle Egypt, og burde ha likt denne også, men den ble bare for masete rett og slett.

108. Roald Dahl - Dustene. Jeg elsker omtrent alt Roald Dahl har skrevet, og denne er intet unntak. Ganske mørk til å være en barnebok, men allikevel med et fint budskap.

109. Gravity's Heir - Sara Bond. Denne var så utrolig kul! Fine karakterer, spennende historie. Anbefales!

110-113. Dustedagboka 9-12 - Rachel Renee Russell. Morsomme bøker, som niåringen elsker.

114. Spacious Skies, Amber Waves - D.D. Webb. Toern i The Gods Are Bastards-serien. Like god som enern! :hjerter: 

115. Veiled Dancer - Indy Strange. Fin, men rar bok. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den.

116. Entangled - Melissa Brayden. En av favorittforfatterne når det gjelder romansebøker. Hun skriver så fint!

117. Bear, Otter and the Kid - T.J. Klune. Favorittserien av favorittforfatteren. Anbefales på det aller sterkeste! :hjerte: 

118. Who We Are - T.J. Klune. Se over.

119. The Art of Breathing - T.J. Klune. Se over.

120. The Long and Winding Road - T.J. Klune. Se over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Drar opp denne igjen, jeg. Hvordan har leseåret deres vært? Har dere nådd målene deres? :popcorn:

Om det var et år hvor jeg kunne nå mitt hårete mål på 200 bøker, så måtte det bli 2020. :lol:  Jeg tar kun med høydepunktene denne gangen, ellers blir det altfor langt.

122. Tell Me It's Real - T.J. Klune. Hysterisk morsom og fin. Elsker'n.

125. Hopeless Romantic - Georgia Beers. Favoritt feelgood forfatteren. ❤️ 

126. The Night Circus - Erin Morgenstern. Det tok meg litt tid før jeg fikk lyst til å lese denne, og jeg er glad jeg ventet til jeg i rette ''humør'', for dette var virkelig en nydelig bok!

132. A Fistful of Blood - D.D. Webb. Jeg har sjelden vært borti en mannlig forfatter som skriver SÅ bra kvinner. Fantastisk!

143. So You Want to Talk About Race by Ijeoma Oluo. Kjempegodt skrevet. Anbefales!

151. This Town Ain't Big Enough - D.D. Webb. Se over.

152. Two to Tangle - Melissa Brayden. Den andre favoritt feelgood forfatteren. ❤️ 

153. Brothersong - T.J. Klune. Siste boken i Green Creek-serien. Ikke min favorittserie av denne forfatteren, men allikevel vel verdt å lese.

155. Hollowpox - Jessica Townsend. Denne var veldig mye bedre enn toern, noe som sier sitt om hvor god denne var!

158. Whispering to Witches - Anna Dale. Dette er en bok jeg leser en gang i året, litt for å komme i julestemning, litt for å møte vinteren. Kjempefin bok!

159. Lumberjanes Vol. 1 - Noelle Stevenson. Kjempesøt grafisk roman.

177. Jernulven - Siri Pettersen. Omtrent det eneste jeg leser på norsk er Siri Pettersen. :fnise: Hun skriver så sinnsykt bra, og norsk fantasy (for voksne) finnes det ikke mye av altså!

181. The Rules of Magic - Alice Hoffman. Digger hun her altså. Forfatteren som skrev Practical Magic. Drømmende og veldig fin.

191. The Invisible Orientation - Julie Sondra Decker. Jeg leser mye rart, og dette er en av dem. :ler: Handler om å forstå aseksualitet.

198. The Witchcraft of Salem Village - Shirley Jackson. Denne er opprinnelig skrevet i 1956, noe som er superrart, fordi den er veldig sarkastisk og morsom på sin måte. Føler liksom ikke at en sakprosabok fra 50-tallet er stedet å være sarkastisk morsom, men denne var altså det. Fin liten bok om historien om hva som skjedde i Salem på 1600-tallet.

