Gå til innhold

Bøker lest i 2020 📚


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Hvor mange bøker har du som mål å lese i 2020? 
Minst 20

Hvilke bøker skal du lese? 
Planer til nå:
Hva hun sa av Helene Uri,
Leksikon om Lys og mørke av Simon Stranger,
Dei sju dørene av Agnes Ravatn,
Illvilje av Jørn Lier Horst,
Furet værbitt av Anne Holt,
Koke bjørn av Mikael Niemi
Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda
Boktyven av Markus Zusak
Verdensmestrene av Henrik Langeland

En del av disse står i bokhylla og venter, og har stått der lenge, og noen må jeg låne eller kjøpe.

Hvilken bok leser du nå? 
Leksikon om lys og mørke 

Hvilke bøker har du lest? 
Lunch bok 2, Ikke jobb mens jeg forstyrrer
Full spredning av Nina Lykke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange bøker har du som mål å lese i 2020? På Goodreads har jeg satt målet til 100. Men jeg syns antall bøker er litt lite representativt for hvor mye jeg har lest, så i år er målet å lese minst 50 000 sider. 

Hvilke bøker skal du lese? Skal lese A song of ice and fire-serien, The priory of the orange tree, noe av Vigdis Hjorth, Les Miserables av Victor Hugo, noe av Jane Austen og Den hemmelighetsfulle øya av Jules Verne. Det er det jeg skal lese i løpet av året, men jeg har jo mange andre bøker jeg vil lese snart og. 

Hvilken bok leser du nå? Harry Potter and the deathly hallows.

Hvilke bøker har du lest? 

1. Pride and Prejudice av Jane Austen. Ikke helt overbevist. Syns den var litt langtekkelig, selv om noen dialoger var artig. 

2. Jenta som ble igjen av Jojo Moyes. Jeg likte veldig godt den delen av handlingen som foregikk under første verdenskrig, handlingen i "nåtiden" fenget ikke like mye. 

3. A Game of Thrones av GRR Martin. Elsk! Endelig har jeg begitt meg ut på denne serien og jeg elsker det. Han har virkelig skapt et fantastisk univers. 

4. A Clash of Kings av GRR Martin. Koser meg fortsatt! 

5. Kan jeg bli med deg hjem av Marie Aubert. En skarp og sår novellesamling om skam og kjærlighet i ulike innpakninger, likte den veldig godt. 

6. Menn som hater kvinner av Stieg Larsson. Spennende bok! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist:

11. Widdershins - Jordan L. Hawk. En gigantisk meh! Den har så mye som jeg burde likt - mysterier, nerder, kjærleik...men akk. Tror jeg landet på den samme konklusjonen etter å ha lest denne forfatteren tidligere...

12. Her Name in the Sky - Kelly Quindlen. Veldig, veldig bra! Bøker som får meg til å bli sinna har gjort sin misjon tenker jeg. :lol: Pleier som regel å få litt fnatt av bøker med for stor vekt av trangsynt religion, men her var den en del av historien og da funker det for meg.

13. Great Pharaohs of Ancient Egypt - Bob Brier. Herregud, for en fantastisk foreleser! Hørte denne på lydbok, og han er jo helt magisk! Anbefales på det sterkeste! :hjerte: 

14. Oath of Fealty (Paladin's Legacy, #1) - Elizabeth Moon. Jeg fortsetter min utforsking av Paksenarrions verden. Koser meg!

15. Interview with the Robot - Lee Bacon. Spennende og kul!

16. Geekerella (Once Upon a Con, #1) - Ashley Poston. Denne var så fin! Jeg er langt fra veldig glad i klassisk YA, men denne var bare søt. Gleder meg til å lese toern.

17. To Kill a Mockingbird  - Harper Lee. Vet ikke helt hva jeg skal synes om denne. Den var fæl uten å være ''tung'' på en måte, siden den blir sett gjennom en niårings øyne. Og så var den litt koselig også, men den grep meg ikke heller. Så...tror denne må ligge litt i bakhodet en stund før jeg kan komme tilbake til hva jeg faktisk tenker om den.

