Gå til innhold

Hvilke ord gir deg mest positive og negative assosiasjoner?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Jeg hater virkelig ordet avslag. Det knyter seg i magen etter en periode med veldig mange avslag, tårer og fortvilelse. 
Sensur har tidligere vært et nøytralt ord, men etter at jeg ble student så har det blitt nervepinnende. Blir dritnervøs og kjenner det i magen når jeg får slike meldinger. 

For ikke å snakke om ordet død. Forferdelig å lese det. 
 

positive ord?

Skulle tro det var medhold men det reagerer jeg ikke spesielt på. Ordet innvilget er hakket mer emosjonelt

Larvik er vakkert, da jeg fikk en analfabet til å lese det, rett etter å ha knekt lesekoden 

Hva er deres ord?

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, undring1 skrev:

Negative assosiasjoner til NEI og AVSLAG

Positive assosiasjoner til HEI, JA og KOM

Får nevne at ordet VENNLIGST har fått negativ assosiasjon etter at en leder begynte å bruke det. Jeg er ellers vant til at bare de offentlige legger ut vennligst som en kjølig kommando

Lenke til kommentar
Del på andre sider

positive ord: Norge, Europa, jeg, kvinne, mann, katt, energi, dronning, vin, sex, idrett, dans, filosofi, språk...  

negative ord: brexit, engelsk, hund, øl, sjaman, miljø, kjedelig, kjøttfri, klimagas😼

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undring1
På 28.12.2019 den 23.16, Pipaluk skrev:

Får nevne at ordet VENNLIGST har fått negativ assosiasjon etter at en leder begynte å bruke det. Jeg er ellers vant til at bare de offentlige legger ut vennligst som en kjølig kommando

Enig i at vennligst kan ha noe kjølig og kommanderende ved seg.  Et lite paradoks...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...