203. The Screaming Staircase - Jonathan Stroud. Denne forfatteren er mest kjent for sine Bartimaeus-bøker, men denne serien slår Bart ned i støvlene. Har lest den 3 ganger nå, på like mange år, i påvente av hans nye bok som kommer i januar. :nigo: 

 

Holder på med nr. 204 akkurat nå, Forging Hephaestus av Drew Hayes, fordi toern kommer i morgen. Det har jeg ventet på i 2,5 år!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ^^Belle^^ said:

Drar opp denne igjen, jeg. Hvordan har leseåret deres vært? Har dere nådd målene deres? :popcorn:

 

Målet mitt var 25 bøker i år, som alle andre år. Men det ble skrudd opp i høst da det, takket være korona, har vært et veldig vellykket leseår for meg. Så nå er jeg akkurat ferdig med bok 102, og det blir vel et par til innen 1. januar. Jeg har aldri lest så mye som jeg har i år, og håper det er en trend jeg kan fortsette, selv etter pandemien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nådde målet om 50 000 sider, men har sjeldent vært borte i et år med mer varierende leselyst. Har hatt ukesvis uten å røre en bok og så lest masse noen dager før flere uker uten igjen . Vanligvis er jeg litt mer jevn 😅

"Skal lese A song of ice and fire-serien, The priory of the orange tree, noe av Vigdis Hjorth, Les Miserables av Victor Hugo, noe av Jane Austen og Den hemmelighetsfulle øya av Jules Verne." - Sitat meg sjæl i januar. Kan huke av på ASOIAF, noen av bøkene to ganger til og med, leste Arv og miljø, Pride and prejudice og Den hemmelighetsfulle øya, men Les miserables og The priory of the orange tree har jeg fremdeles til gode. 

Alt i alt fornøyd da, selv om jeg savner mer jevn leseflyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lyst å lese Molly moons utrolige bok om hypnose nå. Er barnebok jeg vet, lo meg ihjel av den når jeg var 13. (kom tilfeldigvis på boken nå når jeg leste i tråden) gøy. 

Har lest kanskje 15 til 20 I år, og håper å lese like mange i året som kommer. Blir mye lesing som student så da utgår ofte lesning som kos. 

Glad i krim, og håper Jo Nesbø snart kommer med noe nytt 🤣

Leste Du er et dyr, Viskovitsj I sommer og det er noe av det mest fantastiske jeg noen gang har lest. 

Fikk kindle i julegave idag også 😁

Anonymkode: 815b3...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. Over 100 bøker på et år😮. Respekt!

Jeg måtte inn på Bokelskere.no og se hvor mange bøker jeg har lest... 9 stk, hvis man ikke inkluderer lydbøker. Og ingen av dem har vært spesielt bemerkelsesverdige. Håper på et bedre papirbok-år i 2021😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bokår

Regner med å få lest Karin Fossums nyeste også innen året er over. Fikk den, og flere til jul. Har lyst på en krim nå så passer veldig fint. Og, har alltid vært glad i Fossums bøker.