18. The Gentleman's Guide to Vice and Virtue - Mackenzi Lee. Herregud for en koselig og fin bok! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist:

7. Harry Potter and the Deathly Hallows av JK Rowling. Koser meg alltid med Harry Potter, innlest på lydbok av dyktige Stephen Fry. 

8. Voksne mennesker av Marie Aubert. Denne var det mye snakk om da den kom ut i fjor og jeg har stått på venteliste helt til nå. Syns den var helt grei, ingen storslagen leseopplevelse, men god nok underholdning. 

9. Nattens Sirkus av Erin Morgenstern. Skikkelig skuffelse! Hadde nok for høye forventninger til den, pluss at YA-fantasy ikke er helt min greie lenger (selvsagt noen unntak da!), men det glemmer jeg liksom litt i praksis. Syns hele greia var intetsigende, fikk ikke tak på hverken karakterene eller historien. 

Har begynt på A Storm of Swords nå, tredje bok i A song of ice and fire. Den er gode 1177 sider lang, så det blir nok en stund til neste oppdatering :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gretagarbo

Lest i Januar:

Love as always, mum xxx - Mae West (3/5)

To søstre - Åsne Seierstad (5/5)

My thoughts exactly - Lily Allen (3/5)

Know my name - Chael Miller (3/5)

A song for you - Robyn Crawford (3/5)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest i januar:

Bøddelens datter - margit sandemo

After dead - charlaine harris

Midnight cross road - charlaine harris

Dead ever after - charlaine harris(lydbok) 

Harry potter og de vises stein - jk rowling, (stephen fry lydbok) 

Leser på akurrat nå:

Harry potter and the chamber of secrets-jk rowling (stephen fry lydbok) 

Den ensomme-margit sandemo

Day shift - charlaine harris

🥰📚🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10. Hvor lenge varer vi av Mari Andreassen. Fin novellesamling! Litt varierende kvalitet er det jo alltid i samlinger, men jeg likte den generelt godt. 

11. A Storm of Swords av George RR Martin. Likte den også godt, han holder kvaliteten oppe så langt. 

12. Julian er en havfrue av Jessica Love. Nydelig bildebok for barn med et fint budskap om å få være seg selv.

13. Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood. En klassiker jeg følte jeg burde ha lest. God! Jeg har sett første sesong av serien, ser for meg at det gjorde det enklere for meg å nyte boka. 

14. Nei og atter nei av Nina Lykke. Helt grei bok, irriterende hovedkarakter. Fått ufortjent mye ros, spør du meg. 

15. A Feast for Crows av George RR Martin. Driver fortsatt på denne og syns dessverre det går litt seigere nå, denne var ikke like engasjerende som de tidligere bøkene i serien. 

16. Du er så lys av Tore Renberg. Åh, jeg elsket den! Supergod. Innlest på lydbok på deilig stavangersk av forfatteren selv. 

17. Nullingen av Paul Abel av Bjørn Vatne. Norsk sci-fi. Uvant sjanger for meg, syns konseptet var gøy, men endte ikke opp med å like den godt. Høyaktuell og interessant tematikk da, anbefales litt bare pga det. 

18. Ut av det blå av Kristin Valla. Elsket denne. Svært god roman om Elin og familiehistorien hennes. Anbefales varmt 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. Dragons of Autumn Twilight (Dragonlance: Chronicles, #1) - Margaret Weis. Denne burde jeg likt bedre enn jeg gjorde. Jeg klarte rett og slett ikke å komme inn i handlingen, selv om den har sååå mye potensiale. Kommer ikke til å lese mer av denne serien.

20. The Historian - Elizabeth Kostova. Denne har jeg lest før, for mange år siden, og jeg likte den like godt denne gangen. Utrolig godt skrevet, spennende historie, og mye spennende historisk informasjon.

21. The Hanged Man - K.D. Edwards. Likte denne godt, men følte den var for lang. Altså, ikke lang som i antall sider (400isj), men det ble for mye...fyll uten at det var noe vits i det. 

