Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme som over her.

Forresten; noen som har opplevd mer suksess med blasto hvor ICSI er brukt som metode? Noen som har erfaringer med blasto IVF vs ICSI? Det er ikke kvaliteten på samboers sædceller som er «problemet». 

Anonymkode: 4af0d...679

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt inn en blastocyst (dag 5) i dag. Andre forsøk. De ICSI denne gang da jeg spurte om de kunne prøve det - de gjorde det på alle 9 egg. 4 lot seg befrukte. Resten av eggene utenom dette falt fra på dag 2. 

Det var lignende på første forsøket også med IVF, da hadde vi 9 egg og bare et som holdt ut til slutt. Da hadde visstnok flere sædcellene «angrepet» et egg, og det var grunnen til at noen av eggene ikke ble med videre. 

Jeg skal ikke klage, men er selvfølgelig redd... 

Her er bilde av det som ble satt inn i dag. Hvordan ser det ut? Fikk ikke vite noe gradering, bare at det så flott ut, og at det jeg satt inn sist som var 3-dagers var like bra som dette da dette var 3 dager. 

A6BC9CFC-DFF0-433C-8C67-A76EFC69ADD8.jpeg

A117AB8D-B971-4978-AA61-3335A3EF9E94.jpeg

Ingen av oss kan si noe om kvalitet på embryo. Stol på legene og hold motet oppe.

Lykke til

Anonymkode: 4e108...925

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme som over her.

Forresten; noen som har opplevd mer suksess med blasto hvor ICSI er brukt som metode? Noen som har erfaringer med blasto IVF vs ICSI? Det er ikke kvaliteten på samboers sædceller som er «problemet». 

Jeg har hørt at det er mindre sjanse fo at det går bra med ivf enn icsi. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at det er mindre sjanse fo at det går bra med ivf enn icsi. 

Dette vil jeg gjerne se kilde på. Hvis det var riktig ville alle gjort icsi på alt. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Dette vil jeg gjerne se kilde på. Hvis det var riktig ville alle gjort icsi på alt. 

Hvorfor spør du på ett forum egentlig hvis du mener vi skal gi kilder på våre svar? Google heller da. Ingen her på forumet har fasit på noe

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du på ett forum egentlig hvis du mener vi skal gi kilder på våre svar? Google heller da. Ingen her på forumet har fasit på noe

Hvorfor komme med påstander på et forum (anonymt også vel å bemerke) uten å kunne/ville forsvare gitte påstander? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo ikke @Neutral90 som spurte i første omgang? 🤷‍♀️ Det var en anonym. Det er jo helt naturlig å be noen oppgi kilder når noen skyter ut om at de har hørt at IVF har dårlige effekt?

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det var jo ikke @Neutral90 som spurte i første omgang? 🤷‍♀️ Det var en anonym. Det er jo helt naturlig å be noen oppgi kilder når noen skyter ut om at de har hørt at IVF har dårlige effekt?

Hun hadde jo sikkert hørt det fra en lege eller noe? Det er mye synsing her ellers så jeg forstår ikke hvorfor man skal arrestere noen. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde jo sikkert hørt det fra en lege eller noe? Det er mye synsing her ellers så jeg forstår ikke hvorfor man skal arrestere noen. 

Mest sannsynlig, men det hadde jo vært veldig «realt» av AB å skrive hvor hun har informasjonen sin fra :) Så kan andre brukere også vurdere troverdigheten på det :)

———

Jeg kan også svare på spørsmålet ditt. Første runden hadde vi IVF, ble gravid på den ene blastoen vi satt igjen med på fryseforsøk, men mistet. Andre runden ble det ICSI pga dårlig befruktning første runden, satt igjen med seks gode blastoer. Er nå gravid i uke 12 :) Kan jo være helt tilfeldig at det ble sånn det ble, men for oss er ICSI mye bedre :) Usikkert om dårlig befruktning skyldes at eggene er harde/seige eller om sædcellene ikke har skjønt hva de skal.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Mest sannsynlig, men det hadde jo vært veldig «realt» av AB å skrive hvor hun har informasjonen sin fra :) Så kan andre brukere også vurdere troverdigheten på det :)

———

Jeg kan også svare på spørsmålet ditt. Første runden hadde vi IVF, ble gravid på den ene blastoen vi satt igjen med på fryseforsøk, men mistet. Andre runden ble det ICSI pga dårlig befruktning første runden, satt igjen med seks gode blastoer. Er nå gravid i uke 12 :) Kan jo være helt tilfeldig at det ble sånn det ble, men for oss er ICSI mye bedre :) Usikkert om dårlig befruktning skyldes at eggene er harde/seige eller om sædcellene ikke har skjønt hva de skal.