LEST I 2020

1.The Mystery of Mercy Close, Marian Keyes (#5 walsh-serien)
2. Landline, Rainbow Rowel
3. I've Got Your Number, Sophie Kinsella
4. Politi og røver, Kjetil S. Østli
5. Hate to Love you
6. to søstre, Åsne Seierstad
7. The Morning After The Wedding Before
8. The Forgotten Guide to Happiness, Sophie Jenkins
9. Last Chance Saloon, Marian Keyes
10. Se på oss nå, Geir Gulliksen
11. The Things I Should Have Told You, Carmel Harrington
12. Koke bjørn, Mikael Niemi
13. I Know My Name, C J Cooke
14. Klassen, Marte Sprukland
15. Fri vilje, Helga Hjorth
16. Til odel og eie, Emily Griffin
17. Min historie, Petter Northug, Jonas Forsang
18. Maskiner som meg, Ian McEwan
19. The other side of the story, Marian Keyes
20. Svartstilla, Susanne Skogstad
21. Mirakelet i Hickory, Diane Chamberlain
22. Halvparten meg halvparten deg, Ellen Mari Thelle
23. Om du kunne se meg nå, Cecelia Ahern
24. The Country Guesthouse, Robyn Carr (Sullivan's Crossing #4) 
25. 1793, Niklas Natt och Dag 
26. One Summer In Paris, Sarah Morgan
27. Der regnbuen ender, Cecelia Ahern
28. Searching For Steven, Jessica Redland
29. Sunday dinners, Jon Rance
30. After The End, Clare Mackintosh
31. Baby eller ikke, Emily Giffin
32. I tykt og tynt Emily Giffin
33. It Ends With Us, Colleen Hoover
34. Grown Ups, Marian Keyes
35. Confess, Colleen Hoover
36. Maybe SomedayColleen Hoover
37. I gode og onde dagerEmily Giffin
38. State of the Union, Nick Hornby
39. Sushi for beginners, Marian Keyes
40. Whisper Network, Chandler Baker
41. This Charming Man,Marian Keyes
42. Wuthering Hights, Emily Bronte
43. Love Me or Leave Me, Claudia Carroll
44. Brødrene Karamasov, Fjodor Dostojevskij
45. All She Ever Wished For, Claudia Carroll
46. Meet Me In Manhattan, Claudia Carroll
47. Our Little Secret, Claudia Carroll
48. Here's Looking at You, Mhairi McFarlane
49. Who's That Girl? Mhairi McFarlane
50. I Heart New York, Lindsey Kelk (#1heart series)
51. I Heart Hollywood, Lindsey Kelk (#2heart series)
52. The Italian Girl, Lucinda Riley
53. I Heart Paris, Lindsey Kelk (#3 heart series)
54. I Heart London, Lindsey Kelk (#4 heart series)
55. Villa Magdalena, Santa Montefiore
56. I Heart Christmas, Lindsey Kelk (#5 heart series)
57. I Heart Forever, Lindsey Kelk (#6 heart series
58. I Heart Hawaii, Lindsey Kelk (#7 heart series
59. Halvmorderen, Håkan Nesset
60. Alt er mitt, Ruth Lillegraven
61. We were On a Break , Lindsey Kelk 
62. Just My Luck, Adele Parks
63. Ut i vannet, Paula Hawkins
64. I Invited Her In, Adele Parks
65. One in a Million, Lindsey Kelk
66. A Version of the Truth, B P Walter
67. Den lukkede bok,
68. Sunrise om Half Moon Bay, Robyn Carr
69. Mammas svik, Anne-Britt Harsem
70. The Man Who Did Not Call, Rosie Walsh
71. Brev til min datter, Anne-Britt Harsem
72. The Neighbors, Hannah Mary McKinnon
73. I et hus i Alvdal,Anne-Britt Harsem
74. The Honeymoon, Rona Halsall
75. Fie faller, Therese Aasvik
76. Kunsten å høre hjerteslag, Jan-Phillipp Sendker
77. Thirteen Weddings, Heather Long
78. The perfect couple, jackie kabler
79. Nothing to See Here, Kevin Wilson
80. Little White Lies, Philippa Easy
81. This Beautiful Life, Katie Marsh
82. Kinderwhore, Maria... Kjos
83. The Pisces, Melissa Broder
84. Hevnen er bittersøt, Lauren Weisberger
85. Before I Say I Do, Vicky Bradley
86. Her Pretty Face, Robyn Harding
87. Little Disasters, Sarah Vaughan
88. His & Hers, Alice Feeny
