Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
50 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Må lutinus tas til nøyaktig samme tid hver dag slik som sprøytene? Synes det virker mer styr med lutinus enn sprøyter. Jobber turnus, så hadde vært fint om jeg slapp å styre med vagitorier på jobb 🤨 

Uttaket idag gikk fint, fikk ut hele fire egg! Det er to mer enn jeg trodde, og egentlig fikk forespeilet.  Nå regner jeg med iallefall frafall på to stk, så håper jeg de to andre klarer seg så det blir innsett på torsdag 🤞

Så bra at uttaket gikk fint ❤️ krysser fingrene for at alle fire holder 🤞😀 

Usikker på hvordan lutinus fungerer da jeg går på Crinone gel. Den prøver jeg å ta på lik tidspunkt som mulig. Morgen og kveld med ca 12 timers mellomrom. 

Etter et raskt Google søk ser jeg at flere skriver at det ikke trengs å tas på samme tidspunkt så lenge det er godt fordelt utover dagen (24 timer ved 3per dag) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Må lutinus tas til nøyaktig samme tid hver dag slik som sprøytene? Synes det virker mer styr med lutinus enn sprøyter. Jobber turnus, så hadde vært fint om jeg slapp å styre med vagitorier på jobb 🤨 

Uttaket idag gikk fint, fikk ut hele fire egg! Det er to mer enn jeg trodde, og egentlig fikk forespeilet.  Nå regner jeg med iallefall frafall på to stk, så håper jeg de to andre klarer seg så det blir innsett på torsdag 🤞

Du kan få progesteron som tabletter. Gynekologen min begynte såvidt på diskusjonen rundt hvilket preparat jeg skulle ha, og så når jeg nevnte "turnus" så ble det fort tabletter gitt 😛

Anonymkode: 9108f...1dc

Skrevet
1 time siden, Deseo skrev:

Så bra at uttaket gikk fint ❤️ krysser fingrene for at alle fire holder 🤞😀 

Usikker på hvordan lutinus fungerer da jeg går på Crinone gel. Den prøver jeg å ta på lik tidspunkt som mulig. Morgen og kveld med ca 12 timers mellomrom. 

Etter et raskt Google søk ser jeg at flere skriver at det ikke trengs å tas på samme tidspunkt så lenge det er godt fordelt utover dagen (24 timer ved 3per dag) 

Takk for kryssede fingre 😄 Får Google litt jeg også, og håpe det går bra med litt ujevne tider. Blir jo mester i googling 🤣

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få progesteron som tabletter. Gynekologen min begynte såvidt på diskusjonen rundt hvilket preparat jeg skulle ha, og så når jeg nevnte "turnus" så ble det fort tabletter gitt 😛

Jeg ser ikke for meg det offentlige er så villig til å gi ut noe annet enn det som er standard 🙈 Du går vel privat? 

Skrevet
40 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Takk for kryssede fingre 😄 Får Google litt jeg også, og håpe det går bra med litt ujevne tider. Blir jo mester i googling 🤣

Jeg ser ikke for meg det offentlige er så villig til å gi ut noe annet enn det som er standard 🙈 Du går vel privat? 

Gikk privat ja :)

• Liker 1
Skrevet

Er midt i hormonbehandlingen nå,kort protokoll. Hvor mye kjenner dere på dag 4 med hormoner? Trodde jeg skulle kjenne mer enn jeg gjør nå 😅

Skrevet
4 minutter siden, Molly_ skrev:

Er midt i hormonbehandlingen nå,kort protokoll. Hvor mye kjenner dere på dag 4 med hormoner? Trodde jeg skulle kjenne mer enn jeg gjør nå 😅

Jeg kjente ikke noe annerledes gjennom hele ivf forsøket. Ble litt skeptisk da jeg trodde man skulle kjenne noe så jeg var redd for at sprøytene ikke funket, men på dag 10 når jeg var inne å målte folikler så vi 12 stk som var mellom 15 og 18 mm ;)

Anonymkode: 4e108...925

• Liker 1
Skrevet

Hei dere!

Jeg måtte kutte litt kontakt her da jeg var nødt til å ta litt avstand til alt dette med prøverør. Skal prøve å ikke bli alt for oppslukt nå heller. Hadde et frysforsøk i september og så fersk forsøk i november og bare ble ufattelig deprimert og hadde mest lyst til å gi opp alt (ble sykemeldt og hele pakka). Det er så tøft dette her.

Fikk være med på en samtale med coach på riksen som var veldig fin med ei dame fra Medicus som hjalp litt og klart å komme meg på beina igjen. Nå ruger jeg på 2 embryo som ble satt inn i går og merker at håpet og skrekken sprer seg og øker for hver dag som går. Ønsket er så stort... har aldri fått satt inn 2 egg før,  så jeg håper jo at minst 1 fester seg, men vet at det ikke er noe jeg kan gjøre enn å vente.

Er det noen flere ruger her? Noen som har satt inn to egg før? 

Skrevet
15 minutter siden, Popkorn skrev:

Hei dere!