22. Foundryside - Robert Jackson Bennett. Aaaah, en av favorittene mine! Denne har jeg lest en gang før, og siden toern kommer i år, måtte jeg lese den på nytt. Men åååå, denne er så kul! Utrolig spennende verden, fine karakterer, godt skrevet. Gleder meg til toern.

23. Gena/Finn - Hannah Moskowitz. Denne boken er kul! Den er skrevet utelukkende som elektronisk/skrevet kommunikasjon mellom karakterene, og vil tro den funker dårlig som lydbok av den grunn. Men fine karakterer, fin handling - om enn litt FOR typisk YA for min smak.

24. To Be Taught, If Fortunate - Becky Chambers. Åh, hun her er favoritt sci-fi forfatteren min. :hjerte: Hun skriver så bra, og karakterene hennes er superfine! Anbefales på det sterkeste!

25.  The Princess and the Fangirl (Once Upon a Con, #2) - Ashley Poston. Fin historie, veldig typisk YA.

26. Fried Green Tomatoes at the Whistle Stop Cafe - Fannie Flagg. Denne var litt ''meh'' for meg. Har liksom hverken noe negativt eller positivt å si om den. :vetikke: 

27. Dustedagboka nr. 7 - Rachel Renée Russell. Jeg og 9-åringen leser disse for tiden. Koselige bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gretagarbo

Lest i februar:

6. Heartstopper vol. 3 - Alice Oseman (3/5)

7. The secret keeper - Kate Morton (4/5)

8. The Collector - John Fowles (2/5)

9. Out of the shadows - Walt Odets (4/5)

10. Replay - Kem Grimwood (5/5)

11. Open books - Jessica Simpson (4/5)

12. The long walk - Stephen King (2/5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest i februar

What happend next-charlaine harris

Day shift-charlaine harris

Den ensome- margit sandemo

 

Lydbøker

Harry potter and the prisoner of azkaban

Harry potter and the goblet of fire

Harry potter and the order of the phoenix 

(harry potter lydbok maraton 🥰

❤️❤️

Veldig fornøyd med alle disse bøkene, selv om jeg har lest de alle fra før. Flere ganger 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i år

1.The Mystery of Mercy Close, Marian Keyes (#5 walsh-serien)
2. Landline, Rainbow Rowel
3. I've Got Your Number, Sophie Kinsella
4. Politi og røver, Kjetil S. Østli
5. Hate to Love you
6. to søstre, Åsne Seierstad
7. The Morning After The Wedding Before
8. The Forgotten Guide to Happiness, Sophie Jenkins
9. Last Chance Saloon, Marian Keyes
10. Se på oss nå, Geir Gulliksen
11. The Things I Should Have Told You, Carmel Harrington
12. Koke bjørn, Mikael Niemi
13. I Know My Name, C J Cooke
14. Klassen, Marte Sprukland
15. Fri vilje, Helga Hjorth
16. Til odel og eie, Emily Griffin
17. Min historie, Petter Northug, Jonas Forsang
18. Maskiner som meg, Ian McEwan
19. The other side of the story, Marian Keyes
20. Svartstilla, Susanne Skogstad
21. Mirakelet i Hickory, Diane Chamberlain
22. Halvparten meg halvparten deg, Ellen Mari Thelle
23. Om du kunne se meg nå, Cecelia Ahern
24. The Country Guesthouse, Robyn Carr (Sullivan's Crossing #4) 
25. 1793, Niklas Natt och Dag 
26. One Summer In Paris, Sarah Morgan
27. Der regnbuen ender, Cecelia Ahern
28. Searching For Steven, Jessica Redland
29. Sunday dinners, Jon Rance
30. After The End, Clare Mackintosh
31. Baby eller ikke, Emily Griffin
32. I tykt og tynt Emily Griffin
33. It Ends With Us, Colleen Hoover
34. Grown Ups, Marian Keyes
35. Confess, Colleen Hoover
36. Maybe SomedayColleen Hoover