89. Dear Wife, Kimberly Belle
90. Every Breath, Nicholas Sparks
91. Sistersw, Michelle Frances
92. Three days missing, Kimberly Belle
93. Skipping a Beat, Sarah Pekkanen
94. Camino Island, John Grisham (#1)
95. The Blackbird Season, Kate Boretti
96. Two Truths and a Lie, Meg Mitchell Moore
97. The Islanders, Meg Mitchell Moore
98. A Simple Favour, Darcey Bell
99. Full spredning, Nina Lykke
100. Have You Seen Her? Lisa Hall
101. Øya, Victoria Hislop
102. you and me and us, alison hammer
103. In Case You Missed It, Lindsey Kelk
104. Let me go, Casey Watson
105. We Just Clicked, Anna Bell
106. The arrivals, Meg Mitchell Moore
107. Lie to Me, J T Ellison
108. The Perfect Couplee, Lisa Hall
109. What Is Love, Odd-Magnus Williamson
110. Camino Winds (#2), John Grisham
111. The Secrets We Keep, Jonathan Harvey
112. The Son -in-Law, Charity Norman
113. The Wife Who Ran Away, Tess Stimson
114. One in Three, Tess Stimson
115. Sophie Sparks liv og død
116. The two of us , Andy Jones
117. This Is Not Over, Holly Brown
118. The Honey Don't List, Christina Lauren
119. it's Always The Husband, Michele Campbell
120. Boka om Baltimorefamilien, (#2 Marcus Goldman) joel dicker
121. She Was The Quiet One, Michele Campbell
122. So Lucky, Dawn O'porter
123. Skinnydipping, Bethenny Frankel
124. Der fire veier møtes, Tommi 
125. Apple of my Eye, Claire allan
126. Her Name Was Rose, Claire allan
127. Svart kappe (Petter Balke #1), Bjørn Erik Thon 
128. Terapeuten, Helene Flood
129. My Darling, Amanda Robson
130. As Good As It Gets, Fiona Gibson
131. Kongeriket, Jo Nesbø
132. The Choice, Alex Lake
133. Stay Where I Can See you, Katrina Onstad
134. The Camera Never Lies, David Rawlings ,
135. Come Together (Jack & Amy #1), Josie Llyod & Emlyn Reese
136. Come Again (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese
137. Tante Ulrikkes vei , Zeshan Shakar 
138. The Seven Year Itch (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese
139. Amandas Wedding, Jenny Colgan
140. The Guest List, Lucy Foley
141. En moderne familie, Helga Flatland 
142. Dream Big, Stella! (#1hope springs ,) Ashley Farley
143. The Summer Villa, Melissa Hill
The vow, Debbie Howelles
144. venniner til evig tid, Kristin Hannah (firefly lane #1)
145. Our Song, Dani Atkins
146. Housband Material, Emily Belden
147. No Judgment, a novel,Meg Cabot (#1 little bridge Island)
148. Xxx ,Meg Cabot (#2 little bridge Island)
149. Nabovarsel, Unni Lindell
150. The Family Secret, Tracy Buchanan
151. Cover your eyes, Adele Greas
152. Nobodys Wife, Laura Pearson
153. The Adults, Caroline Hulse
154. Happily every after, Patricia Scanlan  (#2)
155. Love and marrige, Patricia Scanlan  (#3)
156. Coming Home, Patricia Scanlan
157. No reservations, Fiona O'Brien
158.  Veien ved Boolavaun, Anne Enright
159. The Party, Elizabeth Day
160. The love Book, Fiona O'Brien
161. Show me the way, (#2 hope springs ,) Ashley Farley
162. Mistletoe and Wedding Bells (#3 hope springs ,) Ashley Farley
163. Olive Kitteridge,
164. Don't try to find me, Holly Brown
165. Bortenfor stjernene, Lori Nelson Spielman
166. None of my afair, Fiona O'Brien
167. The Last Days of Rabbit Hayes, Anna McPartlin
168. Orange blossom days, Patricia Scanlan
169. Without Him, Fiona O'Brien
170. The Brightest Star in The Sky, Marian Keyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lill3My skrev (1 minutt siden):

