Gå til innhold

Er du for eller imot privat oppskyting på nyttårsaften?

Er du for eller imot privat oppskyting på nyttårsaften?  

192 stemmer

1. 1. Forbud mot privat oppskyting?

• For
      97
    • Imot
      95

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Million skrev:

Krenket? Pga raketter? Jaja....

Får sine rettigheter krenket, altså at noen fratar dine rettigheter.

8 minutter siden, Maude skrev:

Poenget mange kommer med her er jo at det er VELDIG mange som ikke respekterer den lovbestemte tidsramma. Det skytes til alle døgnets tider både før og etter det tidsrommet. Da er det vanskelig for f.eks. folk som har hest å vite når det er trygt å ha dem ute. Så lenge det norske folk har såpass lite vett som vi har bør privat bruk fyrverkeri derfor være forbudt.

Dette har vi lover for å forhindre allerede. Flertallet følger disse lovene, å innføre forbud er moralistisk og vil bare føre til at flere mister respekten for loven.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
8 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Får sine rettigheter krenket, altså at noen fratar dine rettigheter.

Staten har altså allerede krenket deg og dine like. Folk som føler seg krenket fordi de ikke får lov til å fyre av raketter helt vilt som de vil og kunne tidligere. Det er ikke lenge siden loven forbyr luftraketter, og man nå kun får lov å bruke bakkefyrverkeri. Ble folk krenket da, mener du?

Så om staten etterhvert strammer inn ytterligere, og forbyr fyrverkeri i det store og hele, så blir det en hel masse KRENKA folk der ute...

Jeg ser frem til den dagen.

Endret av Million
Skrevet
8 minutter siden, Million skrev:

Staten har altså allerede krenket deg og dine like. Folk som føler seg krenket fordi de ikke får lov til å fyre av raketter helt vilt som de vil og kunne tidligere. Det er ikke lenge siden loven forbyr luftraketter, og man nå kun får lov å bruke bakkefyrverkeri. Ble folk krenket da, mener du?

Så om staten etterhvert strammer inn ytterligere, og forbyr fyrverkeri i det store og hele, så blir det en hel masse KRENKA folk der ute...

Jeg ser frem til den dagen.

Det handler ikke om å føle seg krenket, men en krenkelse av ens rettigheter, eller å bryte ens rett til å benytte seg av ens rettigheter så lenge det ikke skader andre. Et tolerant og liberalt samfunn bør ikke forby alt enkeltpersoner ikke liker.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, GaiusMarius skrev:

Om de ikke skyter opp selv er mange på besøk hos andre hvor det skytes opp privat. Et flertall deltar nok på privat oppskyting av fyrverkeri. At et flertall ønsker forbud er uansett ikke noe godt argument for at folk skal få krenket sine rettigheter.

Din oppfatning om at et flertall deltar på privat oppskyting av fyrverkeri er jeg ikke så sikker på om stemmer. 

Hvilke rettigheter blir krenket?

Skrevet

Dette er en trend som burde ha gått av moten på 1700-tallet. Smellene minner om en bykrig. Dyrene forstår ikke forskjellen. Den vestlige delen av verden forstår ikke at det er sånn det høres ut når folk dør.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Dette er en trend som burde ha gått av moten på 1700-tallet. Smellene minner om en bykrig. Dyrene forstår ikke forskjellen. Den vestlige delen av verden forstår ikke at det er sånn det høres ut når folk dør.

Jeg har vært innom en krigssone eller to i min tid, og aldri har jeg assosiert lydene der med nyttårsaften hjemme.. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Jeg har vært innom en krigssone eller to i min tid, og aldri har jeg assosiert lydene der med nyttårsaften hjemme.. 

Neivel. Du vet vel best, du.

Skrevet
4 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Neivel. Du vet vel best, du.

Hvor har jeg påstått at mine erfaringer er fasiten på dette temaet..?

Det er kun min egen erfaring, hverken mer eller mindre!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...