Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Du bør forberede deg på totalfrys med så mange follikler :) det er vel forskjellige grenser rundt omkring, men st Olavs har grense ved 15 egg ut for eksempel.

Alle som undergår stimulering blir overstimulert, vi skal jo egentlig bare ha en til to ledende follikler. Så selv om du har mange så må du ikke nødvendigvis bli syk. det verste er visst å sette inn egg hvis det er stor fare for OHSS, fordi hcg forverrer det. 

Håper du slipper unna så mye vondter 🌼

Ja jeg forbereder meg på totalfrys. Huff, hadde så stort ønske om ferskforsøk, men tror ikke jeg tør å sette inn noe når jeg er i denne tilstanden her 😞 Har hatt vondt i magen i flere dager, men hadde ingen væske i magen på ultralyden. Men forventer ikke at smertene skal bli bedre når eggposene bare skal vokse. Og jeg gruer meg veldig til å sette ovitrelle da den kommer til å kickstarte en eventuell OHSS.

Tusen takk, håper jeg og! Er veldig bekymret nå for veien videre dette forsøket, trodde ikke det skulle være så mange eggposer. 

Anonymkode: d4ecd...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere ☺️ Jeg har begynt på mitt første forsøk. Er kort protokoll og har PCO. Idag var jeg på ultralyd, og legen telte ikke mindre enn 52 eggposer/folikler‼️

Er ikke det voldsomt mye? Er det noen som har hatt så mange eggposer uten å bli kraftig overstimulert? Er litt bekymra nå 😞 Telte ikke nøyaktig hvor mange, men var vel rundt 20-30 som var over 10mm, så jeg skal stimulere i et par dager til og ta ny kontroll på fredag. Legen nevnte vel totalfrys i forbifarta, så nå forbereder jeg meg på at det blir det nesten uansett...

Takk på forhånd for svar ❤️

Masse lykke til, håper det e god kvalitet i eggene selvom det var veldig mange 

Anonymkode: 4e108...925

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere ☺️ Jeg har begynt på mitt første forsøk. Er kort protokoll og har PCO. Idag var jeg på ultralyd, og legen telte ikke mindre enn 52 eggposer/folikler‼️

Er ikke det voldsomt mye? Er det noen som har hatt så mange eggposer uten å bli kraftig overstimulert? Er litt bekymra nå 😞 Telte ikke nøyaktig hvor mange, men var vel rundt 20-30 som var over 10mm, så jeg skal stimulere i et par dager til og ta ny kontroll på fredag. Legen nevnte vel totalfrys i forbifarta, så nå forbereder jeg meg på at det blir det nesten uansett...

På meg ble det telt ca like mange, dvs vi telte da kun den som var over 10 mm, fikk ut 28 egg. Fikk beskjed på UL i forkant at det ble totalfrys. Kjedelig med overstimulering, men bedre å ta det alvorlig! Drikk masse vann, hvil mye, så får du i tillegg (antakelig) blodfortynnende i etterkant. 

Skrevet
19 minutter siden, bondekone skrev:

På meg ble det telt ca like mange, dvs vi telte da kun den som var over 10 mm, fikk ut 28 egg. Fikk beskjed på UL i forkant at det ble totalfrys. Kjedelig med overstimulering, men bedre å ta det alvorlig! Drikk masse vann, hvil mye, så får du i tillegg (antakelig) blodfortynnende i etterkant. 

Kan jeg spørre om hvor mange av disse ble befruktet? Var et sinnsykt antall 🙈

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Masse lykke til, håper det e god kvalitet i eggene selvom det var veldig mange 

Anonymkode: 4e108...925

Tusen takk ☺️ Krysser fingrene, men forbereder meg på det verste.

27 minutter siden, bondekone skrev:

Absolutt viktig å ta det på alvor, så vil heller ha totalfrys enn å risikere noe som helst, men det er jo så klart skuffende. Nå får vi se hva de sier på neste ul-kontroll. Takk for gode råd ☺️

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg hadde 20 egg første gangen og ble litt overstimulert. Men ei venninne hadde 30 egg og ble ikke overstimulert. Så er veldig ulikt. 50 hørtes mye ut. På privaten er de litt strengere og tar det på frys hvis det er over 20 egg,mens på riksen så kan de gå over. Hvis du ikke er overstimulert og har vondt så kan de sette inn. Kan hende du blir overstimulert etter uttaket pga. buken kan fylles opp med vann etter at mange eggposer blir tatt ut. 

Lykke til 🙂  

Skrevet
1 time siden, Deseo skrev:

Kan jeg spørre om hvor mange av disse ble befruktet? Var et sinnsykt antall 🙈

Kun 7 ble befruktet, men 6 ble til fine blastocyster. Dog ingen som har festet seg til nå. (Brukt 3 stk)

• Liker 1
Skrevet

Får dere vite rating av eggene som blir satt inn? Bare en gang har jeg fått vite, etter at jeg la litt press på embryologen. 

