Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som husker hvilke gynekologer i Stavanger som anbefales (samarbeider) med Haugesund fertilitetsklinikk?

Har henvisning til ultralyd for å sjekke hvordan stimuleringen går, og skulle ta kontakt med gyn selv.. Men nå finner jeg ikke arket jeg har fått fra sykehuset med de aktuelle gynekologene :( 

Anonymkode: 1ecab...27d

Videoannonse
Annonse
Gjest Mumlehumle
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som husker hvilke gynekologer i Stavanger som anbefales (samarbeider) med Haugesund fertilitetsklinikk?

Har henvisning til ultralyd for å sjekke hvordan stimuleringen går, og skulle ta kontakt med gyn selv.. Men nå finner jeg ikke arket jeg har fått fra sykehuset med de aktuelle gynekologene :( 

Du kan gå til hvilken som helst gynekolog. Personlig anbefaler jeg Stavanger gynekologene. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mumlehumle skrev:

Du kan gå til hvilken som helst gynekolog. Personlig anbefaler jeg Stavanger gynekologene. 

Takk, ringte og fikk time der :) Det med sykehusets anbefalinger er vel mest hvem de har gode erfaringer med.. og at gynekologen vet hva de skal gjøre og rapportere videre til sykehuset.. 

Skrevet

Da har jeg gjennomført endometrietest hos Hausken. Det var veldig vondt noen sekunder akkurat når testen ble tatt, men ikke hatt noe smerter etterpå. 

Blir spennende å se om prøveresultatet gjør oss noe klokere. 

• Liker 2
Skrevet

Hatt minst 10 innsett på riksen uten en eneste positiv test. Har fortsatt 7 fryseegg der. Valgt likevel å dra til Danmark for å prøve noe annet. Ble gravid, men endte i MA. Fosteret lå på hjørnet i livmoren. Feil sted, men ikke i egglederne så ble ikke regnet som exu. Kompliserte greier som gjorde at jeg måtte opereres og var inn og ut av sykehuset i hele februar. Så kom koronadritten, men helt greit det for jeg var sliten og lei.. i juni kunne jeg dra til Danmark for et fryseforsøk. Ingen tro på at det skulle gå. Tok en test 5 dager etter innsettet - negativ. På testdagen tok jeg motvillig en test. Gadd nesten ikke å sjekke resultatet før jeg kasta i søppelet, fikk et sjokk da den var positiv. Idag er jeg 12+2 og alt så perfekt ut. Det er mest sannsynligvis en jente ❤️ Jeg ble faktisk gravid på begge innsettene i Danmark i motsetning til ingen på riksen... Mitt råd til dere som har hatt flere innsett uten positiv test. Prøv noe helt annet 

• Liker 11
Skrevet
5 timer siden, babal skrev:

Hatt minst 10 innsett på riksen uten en eneste positiv test. Har fortsatt 7 fryseegg der. Valgt likevel å dra til Danmark for å prøve noe annet. Ble gravid, men endte i MA. Fosteret lå på hjørnet i livmoren. Feil sted, men ikke i egglederne så ble ikke regnet som exu. Kompliserte greier som gjorde at jeg måtte opereres og var inn og ut av sykehuset i hele februar. Så kom koronadritten, men helt greit det for jeg var sliten og lei.. i juni kunne jeg dra til Danmark for et fryseforsøk. Ingen tro på at det skulle gå. Tok en test 5 dager etter innsettet - negativ. På testdagen tok jeg motvillig en test. Gadd nesten ikke å sjekke resultatet før jeg kasta i søppelet, fikk et sjokk da den var positiv. Idag er jeg 12+2 og alt så perfekt ut. Det er mest sannsynligvis en jente ❤️ Jeg ble faktisk gravid på begge innsettene i Danmark i motsetning til ingen på riksen... Mitt råd til dere som har hatt flere innsett uten positiv test. Prøv noe helt annet 

Så fantastisk at det nå har gått da! Gratulerer 🤗❤️

Gjest Mumlehumle
Skrevet
5 timer siden, babal skrev:

Så kjekt å høre at du ble gravid. Hva gjorde de anderledes i Danmark enn på Riksen? 

Skrevet
2 timer siden, Mumlehumle skrev:

Så kjekt å høre at du ble gravid. Hva gjorde de anderledes i Danmark enn på Riksen? 