Nr 25, 19, 14, 12, 6 og 4 er de jeg har likt aller best hittil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden sist:

28. A Confusion of Princes - Garth Nix. Denne var utrolig kul! Jeg elsker serien hans om Sabriel og resten av den gjengen der, men dette var noe heeelt annet igjen. Spennende YA sci-fi. :jepp: 

29. Infinity Son - Adam Silvera. Denne har alt jeg burde like; superhelter, anti-helter og drager, men jeg klarte liksom ikke helt å komme inn i historien dessverre. Digger de andre bøkene hans, men jeg synes denne bar for mye preg av at det var den første fantasyboken hans.

30. Uncanny Valley - Anna Wiener. Denne lovde så mange ting, men klarte ikke å oppfylle noe som helst av det den lovet. Den skal liksom være en innsiktsfull historie om hvordan det er å være kvinne i mannsdominerte Silicon Valley, men jeg syntes ikke jeg så noe av det. Det var svulstig språk og for så vidt en godt skrevet bok, men handlingen var liksom ikke der. Eller, ''handling'', siden det ikke er skjønnlitteratur, men ja, dere skjønner. 

31. Lars er LOL - Iben Akerlie. Leste denne sammen med 9-åringen, og den var så sinnsykt fin! Et alvorlig tema (mobbing og annerledeshet) ble tatt opp på en hjertevarmende måte, med humor og alvorlighet om hverandre. Anbefales på det sterkeste!

32. Talon of the Silver Hawk - Raymond E. Feist. Meh. Har liksom ikke noe mer å si om den. :fnise: 

33. Samurai Champloo Vol. 1 - Masaru Gotsubo. Jeg elsker anime-serien over alt, men denne klarte ikke å leve opp til den i det hele tatt (mangaen er laget etter serien).

34. The Story of the Stone - Barry Hughart. Likte enern godt, denne var litt treigere, men samtidig veldig kul og morsom. 

35. Feralsong - T.J. Klune. Favorittforfattern. :hjerte: Dette var en veldig fin novelle, og jeg gleder meg til siste bok i denne serien (Green Creek).

36. Samurai Champloo Vol. 2 - Masaru Gotsubo. Samme som nr. 33.

37. Rage Becomes Her: The Power of Women's Anger - Soraya Chemaly. Åh helle pelle, denne var så bra! Feministisk litteratur på sitt beste. :hjerter: 

38. Men Explain Things to Me - Rebecca Solnit. Hun er er intet annet enn en rå og bad-ass dame, altså. Har lest mange essayer (hva heter det på norsk?) av henne, og denne samlingen var også superfin. Anbefales! :jepp: 

39. So You've Been Publically Shamed - Jon Ronson. Jeg var litt redd for at denne skulle bli en bok full av unnskyldninger for folk som har sagt eller gjort de feile tingene, men den handlet mer om de store kreftene som er i sving i dagens twitter- og sosiale medier-samfunn når det gjelder å henge ut mennesker, om de fortjener det eller ei.

40. Suldrun's Garden - Jack Vance. Klassisk fantasy som jeg som regel liker, men denne funket ikke for meg.

41. METAtropolis: The Dawn of Uncivilization - John Scalzi. En dystopisk samling av noveller. Jeg er ikke helt den rette personen for å si noe om slike historier, siden jeg sjelden liker dem. Så les om du liker dystopisk fantasy, ellers var det ikke noe å bruke tiden sin på.

42. The Boys Omnibus Vol. 1 - Garth Ennis. Åh, 300+ sider med herlig tegneserie. Elsker denne serien, både tegne- og tv-serie. :hjerte: 

43. Snow Crash - Neil Stephenson. Meh.

44. Slaughterhouse-Five - Kurt Vonnegut Jr. OMG, jeg er slått i bakken. Herregud for en nydelig skrivestil på han her! :hjerter: Rar og fantastisk bok! Skal definitivt sjekke ut mer fra ham.