Mitt bokår

Regner med å få lest Karin Fossums nyeste også innen året er over. Fikk den, og flere til jul. Har lyst på en krim nå så passer veldig fint. Og, har alltid vært glad i Fossums bøker.

LEST I 2020

1.The Mystery of Mercy Close, Marian Keyes (#5 walsh-serien)
2. Landline, Rainbow Rowel
3. I've Got Your Number, Sophie Kinsella
4. Politi og røver, Kjetil S. Østli
5. Hate to Love you
6. to søstre, Åsne Seierstad
7. The Morning After The Wedding Before
8. The Forgotten Guide to Happiness, Sophie Jenkins
9. Last Chance Saloon, Marian Keyes
10. Se på oss nå, Geir Gulliksen
11. The Things I Should Have Told You, Carmel Harrington
12. Koke bjørn, Mikael Niemi
13. I Know My Name, C J Cooke
14. Klassen, Marte Sprukland
15. Fri vilje, Helga Hjorth
16. Til odel og eie, Emily Griffin
17. Min historie, Petter Northug, Jonas Forsang
18. Maskiner som meg, Ian McEwan
19. The other side of the story, Marian Keyes
20. Svartstilla, Susanne Skogstad
21. Mirakelet i Hickory, Diane Chamberlain
22. Halvparten meg halvparten deg, Ellen Mari Thelle
23. Om du kunne se meg nå, Cecelia Ahern
24. The Country Guesthouse, Robyn Carr (Sullivan's Crossing #4) 
25. 1793, Niklas Natt och Dag 
26. One Summer In Paris, Sarah Morgan
27. Der regnbuen ender, Cecelia Ahern
28. Searching For Steven, Jessica Redland
29. Sunday dinners, Jon Rance
30. After The End, Clare Mackintosh
31. Baby eller ikke, Emily Giffin
32. I tykt og tynt Emily Giffin
33. It Ends With Us, Colleen Hoover
34. Grown Ups, Marian Keyes
35. Confess, Colleen Hoover
36. Maybe SomedayColleen Hoover
37. I gode og onde dagerEmily Giffin
38. State of the Union, Nick Hornby
39. Sushi for beginners, Marian Keyes
40. Whisper Network, Chandler Baker
41. This Charming Man,Marian Keyes
42. Wuthering Hights, Emily Bronte
43. Love Me or Leave Me, Claudia Carroll
44. Brødrene Karamasov, Fjodor Dostojevskij
45. All She Ever Wished For, Claudia Carroll
46. Meet Me In Manhattan, Claudia Carroll
47. Our Little Secret, Claudia Carroll
48. Here's Looking at You, Mhairi McFarlane
49. Who's That Girl? Mhairi McFarlane
50. I Heart New York, Lindsey Kelk (#1heart series)
51. I Heart Hollywood, Lindsey Kelk (#2heart series)
52. The Italian Girl, Lucinda Riley
53. I Heart Paris, Lindsey Kelk (#3 heart series)
54. I Heart London, Lindsey Kelk (#4 heart series)
55. Villa Magdalena, Santa Montefiore
56. I Heart Christmas, Lindsey Kelk (#5 heart series)
57. I Heart Forever, Lindsey Kelk (#6 heart series
58. I Heart Hawaii, Lindsey Kelk (#7 heart series
59. Halvmorderen, Håkan Nesset
60. Alt er mitt, Ruth Lillegraven
61. We were On a Break , Lindsey Kelk 
62. Just My Luck, Adele Parks
63. Ut i vannet, Paula Hawkins
64. I Invited Her In, Adele Parks
65. One in a Million, Lindsey Kelk
66. A Version of the Truth, B P Walter
67. Den lukkede bok,
68. Sunrise om Half Moon Bay, Robyn Carr
69. Mammas svik, Anne-Britt Harsem
70. The Man Who Did Not Call, Rosie Walsh
71. Brev til min datter, Anne-Britt Harsem
72. The Neighbors, Hannah Mary McKinnon
73. I et hus i Alvdal,Anne-Britt Harsem
74. The Honeymoon, Rona Halsall
75. Fie faller, Therese Aasvik
76. Kunsten å høre hjerteslag, Jan-Phillipp Sendker
77. Thirteen Weddings, Heather Long
78. The perfect couple, jackie kabler
79. Nothing to See Here, Kevin Wilson
80. Little White Lies, Philippa Easy
81. This Beautiful Life, Katie Marsh
82. Kinderwhore, Maria... Kjos
83. The Pisces, Melissa Broder
84. Hevnen er bittersøt, Lauren Weisberger