Omtrent alt. Kort protokoll, innsett i naturlig syklus på begge forsøkene, assisted hatching, prednisolon, blodfortynnende og annet merke på sprøytene. I følge riksen hadde jeg perfekte egg, fikk alltid flere fryseegg. Problemet var at de ikke festet seg. Jeg tror assisted hatching gjorde susen 

Skrevet

Grattis med graviditet🥰

AnonymBruker
Skrevet

Noen som skriver at de er gravide i uke 5+3, etc.. hvordan beregner man dette, etter at man hadde innsett? 

Anonymkode: f9346...9c2

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som skriver at de er gravide i uke 5+3, etc.. hvordan beregner man dette, etter at man hadde innsett? 

Det spørs hvor mange dager embryo som settes inn er. 

Jeg har bare hatt blastoer, som er 5 dagers. Ved innsett er jeg da 2+5 allerede. Testdato to uker senere er jeg 4+5. 

Om det var to dagers er du 2+2 ved innsett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det spørs hvor mange dager embryo som settes inn er. 

Jeg har bare hatt blastoer, som er 5 dagers. Ved innsett er jeg da 2+5 allerede. Testdato to uker senere er jeg 4+5. 

Om det var to dagers er du 2+2 ved innsett. 

Takk for svar. Da skjønner jeg!

Vi skal ta ivf privat. Må vel ta hcg prøver etter innsett? Men kan jeg ta de i byen min? Vi bor 3 t unna Oslo.  Hvorfor fort får jeg svar, er det jeg som får svaret eller klinikken? 🤪🙈 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Da skjønner jeg!

Vi skal ta ivf privat. Må vel ta hcg prøver etter innsett? Men kan jeg ta de i byen min? Vi bor 3 t unna Oslo.  Hvorfor fort får jeg svar, er det jeg som får svaret eller klinikken? 🤪🙈 

Det vet jeg ikke :) jeg har bare tatt offentlig og st Olavs tar ikke hcg blodprøve. Jeg har likevel gjort det som privatperson, altså tatt hcg hos fastlegen. Jeg bor så langt unna der prøvene blir analysert at jeg får svar etter kl 17 dagen etter prøven er tatt, så ledes det ikke er en fredag, da er svaret på mandag :) ua sett, en hcgprøve sier lite, da kan man like gjerne ta gravidtest hjemme. 

Skrevet

Har et spørsmål om letrozol. Har fått et ark der det står at jeg skal ta 5 mg fra og med imorgen. Kan jeg ta det når som helst på dagen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også et spørsmål.. Er det sånn at man går ned på synareladosen når man starter på sprøyter (gonal-f)? Nå har jeg lest dette flere steder på nett, men har ikke fått med meg noe om at jeg skal spraye mindre? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Sprayer i ett nesebor 3 ganger daglig og har fortsatt med dette etter sprøytestart... 

Skrevet
15 timer siden, HoDer skrev:

Har et spørsmål om letrozol. Har fått et ark der det står at jeg skal ta 5 mg fra og med imorgen. Kan jeg ta det når som helst på dagen? 

Beskjeden fra Hausken var å ta dem om morningen, men mener jeg tok dem på ettermiddagen når jeg gikk offentlig. Det viktigste er vel at det går 24-timer mellom😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg satt inn en blasto i går. Har testdag 21. Når kan jeg begynne å teste med tidligtester?🙈

Endret av Heafyy
Skrevet
6 minutter siden, Heafyy skrev:

Jeg satt inn en blasto i går. Har testdag 21. Når kan jeg begynne å teste med tidligtester?🙈

Jeg testet 5 dager etter innsett med tidligtest, og fikk positiv. 7 dager etter innsett fikk jeg positiv digital 🤘

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Juneasi skrev:

Jeg testet 5 dager etter innsett med tidligtest, og fikk positiv. 7 dager etter innsett fikk jeg positiv digital 🤘

Hvordan går det med deg nå? 😊 hvor langt er du på vei? 

Skrevet
10 minutter siden, HoDer skrev:

Hvordan går det med deg nå? 😊 hvor langt er du på vei? 

Det går bra med meg. Vi startet med tvillinger, men mistet den ene. Så vært litt skummelt. Men nå er jeg 12+6 uker. Og alt ser bra ut for den lille som klamret seg fast😍

Håper du får positiv test denne gangen å kommer etter ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...