45. White Fragility: Why It’s So Hard for White People to Talk About Racism - Robin DiAngelo. Denne må leses av ALLE! Utrolig tankevekkende og lærerik om hvordan hverdagsrasisme er forankret i dagens samfunn.

46. The Boys Omnibus Vol. 2 - Garth Ennis. Koser meg med denne serien altså. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gretagarbo

Lest i Mars:

13.Vernon Subutex, 1 - Virginie Despentes (4/5) : Var litt usikker i starten, men endte opp med å elske den. Gleder meg til å komme i gang med neste bok i serien, så snart jeg er ferdig med den jeg leser nå.

14. Scar tissue - Anthony Kiedis (3/5): Hørte den på lydbok. En greit underholdende rocke biografi. Veldig lik bøker jeg har lest i samme kategori. 

15. Eight perfect murders - Peter Swanson (3/5): Som de andre bøkene av samme forfatter var denne vanskelig å legge fra seg, men skuffer litt i slutten.

16. Be not far from me - Mindy Mcginnis (3/5)

17. Invisible Women - Caroline Criado-Pérez: Lydbok. Veldig interessant og tankevekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 21.53, Lill3My skrev:

Hittil i år

1.The Mystery of Mercy Close, Marian Keyes (#5 walsh-serien)
2. Landline, Rainbow Rowel
3. I've Got Your Number, Sophie Kinsella
4. Politi og røver, Kjetil S. Østli
5. Hate to Love you
6. to søstre, Åsne Seierstad
7. The Morning After The Wedding Before
8. The Forgotten Guide to Happiness, Sophie Jenkins
9. Last Chance Saloon, Marian Keyes
10. Se på oss nå, Geir Gulliksen
11. The Things I Should Have Told You, Carmel Harrington
12. Koke bjørn, Mikael Niemi
13. I Know My Name, C J Cooke
14. Klassen, Marte Sprukland
15. Fri vilje, Helga Hjorth
16. Til odel og eie, Emily Griffin
17. Min historie, Petter Northug, Jonas Forsang
18. Maskiner som meg, Ian McEwan
19. The other side of the story, Marian Keyes
20. Svartstilla, Susanne Skogstad
21. Mirakelet i Hickory, Diane Chamberlain
22. Halvparten meg halvparten deg, Ellen Mari Thelle
23. Om du kunne se meg nå, Cecelia Ahern
24. The Country Guesthouse, Robyn Carr (Sullivan's Crossing #4) 
25. 1793, Niklas Natt och Dag 
26. One Summer In Paris, Sarah Morgan
27. Der regnbuen ender, Cecelia Ahern
28. Searching For Steven, Jessica Redland
29. Sunday dinners, Jon Rance
30. After The End, Clare Mackintosh
31. Baby eller ikke, Emily Griffin
32. I tykt og tynt Emily Griffin
33. It Ends With Us, Colleen Hoover
34. Grown Ups, Marian Keyes
35. Confess, Colleen Hoover
36. Maybe SomedayColleen Hoover

Nr 25, 19, 14, 12, 6 og 4 er de jeg har likt aller best hittil 🙂

Update:

37. I gode og onde dagerEmily Giffin
38. State of the Union, Nick Hornby
39. Sushi for beginners, Marian Keyes
40. Whisper Network, Chandler Baker
41. This Charming Man,Marian Keyes
42. Wuthering Hights, Emily Bronte
43. Love Me or Leave Me, Claudia Carroll
44. Brødrene Karamasov, Fjodor Dostojevskij
45. All She Ever Wished For, Claudia Carroll
46. Meet Me In Manhattan, Claudia Carroll
47. Our Little Secret, Claudia Carroll

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden sist:

47: These Witches Don't Burn - Isabel Sterling. Gøy underholdning. Skal definitivt lese mer!

48: Taking Flight - Siera Maley. Kjempesøt romantikk.

49. Going off Script - Jen Wilde. Ikke så bra som de andre bøkene jeg har lest fra henne, men allikevel en fin og ukomplisert romantisk bok.