Jeg måtte kutte litt kontakt her da jeg var nødt til å ta litt avstand til alt dette med prøverør. Skal prøve å ikke bli alt for oppslukt nå heller. Hadde et frysforsøk i september og så fersk forsøk i november og bare ble ufattelig deprimert og hadde mest lyst til å gi opp alt (ble sykemeldt og hele pakka). Det er så tøft dette her.

Fikk være med på en samtale med coach på riksen som var veldig fin med ei dame fra Medicus som hjalp litt og klart å komme meg på beina igjen. Nå ruger jeg på 2 embryo som ble satt inn i går og merker at håpet og skrekken sprer seg og øker for hver dag som går. Ønsket er så stort... har aldri fått satt inn 2 egg før,  så jeg håper jo at minst 1 fester seg, men vet at det ikke er noe jeg kan gjøre enn å vente.

Så spennende.vi krysser fingrene for deg 🥰

Jeg satte inn 2 egg i januar men ble ikke gravid 😕

jeg er 27 år og uforklarlig barnløs.

Skrevet
28 minutter siden, Popkorn skrev:

Hei dere!

Hei! "velkommen tilbake. 😊 Man vil jo ikke komme tilbake hit, men men.. 

Gratulerer med ruginga! Jeg satte inn et fersk egg på lørdag og er nok like spent selv. 

Tidligere satte de inn 1 egg på ferskforsøk - negativt. 

Frys-2 egg inn - gravid- sa 

Frys- 2 egg inn- gravid - sa igjen

Krysser fingrene for at dette ferskforsøket sitter ❤️

Når har du testdag? 

Skrevet
55 minutter siden, Deseo skrev:

Hei! "velkommen tilbake. 😊 Man vil jo ikke komme tilbake hit, men men.. 

Gratulerer med ruginga! Jeg satte inn et fersk egg på lørdag og er nok like spent selv. 

Tidligere satte de inn 1 egg på ferskforsøk - negativt. 

Frys-2 egg inn - gravid- sa 

Frys- 2 egg inn- gravid - sa igjen

Krysser fingrene for at dette ferskforsøket sitter ❤️

Når har du testdag? 

Hei! Det er frysforsøk. Glemte å si det :). Skal ta blodprøve 09.02.

Skrevet

Regner med det er 09.03 du mener😃 Det er samme testdag som meg🤞🏻 Fikk satt inn 2 fryseegg den 19.02...

Håper vi begge har lykke ❤️

Skrevet
21 minutter siden, Popkorn skrev:

Hei! Det er frysforsøk. Glemte å si det :). Skal ta blodprøve 09.02.

Regner med det er 09.03 du mener😃 Det er samme testdag som meg🤞🏻 Fikk satt inn 2 fryseegg den 19.02...

Skrevet
10 minutter siden, Bell skrev:

Hahaha! Ja, det stemmer! Var ikke helt med da jeg svarte gitt! Lykke til!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente ikke noe annerledes gjennom hele ivf forsøket. Ble litt skeptisk da jeg trodde man skulle kjenne noe så jeg var redd for at sprøytene ikke funket, men på dag 10 når jeg var inne å målte folikler så vi 12 stk som var mellom 15 og 18 mm ;)

Tusen takk for svar! Da skal jeg slutte å overtenke på det også 😂

Skrevet

Jeg satt også inn to blastoer i dag. 🤞🏻🤞🏻 Testdag 6. mars. Lykke til dere 🤩

• Liker 6
Skrevet

Kort protokoll, menopur 412,5 i 8 dager nå, men kun fire poser i dag på ultralyd, to på bare 10mm, og to på 18mm.. 😔 

Fått ut 6 og 13 egg tidligere med lang protokoll, så skuffa over resultatet foreløpig, uttak torsdag, håper de to som er på 18mm er bra! Er jo det at man trenger bare ett, men var nedtur med så nedgang. Pluss at første gangen overlevde ingen av de 6 til innsett, så de satte inn tidligere forrige forsøk, men denne gangen, pga helg blir det tidligst mandag! Er så mange mål man skal nå underveis, håper det blir innsett av et godt embryo mandag 💜 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har endelig fått svar fra Athen og skrevet om det på «Tiibii’s prøvedagbok» om noen vil lese❤️🤗

Endret av TiiBii
Skrevet
5 timer siden, Molly_ skrev:

Jeg er på dag 9 i dag, kort protokoll. Har ikke merket noe til hormonene, og var forberedt på dårlige resultater på ultralyd i går. Hadde 13 follikler på mellom 13mm og 17mm 🤗 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Popkorn skrev:

Hei dere!

Jeg satte inn 1 egg første gang, negativt

to 2dagers andre gang, positivt men MA

to blasto tredje gang, positivt og har nå en 2 mnd gammel jente❤️
masse lykke til👏🏼❤️

Skrevet

Hva er det som gjør at dere får sette inn to blastoer? 🤔 Jeg har fått avslag, spesielt ble det nevnt at det ikke var aktuelt med to inn på fryseforsøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...