85. Before I Say I Do, Vicky Bradley
86. Her Pretty Face, Robyn Harding
87. Little Disasters, Sarah Vaughan
88. His & Hers, Alice Feeny
89. Dear Wife, Kimberly Belle
90. Every Breath, Nicholas Sparks
91. Sistersw, Michelle Frances
92. Three days missing, Kimberly Belle
93. Skipping a Beat, Sarah Pekkanen
94. Camino Island, John Grisham (#1)
95. The Blackbird Season, Kate Boretti
96. Two Truths and a Lie, Meg Mitchell Moore
97. The Islanders, Meg Mitchell Moore
98. A Simple Favour, Darcey Bell
99. Full spredning, Nina Lykke
100. Have You Seen Her? Lisa Hall
101. Øya, Victoria Hislop
102. you and me and us, alison hammer
103. In Case You Missed It, Lindsey Kelk
104. Let me go, Casey Watson
105. We Just Clicked, Anna Bell
106. The arrivals, Meg Mitchell Moore
107. Lie to Me, J T Ellison
108. The Perfect Couplee, Lisa Hall
109. What Is Love, Odd-Magnus Williamson
110. Camino Winds (#2), John Grisham
111. The Secrets We Keep, Jonathan Harvey
112. The Son -in-Law, Charity Norman
113. The Wife Who Ran Away, Tess Stimson
114. One in Three, Tess Stimson
115. Sophie Sparks liv og død
116. The two of us , Andy Jones
117. This Is Not Over, Holly Brown
118. The Honey Don't List, Christina Lauren
119. it's Always The Husband, Michele Campbell
120. Boka om Baltimorefamilien, (#2 Marcus Goldman) joel dicker
121. She Was The Quiet One, Michele Campbell
122. So Lucky, Dawn O'porter
123. Skinnydipping, Bethenny Frankel
124. Der fire veier møtes, Tommi 
125. Apple of my Eye, Claire allan
126. Her Name Was Rose, Claire allan
127. Svart kappe (Petter Balke #1), Bjørn Erik Thon 
128. Terapeuten, Helene Flood
129. My Darling, Amanda Robson
130. As Good As It Gets, Fiona Gibson
131. Kongeriket, Jo Nesbø
132. The Choice, Alex Lake
133. Stay Where I Can See you, Katrina Onstad
134. The Camera Never Lies, David Rawlings ,
135. Come Together (Jack & Amy #1), Josie Llyod & Emlyn Reese
136. Come Again (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese
137. Tante Ulrikkes vei , Zeshan Shakar 
138. The Seven Year Itch (Jack & Amy #2), Josie Llyod & Emlyn Reese
139. Amandas Wedding, Jenny Colgan
140. The Guest List, Lucy Foley
141. En moderne familie, Helga Flatland 
142. Dream Big, Stella! (#1hope springs ,) Ashley Farley
143. The Summer Villa, Melissa Hill
The vow, Debbie Howelles
144. venniner til evig tid, Kristin Hannah (firefly lane #1)
145. Our Song, Dani Atkins
146. Housband Material, Emily Belden
147. No Judgment, a novel,Meg Cabot (#1 little bridge Island)
148. Xxx ,Meg Cabot (#2 little bridge Island)
149. Nabovarsel, Unni Lindell
150. The Family Secret, Tracy Buchanan
151. Cover your eyes, Adele Greas
152. Nobodys Wife, Laura Pearson
153. The Adults, Caroline Hulse
154. Happily every after, Patricia Scanlan  (#2)
155. Love and marrige, Patricia Scanlan  (#3)
156. Coming Home, Patricia Scanlan
157. No reservations, Fiona O'Brien
158.  Veien ved Boolavaun, Anne Enright
159. The Party, Elizabeth Day
160. The love Book, Fiona O'Brien
161. Show me the way, (#2 hope springs ,) Ashley Farley
162. Mistletoe and Wedding Bells (#3 hope springs ,) Ashley Farley
163. Olive Kitteridge,
164. Don't try to find me, Holly Brown
165. Bortenfor stjernene, Lori Nelson Spielman
166. None of my afair, Fiona O'Brien
167. The Last Days of Rabbit Hayes, Anna McPartlin
168. Orange blossom days, Patricia Scanlan
169. Without Him, Fiona O'Brien
170. The Brightest Star in The Sky, Marian Keyes