50. Ajaxx Penumbra 1969 - Robin Sloan. En fin prequel til boken hans om 24-hour bookstore.

51. The House in the Cerulian Sea - TJ Klune. Helle pelle, denne var bare helt fantastisk! TJ Klune er en av mine favoritter, og han skuffer altså aldri. Karakterene hans er de beste som finnes blant to permer. Ikke bare hovedpersonene, men absolutt alle karakterene. Åh, som jeg koser meg med bøkene hans! ❤️ 

52. The Epic Crush of Genie Lo - F.C. Yee. Meh. Burde ha likt den, fordi den har det meste jeg liker, men den var ikke helt for meg.

53. Witch Wolf - Winter Pennington. Denne likte jeg ikke. Pleier ikke å like shifter-historier, men prøver meg innimellom for å se om jeg treffer. Denne gjorde ikke det.

54. The Extraordinaries - TJ Klune. Det samme som nr. 51, altså ELSK! 

55. Y: The Last Man - Brian K. Vaughan. Denne plukket jeg opp fordi jeg forguder Saga, som er skrevet av samme forfatter. Den var utrolig kul, så jeg kommer til å lese flere av disse.

56. Twelve Kings of Sharakhai - Bradley Beaulieu. Det er andre gangen jeg prøver meg på denne, og jeg klarte å fullføre, med et nødskrik. Den var rett og slett bare...kjedelig.

57. Come Tumbling Down - Seanan McGuire. Jeg digger denne serien! Anbefales.

58. The Road to Woodstock - Michael Lang. Denne var utrolig kul! Skrevet av en av hjernene bak den opprinnelige festivalen. GØy!

59. Scythe - Christina Bauer. Spennende og kort historie som fikk meg til å ville lese mer av denne serien.

60. The Afterward - E.K. Johnston. Andre gang jeg leser denne. Et friskt pust i fantasysjangeren.

61. Shockwave - Hammer Trollkin. Meh. 

62. To the Moon and Back - Melissa Brayden. Ukomplisert og fin kjærlighetshistorie. Elsker bøkene hennes som ''pausebøker''.

63. Umbra - Christina Bauer. Nok en prequel før hovedboken hennes i Dimension Drift-serien. Spennende, og fikk meg til å ville lese mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gretagarbo

Lest i April:

18. The secret she keeps - Michael Robotham: En sånn thriller der du vet ganske tidlig hvem "skurken" er. Foretrekker de ofte slik (4/5)

19. The Breakdown - B.A. Paris: Ikke dårlig den heller (3/5)

20. East of eden - John Steinbeck: Vet ikke om det er meg eller boka det er noe galt med. Leste den definitivt på helt feil tidspunkt. Når alt går til helvete på grunn av Covid 19 er det vanskelig å engasjere seg for en lang slektsroman der nye karakterer kommer og går (2/5)

21. My dark Vanessa - Kate Elizabeth Russel: Denne boken etterlot meg tom med en trang til å bare stirre inn i veggen og lure på hva jeg skulle bruke resten av livet mitt på. På ingen måte en perfekt roman. Det var ikke før mot slutten at jeg kom fram til at denne ikke kunne få noe mindre enn 5/5

22. Vernon Subutex del 2 - Virgine Despentes: Litt skuffende sammenlignet med første bok i serien. Krysser fingende for at den siste leverer (3/5)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist:

64: Flavor of the Month - Georgia Beers. Elsker denne forfatteren. Enkle, koselige og romantiske bøker.

65: The Redemption of Althalus - David Eddings. Denne har jeg lest før, og jeg elsker'n! Denne boken var min gateway inn til  The Belgariad- og The Mallorean-seriene hans.

66: Super Powereds: Year 1 - Drew Hayes. Denne har jeg også lest før. Like gøy som sist.

67: Shorefall - Robert Jackson Bennett. Dette er toern i hans Founders-serie, og helle pelle så bra den var! Håper ikke det tar like lang tid før neste bok kommer.

