Gå til innhold

Mannen ønsker seg verktøy kasse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sånn kjempebra en, hvor han kna jobbe med småprosjekter som å lage/sage et skrivebord til barnet vårt og diverse.

En kasse som inneholder alt, men fortsatt ikke er for stor. Skal lagres i et skap og ikke i et eget rom. 

Tips? har null erfaring innen snekring og drilling og diverse (om det er det det heter engang) Forsåvidt ikke han heller, men han vil ha ordentlig utstyr når han skal gjøre små reperasjoner hjemme, eller montere på en ledning langs listen.

Anonymkode: c9748...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket budsjett har dere? Og hvor god plass er det i det skapet, egentlig? Er dere ute etter et ferdig "sett", eller vil dere kjøpe kasse og verktøy hver for seg? Ferdige sett vil uansett aldri fange opp alt dere kan trenge. Pass dessuten på at eventuelle ferdige sett passer til det dere skal gjøre. Verktøykassene til en snekker, en mekaniker og en elektriker har f.eks. ganske forskjellig innhold, selv om noe av verktøyet går igjen i alle tre kassene. 

Uansett, det jeg hadde gjort om jeg skulle starte en verktøykasse "fra scratch" var å kjøpe en stor, god verktøykasse, og deretter hadde jeg startet med å fylle den med basisutrustning av god kvalitet. Ting som hammer, sag, skrutrekkere, vater, meterstokk, vinkel, avbiter, tang, tollekniv, "Stanleykniv", batteridrill (kanskje slagdrill om dere har murvegger), velutstyrt bitssett, bor for tre/metall/betong, dor m.m. Om det skal snekres skrivebord o.l. som du nevner trengs det også pussemaskin, høvel og tvinger, kanskje elektrisk sag og/eller gjærkasse (og sikkert mer - jeg er heller ikke en snekker). Alt dette tar plass. (Håndsag, vater, drill og pussemaskin får antakelig ikke plass i verktøykassa.)

Mer spesielt utstyr kjøpes til etter hvert som det er behov for det. Prisnivået på spesialverktøy hadde jeg justert etter hvor mye jeg hadde regnet med å bruke det. Verktøy som brukes mye og/eller får stor belastning hadde jeg lagt litt penger i (for meg ville dette være f.eks. drill og bits), mens ting som brukes en gang hvert skuddår eller ikke slites så lett kan kjøpes billig på Biltema e.l. 

Anonymkode: 34be7...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...