Seriøst? Hvor mye leser du per dag? 

Anonymkode: f2939...750

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Seriøst? Hvor mye leser du per dag? 

Anonymkode: f2939...750

Noen av dem er lydbøker :)

første halvåret av 2020 var jeg uten jobb. Leste MYE da. Trening og lesing. Ble lite sosialt pga covid. Og uten jobb i tillegg. Føltes bedre å lese enn å se TV dagen lang

begynte i ny jobb i høst, blitt betydelig mindre lesing siden. Leser typisk en times tid hver morgen og hver kveld, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med den 28. boken nå, og regner med å bli ferdig med den før nyttår. Hadde vel egentlig håper å få lest mer, men så ble det en veldig travel høst på jobb og dagene gikk mest i jobb og søvn. Her er listen over bøker lest i 2020:

1. Catharine and Other Writings - Jane Austen 

2. Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Carroll

3. After Dark - Haruki Murakami 

4. Min barndom - Maxim Gorki

5. Little Women - Louisa May Alcott

6. Little Men - Louisa May Alcott

7. Silkesvarten - Anna Sewell

8. Balladen om den bedrøvelige kafé og andre fortellinger Carson McCullers 

9. Mord etter alfabetet - Agatha Christie 

10. Pesten - Albert Camus

11. Den hemmelige hagen - Frances Hodgson Burnett 

12. Undrenes år - Geraldine Brooks

13. Oliver Twist - Charles Dickens 

14. Merkelig vær i Tokyo - Hiromi Kawakami 

15. The Pale Horse - Agatha Christie 

16. The Travelling Cat Chronicles - Hiro Arikawa 

17. Som pesten - Hanne-Vibeke Holst

18. Pestens år - Danile Defoe

19. Min mørke Vanessa - Kate Elizabeth Russell 

20. Knut: Nobody's Baby - Unni Lindell 

21. Sanditon og Lady Susan - Jane Austen 

22. Bieffekten - Sarah Hambro

23. Przewalskis hest - Maja Lunde

24. Sommerboken - Tove Jansson 

25. Et hummerliv - Erik Fosnes Hansen

26. Julens ni liv - Florence McNicoll

27. Fordi overlevelse ikke er nok - Emily St. John Mandel

Leser nå Som hund og katt av Mari Grydeland.

Håper på et litt roligere år neste år hvor jeg får mer tid til å lese. I år har Pesten og The Travelling Cat Chronicles vært de beste leseopplevelsene. 

Og ja, jeg har lest en del bøker om smittsomme sykdommer i år, det passet liksom sånn. 

(Alt dette er skrevet på mobil, så garantert en hel haug stavefeil)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...