Det handler mest for meg om det å eie sin egen pasientinformasjon. Blir litt irritert over å måtte krangle meg til sånn informasjon. Fikk også vite at egget var fint, men i følge rating var den bare helt grei liksom 🥴

Skrevet
15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Får dere vite rating av eggene som blir satt inn? Bare en gang har jeg fått vite, etter at jeg la litt press på embryologen. 

Det handler mest for meg om det å eie sin egen pasientinformasjon. Blir litt irritert over å måtte krangle meg til sånn informasjon. Fikk også vite at egget var fint, men i følge rating var den bare helt grei liksom 🥴

Aldri fått vite :( Ikke spurt heller. Bare prøvd å sammenligne mine bilder med bilder på Google for å se om det var A, B eller C, var ikke akkurat så lett.  

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Prøvejenta skrev:

Aldri fått vite :( Ikke spurt heller. Bare prøvd å sammenligne mine bilder med bilder på Google for å se om det var A, B eller C, var ikke akkurat så lett.  

Det irriterer meg litt, hvorfor ikke liksom? 😅 Embryologen sist gang var helt fersk og var litt oppheng i det at de andre på labben ofte sa sånt som "ville vi vært fornøyd med dette for vår datter" under diskusjon om rating. For meg handler det egentlig mer om behovet for å vite, enn om det er en god eller dårlig rating for å være ærlig 🤔

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg forbereder meg på totalfrys. Huff, hadde så stort ønske om ferskforsøk, men tror ikke jeg tør å sette inn noe når jeg er i denne tilstanden her 😞 Har hatt vondt i magen i flere dager, men hadde ingen væske i magen på ultralyden. Men forventer ikke at smertene skal bli bedre når eggposene bare skal vokse. Og jeg gruer meg veldig til å sette ovitrelle da den kommer til å kickstarte en eventuell OHSS.

Tusen takk, håper jeg og! Er veldig bekymret nå for veien videre dette forsøket, trodde ikke det skulle være så mange eggposer. 

Er du sikker på at du skal sette Ovitrelle? Jeg fikk en alternativ sprøyte da det var fare for overstimulering, fikk ikke sette Ovitrelle.

Anonymkode: 812e5...7b7

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du skal sette Ovitrelle? Jeg fikk en alternativ sprøyte da det var fare for overstimulering, fikk ikke sette Ovitrelle.

Anonymkode: 812e5...7b7

Nei ikke sikker.. Men har den liggende i kjøleskapet, så får vi se om de sier noe annet etter neste ultralyd!

Skrevet
7 timer siden, Neutral90 skrev:

Ja, uoppfordret, hver dag da de ringte med oppdatering. Privat. 

Anonymkode: 9108f...1dc

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, bondekone skrev:

Kun 7 ble befruktet, men 6 ble til fine blastocyster. Dog ingen som har festet seg til nå. (Brukt 3 stk)

Det var et kjempefint antall da 😊 krysser fingrene for at en av de resterende fester seg i 9 måneder 🥰

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg fikk bare vite " kjempefine embryo som blir tilbakeført" 😂 vet ikke hva mer jeg skal si eller spørre etter 🙈

• Liker 1
Skrevet

Uttaket gikk som en drøm ❤️😍 

Fikk med meg alt denne gangen. 10 egg ut så får se imorgen hvor mange som har blitt befruktet 🙏

• Liker 9
Skrevet
48 minutter siden, Deseo skrev:

Fikk med meg alt denne gangen. 10 egg ut så får se imorgen hvor mange som har blitt befruktet 🙏

Herlig 👏👏

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Deseo skrev:

Så bra 🙂 det var jo ett veldig bra antall egg. 

• Liker 2
Skrevet

Hei 😃 
Var i Tromsø igår og fikk satt inn 2 fryseegg. Inatt har jeg våknet flere ganger med mensensmerter. Har noen opplevd det samme? Vet ikke om det er Lutinusen som kødder litt med meg eller om det skjer noe? Men vet ikke når man kan kjenne festesmerter?

Skrevet
1 hour ago, Bell said:

Hei 😃 
Var i Tromsø igår og fikk satt inn 2 fryseegg. Inatt har jeg våknet flere ganger med mensensmerter. Har noen opplevd det samme? Vet ikke om det er Lutinusen som kødder litt med meg eller om det skjer noe? Men vet ikke når man kan kjenne festesmerter?

Det er nok hormonene som tuller med deg, litt tidlig å kjenne noe enda.. masse lykke til😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...