68: Too Like the Lightning - Ada Palmer. Denne var rett og slett for kompleks for meg, ihvertfall siden jeg hørte den på lydbok. Mulig jeg prøver på nytt på vanlig bokform, for den er egentlig ganske kul og uvanlig.

69: Emily Monroe Is Not the Chosen One - Eric Schubach. Kort og søt superhelthistorie som fikk meg til å ville lese mer!

70: Friends In High Places - Andi Marquette. Denne likte jeg kjempegodt! Skikkelig spennende sci-fi. Kommer garantert til å lese resten av denne serien.

71: The Geek Feminist Revolution - Kameron Hayes. Milde makaroni, denne var godt skrevet! En litt halvsint vri på feministisk litteratur, men allikevel på en måte som får frem poenger på en god måte. Anbefales!

72: The Boys Omnibus nr. 2 - Garth Ennis. En av favorittene innen grafiske romaner dette her, og litt av en luksus med over 300 sider på en gang.

73: Mages Rising - Rosalia Stillitano. Meh, denne var bare kjedelig.

74: God's War - Kameron Hurley. Jeg har lest en annen fantasybok av denne forfatteren, som jeg ikke likte noe særlig, men måtte bare prøve på noe mer fra henne etter The Geek Feminist Revolution, og denne er bare helt fantastisk. Supermørk, som egentlig ikke er noe jeg pleier å like, men den er så godt skrevet at jeg liker'n allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8. Art Matters av Neil Gaiman. Inspirerende lita bok hvis du er i en kreativ prosess.

9. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Harry Potter blir aldri feil!

10. Matilda av Roald Dahl. Utrolig morsomt å besøke igjen sine barndomsfavoritter.

11. Harry Potter and the Goblet of Fire. Min favoritt i serien.

12. Harry Potter and the Order of the Phoenix. Stephen Fry gjør fortsatt en formidabel jobb som oppleser av denne serien.

13. The Girl Who Married a Skull: and Other African Stories. Interessant tolkning av afrikanske eventyr.

14. Harry Potter and the Half Blood Prince. Denne kommer også høyt opp på lista over de HP-bøkene jeg liker best.

15. Harry Potter and the Deathly Hallows. En verdig konklusjon av serien.

16. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy av Douglas Adams. Denne har jeg hatt planer om å lese i flere år, og er glad for at jeg endelig gjorde det. Humoren er bare formidabel!

17. Folk med angst av Fredrik Backman. Denne skuffet meg veldig. Backman har skrevet så mye bra og jeg hadde kanskje litt for høye forventinger, men den kom ikke helt i mål hos meg.

18. The Restaurant at the End of the Universe av Douglas Adams. Den første boka i serien er nok den sterkeste for min del, men absolutt verdt å lese!

19. The Twits av Roald Dahl. Denne leste jeg aldri som barn, det kan hende jeg hadde likt den bedre om jeg hadde gjort det.

20. Life, the Universe and Everything av Douglas Adams. Se punkt 18.

21. The Yellow Wallpaper av Charlotte Perkins Gilman. Veldig interessant lesning av hvordan de tenkte at psykisk sykdom best kunne kureres på 1800-tallet.

22. So Long and Thanks for All the Fish av Douglas Adams. Se punkt 18.

23. Adventure Time Vol. 2 av Ryan North. Koselig og morsom bok som etter min mening voksne kan nyte like godt som barn.

24. Mostly Harmless av Douglas Adams. Veldig fin konklusjon av serien.

25. A Darker Shade of Magic av V. E. Schwab. Jeg likte ikke denne noe særlig og kommer nok ikke til å fortsette med serien.

26. Big Magic av Elisabeth Gilbert. Jeg har lest denne flere ganger og blir alltid inspirert til å gjøre noe kreativt. Lydboka anbefales på det varmeste.

27. The View From the Cheap Seats av Neil Gaiman. Om du vil lære om livet til Neil Gaiman, hvem som inspirerer ham og hvilke lærdommer han har fått gjennom livet så bør du absolutt lese denne samlingen av essays.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...