Takk 😊

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det noen andre som har brukt estradot i stede for progynova og hatt god effekt? 

Har man ikke noe å uroe seg for så finner man nor 🥴 sitter nå og uroer meg at slimhinna ikke skal bli tykk nok uten progynova... 

Jeg hadde mye bedre effekt av estradot enn progynova. Fikk tykkere slimhinne. Litt mer styr med plaster, men virket bedre på meg. Blir sikkert bra for deg også 🤞

Skrevet
36 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg hadde mye bedre effekt av estradot enn progynova. Fikk tykkere slimhinne. Litt mer styr med plaster, men virket bedre på meg. Blir sikkert bra for deg også 🤞

Så oppløftende lesing, føler det bare er historier om de som ikke har effekt av estradot det ute 😍 jeg merker bivirkninger av type neseblod og irritert slimhinne, så håper og tror det er et godt tegn 🤞

Skrevet
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Så oppløftende lesing, føler det bare er historier om de som ikke har effekt av estradot det ute 😍 jeg merker bivirkninger av type neseblod og irritert slimhinne, så håper og tror det er et godt tegn 🤞

Jeg hadde god effekt 👍. Min verste bivirkning var at jeg ble skikkelig nedstemt. Kunne tute hver kveld siste uka 😂. Krysser fingre for deg 💗🤞

Skrevet
12 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg hadde god effekt 👍. Min verste bivirkning var at jeg ble skikkelig nedstemt. Kunne tute hver kveld siste uka 😂. Krysser fingre for deg 💗🤞

Hehe samma her 🙈 men er mer mentalt forberedt på det denne gangen, så håper jeg skal mestre det bedre nå 😅 Takk kjære deg 💕

• Liker 1
Skrevet

Negativ test 😢 Kjedelig at jeg må vente med oppstart til etter påsken. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Maja92 skrev:

Negativ test 😢 Kjedelig at jeg må vente med oppstart til etter påsken. 

😞Klem ❤️ har du på frys? Sier de du må ha en pauseysklus og så kræsjer den neste med påske? 😕

Skrevet

Jeg får nytt innsett allerede ved neste menstruasjon. Og samtale med lege neste mandag for å snakke om det er noe vi kan gjøre annerledes/flere undersøkelser. 

• Liker 1
Skrevet

Er det flere som er glad i å strikke? Jeg har så langt har jeg strikket ett babyteppe som jeg begynte på samme dag som pos test i fjor. Mannen mener jeg ikke må strikke før vi er gravid, han tror vel litt på karma 😂 men, det kribler i fingrene altså. 

Skrevet
1 hour ago, Neutral90 said:

😞Klem ❤️ har du på frys? Sier de du må ha en pauseysklus og så kræsjer den neste med påske? 😕

Takk ❤️ Ja, på frys. Jeg var på jobb så det var samboeren min som snakket med sykehuset på tlf. Virker som jeg måtte vente 2 sykluser fordi d kræsjer med påsken ja. Men jeg skal ringe i morgen og høre igjen 😅 Kjedelig at det skal ta lang tid mellom hver innsett. 

Skrevet
3 minutter siden, Maja92 skrev:

Takk ❤️ Ja, på frys. Jeg var på jobb så det var samboeren min som snakket med sykehuset på tlf. Virker som jeg måtte vente 2 sykluser fordi d kræsjer med påsken ja. Men jeg skal ringe i morgen og høre igjen 😅 Kjedelig at det skal ta lang tid mellom hver innsett. 

Frustrerende 😣 jeg er glad for å høre at de snakker med mannen din da, det har jeg reagert på hos st Olavs. De vil bare forholde seg til meg, selv om mannen min har en stor del av dette tross alt. Han får ikke ut info ved å ringe de, selv om han registrerte mitt personnr på callback. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...